Adam

Overtoom 515 1054 Amsterdam Nederland Kaart
31-202339852

Over restaurant Adam

Restaurant ADAM in Amsterdam staat garant voor een unieke ervaring. Je kan er terecht voor het traditionele drie gangen menu, maar deze kan ook uitgebreid worden tot een fantastische zes gangen!
Een bezoekje aan ADAM staat altijd gelijk met een verrassing, want het menu verandert elke vier weken. De bediening van Adam bezorgt u zonder twijfel een onvergetelijke, culinaire ervaring.
Een bezoekje aan ADAM staat altijd gelijk met een verrassing, want het menu verandert elke drie weken. De bediening van Adam bezorgt u zonder twijfel een onvergetelijke, culinaire ervaring.

Meer informatie over restaurant Adam

tram 1, halte Rhijnvis Feithstraat

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:30

Christian O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanwege de goede recensies hier gaan eten. Ieder gerecht wordt met een groot verhaal op tafel gezet: ingrediënten en leveranciers komen allemaal voorbij. Maar als je daar doorheen prikt en dan kijkt en proeft wat je eet weet je dat het allemaal niet klopt. Voorgerechten zijn mooi opgemaakt, maar bizar klein en vlak van smaak. Twee totaal verschillende hoofdgerechten zijn identiek aan elkaar: de lam en de vis hebben dus exact dezelfde opmaak en garnering. Grappig detail: bij het opdienen zei de bediening; U heeft dit en dat en zus en zo met lam en u... Ehhh... U heeft hetzelfde met vis. Kaasplank toe genomen. Ik wist niet dat je zulke kleine stukjes kaas kon snijden en er zoveel over kon vertellen. Bla bla restaurant met onbegrijpelijke beoordelingen op Iens.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vriendelijke gastvrije ontvangst, zonder al te plechtig te worden. Viergangenmenu genomen, tussendoor aangevuld met wat (goede) suggesties van het personeel. Mooie, subtiel gecomponeerde gerechtjes waarbij met smaken en texturen wordt gespeeld. Fraai opgemaakte borden, botermals lamsvlees, heerlijk toetje.
Deze mensen verdienen echter een betere huisvesting! Ze zitten in een soort pijpenla, akoestisch wat teveel echoënd, en de houten stoelen gaan na twee uur toch wel erg hard aanvoelen. (Maar ik had ook op een zachter kussen langs de muur kunnen gaan zitten). Kosten : 60 euro pp. Maar dat was het zonder meer ook waard.
John V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fantastisch eten voor een zeer schappelijke prijs. Bediening kundig, vrolijk, vriendelijk, veel kennis over de geschonken wijnen en die sluiten dan ook perfect aan bij het eten. Heel leuk dat de keuken open is waardoor je de koks aan het werk kunt zien. Ster waardig eten in een gezellige ongedwongen sfeer.
Robbertb88 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Al een tijdje geleden gegeten bij adam. Maar denk er er nog regelmatig aan terug. Zeer goed eten. Mooie amuses. Leuke open keuken
Zeer vriendelijke service. Simpel decor maar wel rustig.

Komen zeker terug
Jim H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Onlangs een bruiloft gehad bij Adam. Concept: rondlopen en staan, borrelen met daarna 6 kleine gangen die werden rondgebracht. Het eten was subliem. Terwijl we genoten van de heerlijke wijnen en speciaalbiertjes die ze er schenken, kregen we om de haverklap weer een tongstrelend gerechtje in onze handen gedrukt. Feest!
Daar bovenop zijn de mensen van Adam superaardig, zonder kapsones, maar wel met een drive om hun gasten helemaal culinair te verwennen. Kan niet wachten om er weer eens te gaan eten.
Jaru .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Ik werd hartelijk en gastvrij ontvangen door Robin. Wanneer je op deze wijze wordt ontvangen geeft dat direct een goed gevoel. Deze keer gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu met het wijn arrangement. Nou een verrassing was het wel. Alle gangen met zorg bereid en de bijpassende wijnen waren heerlijk. Robin gaf een goede uitleg over de wijnen waardoor je nog beter bewust bent wat je bij ieder gerecht drinkt. Alles klopte van begin tot het einde. Kortom ik kom snel weer eens terug.
Jurien G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Adam. Hij stond al een tijdje op het verlanglijstje. Zeer goede wijnen en verrassingsmenu!
De bisque amuse had zeer veel smaak. Verder was het makreel taartje een absolute topper. En dan de Chardonnay bij het tussengerecht, waanzinnig.
De bank vond ik persoonlijk niet heel comfortabel zitten, maar de stoelen waren prima.
Jan-Insinger .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Een heerlijke keuken, ik heb echt zeer goed gegeten, en het dessert was zo goed dat ik dat zonder meer een 10 wil geven!
De bediening heel prettig en attent.
Maar: de acoustiek! O,o wat een ellende, waarom houden ontwerpers daar nou nooit rekening mee. Alles moet strak, strak, maar wat je krijgt is een ruimte waar, als er meer dan 8 mensen praten, het geluidsniveau zo opbouwt dat iedereen zijn stem moet verheffen om nog verstaanbaar te zijn, wat alles weer nog erger maakt. Doodmoe na een avond, keelpijn, en een reden om nooit meer terug te komen. Tenzij er wat aan gedaan wordt, met een paar simpele ingrepen kun je de acoustiek prettig maken.
Waarom gaan mensen uit eten met elkaar? Natuurlijk voor het lekkere eten, maar vooral ook om gezellig te kletsen, bij te praten. Er zijn restaurants die hier rekening mee houden: leve van der Valk!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Hier op zaterdag 3 oktober op uitnodiging met vier personen gedineerd. Wat een verrassing op deze locatie. Bij binnenkomst voel je je gelijk op je gemak. De bediening is perfect en met goede en plezierige humor. De menukaart is niet groot, maar dan heb je ook geen moeite met kiezen. Deze wordt wel zeer regelmatig ( 4 weken?) gewisseld. Echter wij lieten ons verleiden tot een vijfgangen verrassingsmenu. En dat was een zeer goede keuze. Dat de chefs hun kunnen bij zeer gerenommeerde zaken hebben opgedaan, komt hier heel mooi tot uiting. Mooie smaakvolle gerechten, voldoende groot en erg mooi opgemaakt. De borden zien er oogstrelend uit, en smaken ook zo. Dit alles werd nog fijner van smaak met een per gerecht geselecteerde wijn. De combinaties hiervan waren verbluffend goed.
Dit restaurant is echt een aanwinst voor Amsterdam en ik ben er van overtuigd dat wij hier terug zullen keren om van al die heerlijkheden te genieten. Voor ons is dit echt een toprestaurant.
Sander A.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Enorme aanwinst voor de buurt. Zeer verfrissend, gezellig en persoonlijk klein Frans restaurant. Attente bediening, verstand van zaken. Sympathieke vakkundige koks. Heerlijk gegeten ! Kom er zeker terug.
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Adam, leuke zaak aan de overtoom. Heerlijke steak tartare gegeten en cote de boeuf gedeeld met een vriend. Service was goed en men was erg attent. Zaak ziet er mooi uit, goed verzorgd. Ik kom hier graag nog een keer.
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat een fanastische ervaring! Een zeer bekwame en vriendelijke gastheer die ons een mooi plekje voor de open keuken aanwees. De bediening is de hele avond zeer attent en alert - gezien de drukte indrukwekkend. Het eten is echt fantastisch, leuk, verrassend en innovatief. Zeer passende wijnen erbij geschonken. Wat een mooie aanwist voor de buurt! Aanrader!
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Adam is lekker Amsterdams: recht door zee. Het 3-gangen verrassingsmenu was top, helaas was de saltimbocca aan de zouten kant. De bediening nam onze opmerking sportief mee. De porties zijn wat aan de kleine kant, zeker gezien de prijs. Goede wijnkaart en kraanwater is normaal. En o ja, glutenintolerantie is geen probleem, de kok zorgt voor een oplossing.
Teusfas .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Leuke nieuwe zaak aan de overtoom. Vooraf oesters en pata negra. Heerlijk begin. De tafels bij de keuken zijn leuk voor wat interactie met de keuken maar je zit wel in de loop van de keuken en t toilet.
Het menu is een aanrader! De wijnkaart overzichtelijk. Kortom fijn adres.
SandraN .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijke gerechten in een prachtige zaak. Kan niet wachten om er weer heen te gaan. Elke keer weer verrast door het zalige eten en de gezellige sfeer. Goede bediening en de kok houd prima rekening met de wensen van de gasten.
Jiri M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wat een heerlijke avond. Bij de keuken gezeten zodat je ook nog wat meekrijgt van de actie daar. Super vriendelijke en meedenkende bediening. We hadden zelf de rode wijn meegenomen en hij kwam gezellig een slokje meedrinken aan einde van de avond. Eten was zalig en ontbrak aan niets. Mijn vegetarische tafelgenoot werd ook goed voorzien van lekker eten en niet afgedaan met een bestaand gerecht waar het vlees is weggelaten. Kortom, een zaak om terug te komen!
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Al twee keer geweest en vanavond weer. Heerlijke plek, lekker dichtbij. Verassing menu was creatief, de bijpassende wijnen ook erg mooi en niet te karig geschonken.
Mijn vriend en ik zijn, als Chefs zijnde, erg blij met dit pareltje in de buurt. Even lekker À la carte happen met zijn tweetjes van de côte de boeuf met een stevig glas rode wijn, of je vrienden en familie verassen met het leuke menu. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Een aanrader!
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Ja, ik vind het echt wel een ontdekking. Prijs-kwaliteit is top. Nu al twee keer in korte tijd geweest. De chef komt van Restaurant Johannes en heeft de ambitie om mooi te koken tegen betaalbare prijzen. Deze buurt heeft veel horeca, maar kon wel zo'n mooi wat verfijnder kwaliteitstentje gebruiken. De bediening weet veel, is gezellig en denkt graag mee. Veel gesprekken over wijnen en zomaar het een en ander proeven was geen probleem. De tweede keer dat ik er kwam was er ook al glutenvrijbrood. Superlekker! De borden zijn prachtig opgemaakt.
Sannecim .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Sinds lange tijd weer eens verrast! Wat een geweldige gerechten! De tartaar van makreel was subliem dankzij de typische smaak van verse rauwe makreel, een krokantje en een zoetje. Écht héél bijzonder goed!! Daarna een tussengerecht met tarbot, knolselderij puree en ossenstaart. Aparte combi, maar heel lekker bij elkaar. Het hoofdgerecht (geconfijte kalfsnek) was ook erg goed. We hebben hier op hoog culinair niveau gegeten. De dame in de bediening was enorm vriendelijk en behulpzaam en enthousiast. De man die de wijnen deed mag nog iets pro-actiever schenken: fijn als de wijn al klaar staat als het gerecht op tafel komt. Enige kritiekpuntje was wat mij betreft de wijn zelf. De cava was top. De bulgaarse sauvignon/pinot gris, de autralische chardonnay en ook de Spaanse garnacha met houtlagering hadden allen hetzelfde probleem wat mij betreft: nèt iets te overheersend op 1 smaaktoon (bv de bulgaar was kruidig, maar stroef, de rode Spaanse had zo veel laurier in de smaak dat dat alles overheerste) en misten diepgang en spannende complexiteit. Doordat de gerechten zó extreem goed waren, en megahoge verwachtingen schiepen voor de wijnen die ernaast zouden komen, vielen de wijnen een beetje tegen. Maar al met al een onbetwiste aanrader. Wij zijn blij met deze nieuwe aanwinst in de buurt.
Marjorie W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Hier heerlijk gegeten met de eet club, leuke eet gelegenheid net voor de tram halte op de Overtoom, de steak tartaar met het perfect gegaarde kwartel eitje was prima op temperatuur en zeer smakelijk ook de kalfswang met linzen, koolraap en jus van laurier was niet alleen mooi gepresenteerd ook de temperatuur en de smaak waren prima in balans, het nagerecht was vrij complex qua smaak maar wel super lekker, vooral de crumble en het verse ijs heeft goed gesmaakt, dit in combinatie met de perfect wijn is zeker bij mijn tafelgenoten prima bevallen, verder vond ik de karaf met kraan water zeer attent echter liet de bediening bij de spits in het restaurant kleine steekjes qua bediening vallen welke vergeven zijn door hun positieve en niet te opdringerige charmante voorkomen. Al met al een restaurant waar ik zeker in de toekomst terug kom voor een avondje dineren.