Affourtit Eten en Drinken

Koninginneweg 209 1075 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206798417

Over het restaurant Affourtit Eten en Drinken

De naam Affourtit is afkomstig van een rijke wijnfamilie uit het Zuid-Franse plaatsje Sauve. Deze familie is uiteindelijk in Nederland terechtgekomen doordat ze voor Napoleon op de vlucht waren. En daar zijn wij achteraf erg blij mee! Al 19 jaar (sinds 1999) is dit gezellige restaurant gevestigd op de kruising van de Koninginneweg en de Hendrik Jacobszstraat (vlakbij Vondelpark) en daar vormen ze al sinds jaar en dag een begrip voor een cocktail, uitgebreide borrel en diner.
Keuken open tot 23:00!! (zie openingstijden).

Glas champagne

bijzonder lekker gegeten.
leuke bediening
Robert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Fijne avond met lekkere gerechten, wijn en persoonlijk + attente bediening. Komen hier graag terug!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Wij hebben een knapperige heerlijk flammkuche gegeten en daarna de ribroast.Het was een geweldige maaltijd , goed gegrilde ribroast. Wij komen zeer zeker terug.Gezellige zaak en goede , aardige bediening .Top
Marielle van Eijsden
Natalie B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Heerlijk gegeten en lekker buiten kunnen zitten. Vriendelijke bediening...Kom er graag nog eens terug.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Altijd prima en gezellig!
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Een erg prettig restaurant met goede kwaliteit van de maaltijden , redelijk in prijs en erg prettige bediening, ondanks het feit , dat wij wat lang op ons nagerecht moesten wachten! Sterk aanbevolen!
Sean D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Best cote de boeuf!!!?
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Lekker gegeten, vrij basic. Prima tent om een keer simpel hapje te eten. Sfeer is ‘eetcafé’.
Lobke A.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie, eerlijke gerechten, gastvrije en hartelijke mensen. Nieuwe lievelings!
Barbara T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Zeer vriendelijke bediening , meerdere mogelijkheden om ergens te gaan zitten,heel coöperatief. Het eten was heerlijk en de sfeer in de zaak was gemoedelijk. Zowel een aanrader voor 2 personen als voor een groep. Hier gaan we zeker een keer terugkomen.
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Ik vind de kwaliteit van het eten van Affourtit achteruitgegaan. Dat is jammer. Men wist dat we kwamen, maar het tafeltje moest nog afgeruimd en schoongemaakt worden. We werden nogal eens vergeten. Door de vriendelijke houding maakt men wel weer veel goed.
Beste Cor,
Dat is een slechte zaak onze excuses voor de slechte service en erg jammer dat het eten tegenviel !!
Ik zal dit zeker intern bespreken met mijn collega's.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

Dank voor je recentie, Met vriendelijke groet Maarten Affourtit.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Prima tentje om te eten. Het is boven behoorlijk rumoerig en als je aan de voorkant zit kan je elkaar niet verstaan omdat er keiharde neurotische schreeuwmuziek aan moet. Als je met iemand wilt bijpraten is dit geen geschikte plek, maar je kunt wel beneden gaan zitten, dat is een stuk stiller. Het eten is verder prima en de bediening okee.
Goedemiddag Dhr.van Andel,

Dank voor uw resencie, zoals u al opmerkt hebben we 2 verdiepingen in ons bar/restaurant.
Beneden bij onze open keuken en boven op de begane grond waar ook de bar is.
In het bar gedeelte is muziek, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de muziek in het begin van de avond te overheersend is, onze verondschuldigingen daarvoor!

Het is wel de bedoeling dat boven (bij de bar) de beleving anders is dan beneden, mochten onze gasten rustiger willen eten adviseren wij altijd in het souterain te eten.

Hopelijk tot de volgende keer, Vr groet Maarten Affourtit.
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke eetcafé in zuid. Lekker eten, prima service.
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten, bediening erg vriendelijk
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima eten en gezellige beurt restaurant sommige plekjes beneden beetje ‘in de kelder’
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
heerlijk buiten eten voor schappelijke prijs, erg vriendelijke bediening, behoort tot mijn favorieten.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Leuke sfeervol restaurant. Klein maar wel een leuk terras, als het mooi weer is. Eten is goed, vooral de daggerechten.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Affourtit, voordat we naar de musical van Ciske de Rat gingen. We hadden helaas niet veel tijd (doorgegeven aan de bediening), maar het eten kwam snel en het was ook nog heerlijk!! Kids hebben genoten van de kindermenu's en vonden het stoepkrijten op de stoep voor het restaurant helemaal leuk. Wij hadden de gegrilde rib roast. Echte aanrader. Lekkere wijnen. Lieve bediening. Super leuk restaurant om met kinderen naar toe te gaan.
Fotoos W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Wij komen meerdere keren per maand bij Affourtite. Het eten is heel goed en de kaart wisselt regelmatig. De seizoens kaart is populair bij ons. Asperges met krieltjes en ham of zalm en nu de mosselen met sla, friet en sausjes, heerlijk. Begreep dat de mosselen door de eigenaar zelf worden opgedoken.....Bediening is allert en bijzonder vriendelijk, helemaal top. Buiten zitten is super gezellig. Affourtite is absoluut 1 van onze favoriete tentjes in Zuid.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Heerlijke plek, ontzettend leuke en vriendelijke bediening, heel lekker eten. Door de kachels kun je heerlijk buiten zitten. In alle opzichten en prima sfeer.