Addis Ababa

Overtoom 337 1054 JM Amsterdam Nederland Kaart
31-206184472

Over het restaurant Addis Ababa

Klein Ethiopië in Amsterdam

Restaurant Addis Ababa zet Ethiopië op de kaart van Amsterdam. Dit restaurant is vernoemd naar de hoofdstad van Ethiopië en helemaal in stijl met de culinaire tradities. Eten is een sociale bezigheid. Het is in dit Afrikaanse land de gewoonte om met je rechterhand van een injera te eten. Dit is een soort grote pannenkoek, waar je een stukje afscheurt. Dan pak je met dit stukje injera groente, vis of vlees mee op en smullen maar.

Meer informatie over restaurant Addis Ababa

Maandag t/m zondag 17:00 - 23:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Addis Ababa

Maria W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Leuk om kokosbier uit een kokosnoot te drinken. Aardige eigenaar die aanbevelingen gaf. Ook voor vegetariers is er veel keus. Het was heerlijk en wij komen zeker nog eens terug.
Mellijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Waanzinnig lekker gegeten! Vaker Afrikaans gegeten maar nog nooit Ethiopisch, aangenaam verrast. Vriendelijk personeel en fijne setting. Zeker een aanrader!
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Zeer vriendelijk personeel! Heerlijk eten en leuk intieme ongedwongen sfeer. Zeker een aanrader!
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gastvrije ontvangst, vriendelijke mensen, lekker eten.
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Ik kom hier al jaren, en het was weer heerlijk!
Ryan W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Een restaurant met verrassend positief eten
ansje B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Vriendelijke mensen en lekker eten.
Jasmine C.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening, lekker eten? Een aanrader.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Schattig tentje aan de Overtoom. Vriendelijke en hartelijke bediening, lekker eten. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Prima voor als je even voor niet al teveel geld lekker wilt eten!
wjwestveer K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lekker en informeel gegeten. Smaakvolle gerechten en attente bediening.
RIEn M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Prima eten voor een redelijke prijs. Het pittige lamsvlees is een aanrader!
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Echt ethiopisch eten, zoals het hoort, en overheerlijke ethiopische koffie! Veganisten kunnen hier ook heerlijk eten en kiezen uit meerdere dingen! Ik zou alleen even extra duidelijk zijn daarin.
Het is een erg simpel restaurant, niet teveel aankleding en geen muziek, maar erg rustig en comfortabel. Over de service ben ik neutraal. Al met al, een goed ethiopisch restaurant en zeker aan te raden als je al vaker ethiopisch hebt gegeten en het lekker vindt!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na 20 jaar (in 1994 gegeten tijdens mijn studententijd, restaurant was toen net opgericht) eindelijk terug gekomen met vrouw, kids en goede vriend.

Allen heerlijk gegeten middels de Addis Ababa special. Extra Injera's waren geen probleem. Vooraf allen een salade, royaal, gezien de kleine prijsjes.
Ook het ijs met fruit en (spuitbus)slagroom (5 euro) was royaal qua fruit; andere restaurants mogen hieraan wel een voorbeeld nemen.

Uitstekend en lief gastheerschap van het eigenaarsstel. Kids kregen mandarijntje en sinaasappeltje mee.
We komen zeker weer terug voor nog een voedzame maaltijd.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Via vv hier terecht gekomen voor een Afrikaanse proeverij. Voorgerecht met in een soort kruidenbouillon gedompeld brood, spinazie en salade. Hoofdgerecht een grote schaal met luchtige pannenkoek als bodem en daarop gekruid gehakt, kippenboutjes, linzen, groenten, enzovoorts. Alles lekker bereid en gekruid. Flesje wijn voor een zeer bescheiden prijs.
Voor weinig geld (de reguliere prijzen) goed eten. Vriendelijke bediening.
Nikki K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vandaag hier wezen eten omdat we er toevallig langs liepen.
Het eten was erg lekker, ruime porties met van alles en nog wat met veel verschillende smaken. Ook leuk was het bananenbiertje uit een kokosnoot.
De koffie en thee waren ook zeer smaakvol en mooi geserveerd.
Vriendelijke en goede service.
Al met al een fijne avond met heerlijk eten, voor een kleine prijs.
derektigges .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Wat een ontzettend vriendelijke mensen! Hier ben je echt welkom. De eigenaar en de mevrouw van de bediening leggen je alles uit en geven je meer dan genoeg eten. Het eten is simpel en lekker, de Ethiopische rode wijn beter dan verwacht en die rode kruiden die op tafel staan zijn zeer smaakvol. Het decor is simpel en de verlichting mag wel wat gedimd worden. Het tocht er maar dat mag de pret niet drukken.
Eef82 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Leuk restaurant met heerlijk eten voor een zeer schappelijke prijs. Erg leuk om een keer op deze manier te eten met de grote mooi opgemaakte schalen op tafel. Echt een aanrader en kom hier dan ook graag.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Weer eens wat anders, Ethiopisch eten, zeker leuk als je aan het overwegen bent om je volgende grote reis naar dit land te maken! Ik lees op de site van alles over duurzaamheid en zo. Mijn indruk van het restaurant is eenvoudig, op het armoedige af. De ruimte wordt verwarmd door een gashaard, dat is toch niet duurzaam en niet meer van deze tijd. De serveerster waar verder niet veel om aan te merken valt, maar die ook geen indrukwekkende uitstraling heeft, draagt een t-shirt met gaten. Armoedig dus, maar gelukkig is alles wel goed schoon. Wij kiezen voor de grote schotel combinatie van rundvlees, lamsvlees, kip, ei, groenten, twee soorten linzen, erwtensaus, spinazie, verse kaas en salade, geserveerd met injera. Ik vind het eenvoudig eten, wel goed klaargemaakt.
Alleen jammer dat de gerechtjes bovenop de injera werden geserveerd, dat staat wel leuk maar het maakt de pannenkoekjes sompig. Jammer genoeg was er geen spannend nagerecht, alleen ijs of joghurt. De koffie op zijn ethiopisch was weer eens iets anders. Zeer ruime portie, al met al goed gegeten. De omgeving vind ik prettig. Wij waren vroeg en konden riant bij het raam zitten. Maar ook toen het drukker werd geen geluidsoverlast van andere tafeltjes. Sympathiek en puur, dat is mijn indruk.
Ferdinand V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Al sinds jaar en dag mijn lievelingsrestaurant. Ik ben hier acht jaar geleden geweest voor de eerste date met mijn vrouw en andere belangrijke momenten in mijn leven (o.a. afstudeeretentje).
Naast lekker eten onstond mijn voorkeur voor dit restaurant ongeveer tien jaar geleden bij een eenvoudig voorval. Ik liep er voor de eerste keer naar binnen en vroeg of ik kon pinnen. Ze zeiden dat ze geen pin hadden. Toen ik hoorde dat ik helemaal terug moest fietsen naar het begin van de Overtoom bedankte ik vriendelijk. De reactie was toen meesterlijk: 'ach, kom maar gewoon hier eten hoor, dan betaal je wel een andere keer'. Sindsdien ben ik dit restaurant trouw gebleven!
Patty L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Lekker gegeten hier, hadden een bon van Groupon waar we een proeverij met verschillende hapjes op een grote schaal kregen, wij hebben vaker Ethiopisch gegeten en dit smaakte net zoals vorige keren erg lekker! Het had van ons alleen iets pittiger gemogen. Verder is de uitstraling van het restaurant iets minder maar wij zaten lekker buiten.