Achter de Poorte

9,2

Jouw recensie over het restaurant Achter de Poorte

Henri V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten! Wat ook mooi was opgemaakt op de borden en schaaltjes
Helaas zaten we op koud plekje in het restaurant
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijke gerechten. Ware delecatesse. Erg bijzonder hoe jullie van de gerechten een must maken voor het oog en mond. Ik vond de combinatie van de diverse groentes en vlees heerlijk
Diny T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Hebben weer een heerlijke avond gehad.Normaal wordt wildmenu alleen op vrijdag geserveerd, maar op speciaal verzoek kregen we het ook op zaterdagavond.
Het was heerlijk,
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Geweldig gegeten! Unanieme mening van ons vieren...!
Jackie G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De wachttijd was prima hoor. Je moet er van kunnen genieten en dat hebben wij! Het was een klein feestje!
Annemijn87 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Altijd heerlijk eten wat mooi en verfijnd wordt gepresenteerd. Mooie bijpassende wijnen. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Spontane bediening. Voor velen is het nog de onontdekte 'Parel' van het mooie Elburg.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Een prima avond! Alle tafels bezet! Uitstekend gegeten. Prima bediening!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hadden helaas wat haast op de avond dat we er waren maar we werden prima geholpen en waren op tijd weer onderweg. Zeer hulpvaardige bediening en erg lekker eten.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk gegeten na een dagje Walibi .
Dank
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Een prachtige avond gehad,
Een mooi restaurant met kundige bediening.
We hebben genoten van het herfstmenu.
Verfijnde gerechten, smaakvol bijpassend wijnarrangement.
Kortom, een feestje op tafel, we komen zeker weer terug
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten, mocht wel wat meer tijd tussen de gangen door. Ontzettend vriendelijk personeel! Hele fijne en lekkere avond gehad.
nataliademers .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zes jaar geleden waren we, bij toeval, bij Achter de Poorte. En dat was prima bevallen. We vonden het tijd voor een hernieuwde kennismaking. En dat is zelfs nog veel beter bevallen. We hebben ons door de chef laten verrassen met een 5 gangen proeverij menu. Wel hadden we een hint meegegeven dat we in dit seizoen graag wild eten. We zijn zeker niet teleurgesteld door de chef. Een geweldig voorgerecht met een carpaccio van botervis met een heerlijke vinaigrette en dragon creme, daarna een heerlijke kabeljauw file, perfect gegaard met geconfituurde zuurkool en pastinaak creme. Erg goede combinatie hoewel de zuurkool ietwat overheerste. Een prima wilde eenden filet met vongole pasta. Nee geen pasta met vongole maar pasta in de vorm van kleine vongole. Samen met de heerlijke saus een erg goed mondgevoel.
Het hoofdgerecht was een prachtig rose gebakken herten filet.
Dit alles samen met een geweldige combinatie van bijpassende wijnen, een vriendelijke en erg goede service en een hele leuke atmosfeer hebben het voor ons een onvergetelijke avond gemaakt. Zeker voor herhaling vatbaar en hopelijk hoeven we hier niet weer zes jaar op te wachten!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Eerst op het terrasje in de zon wat gedronken en vervolgens voor het 3-gangen proeverij menu gegaan. Bediening is alert, vriendelijk en met verstand van zaken. Eten was super! Leuke combinaties, mooie ingrediënten en perfect bereid. Niet goedkoop, maar de kwaliteit is top.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Op woensdag 20 april 2016 hebben wij bij restaurant Achter de Poorte gegeten.
De ambiance was dik in orde en het personeel deed wat het hoorde te doen.
Het luidruchtige gezelschap aan de bar ging aan tafel en toen ging het dus mis.
De witte brigade kon het weer eens niet aan. Voorgerecht van voorjaarsmenu werd op tijd uitgeserveerd, maar het hoofdgerecht liet veel te lang op zich wachten. Toen eindelijk het hoofdgerecht zeeduivel (rauw) en noordzeetong (1 sliptongetje) werd geserveerd was voor mij de maat vol. Ik gaf aan dat als er noordzeetong op de kaart staat men niet de klant moet afschepen met 1 sliptongetje van nog geen twee ons. Er werd voorgesteld om dan nog maar een sliptongetje uit te serveren. Ik heb dat met tegenzin geaccepteerd en had van boosheid totaal geen trek meer in eten. Later werd als excuus nog aangevoerd dat ik had moeten begrijpen dat in een menuutje van 34,75 geen echte zeetong kon zitten die inkoop al 28 euro kost. Onze conclusie: een restaurant met veel pretenties die dat niet waar kan maken. Fred van der Gragt
Rients-Auke R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gister zijn we naar Achter de Poorte geweest. We hebben daar gekozen voor het speciale 12 gangen menu met 20 gerechten. Dit was beschikbaar vanwege het 25 jaar jubileum. Aangegeven dat we zwanger zijn. Dat was geen probleem, alles werd netjes aangepast. We hebben echt een super leuke avond gehad en heerlijk genoten van de sfeer en vooral van de prachtige en overheerlijke gerechten. We gaan zeker nog een keer terug.
Krokantje .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Door mijn ouders meegenomen naar dit restaurant in Elburg. Omdat het restaurant 25-jaar bestaat pakken ze uit met een menu van 20 gerechtjes (12 gangen-diner). Het tempo van het uitserveren van de gerechtjes was perfect. Er is veel lekkers de revue gepasseerd. Persoonlijk waren voor mij de spoom en de langoustine met ravioli de hoogtepunten van de avond. Daarnaast heel veel echt lekkere gerechtjes gehad (dumpling met bietenrisotto, crème brulee van geitenkaas, terrine van varkenswang/eendenlever). Soms leken de gerechtjes wel wat aan de zoute kant (knolselderij soep en de kalfjus bij het Iers rund bijvoorbeeld). Dit kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn. Bediening was prima, maar het was opvallend dat ze soms lijken te vergeten dat de gasten voor het eerst horen wat er op het bord ligt, terwijl zij het al tig keer hebben uitgeserveerd. Daardoor komt de uitleg van de gerechtjes niet altijd over.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wat een smaken allemaal, 20 gerechten verdeeld over 12 gangen,zonder dat je het gevoel hebt dat het teveel was. Geserveerd in mooie ambiance met enigszins rommelige befiening.Mooie combinaties ook, oa ravioli langoustines, varkenswang met lever en hazelnoot, palingsoep( iets te zout naar mijn smaak) diamanthaas, mooie creme brulée van geitenkaas. Wijn arr beetje aanfluiting voor de echte liefhebber. Complimenten voor het totale plaatje.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste Kerstdag gegeten met acht personen bij Achter de Poorte. Het was een afwisselend menu met veel verschillende smaken. Je merkt dat er gebruik wordt gemaakt van verse producten. Het tempo van de gangen was uitstekend, de bediening vriendelijk en attent. Voor de dames was het wat veel, een gang minder zou best mogen. Een 7 voor het decor omdat boven niet direct een hele sfeervolle ruimte is. Maar Achter de Poorte is een restaurant waar je lekker en goed kan eten.
rené D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Al geruime tijd geen reviews meer geschreven maar na een top maaltijd in Achter de Poorte besloten toch maar weer eens iets te schrijven.
In het kader van de Couverts dinerweek hier een driegangen menu gegeten. Was een feestje!
Het begon al goed met een amuse van monchou met verse kruiden, oesterzwammen, een schuim van eekhoorntjesbrood en appel.
Voorgerecht bestond uit tartaar van tonijn, in zeewier gegrilde zalm, biet, tonijnmayonaise, anijs en krulsla. Vond alleen de zalm wat aan de zoute kant, is ook meteen de reden waarom ik geen 10 voor het eten heb gegeven.
Het hoofdgerecht bestond uit een perfekt medium/medium rare gegaarde steak, mousse van bloemkool, zuurkool met spekjes en andere mooie beetgare groenten en een heerlijke jus.
Nagerecht was ijs van limoncello, een parfait van limoncello, hangop, grapefruit en schuim van munt. Heerlijke frisse afsluiting van de maaltijd.
Als wijnen werden de huiswijnen geadviseerd.
De witte huiswijn is een sauvignon van Tarani, prima sauvignon. De rode huiswijn is een Malbec van hetzelfde wijnhuis, prima begeleider van het hoofdgerecht. Bediening was attent en zeer vriendelijk. Een restaurant voor op het lijstje " nog eens naar toe". Misschien dan het 20 gangenmenu welk menu in februari/maart geserveerd wordt.....
Judith1149 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant na alle goede recensies. 3 gangen verassings menu op met wijnarrangement. Het was uitmuntend, zeker een aanrader voor een sjiek diner.