Addis Ababa

Overtoom 337 1054 JM Amsterdam Nederland Kaart
31-206184472

Over restaurant Addis Ababa

Klein Ethiopië in Amsterdam

Restaurant Addis Ababa zet Ethiopië op de kaart van Amsterdam. Dit restaurant is vernoemd naar de hoofdstad van Ethiopië en helemaal in stijl met de culinaire tradities. Eten is een sociale bezigheid. Het is in dit Afrikaanse land de gewoonte om met je rechterhand van een injera te eten. Dit is een soort grote pannenkoek, waar je een stukje afscheurt. Dan pak je met dit stukje injera groente, vis of vlees mee op en smullen maar.

Meer informatie over restaurant Addis Ababa

Maandag t/m zondag 17:00 - 23:00

7,1
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na 20 jaar (in 1994 gegeten tijdens mijn studententijd, restaurant was toen net opgericht) eindelijk terug gekomen met vrouw, kids en goede vriend.

Allen heerlijk gegeten middels de Addis Ababa special. Extra Injera's waren geen probleem. Vooraf allen een salade, royaal, gezien de kleine prijsjes.
Ook het ijs met fruit en (spuitbus)slagroom (5 euro) was royaal qua fruit; andere restaurants mogen hieraan wel een voorbeeld nemen.

Uitstekend en lief gastheerschap van het eigenaarsstel. Kids kregen mandarijntje en sinaasappeltje mee.
We komen zeker weer terug voor nog een voedzame maaltijd.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Via vv hier terecht gekomen voor een Afrikaanse proeverij. Voorgerecht met in een soort kruidenbouillon gedompeld brood, spinazie en salade. Hoofdgerecht een grote schaal met luchtige pannenkoek als bodem en daarop gekruid gehakt, kippenboutjes, linzen, groenten, enzovoorts. Alles lekker bereid en gekruid. Flesje wijn voor een zeer bescheiden prijs.
Voor weinig geld (de reguliere prijzen) goed eten. Vriendelijke bediening.
Nikki K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vandaag hier wezen eten omdat we er toevallig langs liepen.
Het eten was erg lekker, ruime porties met van alles en nog wat met veel verschillende smaken. Ook leuk was het bananenbiertje uit een kokosnoot.
De koffie en thee waren ook zeer smaakvol en mooi geserveerd.
Vriendelijke en goede service.
Al met al een fijne avond met heerlijk eten, voor een kleine prijs.
Derektigges .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Wat een ontzettend vriendelijke mensen! Hier ben je echt welkom. De eigenaar en de mevrouw van de bediening leggen je alles uit en geven je meer dan genoeg eten. Het eten is simpel en lekker, de Ethiopische rode wijn beter dan verwacht en die rode kruiden die op tafel staan zijn zeer smaakvol. Het decor is simpel en de verlichting mag wel wat gedimd worden. Het tocht er maar dat mag de pret niet drukken.
Eef82 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Leuk restaurant met heerlijk eten voor een zeer schappelijke prijs. Erg leuk om een keer op deze manier te eten met de grote mooi opgemaakte schalen op tafel. Echt een aanrader en kom hier dan ook graag.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Weer eens wat anders, Ethiopisch eten, zeker leuk als je aan het overwegen bent om je volgende grote reis naar dit land te maken! Ik lees op de site van alles over duurzaamheid en zo. Mijn indruk van het restaurant is eenvoudig, op het armoedige af. De ruimte wordt verwarmd door een gashaard, dat is toch niet duurzaam en niet meer van deze tijd. De serveerster waar verder niet veel om aan te merken valt, maar die ook geen indrukwekkende uitstraling heeft, draagt een t-shirt met gaten. Armoedig dus, maar gelukkig is alles wel goed schoon. Wij kiezen voor de grote schotel combinatie van rundvlees, lamsvlees, kip, ei, groenten, twee soorten linzen, erwtensaus, spinazie, verse kaas en salade, geserveerd met injera. Ik vind het eenvoudig eten, wel goed klaargemaakt.
Alleen jammer dat de gerechtjes bovenop de injera werden geserveerd, dat staat wel leuk maar het maakt de pannenkoekjes sompig. Jammer genoeg was er geen spannend nagerecht, alleen ijs of joghurt. De koffie op zijn ethiopisch was weer eens iets anders. Zeer ruime portie, al met al goed gegeten. De omgeving vind ik prettig. Wij waren vroeg en konden riant bij het raam zitten. Maar ook toen het drukker werd geen geluidsoverlast van andere tafeltjes. Sympathiek en puur, dat is mijn indruk.
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Al sinds jaar en dag mijn lievelingsrestaurant. Ik ben hier acht jaar geleden geweest voor de eerste date met mijn vrouw en andere belangrijke momenten in mijn leven (o.a. afstudeeretentje).
Naast lekker eten onstond mijn voorkeur voor dit restaurant ongeveer tien jaar geleden bij een eenvoudig voorval. Ik liep er voor de eerste keer naar binnen en vroeg of ik kon pinnen. Ze zeiden dat ze geen pin hadden. Toen ik hoorde dat ik helemaal terug moest fietsen naar het begin van de Overtoom bedankte ik vriendelijk. De reactie was toen meesterlijk: 'ach, kom maar gewoon hier eten hoor, dan betaal je wel een andere keer'. Sindsdien ben ik dit restaurant trouw gebleven!
Patty L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Lekker gegeten hier, hadden een bon van Groupon waar we een proeverij met verschillende hapjes op een grote schaal kregen, wij hebben vaker Ethiopisch gegeten en dit smaakte net zoals vorige keren erg lekker! Het had van ons alleen iets pittiger gemogen. Verder is de uitstraling van het restaurant iets minder maar wij zaten lekker buiten.
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Gisteren ben ik gaan eten in restaurant Addis Ababa. Ik ben daar al vaker gaan eten omdat ik erg tevreden ben over dit Ethiopische restaurant. Ik had BE-YE-AYNETU besteld. Dit is een uitgebreide vegetarische schotel die bestaat uit rode linzen, gemalen spliterwten, groene bonen, gekookte aardappels, witte kool, wortels, spinazie, pompoen, sperziebonen, champignons, saus, Ethiopische kruiden, verse kaas, ijsbergsla en tomaten. Dit gerecht wordt geserveerd met injera's en kost slechts € 13,50. Gezien de kwaliteit en de kwantiteit van dit gerecht is dat een zacht prijsje. Op tafel staat een potje scherpe cayennepeper, dus de liefhebbers van pikant eten zoals ik, kunnen het gerecht zo pikant maken als ze willen. Mijn tafelgenote had een gerecht met tilapia. Dat is een vis uit de Rode Zee. Die wordt in kleine stukjes gesneden. We hadden de dag ervoor glutenvrije injera's besteld. Dat zijn injera's die alleen uit teff bestaan. Ik vind dat die meer smaak hebben dan injera's waar ook tarwe aan toegevoegd wordt. Bovendien zijn ze gezonder en voedzamer. Als voorafje hadden we Ethiopisch brood en pompoensoep. Na het eten genoten we van heerlijke Ethiopische koffie. Deze koffie lijkt erg op espresso, maar is iets minder sterk. Zowel op de menukaart als op de website van Addis Ababa staat volledige en gedetailleerde informatie over de ingrediënten en allergenen. Niet alleen heel handig voor mensen met voedselintoleranties, maar ook voor mensen die op dieet zijn of heel bewust willen eten. Hoewel het personeel niet perfect Nederlands spreekt, is de bediening snel en heel vriendelijk. De toiletten zijn goed schoon. Echt een aanrader!
Tanbra .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Dit is mijn tweede ervaring met een Ethiopisch restaurant. Via Groupon hebben wij hier gegeten.

Goed eten voor het geld, maar verwacht er niet heel veel van. Ik vond het andere Ethiopisch restaurant qua eten iets beter. Omdat de deal van Groupon een proeverij is, zaten er allemaal kleine gerechtjes op de pannenkoeken. Hierdoor waren de pannenkoeken helemaal doorweekt en afgekoeld, waardoor het niet echt lekker meer was om die pannenkoeken op te eten. Gelukkig zijn er ook losse warme pannenkoeken. Het is overigens heel veel eten. Wij kregen het niet op. De koffie was erg lekker.

De service was goed. De man deed alles in z'n eentje, maar wel goed.

Het decor was niet geweldig, maar ook niet storend. Gewoon simpel. Het paste er wel bij.

Kortom veel eten voor een kleine prijs (Groupon).
Gaby F.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Als je nog nooit ethiopisch hebt gegeten zeker de moeite van het proberen waard! Dit is naar mijn idee op afstand het beste ethopische restaurant van amsterdam. De gerechten zijn allemaal net even iets beter op smaakt gebracht en stellen eigenlijk nooit teleur. De bediening is altijd erg vriendelijk, duidelijk een familiebedrijf.
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Op 5 december een 'heerlijk avondje' gehad. Heerlijk, smaakvol, kruidig Ethiopisch eten. We komen hier al een aantal jaren en als ik minstens 1 dag van tevoren bel, worden voor mij authentiek teff-injera gemaakt. Deze zijn wat zuurder, maar glutenvrij. Net als in Ethiopië. Normaal worden deze in Nederland van bloem of een mengsel van meelsoorten gemaakt, waardoor het meer smaakt naar pannenkoeken. Dit is tevens je bestek en met stukjes injera eet je allerlei smakelijke gerechtjes van een gezamenlijke schaal (of apart indien glutenvrij). Heerlijk gekruid gehakt, drumsticks, lamsvlees, linzen, gemengde groente, verse kaas, pompoen etc etc. De kruidige Ethiopische thee is ook echt een aanrader. De service is fantastisch. Omdat wij iets speciaals te vieren hadden en al jaren komen, werden we getrakteerd op een koffieceremonie incl.de traditionele popcorn. Er zijn collectebussen voor Stichting Wondem en de jaarverslagen en plannen liggen erbij ter inzage. De eigenaar vertelde dat hun kraamkliniek in januari geopend zal worden. Een royale donatie waard en ook de fooi op maandag gaat volledig naar de stichting.
Wij en onze kinderen komen zeker vaak terug!
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Het is een schattig eettentje op de Overtoom dat helaas het interieur heeft verzakelijkt waardoor de sfeer nu minder authentiek is. Heel erg jammer! Slechts een klein portret van oud keizer H. Selassie doet je binnen vermoeden dat het een Ethiopisch restaurant betreft. Het eten en de bediening blijft gelukkig voortreffelijk.
Sdners .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening! We wilden eerst allebei een gerecht nemen maar er werd ons aangeraden om een mix te nemen van alles op het menu en we zijn blij dat we dat hebben gedaan! Zo had je van alles wat en alles was heel lekker: veel verschillende smaaksensaties. Wij hadden de vegetarische mix en dit restaurant is zeker een aanrader voor vegetariërs: ze hebben veel keus! Wij komen zeker een keer terug.
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Een authentiek Ethyopisch restaurant, wisten mijn tafelgenoten me te vertellen. Ze herkenden de smaken van de reizen die ze hebben gemaakt. Het was inderdaad wel bijzonder, Eten met een pannekoekje in de hand en dan je hapje verorberen. Ik had de DORO TIBS op verzoek pittig gekruid. Ze hadden zich voor de zekerheid ingehouden, maar de volgende keer moest ik van te voren zeggen dat ik het echt pittig wilde hebben. Hartelijke vriendelijke mensen die duidelijk de bedoeling hebben het de gasten naar de zin te maken. Eenvoud kwadraat qua inrichting, maar dat geeft het gevoel dat het origineel is. Oja, haha, Afrikaans Mongoza biologisch biertje in soort kokosnoot in plaats van een glas. Lekker! Had de eerste prijs gewonnen van de glutenvrije bieren.
Susanna F.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Kwamen hier ook met een voucher, eten was prima. Vooraf mochten we kiezen uit brood met spinazie, verse kaas of linzensoep. Met name de linzensoep was lekker. Daarna hadden we een vegetarische injara en eentje met vlees. Ook deze waren beide smakelijk. Personeel is bovendien erg vriendelijk en gastvrij. Toen wij er zaten leek het erop dat er veel oude bekenden van de bediening zaten en die werden allemaal herkend. Het interieur is basis, maar dat past wel bij het concept.
Hanna-Peters .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Leuke tent op de Overtoom. Vriendelijke eigenaar en eigenaresse in de bediening. Ik ga altijd voor de mix schotel zodat je alles kan proeven. Je mag onbeperkt pannenkoek erbij bestellen. Ik ben normaal geen bierdrinker maar Afrikaans bier is echt een aanrader. Het wordt geserveerd in een halve kokosnoot. Vooral het cocosbier en bananenbier is erg lekker. Eten met je handen is weer eens wat anders. Ik was altijd eerst mijn handen daar, toiletten zijn lekker schoon.
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Nu twee keer hier gegeten en eten is prima. Vegetarisch is erg gevarieerd en kinderen vinden het ook geweldig om met hun handen te mogen eten! Interieur is wat sleets, maar bediening is erg vriendelijk.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Heerlijk en apart eten voor een ontzettend lage prijs (en dat zelfs zonder Groupon). Geen idee hoe authentiek Ethiopisch eten smaakt (ben er nog nooit geweest), maar je krijgt hier een schaal vol verschillende lekkernijen geserveerd op zurige pannenkoek voor nog geen 15 euro, waarbij alle gerechtjes anders smaken en erg bijzonder gekruid zijn. Bijzondere Afrikaanse biertjes of vers sinaasappelsap erbij, en je hebt voor nog geen 20 euro een topmaaltijd.
Helemaal klasse: zonder er om te vragen wordt bestek ingedekt, terwijl in andere restaurants nog wel eens raar wordt gekeken als je niet met je hand wilt eten.
Bediening is erg vriendelijk en bescheiden, ik kom hier zeker nog eens terug. Ook perfect om met een gemengd gezelschap te gaan eten, want zowel voor de vegetariër als de vleesliefhebber is er zat te kiezen en te proeven.
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
via een groupon hier gegeten á 9,95 p.p. Als voorafje konden we kiezen uit linzensoep of brood met spinazie en kaas. wij kozen de soep. deze was smakelijk. daarna kregen we de enjera met een proeverij van Ethiopische gerechten. Dit werd geserveerd op pannenkoeken en je kreeg er p.p 2 pannenkoeken bij om de gerechtjes met je handen te eten. wij vonden het rundvlees het lekkerst. als drankje hadden we gekozen voor een palmbiertje. dit werd geserveerd in een halve kokosnoot. eigenaar was vriendelijk en deed zijn best om het ons naar de zin te maken.