Acquavite

Adriaan Dortsmanplein 3 1411 Naarden Nederland Kaart

Over restaurant Acquavite

Een schitterende zaak

Een prachtige zaak in het mooie Naarden-Vesting. In een stijlvolle omgeving geniet je van de lekkerste hapjes uit het gelaarsde land. Van de antipasti tot de dolci, het is allemaal tot in de puntjes verzorgd.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Acquavite

Woensdag t/m Maandag
Dinsdag gesloten

Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Hier vandaag geluncht ivm verjaardag partner. Een schot in de roos: correcte ontvangst en bediening, met zorg bereide gerechtjes in een prettige, rustige ambiance. We kozen een voorgerecht van het menu: gegrilde rib eye. Heerlijk. Tussendoor werden het heerlijke brood en de olijfolie nog een keer aangevuld. Als hoofd hadden we respectievelijk de ravioli en de vitello. Beide zeer smaakvol en mooi opgemaakt. (Of de kok niet een keer bij ons thuis kan langskomen om de ravioli te maken, hoor ik hier nu uit de hoek van de kamer.) De krokante chip van zwezerik bij de 'vitello' spande wat mij betreft de kroon... goddelijk! Per persoon een half kaasplankje toe: ook top. En als afsluiter een goede espresso, jammergenoeg ongevraagd (maar wel lekker!) geserveerd met een selectie van 3 'friandises' (waaronder een mini creme brullee). We komen hier graag nog een keer terug.
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Service in dit restaurant is erg goed. Ze hebben veel aandacht voor hun gasten. De locatie is erg mooi en het eten is lekker. Kortom, zeker een aanrader!
Ernst R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
niets toe te voegen aan bovenstaande
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen maandag voor onze trouwdag wezen eten bij Acquavite en dit bleek een uitstekende keuze te zijn.
Verscholen in de vestingwerken van het mooie Naarden ligt dit Italiaans georienteerde restaurant, waarvan alleen de entree door de fraaie vestinggang al een feest voor het oog is.
Acquavite biedt tevens de mogelijkheid buiten te eten met fakkels in de binnentuin.
Het eten was bijzonder goed en fraai opgediend. Prima a la carte gerechten en een wisselend weekmenu.
Typisch Italiaans, mooie smaken en producten, fraai opgemaakte borden en alles goed op temperatuur opgediend.
Acquavite kent een open keuken welke een professionele rust uitstraalt en die je totaal niet hoort.
De bediening was zeer attent en vriendelijk.
Voeg hierbij de prima prijs/kwaliteitverhouding en alle redenen zijn aanwezig om Acquavite vaker met een bezoek te vereren.
JMAM V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Toevallig terecht gekomen, ligt aan een parkeerplaats en ziet eruit als een soort bunker. Als je naar binnen gaat kom je in het restaurant terecht en kun je aan de achterzijde in een heerlijke, rustige en beschermde soort van binnentuin zitten. Erg mooi, groen, rustig, gezellig. Goed geholpen door de bediening, volop aandacht en tijd. Een tonijnsandwich besteld. Was ronduit heerlijk, ook het drinken was goed verzorgt. Prijs / kwaliteit was dik in orde. Kan het iedereen aanbevelen.
Sylvia C.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mijn glutenvrij & vegetarisch dieet was geen probleem! Heerlijk gegeten, superbediening en niet te duur! We hoefden ook niet lang op ons eten te wachten ondanks dat er ook een heel grote groep aanwezig was.
DanielleRoux .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De binnenkomst is geweldig, de tuin verrassend en mooi.
We kozen voor het menu. De gerechten waren precies wat we verwachtten, mooi om te zien, leuke combinaties van smaken en texturen, goed op smaak gebracht met peper en zout.
Enige verbeterpunt was de lange wachttijd tussen het voorgerecht en tussengerecht, langer dan ook een risotto mag rechtvaardigen. De bediening was allervriendelijkst en behulpzaam, van mij mag deze nog wat groeien in zakelijkheid en deskundigheid.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Een zomerse donderdagavond, lang geleden de afspraak gepland, drie dagen ervoor een tafel gereserveerd bij Acquavite op basis van de moderne Italiaanse keuken en de heerlijke locatie in de vestingwerken van Naarden en dan samen met een goede vriend uit eten gaan. Ja, de vooruitzichten waren goed.

De praktijk bleek echter nog beter. Ieder onderdeel van het 4-gangen menu bevatte wel een verrassing, alles smaakte heerlijk verfijnd, de bediening was zeer relaxed, het buiten dineren was een traktatie en de gastvrijheid was Italiaans hartverwarmend. Met dank aan de gastvrouw en gastheer na het dessert ook nog een grappa proeverij tot ons genomen met als pittig sluitstuk de huisgemaakt grappa. Het maakte de avond helemaal af.

Beslist een aanrader als je een keer rustig van de Vesting Naarden wilt genieten en dit met een diner gepast wilt afsluiten.
Hanswass .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij hebben vanavond (9/7) buiten gegeten. Het eten was heel goed en werd door ons 4- en als zodanig ervaren. De bediening was over het algemeen goed maar dat er eén bij was die niet wist hoe je een borrel serveert verbaasde ons enorm. Eerst kwam er een glas Cola met een borrel erin en toen een Cola glas zonder Cola met ergens onderin en borrel . Hij wist niet dat er borrelglazen bestaan. Wij hebben dit als grappig ervaren en een fijne avond gehad.
Donata L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wij hebben 3 juli jl. bij Aquavite met 42 man een geweldige lunch gehad! Setting aan een lange tafel in de gang van de vestingwal was uniek. De 4-gangen lunch was top en de bediening zeer attent en flexibel!
Jwh62 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
vanavond ivm vaderdag door mijn dochter geregeld een super stuk echt italiaans vlees ( chianina koe !!! zie google). alles erg lekker en mooie wijn !! echt top !!!

Leroy D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wij hebben hier net een top avond gehad. Met zijn tweeën hebben we ons heerlijk laten verwennen. Wat een schitterende locatie! We werden keurig ontvangen en een tafel gewezen, wt een gezellige sfeer. De bediening was erg goed op de hoogte, en adviseerde ook een prima wijn passend bij de gerechten. Het eten was heerlijk, goed op smaak. De medewerkers hadden keurige communicatie met elkaar, en waren goed op elkaar ingespeeld, daarnaast ook heel klantvriendelijk, wat bij mij al de helft van de complete ervaring is. Een aanrader!
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Door onze familie als locatie gekozen voor een trouwerij. En dat is beslist een uitstekende keuze geweest! Ontvangst en service waren vanaf het begin uitstekend. De brigade is enorm oplettend en zorgt dat het niemand aan iets ontbreekt. De locatie is schitterend gelegen in de vestingwallen. Mede vanwege het fraaie weer een groot succes, maar bij minder goed weer is het er ongetwijfeld ook prettig vertoeven. Alles is heel goed verzorgd en netjes. Het diner bestond uit een trio van zalm, salade caprese en carpaccio. Alles op smaak en de juiste temperatuur. De geschonken Pinot Grigio paste ook goed. De beide (vooraf gekozen) hoofdgerechten, bavette en dorade, vielen bij het gehele gezelschap goed in de smaak. Enkele schoonheidsfoutjes werden onmiddellijk en adequaat door het personeel opgelost, precies zoals het hoort. Ook hier weer een prachtige rode wijn als begeleiding. Heerlijk! Het nagerecht was eveneens een trio presentatie van tiramisu, brownie en sorbet ijs. Gelet op de reacties aan tafel was dit een waardig slot van het geheel. Een compliment voor de bediening is op zijn plaats. De gasten werden voortdurend geholpen met het aanschuiven van de stoel bij het opstaan/zitten. Op geen enkele manier kan ik de eerdere negatieve recensie bevestigen of herkennen. Hier ga ik zeer zeker nog een keer naar toe voor een avondje dineren met mijn vrouw.
Albert J.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Na twee jaar nogmaals dit restaurant geprobeerd na de vele goede recensies. Wederom slecht. Eten hoofdgerecht koud en warm door elkaar wat absoluut niet de bedoeling was. Gewoon niet vers maar gedeeltelijk uit de vriezer. Smaken lafjes, vlees veel te gaar. Al met al zware tegenvaller voor de veel te hoge prijs. De kok liet zich onvriendelijk uit richting gasten. Andere tafel vroeg tweemaal of ze hun dessert eindelijk konden krijgen. Luid en duidelijk uit de koken: dan moeten ze maar gaan... Bediening probeert het wel maar duidelijk zeer onervaren. Dit was de laatste keer voor ons.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondagavond genoten wij na de Mattheus Passion met 5 personen van het driegangenmenu. Verrassend, verfijnd en smaakvol. Heerlijk eten, lekkere witte en rode wijn, prettige bediening (geen kak, geen "ik zal u even uitleggen wat er op uw bord ligt") in een werkelijk prachtig decor. En je schijnt er ook lekkere pizza te kunnen bestellen, van de zomer op het terras misschien?
Als ik iets mag klagen: de toiletten misstaan in dit prachtige pand.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We hebben meerdere malen bij Aquavite gegeten. Het blijft een unieke plek, zowel voor de lunch als het diner. Doordat je in een prachtige vesting zit, is de buiten wereld ver weg en geniet je nog meer van de sublieme keuken.
Dank je wel Sabine.
Paulinekoster .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisterenavond mijn verjaardag gevierd bij dit fijne restaurant, en wat was het weer lekker! de eerste asperges met zalmtartaar, verrukkelijk! ook nog een heerlijk glas prosecco van het huis, een avond vol genieten!
Cengis .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Half jaartje niet geweest maar de kwaliteit was wederom top. Omgekeerde vitello tonato vooraf en zachtgegaarde wildzwijnwang in chianti als hoofdgerecht. Huiswijnen nu van betere kwaliteit. Er staan nog meer leuke dingen op de kaart, ook goede visgerechten.
We komen snel terug !
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het eten was niet slecht maar de kwaliteit prijs verhouding totaal zoek. Zelfs de kleinste eter in ons gezelschap had niet voldoende. De bediening was of te populair, misplaatst joviaal of te ingetogen. Fouten bij uitserveren. De niet geslaagde avond eindigde met een parkeerboete die had kunnen worden voorkomen als men het parkeerbeleid op een vrijdagvond als service had gemeld. Niet, nooit voor herhaling vatbaar.
Stephan K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het gerecht was overheerlijk! De gastheer zeer vriendelijk en hield alle nauwlettend in de gaten, heb hem geen 1 keer bij de tafel hoeven roepen. De service was uitmuntend. Tevens de akoestiek was goed. iets wat je niet verwacht in een oude bunker. Mooie open keuken waar je de vriendelijke koks hun werk ziet doen. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. En zeker voor herhaling vatbaar mvg