Affourtit Eten en Drinken

Koninginneweg 209 1075 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206798417

Over het restaurant Affourtit Eten en Drinken

De naam Affourtit is afkomstig van een rijke wijnfamilie uit het Zuid-Franse plaatsje Sauve. Deze familie is uiteindelijk in Nederland terechtgekomen doordat ze voor Napoleon op de vlucht waren. En daar zijn wij achteraf erg blij mee! Al 17 jaar (sinds 1999) is dit gezellige restaurant gevestigd op de kruising van de Koninginneweg en de Hendrik Jacobszstraat (vlakbij Vondelpark) en daar vormen ze al sinds jaar en dag een begrip voor een cocktail, uitgebreide borrel en diner.
Keuken open tot 23:00!! (zie openingstijden).

Meer informatie over restaurant Affourtit Eten en Drinken

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Affourtit Eten en Drinken

Barbara T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Zeer vriendelijke bediening , meerdere mogelijkheden om ergens te gaan zitten,heel coöperatief. Het eten was heerlijk en de sfeer in de zaak was gemoedelijk. Zowel een aanrader voor 2 personen als voor een groep. Hier gaan we zeker een keer terugkomen.
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Ik vind de kwaliteit van het eten van Affourtit achteruitgegaan. Dat is jammer. Men wist dat we kwamen, maar het tafeltje moest nog afgeruimd en schoongemaakt worden. We werden nogal eens vergeten. Door de vriendelijke houding maakt men wel weer veel goed.
Beste Cor,
Dat is een slechte zaak onze excuses voor de slechte service en erg jammer dat het eten tegenviel !!
Ik zal dit zeker intern bespreken met mijn collega's.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

Dank voor je recentie, Met vriendelijke groet Maarten Affourtit.
Casper van A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Prima tentje om te eten. Het is boven behoorlijk rumoerig en als je aan de voorkant zit kan je elkaar niet verstaan omdat er keiharde neurotische schreeuwmuziek aan moet. Als je met iemand wilt bijpraten is dit geen geschikte plek, maar je kunt wel beneden gaan zitten, dat is een stuk stiller. Het eten is verder prima en de bediening okee.
Goedemiddag Dhr.van Andel,

Dank voor uw resencie, zoals u al opmerkt hebben we 2 verdiepingen in ons bar/restaurant.
Beneden bij onze open keuken en boven op de begane grond waar ook de bar is.
In het bar gedeelte is muziek, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de muziek in het begin van de avond te overheersend is, onze verondschuldigingen daarvoor!

Het is wel de bedoeling dat boven (bij de bar) de beleving anders is dan beneden, mochten onze gasten rustiger willen eten adviseren wij altijd in het souterain te eten.

Hopelijk tot de volgende keer, Vr groet Maarten Affourtit.
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke eetcafé in zuid. Lekker eten, prima service.
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten, bediening erg vriendelijk
tom V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima eten en gezellige beurt restaurant sommige plekjes beneden beetje ‘in de kelder’
alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
heerlijk buiten eten voor schappelijke prijs, erg vriendelijke bediening, behoort tot mijn favorieten.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Leuke sfeervol restaurant. Klein maar wel een leuk terras, als het mooi weer is. Eten is goed, vooral de daggerechten.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Affourtit, voordat we naar de musical van Ciske de Rat gingen. We hadden helaas niet veel tijd (doorgegeven aan de bediening), maar het eten kwam snel en het was ook nog heerlijk!! Kids hebben genoten van de kindermenu's en vonden het stoepkrijten op de stoep voor het restaurant helemaal leuk. Wij hadden de gegrilde rib roast. Echte aanrader. Lekkere wijnen. Lieve bediening. Super leuk restaurant om met kinderen naar toe te gaan.
Fotoos W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Wij komen meerdere keren per maand bij Affourtite. Het eten is heel goed en de kaart wisselt regelmatig. De seizoens kaart is populair bij ons. Asperges met krieltjes en ham of zalm en nu de mosselen met sla, friet en sausjes, heerlijk. Begreep dat de mosselen door de eigenaar zelf worden opgedoken.....Bediening is allert en bijzonder vriendelijk, helemaal top. Buiten zitten is super gezellig. Affourtite is absoluut 1 van onze favoriete tentjes in Zuid.
alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijke plek, ontzettend leuke en vriendelijke bediening, heel lekker eten. Door de kachels kun je heerlijk buiten zitten. In alle opzichten en prima sfeer.
Maria N.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijk gegeten, prima bediening.
Diederick B.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Eten ok, maar niet echt goed in balans. Te veel zout.
Geen van ons kon de maaltijd op.
Goedemiddag Dhr. Beels,
Sorry voor de late reactie, Iens heeft nog al wat achterstand.
We vinden het erg jammer dat u niet smakelijk gegeten heeft en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen. Volgende keer kunt u de klacht ook op de avond zelf kenbaar maken zodat we het meteen actie kunnen ondernemen.
Verder is mij niet helemaal duidelijk of u de maaltijd niet op kon door de hoeveelheid zout of de hoeveelheid van het eten?
Met vriendelijke groeten Maarten Affourtit.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Sfeervol. Goede en gevarieerde kaart. Heerlijke huiswijn (Verdejo) en uitstekende bediening.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Affourtit was een mooie ontdekking! Ik ging er met wat lage verwachtingen heen..... maar het was een aller gezelligst buurtrestaurantje waar je niet te duur, lekker eet. Verschillende bieren op tap, wijn geschonken in lekkere royale glazen en een gezellige omgeving. Hun rib roast voor twee was super goed: mooi bereid met beetje vet er in voor de goede smaak. De bediening moest wel nog een beetje op gang komen: het kostte soms wat moeite om de aandacht van de serveerster te krijgen om de dessertkaart en daarna de rekening te krijgen. Maar desalniettemin: een leuke plek om ontspannen een lekker hapje te eten.
Beste Karen,

Bedankt voor je recensie, fijn dat we je hebben kunnen verrassen.
Erg jammer dat de service van onze bediening deze keer helaas minder oplettend en goed was ondanks dat de avond niet druk was, we zullen zeker binnen onze organisatie overleg hebben om dit in de toekomst te voorkomen en te verbeteren!!

In ieder geval bedankt voor het melden, tot snel Vriendelijke groeten Maarten Affourtit.
Wilco B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Affourtit is een leuk en gezellig restaurantje in Oud Zuid. Goede keuken met afwisselde kaart en een passende prijs kwaliteit verhouding. Bediening werkt hard, is erg attent en vriendelijk. Wij merken altijd dat gastvriendelijkheid hier hoog in het vaandel staat... zeker ook leuk in de zomer, wegens een leuk en zonnig terras.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten hier.. erg knus en gezellig restaurant. Personeel was ook erg vriendelijk! Kortom een top avond gehad
Netty V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Gezellig restaurant bediening is amicaal en goed eten heel lekker zeker voor herhaling vatbaar
Micha S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
2 weken geleden gegeten op een heel bijzondere dag voor ons. ontzettend vriendelijke bediening die de tijd voor ons nam en zeer behulpzaam was in het kiezen van de wijn. Ook het eten was heerlijk. Affourit heeft een gezellige inrichting en een mooie locatie in de straat. Kortom; een aanrader!
marc D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Groep van 6 personen heerlijk gegeten, goed voorgerecht en de steak is TOP. Heerlijke Wijn en goede / vriendelijke service.