Over het restaurant Adam

Welkom bij Restaurant Adam!
Met trots presenteren we ons Restaurant Adam, de plaats voor een avond culinair genieten!
Wij serveren een verrassingsmenu van drie gangen, uit te breiden tot zes gangen. Daarnaast hebben we een kleine à la carte kaart.

Onze menu’s veranderen iedere maand en worden samengesteld uit verse en hoogwaardige producten.

De middenruimte in het restaurant kijkt uit op de open keuken, waar u Chef-kok Arne Russchen alle heerlijke gerechten ziet bereiden. De bediening zorgt voor een ongedwongen en ontspannen sfeer. Zij geven u graag uitleg bij het wijnarrangement of advies over onze wijnkaart.

Indien u ons met een gezelschap wilt bezoeken of buiten de normale openingstijden voor een lunch, dan is ons restaurant hiervoor beschikbaar. Informeer hiervoor gerust naar de mogelijkheden

Meer informatie over restaurant Adam

tram 1, halte Rhijnvis Feithstraat

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 22:30 uur

9,2

Jouw recensie over het restaurant Adam

Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben een topavond beleeft in restaurant Adam. De bediening was op hoog niveau, alsook de gerechten. Een ideale plaats om culinair te genieten tegen een goede prijs!
Yolande M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Toppertje in Amsterdam zuid/west! De prachtige gerechten zijn een explosie van smaken en buitengewoon creatieve combinaties. Het verrassingsmenu is een aanrader omdat de verschillende gangen goed op elkaar zijn afgestemd en er bovendien de mogelijkheid is dit ook met een wijnarrangement te combineren. Helemaal af! Enig minpunt is de akoestiek en omdat iedereen het naar zijn zin heeft kan het nogal luidruchtig zijn. Maar ook dat is wel weer bourgondisch.
lauren O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik hier een etentje cadeau gedaan aan mijn ouders. Voor mij was dit de tweede keer bij Adam, en echt wederom heerlijk! We hadden in eerste instantie gereserveerd voor een vier gangen diner, maar de heren besloten toch dat ze liever voor een 6 gangen wilden gaan. Ongeacht dat ik vegetarisch ben en dit heel last minute werd doorgegeven heeft de kok echt een prachtig menu samengesteld. Ook vielen de wijnen waar gastheer Johan met heel veel enthousiasme over kwam vertellen erg in de smaak. Mijn ouders zijn altijd zeer kieskeurig over het eten buiten de deur en zijn al menig Michelin sterren restaurants af gegaan, maar ook zij vonden zowel de service als het eten TOP. Wij komen zeker nog eens terug.
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gisteravond gegeten bij Adam. Dat wilden we al een tijdje: nieuwe restaurants in de buurt moeten 'getest' worden. Zonde als er zomaar een goede plek voor lekker eten om de hoek gemist wordt. Adam is niet echt meer nieuw (2 jaar?), maar pas gisteren kwam het er van. En het was: heerlijk! Prima sfeer, relaxed. We deden het 5 gangen menu: alles perfect in balans, mooi opgemaakt, en echt heel goed! De wijnen erbij waren top. De bijpassende wijnen per glas per gerecht zijn niet zomaar van wat ze op de wijnkaart hebben, maar worden bij de samenstelling van het menu gekozen. Dus er wordt gegeten en per gerecht proeven ze dan mogelijke goede 'match'- wijnen. En dat merk je: wijnen per gerecht waren perfect. Avondje Adam dus voor herhaling vatbaar!
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanwege de goede recensies hier gaan eten. Ieder gerecht wordt met een groot verhaal op tafel gezet: ingrediënten en leveranciers komen allemaal voorbij. Maar als je daar doorheen prikt en dan kijkt en proeft wat je eet weet je dat het allemaal niet klopt. Voorgerechten zijn mooi opgemaakt, maar bizar klein en vlak van smaak. Twee totaal verschillende hoofdgerechten zijn identiek aan elkaar: de lam en de vis hebben dus exact dezelfde opmaak en garnering. Grappig detail: bij het opdienen zei de bediening; U heeft dit en dat en zus en zo met lam en u... Ehhh... U heeft hetzelfde met vis. Kaasplank toe genomen. Ik wist niet dat je zulke kleine stukjes kaas kon snijden en er zoveel over kon vertellen. Bla bla restaurant met onbegrijpelijke beoordelingen op Iens.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vriendelijke gastvrije ontvangst, zonder al te plechtig te worden. Viergangenmenu genomen, tussendoor aangevuld met wat (goede) suggesties van het personeel. Mooie, subtiel gecomponeerde gerechtjes waarbij met smaken en texturen wordt gespeeld. Fraai opgemaakte borden, botermals lamsvlees, heerlijk toetje.
Deze mensen verdienen echter een betere huisvesting! Ze zitten in een soort pijpenla, akoestisch wat teveel echoënd, en de houten stoelen gaan na twee uur toch wel erg hard aanvoelen. (Maar ik had ook op een zachter kussen langs de muur kunnen gaan zitten). Kosten : 60 euro pp. Maar dat was het zonder meer ook waard.
John V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fantastisch eten voor een zeer schappelijke prijs. Bediening kundig, vrolijk, vriendelijk, veel kennis over de geschonken wijnen en die sluiten dan ook perfect aan bij het eten. Heel leuk dat de keuken open is waardoor je de koks aan het werk kunt zien. Ster waardig eten in een gezellige ongedwongen sfeer.
robbertb88 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Al een tijdje geleden gegeten bij adam. Maar denk er er nog regelmatig aan terug. Zeer goed eten. Mooie amuses. Leuke open keuken
Zeer vriendelijke service. Simpel decor maar wel rustig.

Komen zeker terug
Jim H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Onlangs een bruiloft gehad bij Adam. Concept: rondlopen en staan, borrelen met daarna 6 kleine gangen die werden rondgebracht. Het eten was subliem. Terwijl we genoten van de heerlijke wijnen en speciaalbiertjes die ze er schenken, kregen we om de haverklap weer een tongstrelend gerechtje in onze handen gedrukt. Feest!
Daar bovenop zijn de mensen van Adam superaardig, zonder kapsones, maar wel met een drive om hun gasten helemaal culinair te verwennen. Kan niet wachten om er weer eens te gaan eten.
jaru .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Ik werd hartelijk en gastvrij ontvangen door Robin. Wanneer je op deze wijze wordt ontvangen geeft dat direct een goed gevoel. Deze keer gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu met het wijn arrangement. Nou een verrassing was het wel. Alle gangen met zorg bereid en de bijpassende wijnen waren heerlijk. Robin gaf een goede uitleg over de wijnen waardoor je nog beter bewust bent wat je bij ieder gerecht drinkt. Alles klopte van begin tot het einde. Kortom ik kom snel weer eens terug.
Jurien G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Adam. Hij stond al een tijdje op het verlanglijstje. Zeer goede wijnen en verrassingsmenu!
De bisque amuse had zeer veel smaak. Verder was het makreel taartje een absolute topper. En dan de Chardonnay bij het tussengerecht, waanzinnig.
De bank vond ik persoonlijk niet heel comfortabel zitten, maar de stoelen waren prima.
Jan I.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Een heerlijke keuken, ik heb echt zeer goed gegeten, en het dessert was zo goed dat ik dat zonder meer een 10 wil geven!
De bediening heel prettig en attent.
Maar: de acoustiek! O,o wat een ellende, waarom houden ontwerpers daar nou nooit rekening mee. Alles moet strak, strak, maar wat je krijgt is een ruimte waar, als er meer dan 8 mensen praten, het geluidsniveau zo opbouwt dat iedereen zijn stem moet verheffen om nog verstaanbaar te zijn, wat alles weer nog erger maakt. Doodmoe na een avond, keelpijn, en een reden om nooit meer terug te komen. Tenzij er wat aan gedaan wordt, met een paar simpele ingrepen kun je de acoustiek prettig maken.
Waarom gaan mensen uit eten met elkaar? Natuurlijk voor het lekkere eten, maar vooral ook om gezellig te kletsen, bij te praten. Er zijn restaurants die hier rekening mee houden: leve van der Valk!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Hier op zaterdag 3 oktober op uitnodiging met vier personen gedineerd. Wat een verrassing op deze locatie. Bij binnenkomst voel je je gelijk op je gemak. De bediening is perfect en met goede en plezierige humor. De menukaart is niet groot, maar dan heb je ook geen moeite met kiezen. Deze wordt wel zeer regelmatig ( 4 weken?) gewisseld. Echter wij lieten ons verleiden tot een vijfgangen verrassingsmenu. En dat was een zeer goede keuze. Dat de chefs hun kunnen bij zeer gerenommeerde zaken hebben opgedaan, komt hier heel mooi tot uiting. Mooie smaakvolle gerechten, voldoende groot en erg mooi opgemaakt. De borden zien er oogstrelend uit, en smaken ook zo. Dit alles werd nog fijner van smaak met een per gerecht geselecteerde wijn. De combinaties hiervan waren verbluffend goed.
Dit restaurant is echt een aanwinst voor Amsterdam en ik ben er van overtuigd dat wij hier terug zullen keren om van al die heerlijkheden te genieten. Voor ons is dit echt een toprestaurant.
Sander A.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Enorme aanwinst voor de buurt. Zeer verfrissend, gezellig en persoonlijk klein Frans restaurant. Attente bediening, verstand van zaken. Sympathieke vakkundige koks. Heerlijk gegeten ! Kom er zeker terug.
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Adam, leuke zaak aan de overtoom. Heerlijke steak tartare gegeten en cote de boeuf gedeeld met een vriend. Service was goed en men was erg attent. Zaak ziet er mooi uit, goed verzorgd. Ik kom hier graag nog een keer.
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat een fanastische ervaring! Een zeer bekwame en vriendelijke gastheer die ons een mooi plekje voor de open keuken aanwees. De bediening is de hele avond zeer attent en alert - gezien de drukte indrukwekkend. Het eten is echt fantastisch, leuk, verrassend en innovatief. Zeer passende wijnen erbij geschonken. Wat een mooie aanwist voor de buurt! Aanrader!
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Adam is lekker Amsterdams: recht door zee. Het 3-gangen verrassingsmenu was top, helaas was de saltimbocca aan de zouten kant. De bediening nam onze opmerking sportief mee. De porties zijn wat aan de kleine kant, zeker gezien de prijs. Goede wijnkaart en kraanwater is normaal. En o ja, glutenintolerantie is geen probleem, de kok zorgt voor een oplossing.
teusfas .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Leuke nieuwe zaak aan de overtoom. Vooraf oesters en pata negra. Heerlijk begin. De tafels bij de keuken zijn leuk voor wat interactie met de keuken maar je zit wel in de loop van de keuken en t toilet.
Het menu is een aanrader! De wijnkaart overzichtelijk. Kortom fijn adres.
SandraN .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijke gerechten in een prachtige zaak. Kan niet wachten om er weer heen te gaan. Elke keer weer verrast door het zalige eten en de gezellige sfeer. Goede bediening en de kok houd prima rekening met de wensen van de gasten.
Jiri M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wat een heerlijke avond. Bij de keuken gezeten zodat je ook nog wat meekrijgt van de actie daar. Super vriendelijke en meedenkende bediening. We hadden zelf de rode wijn meegenomen en hij kwam gezellig een slokje meedrinken aan einde van de avond. Eten was zalig en ontbrak aan niets. Mijn vegetarische tafelgenoot werd ook goed voorzien van lekker eten en niet afgedaan met een bestaand gerecht waar het vlees is weggelaten. Kortom, een zaak om terug te komen!