Achterwerk

Donderdag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur

• Bar
Uitmuntend
9,5

Jouw recensie over het restaurant Achterwerk

Jojanneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Surprise veganistisch menu was heel verrassend en smaakvol.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Heerlijk gegeten! Na wat twijfelen, want we kwamen er voor het eerste en alles op de kaart zag er ook erg lekker uit, hebben we toch voor het veganistische verrassingsmenu gekozen en dat bleek een uitstekende keuze te zijn! Alle gerechten waren even smaakvol en tussendoor kregen we leuke amuses. We moesten af en toe even wachten, maar dat is geen probleem op het moment dat je de tijd hebt. Wil je binnen 2 uur weer buiten staan met drie gangen, dan gaat dat hier denk ik niet lukken. De bediening was erg vriendelijk en het decor gezellig. Een paar kleine puntjes voor mij waren: de rabarberlimonade vond ik weinig smaak hebben, ik dacht in eerste instantie dat het door de popcorn met ral al hanout kruiden kwam dat het wat wegviel, maar dat werd later niet beter. De laatste amuse was heftig van smaak (wel erg interessant en lekker), het dessert met een vanille panna cotta volgde daar direct op, waardoor die wel een beetje weg viel. In eerste instantie vond ik dat ook tegenover de passievrucht die erbij geserveerd werd, echter bleek de kruiden die op de panna cotta lag mooi smaakversterkend te zijn, waardoor dat meteen werd opgelost. Het is er niet bepaald warm, bij 1 tafeltje zaten we op de tocht (onder de airco?), toen we verplaatsten was dat opgelost, maar was het nog steeds niet erg warm.
Conclusie: smaakvolle, verrassende gerechten, in een leuke omgeving met vriendelijke bediening en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
authentiek, zeer smaakvol, fijne bediening, super origineel, fijne eigenzinnige plek, keuken, mensen
Angela B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Heerlijk eten, fantastische sfeer.
De elementen van het eten pastten allemaal heel goed bij elkaar.
De sfeer voelde lekker ongedwongen.
margriet B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Wachttijd 'redelijk' zei ik, maar dat is omdat wat ik eigenlijk vind, er niet bij staat. Heerlijk rustig! Je hebt hier alle tijd, bent bijzonder welkom en de flipperkast in de hal is dus helemaal een feest. Zalige plek.
Alien Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Het is moeilijk de ingang te vinden
Verder uitstekend
Pip P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, super fijne en aardige bediening. Geweldige chef.
Ella W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Verrukkelijk eten. Goede kookkunst van Fareeda. Verrassend creatief! Vanwege de kou werd een warm aperitif geserveerd met o.a. rum, gemberbier en munt. Knap werk in betrekkelijk klein werkoppervlak.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Top! Originele gerechten met veel groente. Heerlijk!
Sanja H.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Superknus kleine stadsjungle met persoonlijke en oprechte bediening en niet te vergeten een fantastisch veganistisch 3-gangen verrassingsmenu mét extra surprises tussendoor! Hele fijne avond gehad weer en kom zeker voor een 3e keer terug!
Boukje S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
We hebben met z'n vieren voor het veganistisch verassingsmenu gekozen. Alle gerechten waren stuk voor stuk uitmuntend van smaak en werden mooi geserveerd.
Toch zullen we alle vier niet weer zo snel opnieuw voor een veganistisch menu kiezen omdat het te ver van onze leefstijl af staat. Wel heerlijk en superleuk om geproefd te hebben! Fijne kwaliteit!
Charlie B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Waanzinnig lekker plantaardig eten, leuke ontspannen sfeer en vriendelijke bediening! Ik ben zo blij dat er eindelijk een restaurant is in Groningen waar ze voornamelijk plantaardige maaltijden aanbieden!
V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Mooi verborgen restaurantje in een oude school. Lekker vegan eten (maar ook vlees en vis) en uitstekende bijpassende wijnen.
Jet L.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Super leuk restaurant en hele gezellige bediening en het eten was TOP! Het enige wat wij niet zo fijn vonden was de jazz muziek. Daar houden wij gewoon niet van, maar dat is persoonlijk!
Kirsten A.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Enorm genoten van de borrelplank en super grote kop (schaal) gemberthee als toetje. De rijstnoodles vielen tegen; de kokossmaak was overheersend en smaakmakers ontbraken.

We wisten ons ook niet zoveel raad met de bijgerechten. Het leek ons niet de bedoeling die al prikkend te eten dus we hebben het in de kom met soep genuttigd, ook de enige manier om te snijden. Een bordje erbij was wellicht handig maar hebben we niet om gevraagd. De ingredienten in de kom waren te groot om te eten, het was niet prettig om het ook in die kom te snijden tussen de soep door. De borrelplank, die echt verrukkelijk was, bleek behoorlijk te vullen. Doordat de noodles op zich lieten wachten, waren we al aardig verzadigd. Vooraf kregen we popcorn van het huis, werd enorm gewaardeerd en was zeer smakelijk.
Karlijn V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Fijne sfeer, wel heel koud! We zaten op de tocht en bleven daardoor niet natafelen. Jammer, want eten en verzorging was top
Gea G.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Super leuke locatie! Voorgerechten erg lekker. Lekkere wijn! Hoofdgerechten niet warm genoeg (bijgerechten beide koud) en ik vond de stoof te kort gestoofd. Toetje werd vergeten... En toch kom ik een keertje terug.
V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Super eten! Heel anders dan 'normaal'. Waanzinnige combinatie van smaken en manieren van bereiden. Wil je een keer wat anders, wat WEL lekker is? Ga naar Achterwerk.

Om de zoveel weken wisselend menu
Bianca N.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Achterwerk bereidt bovengemiddeld lekker eten, en dat is naar onze mening ook waar ze het van moeten hebben! Buikspek en moussaka waren echt top. Je moet hier niet op tijd staan, want we hebben 2 uur gezeten voor 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht. Dat had echt wel wat beter mogen doorlopen. De bediening was vriendelijk en enthousiast maar leek nog vrij onbekwaam in de horeca: vergat soep/vis vd dag te noemen, liet de tafel lang onafgeruimd, groette niet even toen we weggingen. Ook mag de ruimte wel iets minder tochtig en ietsje knusser. Kortom voor het eten zeker gaan (ook met allergieën)!
Magda N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Ik volg een speciale diet - de kok heeft speciaal voor mij gekookt van de ingrediënten wat ik kon eten!
Heel lief, ondanks de drukte!

Wij waren met ons 4. iedereen heeft heerlijk gegeten! Veel verrassende smaken en combinaties!