Affourtit Eten en Drinken

Koninginneweg 209 1075 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206798417

Over het restaurant Affourtit Eten en Drinken

De naam Affourtit is afkomstig van een rijke wijnfamilie uit het Zuid-Franse plaatsje Sauve. Deze familie is uiteindelijk in Nederland terechtgekomen doordat ze voor Napoleon op de vlucht waren. En daar zijn wij achteraf erg blij mee! Al 17 jaar (sinds 1999) is dit gezellige restaurant gevestigd op de kruising van de Koninginneweg en de Hendrik Jacobszstraat (vlakbij Vondelpark) en daar vormen ze al sinds jaar en dag een begrip voor een cocktail, uitgebreide borrel en diner.
Keuken open tot 23:00!! (zie openingstijden).

Meer informatie over restaurant Affourtit Eten en Drinken

- Bar 17:00 - 01:00

9,1
Micha S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
2 weken geleden gegeten op een heel bijzondere dag voor ons. ontzettend vriendelijke bediening die de tijd voor ons nam en zeer behulpzaam was in het kiezen van de wijn. Ook het eten was heerlijk. Affourit heeft een gezellige inrichting en een mooie locatie in de straat. Kortom; een aanrader!
marc D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Groep van 6 personen heerlijk gegeten, goed voorgerecht en de steak is TOP. Heerlijke Wijn en goede / vriendelijke service.
joel D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
ik vond het persoonlijk erg lekker, vooral de zeebaars die was geserveerd. De bediening was uitermate goed en de kok was ook erg vriendelijk. in ieder geval lekker eten en goeie sfeer=een topavond.
Jolijn T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Heerlijke sfeer, super eten en de bediening was top!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening
Iedereen prima gegeten (o.a. rib roast aanrader)
Goede sfeer
Zelfs nog een presentje voor onze dochter
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten met 7 personen. Goede versgemaakte soep en een top stuk vlees (roast), lekker sappig en meer dan genoeg.
Ga zo door!
joel D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
goed eten voor een goeie prijs, erg vriendelijke bediening, leuke muziek.. kortom een fijne avond!
Zeker als je even een goeie hap voor niet teveel geld wil hebben.
Janira D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gezellig en knus cafe/restaurant. Het eten is van prima kwaliteit. We hadden vooraf de portobello en de pate en als hoofdgerecht de varkenswangetjes en de hertenbiefstuk. Heerlijk gegeten. De ambiance is vriendelijk en uitnodigend en de service goed. Ik zal Affourtit zeker aanraden en kom graag een keer terug.
immie166 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Afgelopen vrijdag een spontaan bezoekje gedaan bij Affourtit eten en drinken.
Ondanks dat we niet gereserveerd hadden konden we een tafeltje krijgen en een hapje eten ,in dit voor ons onbekende restaurant
Een verrassend leuke ongedwongen avond , met heerlijk eten snelle service en vriendelijk personeel , al met al een aanrader zeker voor herhaling vatbaar .
Dank voor de fijne avond groet , Emily
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prima en gezellig restaurantje. Leuk kroegs sfeertje en kwaliteit eten is prima!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bij Affourtit aan de Koninginneweg gegeten,we zijn nu een aantal keer geweest wat ons opviel dat er lekkere nieuwe cocktails op de kaart staan en het bittergarnituur is veranderd top. heerlijk genieten van een cocktail en een hapje.
Het eten kan ik kort over zijn leuke gerechten en ja eindelijk de tonijn met papadum wasabimayonaise en sla weer op de kaart viel ons op dat ondanks het druk was de gerechten snel op tafel waren.ook het hoofdgerecht was lekker hertenbiefstuk met kastanje puree een topper.de vriendelijke en attente vrouw die ons hielp wist waar ze het over had. kortom weer genieten bij Affourtit,ga zo door en we komen zeker snel weer een hapje eten.
Emilie B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteravond met een vriendin bij Affourtit gegeten. Wat een heerlijke gerechten waren dat. Heel divers en met goede smaken. We hebben er echt genoten, de prijs kwaliteit verhouding was ook erg goed.
En de bediening zeer vriendelijk en gastvrij . We komen zeker nog een keer terug.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een lekkere afsluiting van een heerlijke dag. Eten op het terras. Prima maaltijden, goed verzorgd, goed op smaak. Prima garnering, fijne desserts. En de bediening, relaxed en met een goed geslaagde grap op zijn tijd, maakt de ambiance af.
jacobine K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten onder de warmte lampen. Eten is lekker en bediening is super aardig en vrolijk. Ik had de catch of the day, erg lekker alsook het mega grote stuk vlees van de mannen. Een aanrader en dan vooral door de gezellige bediening!
Bea D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ik vind het een heel gezellig eetcafe, maar geen restaurant. De bediening is heel vriendelijk en de sfeer ook. Maar als ik eerlijk ben vond ik het eten niet zo. Eenvoudig, weinig creatief en toch wel aan de prijs. Heel jammer, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog.
Goedemiddag Bea,
We vinden het erg jammer dat we niet aan je eet verwachtingen konden voldoen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie gegeten hebben zodat we hier van kunnen leren en kunnen verbeteren.

Ik hoor graag van je, Vr grt Maarten Affourtit.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Uitgebreide kaart in een knus buurtcafé/restaurant. Bediening was vlot en vriendelijk. Gezellige sfeer en gerechten waren gewoon goed!
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gezellig en knus, met daarbij een hele vriendelijke bediening. De kaart is niet uitgebreid, maar schijnt dus veel te veranderen. Het eten zelf was behoorlijk goed, maar ook niet bijzonder verrassend.

Zelf hadden we vooraf de anti pasti, die best uitgebreid was, maar er zaten geen echte uitschietes bij. Als hoofdgerecht had ik zelf buikspek met coquilles en dat was lekker, maar het buikspek was soms net een tikkeltje droog. Geen topper, maar als je gewoon een hapje wilt eten is deze zeker niet verkeerd.
Emmie V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ik heb hier al een aantal keer gegeten en het is altijd goed! De kaart is niet uitgebreid, maar wisselt regelmatig. En er zit altijd iets 'onverwachts' tussen. De laatste keer had ik pasta met salie en gerookte pompoen; bijzonder en heerlijk. De bediening, de sfeer en de prijs zijn ook goed.
De goede reputatie maakt reserveren in het weekend noodzakelijk en doordeweeks een aanrader.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Een gezellig eet café. Kaart niet heel uitgebreid maar wat er opstaat is lekker. Leuke bediening en altijd gezellig in deze zaak.
Jamie T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Op een woensdagavond onafgebroken een avond lang in gesprek in het gezellig volle Affourtit. De enige momenten dat mijn gesprek werd onderbroken was toen de heerlijke confit de canard werd opgediend en de wijnglazen werden bijgeschonken - zeer aangename onderbrekingen. Affourtit een aanrader voor eenieder die van lekker eten, goeie wijn en een goed gesprek houdt!