Restaurant Adam op de Overtoom bewijst dat goed en betaalbaar eten niet zo moeilijk hoeft te zijn. De gerechten die chef Arne creëert zijn puur, eerlijk en zonder poespas. Maar vergis je niet, want ook al vind je er geen bloemetjes en schuimpjes op de borden, de smaken van de gerechten zijn wel behoorlijk bijzonder. Ik ben zelf weg van de subtiele zuren die je terugvindt in de gerechten.
Schuif je aan bij dit modern en knus ingerichte restaurant, dan wordt je verblijf aangenaam gemaakt door de comfortabele leren bank en zachte stoelen. Lekker lang blijven hangen is dus zeker geen straf! Oh en leuk om te weten: De wand met de gekleurde houten staafjes is helemaal zelf gemaakt. Om deze wand te kunnen maken hebben ze behoorlijk wat hout verzameld en zelf geschilderd.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem de heilbot. Deze komt met een pinot grigio vinaigrette, venkel, mango, gele paprika en pernod. Een gerecht waar je even stil van wordt.

Over het restaurant Adam

Restaurant ADAM in Amsterdam staat garant voor een unieke ervaring. Je kan er terecht voor het traditionele drie gangen menu, maar deze kan ook uitgebreid worden tot een fantastische zes gangen!
Een bezoekje aan ADAM staat altijd gelijk met een verrassing, want het menu verandert elke vier weken. De bediening van Adam bezorgt u zonder twijfel een onvergetelijke, culinaire ervaring.

We proudly present Restaurant Adam, the ideal spot for a great evening out!
We serve a surprise menu, which starts at 3 courses and which you could extend up to 6 courses.
Next to that we have a small a la carte menu as well.

Our menu changes monthly and is always carefully composed of fresh and high quality produce.

The restaurant has an appealing open kitchen from which you can observe Chef Arne Russchen perform his magic when he creates Adam’s culinary treats.

The genuine service completes the pleasant and relaxed atmosphere of the restaurant. Our staff is more then happy to assist you with any aspect of your dinner, such as advising about the choice of wine or explaining our carefully selected wine pairing.

Meer informatie over restaurant Adam

tram 1, halte Rhijnvis Feithstraat

Maandag en zondag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 18:00 - 22:30 uur

Uitmuntend
9,6
9,3

Jouw recensie over het restaurant Adam

Rob N.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Voortreffelijke keuken
Deskundige bediening, die niet optimaal oplet.
Tafels te krap
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en lekkere bijpassende wijnen gedronken. Het was top!
arzu Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Top gegeten. Een van de beste restauranten in amsterdam zonder twijfel!!
Sinead H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Exceptional
Leon P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Echt prima gegeten en sympathieke eigenaren en bediening!
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Top restaurant .....
Tako P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Fantastisch menu!
Marie-Rose V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Verfijnde combinatie van verschillende smaken. Vriendelijke bediening. Een verrassend diner!
Sven V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Lekker eten, lekkere wijnen, zeer goede bediening!
Ilse H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Culinaire uitspatting! Heerlijk eten, fantastische wijnen, top bediening en de beste prijs kwaliteit die je in Amsterdam kunt vinden. Kortom: Absolute aanrader!
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Wederom zeer goed gegeten bij Adam! Luchtige en gastvrije ontvangst met goed eten en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Uitstekend menu, vol variatie maar toch met sterk thema. Ambiance ook heel prettig, ook bij volle zaak.
Tamara Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Heerlijk 5 gangen menu gegeten! Er is veel aandacht voor de juiste ingrediënten, prettige smaak- en structuurcombinaties en opmaak van de gerechten. Bijbehorende wijnen waren heerlijk! Uitleg over de gerechten en wijnen ging ietwat snel, maar de bediening is vriendelijk en kundig. Prijs-kwaliteit verhouding is super!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben een topavond beleeft in restaurant Adam. De bediening was op hoog niveau, alsook de gerechten. Een ideale plaats om culinair te genieten tegen een goede prijs!
Yolande M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Toppertje in Amsterdam zuid/west! De prachtige gerechten zijn een explosie van smaken en buitengewoon creatieve combinaties. Het verrassingsmenu is een aanrader omdat de verschillende gangen goed op elkaar zijn afgestemd en er bovendien de mogelijkheid is dit ook met een wijnarrangement te combineren. Helemaal af! Enig minpunt is de akoestiek en omdat iedereen het naar zijn zin heeft kan het nogal luidruchtig zijn. Maar ook dat is wel weer bourgondisch.
Lauren O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik hier een etentje cadeau gedaan aan mijn ouders. Voor mij was dit de tweede keer bij Adam, en echt wederom heerlijk! We hadden in eerste instantie gereserveerd voor een vier gangen diner, maar de heren besloten toch dat ze liever voor een 6 gangen wilden gaan. Ongeacht dat ik vegetarisch ben en dit heel last minute werd doorgegeven heeft de kok echt een prachtig menu samengesteld. Ook vielen de wijnen waar gastheer Johan met heel veel enthousiasme over kwam vertellen erg in de smaak. Mijn ouders zijn altijd zeer kieskeurig over het eten buiten de deur en zijn al menig Michelin sterren restaurants af gegaan, maar ook zij vonden zowel de service als het eten TOP. Wij komen zeker nog eens terug.
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gisteravond gegeten bij Adam. Dat wilden we al een tijdje: nieuwe restaurants in de buurt moeten 'getest' worden. Zonde als er zomaar een goede plek voor lekker eten om de hoek gemist wordt. Adam is niet echt meer nieuw (2 jaar?), maar pas gisteren kwam het er van. En het was: heerlijk! Prima sfeer, relaxed. We deden het 5 gangen menu: alles perfect in balans, mooi opgemaakt, en echt heel goed! De wijnen erbij waren top. De bijpassende wijnen per glas per gerecht zijn niet zomaar van wat ze op de wijnkaart hebben, maar worden bij de samenstelling van het menu gekozen. Dus er wordt gegeten en per gerecht proeven ze dan mogelijke goede 'match'- wijnen. En dat merk je: wijnen per gerecht waren perfect. Avondje Adam dus voor herhaling vatbaar!
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanwege de goede recensies hier gaan eten. Ieder gerecht wordt met een groot verhaal op tafel gezet: ingrediënten en leveranciers komen allemaal voorbij. Maar als je daar doorheen prikt en dan kijkt en proeft wat je eet weet je dat het allemaal niet klopt. Voorgerechten zijn mooi opgemaakt, maar bizar klein en vlak van smaak. Twee totaal verschillende hoofdgerechten zijn identiek aan elkaar: de lam en de vis hebben dus exact dezelfde opmaak en garnering. Grappig detail: bij het opdienen zei de bediening; U heeft dit en dat en zus en zo met lam en u... Ehhh... U heeft hetzelfde met vis. Kaasplank toe genomen. Ik wist niet dat je zulke kleine stukjes kaas kon snijden en er zoveel over kon vertellen. Bla bla restaurant met onbegrijpelijke beoordelingen op Iens.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vriendelijke gastvrije ontvangst, zonder al te plechtig te worden. Viergangenmenu genomen, tussendoor aangevuld met wat (goede) suggesties van het personeel. Mooie, subtiel gecomponeerde gerechtjes waarbij met smaken en texturen wordt gespeeld. Fraai opgemaakte borden, botermals lamsvlees, heerlijk toetje.
Deze mensen verdienen echter een betere huisvesting! Ze zitten in een soort pijpenla, akoestisch wat teveel echoënd, en de houten stoelen gaan na twee uur toch wel erg hard aanvoelen. (Maar ik had ook op een zachter kussen langs de muur kunnen gaan zitten). Kosten : 60 euro pp. Maar dat was het zonder meer ook waard.
John V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fantastisch eten voor een zeer schappelijke prijs. Bediening kundig, vrolijk, vriendelijk, veel kennis over de geschonken wijnen en die sluiten dan ook perfect aan bij het eten. Heel leuk dat de keuken open is waardoor je de koks aan het werk kunt zien. Ster waardig eten in een gezellige ongedwongen sfeer.