Adam & Siam

Rokin 93 1012 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-207770080

Over het restaurant Adam & Siam

Asian Bistro Culture in het hart van de hoofdstad. Een plek vol verrassing en beleving. Een rijk gevulde tafel met een ontdekkingstocht aan smaken; origineel en puur.
Maar bovenal buitengewone service met een warm welkom en een bron van ontmoeting: west meets east culture meets kitchen Amsterdam omarmt Azië
In het historische pand, met ingangen aan het Rokin en Nes - reeds generaties lang een smeltkroes van de Oosterse keuken en Mokumse branie - kan je genieten van een heerlijke kip cashew of een Hollandse ribeye. Daarnaast zijn er wisselende kunstexposities tentoongesteld. Kom snel en bewonder alle werken. Wandel je vandaag onverwacht met een pas aangekocht kunstobject onder de arm naar buiten? Dus neem de tijd, ontspan en ontdek wat het menu en het fraaie onderkomen aan verrassingen voor je verbergen.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Bar , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Adam & Siam

Jooke V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijke buns, nette tent en een sfeervol terras. Kom hier zeker terug!
Danielle K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Verrassend, goede sfeer door de muziek, mooi ingericht. Heerlijk eten met goede twist tussen Thais en Nederlands. Lokatie is top, centraal en niet te druk terwijl je in hartje Amsterdam zit .
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Prijs/kwaliteit verhouding te hoog. Prijzen zijn te hoog voor hetgeen men krijgt.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Hier heerlijk gegeten. We hadden alle vier een verschillend hoofdgerecht, alle zeer smakelijk. De wijn was uitstekend en vriendelijk geprijsd.
Leuke, attente en alerte bediening!
En heerlijk, zo'n restaurant zonder opdringerige muziek! Een oase van rust in een drukke omgeving.
We komen hier graag terug.
Niels O.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Echt heerlijk gegeten met een top bediening! Dim sum en Tom ga kai vooraf en 2 curries als hoofd! Alle gerechten perfect op smaak en daarbij 1 van de betere wijnen van de kaart "de furmint". Dit restaurant is een aanrader!
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Bijzonder goede en vriendelijke service ookal was het wat druk en rommelig op het terras.
Rik T.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Goed restaurant met een uitgebreide kaart. De service is vriendelijk, maar kan soms iets sneller.
Shanon B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Mooie sfeervolle zaak op het Rokin, vriendelijke jongens/bediening. De kaart (zowel snacks als avondkaart) is altijd goed en op smaak. Mooi servies en presentatie. Wel last. van een klein (onschuldig Amsterdams) muisje die kriskros over de vloer rende over de avond, maar kun je weinig tegen doen. Het was grappig maar kan me voorstellen dat sommige mensen dit niet zo fijn vinden. Vorige keer niet gezien, dus kan tijdelijk zijn.

Kom hier zeker terug!
maronteerds .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Eten en service waren geweldig. De eetzaal achter was koud / tochtig.

Zeer vriendelijk en spontane bediening. Amsterdamse muis liep door de eetzaal.
Mascha L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Adam was ok (net boven gemiddeld) Siam viel wat tegen (onder gemiddeld)..
P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten: garnalensoep en kibbeling met friet en truffelmayonaise. Erg goed. Ruime hoeveelheid. Zeer genoten, goede service.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
De mooiste landen verenigd in 1 restaurant: Nederland en Thailand!

In een groot pand aan het mooie nieuwe Rokin te Amsterdam, is een redelijk nieuw hip restaurant gevestigd dat beide keukens biedt ("West meets East").
Een originele mix die terug te vinden is in interieur maar vooral in de kaart.
Een uitgebreide kaart waarmee je kunt mixen en combineren en waarop zeker voor iedere smaak genoeg wils te vinden is, al is de Nederlandse kant van de kaart weinig origineel, en lijkt meer op een eetcafe-assortiment.
Het interieur is hip, modern en luxe, al is het interieur aan de voorkant (met bar) toch aanzienlijk anders en sfeervoller, dan de enorme eetschuur die zich in het achterliggende pand bevindt. Een grote hal met enorme open keuken, waar ook helaas te temperatuur niet zo aangenaam is. Het is er gezellig maar niet druk, en de enorme hal lijkt in sommige hoeken wel erg leeg.
Bovendien is de bediening vaak druk en warrig. Zo worden de jassen niet aangenomen en wisselt men vaak van wijk c.q. tafel, en duurt het soms lang alvorens bestellingen worden opgenomen.
De bediening is echter wel erg netjes en zeer vriendelijk, en bovendien eveneens echt Thais en natuurlijk Nederlands. Ook de koks in de keuken lijken Thais.

Dat lijkt te kloppen wanneer we de Thaise gerechten proeven, want in zowel de Thaise soepen als salades etc. is duidelijk authentieke Thaise keuken te proeven, in plaats van de tegenwoordig vaak Chinese namaak. Heerlijke gerechten, en originele appetizers (geen broodmand, maar cassavechips etc.).
Wijnen zijn heerlijk, en worden professioneel aangeboden en uitgeschonken.
De prijzen zijn gemiddeld terwijl ik voor deze locatie, interieur en kaart, toch hogere prijzen zou verwachten. Een meevaller dus.

Adam & Siam is een leuke ervaring, en een origineel concept. De wijnen en spijzen zijn heerlijk, en de prijzen prima. Gewoon eens langs, en kijken of het bij je past!
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Samen met een vriendin bij Adam en Siam gegeten, het was voor ons allebei de eerste keer en we waren zeer positief verrast! Mooi restaurant, er hangt een goede sfeer, je zag dat de medewerkers plezier in het werk hebben, wat ons een fijn gevoel gaf. Drinken werd snel ingeschonken en er werd regelmatig gevraagd of we nog iets drinken wilden, eten was top! Super smaakvol, ik kan iedereen de Keng Kerrie Kai aanraden! En natuurlijk de Dame Blanche want dat is gewoon mijn favoriete dessert! Wij zullen hier zeker terug keren, dan ga ik denk ik voor de; Pad Nam Prik Pouw à la Jopie, ook de truffelfriet lijkt me lekker, enfin, zeker gaan! Ook prijs kwaliteit vonden we goed!
Jamie V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Het eten was heerlijk en de bediening was erg vlot en vriendelijk. Geweldig pand! Vooral die open keuken hou ik van. We hebben een gezellige avond gehad.
Jordy V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Dit is verreweg het tofste restaurant waar ik ooit gegeten heb. Vanavond per ongeluk hier beland, na een dagje werken. Westerse en Thaise worden hier gecombineerd aangeboden. De spare ribs zijn heerlijk mals en ook het Thaise gerecht met kip en biefstuk in chilipasta staat hoog in mijn lijstje. Tot snel Adam & Siam!
Carly V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Ontzettend lekker gegeten, wij hadden aan tafel de toch wel unieke combinatie van spareribs en Pad Nam Prik Pouw à la Jopie- en allebei even lekker!

Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar!
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Met kerst hier gegeten met familie, ze waren tweede kerstdag gewoon open. Voor deze gelegenheid hadden ze een speciaal kerstmenu opgesteld! Heerlijke gerechten en vriendelijke bediening. Lichte voorkeur voor de Thaise kant van de kaart! Wij komen zeker terug!
Caroline J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Wow. In 1 woord geweldig. De locatie, het eten, de bediening, alles klopte gewoon. En wat een adembenemend pand, zoveel historie. En dat alles samengevat in Adam & Siam. Ik heb gekozen voor de Tom Ga Kai soep en mijn partner voor de Caesar salade. Beide waren zeer smaakvol! Aanrader!
Romana M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Lekker eten en van goede kwaliteit. Zelf had ik gebakken kip en biefstuk met geroosterde chilipasta & kokosmelk. Deze viel erg in de smaak. Het eten is wat prijzig, maar ik leg graag wat meer voor eten van goede kwaliteit.
Het restaurant is daarnaast erg sfeervol. Een fijne plek om de avond door te brengen. De bediening is erg vriendelijk wat ook zeker niet onbelangrijk is.
shulamith N.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Fantastische bediening, goede sfeer, eten was heerlijk! Alleen door de drukte op oudejaarsavond duurde het wat langer, maar heel gezellig!
Beste mevr. Norbury,
Bedankt voor uw bericht. Wat fijn dat u het goed heeft gehad met Oud & Nieuw.
Hopelijk mogen wij u snel weer een verwelkomen. Fijne dag!

Vriendelijke groeten,
Francesca