Ada Lunch & Restaurant

Meer informatie over restaurant Ada Lunch & Restaurant

6,8
Taster010 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
ik heb een gezzelige dagje gehad bij ada lunch & restaurant
alleen vond ik het service wat mee vallen
verder zat ik op he terras heel mooi ingericht
en het eten was lekker !!
Hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Lekker Turks eten, mooie omgeving, voor de liefhebbers daarna een waterpijp roken met verschillende smaken. Zeer mooie locatie, de reservering word nooit goed bijgehouden. Omdat ik hier al vaker ben geweest is dit mij opgevallen en het is mij al meerdere keren overkomen dat ik ergens anders moet zitten dan gewenst.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Een lunch afspraak met 5 anderen. We wilden graag Turks eten. Een broodje kaas kun je overal wel krijgen.
We hadden gereserveerd maar omdat er er een gedeelte is waar met lekker weer het dak open gaat vonden wij het daar toch wel erg naar rook stinken..
Wij konden niet zo goed kiezen tussen al die lekkere hapjes tot de heer die ons bediende voorstelde voor ons een keus te maken uit koude en warme gerechtjes. Voor 7 euro p.p.
Wat een verwennerij.
Ik ken niet alle namen, maar het was een soort Tzatziki, makreel met noten, salsa en Russisch ei ( alles koud), heerlijk Turks brood. En warm, iets met filodeeg en Feta, Aubergines, gevulde champignons, lams gehakt. Allemaal even lekker.
We hadden maar 1 minpuntje : het glas wijn was wel aan de kleine kant !
Verder goede stoelen, aardige bediening. Kortom zeker voor herhaling vatbaar.

Sheza95 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het vlees was rouw niet te eten vervolgens tegen de ober gezegd die viel me bijna aan heel klantonvriendelijk en niet netjes, de ober vatte het heel persoonlijk op en was niet gepast en netjes alhoewel ik het heel netjes overbracht, de manager kwam vervolgens die heeft zijn exuus aangeboden. Ik heb niet afgerekent want dat hoefde niet. Kortom een restaurant wat k niemand zal aanraden en nooit zal terug komen.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Voor het eerst aten een vriend(een smulpaap en uitstekende amateurkok) bij Ada en dit zal zeker niet de laatste keer zijn. Maar je kunt wel beter buiten als binnen zitten. Want binnen voel je steeds een koude luchtstroom en dat is minder prettig. Buiten was het op het terras met de verwarming prima toeven. Er werd een mandje brood geserveerd, zonder kruidenboter of sausjes. Het brood was wel vers, maar een sausjes maakt het toch een stuk lekkerder.
Als voorgerecht hadden we aubergines uit de oven met tomatensaus en kaas en grote champignons gevuld met kaas, pistache en boter. Geweldig lekker en voor een zacht prijsje, resp. € 4,50 en € 5,50. Als hoofdgerecht aten we kip Shaslick met salade patat of rijst(€ 15,-) en een spies van gekruid lams & kalfsgehakt op een bedje van aubergine puree(€ 17,50). Erbij werden goed gebakken patates en wat salade en tomaten geserveerd. De salade was zonder dressing. En persoonlijk vind ik dat wat minder. De plakjes tomaten heerlijk vers. De spies was botermals en de bijbehorende sausjes smaakten heerlijk. Ook de glazen zoete en droge witte wijn à € 3,50 per glas smaakten prima en waren goed op temperatuur, lekker koel dus. Vreemd was wel dat op de bon de Kuzu sis stond voor de prijs van een Tavuk sis. Als toetje niet te zoete baklava met ijs en slagroom en uiteraard een cappuccino. Kortom een heerlijke avond voor een hele redelijke prijs.
Wat ik zelf als erkend sigarenroker heel leuk vond dat rondom ons heel veel, vooral jongere mensen een waterpijpje rookten. Maar je ruikt het nauwelijks.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het eten bij Ada is altijd heel lekker, je krijgt er altijd veel bij zoals salade, rijst en patat. De service vind ik minder goed. Ik kom hier zelf wel vaker, maar als ik dan reserveer wordt dit vaker niet goed doorgegeven, waardoor ik op een ander plek kom te zitten dan ik had gevraagd. Dit is wel jammer, maar uiteindelijk krijg ik wel de plek die ik wou later op de avond. Verder is de shisha en het uitzicht wel goed.
FZA .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Een vriendin nam me mee naar ada. Zij kwam er wel vaker. We werden aardig ontvangen en kregen een leuk plekje bij het raam. Omdat het wat frisjes was, kregen we een dekentje. Er was leuk uitzicht op het water en binnen zag het er een beetje kaal maar toch gezellig uit. Ik nam adana kabab, wat er mooi uit zag en lekker smaakte. De rijst en salade waren oke, de frieten waren lekker. Al met al een geslaagde maaltijd.
Vrolijkheidvoor .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eten besteld, het vlees was aange(ver)brand en erg zoutig. Waterpijp besteld aan het begin en na drie kwartier wachten nog geen. Deur blijft op een kiertje open en de kou stroomt naar binnen.

Voor de rest alles naar wens!
Mennel F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik belde vandaag vanuit mijn werk (werk zelf ook in de horeca) om een plek te reserveren bij het raam. 2 keer gebeld, werd niet opgenomen, derde keer wel. Werd vriendelijk te woord gestaan en gelukkig was er nog een plekje vrij op deze drukke zaterdagavond.

Ben hier weleens eerder geweest met studievrienden en een enkele keer met een verjaardag. Heb al die keren nooit iets te klagen gehad! Vandaag heb ik mijn partner mee genomen naar het restaurant om te genieten van heerlijk Turks eten.

Bij binnenkomst werden we niet echt goed ontvangen. Het was mij onduidelijk of ik mij bij een van de serveersters moest melden of dat ik door moest lopen naar binnen. Uiteindelijk maar iemand aangesproken. Kon meteen naar binnen, keek om me heen maar zag dat alle tafels aan het raam bezet waren. Ik heb zelf een enorme hekel aan tafels midden in een ruimte dus ik vertelde aan de serveerder dat ik een tafeltje had gereserveerd bij het raam. Direct vroeg hij 3 gasten of ze misschien een andere tafel wilden, waarna mijn partner en ik daar konden plaats nemen. We hebben linzensoep gehad, fetarollen en als hoofdgerecht adana kebab (gekruid gehakt) en kip. Was heerlijk. Mijn vriend vond het ook lekker. Patatjes waren lekker, salade mocht wel iets meer zout maar goed, dat ligt op tafel dus dat was no problem. Rijst was wel ietwat plakkerig en koud, maar dat is ook voor het eerst vandaag. Normaal is het wel altijd prima.

De ruimte buiten, die vandaag echt enorm vol zat, is helaas wel te rokerig. Mijn vriend en ik zijn ook rokers, maar het leek eigenlijk alsof we in een soort rookhok zaten. Maar goed. Wat wil je? Er is shisha en men mag roken, dus wil iedereen liever buite zitten. Verder heerste er een gezellige sfeer, maar was het lastig om elkaar te verstaan. Het is niet bepaald een terras waar je romantisch kan tortelen met je mannetje.

Al met al, heerlijk gegeten, leuke avond gehad en dikke complimenten aan de serveerder die vandaag de "wijk" binnen had. Top! Ik kom zeker terug!
Djenut .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Ada lunch en restaurant

Voorgerechten feta rolletjes en linzensoep
HEERLIJK de soep. Goede temperatuur, textuur en vers brood erbij.
De gefrituurde feta rolletjes waren ook heel lekker. Met het creamcheese/basillicumactige sausje erbij erg goed te doen. Lijkt me ook heerlijk als snack!!

Hoofdgerecht shaslick kip.
Goed gekruide kip, lekkere sausjes en heerlijke turkse rijst erbij. Gekruide patat is ook lekker. Groenten zijn een beetje doorgekookt.
Grote porties dus prima voor een grote eter.

Bediening:
Vriendelijke mensen. Het mag wel wat professioneler. De bestelling was er heel snel.

Ruimte:
Veel tafels. Je zit een beetje op elkaar. Leuk uitzicht want je zit op het water. Het is erg koud binnen maar ze hebben wel overal fleecedekens liggen om jezelf een beetje warm te houden. Muziek staat hard dus je moet je stem verheffen om jezelf verstaanbaar te maken. En weinig licht.
Wel erg gezellig!

Conclusie:
Erg genoten van het eten, zeer smaakvol! Goedkoop en leuke locatie. Inrichting mag wel wat aan gebeuren en personeel iets kundiger maar dat mag de pret niet drukken.
Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ik kom hier vaker met vrienden. Het is altijd lekker druk en gezellig. Wat betreft het eten, de menukaart is erg standaard, maar het is wel lekker. Het personeel is vriendelijk en beleefd. Ben ook tevreden over de locatie. In de avond is het binnen erg mooi, ze creëren dan een gezellige sfeer met verlichtingen en goede muziek! Zeker een aanrader voor jongeren!
Daniël F.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Per toeval bij Ada restaurant terecht gekomen samen met partner, het was een koude sombere avond. Bij binnenkomst werd ons netjes een tafel aangewezen, mooie restaurant met een prachtige dichte terras. Verwarming stond lekker aan waardoor het aangenaam was om op het terras te zitten met een heerlijke appel smaak waterpijp. Wij hebben lamskotletten schotel en mix schotel besteld. Vlees was lekker mals en de turkse rijst was lekker. Frietjes lekker knapperig. Salade was een beetje slap.
Al met lekker gegeten en als afsluiter een lekkere turkse thee met een waterpijp , wij komen zeker terug!
Fatih L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Laatst met grote groep (12 man) gegeten. Eten is redelijk, maar niet bijzonder. Water alleen in flessen (en dus tegen betaling) verkrijgbaar en dat ook niet eens koud. Bediening was chaotisch (drie keer vragen om bijgerechten en nog niet geleverd krijgen) en ook blonk de bediening niet uit in vriendelijkheid. Geen moment het gevoel gehad dat onze aanwezigheid werd gewaardeerd.

Decor is wel aardig, zo in het water, maar weinig sfeervol.

MarcelvandenBroek .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Ik had een aantal vrienden uitgenodigd om daar te gaan eten. Ze vergeten je bestelling, na heel lang wachten en steeds de bestelling herhalen, kregen we toch verkeerde. Niks gezegd en het verkeerde eten gegeten, maar wel met tegenzin. aan het einde een hoog bedrag afgerekend zonder te weten waarvoor.
Onsmakelijk eten en onkundig personeel. Kortom: waardeloos restaurant.
Marion A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
In de buurt van Plein 40-45 en op loopafstand van ons huis eindelijk een restaurant waar ik graag heenga. Je kunt er als vegetariër prima eten en dat is voor ons een verademing. Voorheen moesten we hiervoor altijd naar Bos en Lommer of de Baarsjes rijden. We eten altijd de voorgerechten, want er zijn geen vegetarische hoofdgerechten. Het zijn standaard Turkse gerechten (met veel kaas), op zich niet heel bijzonder, maar wel lekker klaargemaakt. Bediening is prima en vriendelijk en de prijs ook. Geregeld is iets dat we willen bestellen op, maar dan bestellen we gewoon wat anders. Op zondag gaan we er af en toe Turks ontbijten, hetgeen ook goed verzorgd is en ook gewoon vegetarisch besteld kan worden.
Ada heeft een fijn terras waar het goed toeven is. Sinds kort kan het terras overdekt worden met een schuifdak. Dit is slim, want dan is het ook te gebruiken als het weer niet zo goed is en natuurlijk is het een service aan de rokers die bij slecht weer buiten-maar-toch-binnen kunnen roken. Het enige nadeel is dat de ingang van het restaurant op het terras zit, waardoor je als niet-roker door een muur van rook moet om naar binnen te kunnen.
Hano .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Nooit geweten, zo'n voortreffelijk turks restaurant op korte afstand van m'n huis. Je moet het even weten, de naam op de gevel 'Lunch restaurant' doet niet vermoeden dat hier een uitstekende 'Turk zit. Voortreffelijk, vers heerlijk eten. Vriendelijke bediening en omdat het zaterdag avond was: Levendige muziek (zanger met toetsenbord), heel gezellig! Onbegrijpelijk voor mij dat 1 recensie hier vernietigend is, om andere reden? We waren met groepje vrienden en allen zeer tevreden. De zaak heeft moderne inrichting maar niet ongezellig. We zullen zeker hier vaker heen gaan!
Fatih K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Wat een bagger restaurant is dit toch. Gisteren geweest met 2 vrienden. Soep voor de iftar maaltijd kwam 20 minuten te laat. En dat terwijl andere gasten al aan hun hoofdgerecht begonnen waren. En na nog eens 30 minuten wachten kwamen ze melden dat ze niet wisten wat we besteld hadden. Nogmaals bestelling doorgegeven. Na nog eens een kwartier kwamen ze melden dat onze bestelling niet gemaakt kon worden. En op een arrogante manier, en geen excuus aanbieden ook nog. En dat terwijl de obers tig keer langs gingen en zelfs persoonlijke gesprekken aangingen met dames die aan andere tafels zaten was de service aan ons heel slecht. Volgens mij werken die obers daar om meisjes te ontmoeten of zo. Eens maar nooit meer..