Adam & Siam

Rokin 93 1012 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-207770080

Over het restaurant Adam & Siam

Asian Bistro Culture in het hart van de hoofdstad. Een plek vol verrassing en beleving. Een rijk gevulde tafel met een ontdekkingstocht aan smaken; origineel en puur.
Maar bovenal buitengewone service met een warm welkom en een bron van ontmoeting: west meets east culture meets kitchen Amsterdam omarmt Azië
In het historische pand, met ingangen aan het Rokin en Nes - reeds generaties lang een smeltkroes van de Oosterse keuken en Mokumse branie - kan je genieten van een heerlijke kip cashew of een Hollandse ribeye. Daarnaast zijn er wisselende kunstexposities tentoongesteld. Kom snel en bewonder alle werken. Wandel je vandaag onverwacht met een pas aangekocht kunstobject onder de arm naar buiten? Dus neem de tijd, ontspan en ontdek wat het menu en het fraaie onderkomen aan verrassingen voor je verbergen.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Terras

Jouw recensie over het restaurant Adam & Siam

Ray H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Het eten was best lekker, bediening was ook ok. Eten komt niet supersnel, wat ook wel relaxed is. Mooie inrichting van de eetkamer.

Waar je wel tegen moet kunnen, is dat er geregeld muizen over de vloer lopen. Wij hebben er die avond zeker wel 3-4 gezien, die heel relaxed heen en weer over de vloer liepen.
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Bediening is echt waardeloos, eten was matig
Huib L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Op een mooie locatie zijn er wel een aantal minpunten.
De muziek stond te hard die een heel klein beetje zachter werd gezet op ons verzoek. De soep werd met kip ipv met garnalen gebracht terwijl dit wel gevraagd was, de soep was wel smakelijk.
Voor het water moesten we 3,75 euro betalen wat niet was gemeld. Water dient gewoon direct op tafel gezet te worden en behoort gratis te zijn.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
2e keer binnen week naar Adam. Zelfde fijne ervaring qua bediening en keuken. Eerste keer beef rode curry gegeten daarna de mix van alle meats. Voorin de zaak is een knusse huiskamer waar ik me prettiger voel dan in de grote witte ruimte achterin, maar dat is persoonlijk.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Super leuke tent, en we wilde perse de ober bedanken terwijl we eigenlijk nauwelijks met hem gepraat hebben. Dat zijn de beste!
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Super sfeervol, goede prijs-kwaliteitverhouding, hele goede service! Zelfs een kaartje op de tafel bij binnenkomst. Voor herhaling vatbaar. Curry kan gedeeld worden met twee.
Sineke E Denis M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
We hebben er vandaag met zijn tweeen gegeten. Een curry en een biefstuk gerecht (reepjes). De biefstuk reepjes waren geen biefstuk maar sucadevlees stukjes , vet en rommelig. De smaak was wel lekker.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Gisteren bij Adam & Siam gegeten. Erg leuk restaurant met heerlijk eten . Vooral de gebakken garnalen met knoflook en peper is een aanrader. Sfeer is erg leuk in het restaurant en de bar met alle kunst die er hangt! Ga hier zeker nogmaals eten!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Fantastisch mooi pand en leuk concept. Lunch was teleurstellend helaas. Beef met Thaise basilicum was gehakt zonder basilicum. Vergeten door de chef. Pad Thai was laf van smaak. Snel vergeten deze ervaring.
Beste Marian,

Wat jammer dat het niet naar wens was. Graag nodigen wij jullie uit voor een tweede bezoek die wel fantastisch wordt.

Laat het graag telefonisch weten.

Vriendelijke groeten,
Adam & Siam
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Last minute op zaterdagavond gebeld voor een tafeltje voor twee en er was nog plek! Vriendelijk ontvangen, jassen werden keurig opgehangen en het menu uitgelegd. Wij kozen voor het share dining 3 gangen menu. Heerlijk gegeten en van alles wat geproefd. Lekker vlees, groente, frietjes, genoeg rijst. Wij vonden zelf alleen de kabeljauw iets te droog en een puntje van kritiek: er zijn geen karaffen kraanwater die standaard op tafel staan; daar betaal je voor. Verder top en een prachtig interieur!
Bedankt voor de leuke recensie! Tot snel bij Adam&Siam.
Ariane Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het was erg koud in het restaurant, althans waar wij zaten.
Het eten was lekker. Maar op de rekening stond opeens een bedrag voor water, terwijl we gewoon kraanwater hadden.
Ayolt V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Met een vriend wezen eten. eerst een drankje met een bite in de lobby, was ok, daarna eten in het restaurant. Het was niet heel warm, er stond een blower aan. We hebben een voorgerecht genomen en een een hoofdgerecht. Eten is kwalitatief vrij basaal, dit kan ik thuis beter, Bediening wel prima. Leuke vlotte blonde dame die er net werkte. Complimenten voor haar. Voorgerecht drie stokjes sateh voor 11 euro is over the top. Net als bijna 5 euro per glas huiswijn. En de zeebaars ziet er mooi uit, mar ook te hoog geprijsd. Inkoop is 4 euro. Naast ons zat een jong stelletje, zij namen het hele pakket (incl toetje), Leuk maar duur!!

Ik kom hier niet meer terug, voor dit bedrag kun je richting de ster eten. Wellicht leuk voor toeristen.
Danny K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gisteravond voor het eerst gaan eten bij Adam & Siam. Warm en hartelijk onthaal door de gastvrouw. Het restaurant is sfeervol ingericht alles bij elkaar waren de verwachtingen hooggespannen. Helaas werd de rol van de gastvrouw overgenomen door een serveerster die niet de avond van haar leven had. Een van ons kreeg een fout hoofdgerecht voorgeschoteld. Vervelend maar een ander gerecht bestellen om dan vervolgens apart van elkaar te eten vonden we geen goed idee. Twee van de hoofdgerechten bleken ontzettend pittig. Dusdanig pittig dat je smaakpapillen er spontaan de brui aan geven. Wanneer we de serveerster hierop aanspreken en zeggen dat ze dat op de kaart hadden moeten vermelden, is het verassende antwoord: " wij vinden pepertjes die pittigheid aantonen op een menukaart niet mooi, daar zijn wij voor om u dat te vertellen". Leuke theorie, maar dan is het ook raadzaam om je theorie in de praktijk toe te passen. Toen de tafel werd leeg geruimd, vroeg onze serveerster of alles naar wens was geweest. Ook opmerkelijk wanneer je een fout gerecht serveert, je ingestudeerde theorie vergeet. Het antwoord op haar vraag was derhalve dan ook nee. De theorie m.b.t.de ontevreden klant moet ze blijkbaar nog tot haar nemen. Onze reactie werd dan ook afgedaan met " dan breng ik u nog een bordje met spekkoek als compensatie". Jammer! Conclusie: mooi restaurant, gevarieerde kaart, incompetente bediening.
Er zijn te veel leuke restaurants in Amsterdam om deze misser nog een tweede kans te geven.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Op de plek waar vroeger ArtDeli zat, zit nu Adam & Siam, een restaurant met een ingang zowel aan het Rokin als aan de Nes. Nu de bouw van de noord-zuidlijn op zijn einde loopt, is er buiten op het Rokin een fors terras geplant. Zoals de naam van het restaurant al doet vermoeden, staan er zowel Thaise als niet-Thaise gerechten op de kaart. En net als vroeger bij ArtDeli hangt er kunst die te koop is aan de muren van de verder eclectisch ingerichte zaak. Ik bestelde een muntthee, de soep tom kha kai en de salade som tam. Bij de tom kha kai werd gevraagd of ik die met kip of met garnalen wilde, een gekke vraag omdat een tom kha kai per definitie een soep met kip is. De muntthee werd op een unieke wijze geserveerd: de muntblaadjes zaten in een cilinderzeef dat in het glas met het hete water hing. Een goed idee al is drie euro vijftig voor een muntthee echt te duur. De soep was zonder meer erg lekker. De salade was dat jammer genoeg niet. Ten eerste was ze uitzondelijk pikant, iets dat niet op de kaart stond vermeld. De ingrediënten - kousenband, wortel, tomaat, papaja, pinda en limoensap – deden dat in elk geval ook niet vermoeden. Ten tweede was de salade een farce. Ze bestond uit drie blaadjes sla, een julienne van wortel en papaja, een of twee kousenbandpeulen en een tomaatje in stukjes gesneden, een paar pinda's en een dressing die de scovillemeter behoorlijk deed uitslaan. Twaalf euro vijftig voor deze salade is een gotspe. Ik begrijp het wel. Als straks het Rokin weer echt tot leven komt en hordes toeristen eenmalig een zaak aandoen: who cares! Ik heb in elk geval nog nooit zo'n scheve prijs-kwaliteitverhouding meegemaakt. De service was ook al niet geweldig. Ondanks de matige drukte duurde het lang voordat ik een menukaart onder ogen kreeg en de door mij gevraagde rekening kwam helemaal niet waarop ik maar naar de bar gelopen ben om te betalen.