Achter de Poorte

Noorderwalstraat 21 8081 GL Elburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Achter de Poorte

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Op woensdag 20 april 2016 hebben wij bij restaurant Achter de Poorte gegeten.
De ambiance was dik in orde en het personeel deed wat het hoorde te doen.
Het luidruchtige gezelschap aan de bar ging aan tafel en toen ging het dus mis.
De witte brigade kon het weer eens niet aan. Voorgerecht van voorjaarsmenu werd op tijd uitgeserveerd, maar het hoofdgerecht liet veel te lang op zich wachten. Toen eindelijk het hoofdgerecht zeeduivel (rauw) en noordzeetong (1 sliptongetje) werd geserveerd was voor mij de maat vol. Ik gaf aan dat als er noordzeetong op de kaart staat men niet de klant moet afschepen met 1 sliptongetje van nog geen twee ons. Er werd voorgesteld om dan nog maar een sliptongetje uit te serveren. Ik heb dat met tegenzin geaccepteerd en had van boosheid totaal geen trek meer in eten. Later werd als excuus nog aangevoerd dat ik had moeten begrijpen dat in een menuutje van 34,75 geen echte zeetong kon zitten die inkoop al 28 euro kost. Onze conclusie: een restaurant met veel pretenties die dat niet waar kan maken. Fred van der Gragt
Rients-Auke R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gister zijn we naar Achter de Poorte geweest. We hebben daar gekozen voor het speciale 12 gangen menu met 20 gerechten. Dit was beschikbaar vanwege het 25 jaar jubileum. Aangegeven dat we zwanger zijn. Dat was geen probleem, alles werd netjes aangepast. We hebben echt een super leuke avond gehad en heerlijk genoten van de sfeer en vooral van de prachtige en overheerlijke gerechten. We gaan zeker nog een keer terug.
Krokantje .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Door mijn ouders meegenomen naar dit restaurant in Elburg. Omdat het restaurant 25-jaar bestaat pakken ze uit met een menu van 20 gerechtjes (12 gangen-diner). Het tempo van het uitserveren van de gerechtjes was perfect. Er is veel lekkers de revue gepasseerd. Persoonlijk waren voor mij de spoom en de langoustine met ravioli de hoogtepunten van de avond. Daarnaast heel veel echt lekkere gerechtjes gehad (dumpling met bietenrisotto, crème brulee van geitenkaas, terrine van varkenswang/eendenlever). Soms leken de gerechtjes wel wat aan de zoute kant (knolselderij soep en de kalfjus bij het Iers rund bijvoorbeeld). Dit kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn. Bediening was prima, maar het was opvallend dat ze soms lijken te vergeten dat de gasten voor het eerst horen wat er op het bord ligt, terwijl zij het al tig keer hebben uitgeserveerd. Daardoor komt de uitleg van de gerechtjes niet altijd over.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wat een smaken allemaal, 20 gerechten verdeeld over 12 gangen,zonder dat je het gevoel hebt dat het teveel was. Geserveerd in mooie ambiance met enigszins rommelige befiening.Mooie combinaties ook, oa ravioli langoustines, varkenswang met lever en hazelnoot, palingsoep( iets te zout naar mijn smaak) diamanthaas, mooie creme brulée van geitenkaas. Wijn arr beetje aanfluiting voor de echte liefhebber. Complimenten voor het totale plaatje.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste Kerstdag gegeten met acht personen bij Achter de Poorte. Het was een afwisselend menu met veel verschillende smaken. Je merkt dat er gebruik wordt gemaakt van verse producten. Het tempo van de gangen was uitstekend, de bediening vriendelijk en attent. Voor de dames was het wat veel, een gang minder zou best mogen. Een 7 voor het decor omdat boven niet direct een hele sfeervolle ruimte is. Maar Achter de Poorte is een restaurant waar je lekker en goed kan eten.
René D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Al geruime tijd geen reviews meer geschreven maar na een top maaltijd in Achter de Poorte besloten toch maar weer eens iets te schrijven.
In het kader van de Couverts dinerweek hier een driegangen menu gegeten. Was een feestje!
Het begon al goed met een amuse van monchou met verse kruiden, oesterzwammen, een schuim van eekhoorntjesbrood en appel.
Voorgerecht bestond uit tartaar van tonijn, in zeewier gegrilde zalm, biet, tonijnmayonaise, anijs en krulsla. Vond alleen de zalm wat aan de zoute kant, is ook meteen de reden waarom ik geen 10 voor het eten heb gegeven.
Het hoofdgerecht bestond uit een perfekt medium/medium rare gegaarde steak, mousse van bloemkool, zuurkool met spekjes en andere mooie beetgare groenten en een heerlijke jus.
Nagerecht was ijs van limoncello, een parfait van limoncello, hangop, grapefruit en schuim van munt. Heerlijke frisse afsluiting van de maaltijd.
Als wijnen werden de huiswijnen geadviseerd.
De witte huiswijn is een sauvignon van Tarani, prima sauvignon. De rode huiswijn is een Malbec van hetzelfde wijnhuis, prima begeleider van het hoofdgerecht. Bediening was attent en zeer vriendelijk. Een restaurant voor op het lijstje " nog eens naar toe". Misschien dan het 20 gangenmenu welk menu in februari/maart geserveerd wordt.....
Judith1149 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij dit restaurant na alle goede recensies. 3 gangen verassings menu op met wijnarrangement. Het was uitmuntend, zeker een aanrader voor een sjiek diner.
Nancys7 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zeer vriendelijk en gastvrij personeel. Wij hebben ons laten verrassen met een 4 gangen proeverij waarbij we 6 gerechten hebben gekregen. Elk gerecht was hemels en een weldaad van kleur en smaak. Er werd nauwkeurig verteld uit welke ingrediënten deze heerlijkheden bestonden, o.a. Merlansteak- Aardappeltaart – paddenstoel – romanesco – jus de Veau /Zachtgegaarde buikspek – gebakken coquille – bloemkoolstructuren – stroop van ketjap en Zachtgegaarde kabeljauw – pastinaakcrème– paddenstoelduxelle – zeekraal – saus van langoustine/ Rouleaux van pannekoek met specerijen en een amandelcrème – fudge – gecarameliseerde banaan- witte chocolade espuma – ijs van speculaas. Hierbij is een goed wijnarrangement bij inbegrepen. indien men geen wijn drinkt wordt het bedrag van de wijn verrekend.
De prijs, kwaliteit verhouding is top en het restaurant heeft een gezellige klassieke huiskamersfeer. Het is een aanrader voor iedereen die van lekker eten houd en voor ons de zeker moeite waard om snel weer terug te komen.
Verdiend een dikke 10 !!!
Chantal F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijk gegeten tijdens de Restaurantweek!! Bediening was uitermate vriendelijk en gerechten werden stuk voor stuk uitgelegd, zo hoort het. Absoluut een aanrader als je een keer in Elburg geweest.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
We hadden, 10 augustus, wat te vieren. Dat deden we in het schitterende Elburg. Een aangename verrassing. En als kroon op deze warme en mooie zomerdag heerlijk gegeten bij "Achter de Poorte. Wat een leuk plekje, zo aan de stadsmuur. Het begon meteen al goed: een heerlijke witte (huis-) wijn, zeer bijzondere huisgemaakte agave dips en een verrassende amuse. Als voorgerecht kozen we voor de zwezerik met parelgort en kalfsjus, een mooie gebalanceerde combinatie, al vonden we de zwezerik net iets te krokant gebakken. Onze keuze voor het hoofdgerecht viel op de lamsrack en gebaseerde lamsnek: perfect gebakken en vergezeld van pommes gratinee en mooie bereidingen van aubergine en ratatouille. Bovendien kwam er ook nog een frisse salade en gebakken aardappeltjes op tafel. We kozen voor een heerlijke, mooi passende Rioja. Met een fris nagerecht van zomers fruit en koffie met friandises sloten we deze geslaagde dag af.
Rest ons nog een pluim voor de bediening: kundig en toegewijd. Ook een compliment voor het tafelwater dat steeds, zonder dat we er om hoefden te vragen, werd aangevuld.
Hans200810 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
07-08-15 hier gegeten met 4 personen. Het was mooi weer dus wij zijn buiten gaan zitten aan een klein tafeltje. je kunt niet spreken van een terras maar eerder van tafeltjes langs de gevel. Wel is het een zeer rustige straat waardoor het lijkt als of je op het terras zit met uitzicht op de stadsmuur.
Bediening is zoals het zou moeten. Aan de presentatie van het eten wordt veel aandacht besteed. Zelf een verrassing menu besteld. vlees was zeer mals en met een lekker sausje.
Jammer dat Elburg niet dichterbij is.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Een smaakvol ingericht restaurant waar het goed toeven is. Drie gangen verrassingsmenu; heilbot met garnalen en paling als entree op mooi wijze opgemaakt. Ossenhaas die smelt op de tong met een heerlijke puree van zoete aardappel. Afgesloten met een onbeschrijflijk lekker toetje. Met aangeklede koffie als toegift.
De wijnkeuze was op en top passend bij de gerechten. De bediening nam vanavond de tijd om de gerechten en de wijnen goed te presenteren. Kortom een heerlijke avond. We zijn al fan van dit restaurant, we weten weer waarom.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We bestellen het 10 gangen diner. In een prettig tempo verschijnen er heerlijke gerechten die mooi zijn opgemaakt. Bij dit menu horen vier glazen bijpassende wijnen. Wijnen die makkelijk drinken en goed bij de gerechten passen. Het is een avond waarop we volop genieten! Prijs-kwaliteit is top. De porties mogen wat ons betreft ietjes kleiner. Na drie uur tafelen rollen we voldaan het restaurant uit.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Wij hebben hier gegeten tijdens de Restaurantweek. Was dus volle bak, dit merkte je ook aan de snelheid van het serveren van de gangen. Voorgerecht en tussengerecht werden snel geserveerd, maar hoofdgerecht en dessert lieten daarna enige tijd op zich wachten.
De gerechten waren daarentegen prima op smaak, geen verrassingen, maar dat kun je waarschijnlijk ook niet verwachten tijdens een dergelijke actieweek.
Bediening was vriendelijk en correct.
Wij zullen hier ook buiten de actieweek zeker nog eens gaan eten, als we in de buurt zijn.
Edwin C.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Chef Kranenborg zou zeggen dat er van die 20 heerlijke gerechtjes een paar 'erg hoog op smaak' bij zaten en dat kost ze de 10! Maakt niet uit want een 20 gangen diner is heel bijzonder en de bediening was echt super. De Jonge kookbrigade mocht na afloop aan de bar even uitpuffen, nadat ze de defecte verlichting snel weer hadden gerepareerd. Had ook wel wat zo'n nooduitgangverlichting (paar minuten maar en ja, op vrijdag de 13e). En, zeker eigenlijk ook heel belangrijk: goede stoelen waar we goed op konden blijven zitten gedurende het diner van bijna 3,5 uur. Als je keer en bijzonder wilt eten, tot aan maart serveren ze het 20 gangen menu. Gewoon doen!
Lenneke N.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Fantastisch...fantastisch!!! We waren romantisch uit eten en werden continue verrast door de smaken en gerechten. Wat een feest om dit te mogen meemaken. De sfeer is er ook goed en de bediening weet hoe het werkt.
De wijnkeuE was uitstekend en ohhh wat kunnen ze daar koken!!! Alles is een smaaksensatie!! We hebben er 4 goddelijke uren doorgebracht en komen zeker gauw terug met andere mensen en om andere gerechten te proeven. Want dit is koken op sterren niveau!!! Fijn dat je in Elburg zo heerlijk kunt eten.
Onze avond was hemels!!!
Milco H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
geweldige keuken..... geweldig decor.....super bediening..... deze mensen verstaan hun val... een echte aanrader, wijnkaart is erg goed te noemen.... uitzicht op de stadsmuur..ach hoort er bij.... prijs-kwaliteit is erg erg goed..... mocht je in Elburg zijn....doen....
KvO .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het voelde als een avond vakantie! Het begon al toen we Elburg binnen kwamen, wat een schitterend stadje en wat is het restaurant mooi gelegen "achter de (stads)poort". We werden zeer vriendelijk ontvangen en goed en in fijn tempo geholpen. Het eten was heerlijk, voor ons zijn het de kleine dingen die het verschil maken bij een diner, zoals de sauzen en bijgerechten. De pastinaakcreme was super en ook de saus van Amsterdamse uitjes bij het amuse bitterballetje was heel lekker. Ook erg genoten van de kalfswang. Alles was prima verzorgd. Voor herhaling vatbaar.
Syljan .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Dit restaurant bevindt zich, zoals zijn naam het al laat vermoeden achter de de poort van de mooie Hanze stad Elburg. Het interieur is stijlvol ingericht met een mix van klassieke en moderne elementen zoals de grote design kroonluchter en de donkergrijze achterwand. Het wit gesteven tafellinnen geeft een chique uitstraling. Er is ook een klein terras aan de straatkant. De gerechten zijn mooi opgediend en smaken ook voortreffelijk. Hier wordt met durf en creativiteit gekookt zoals bijvoorbeeld de kruidenboter op basis van zwarte knoflook. Er wordt ook zonder enig probleem rekening gehouden met je speciale wensen (ik mag geen spinazie eten). Het drie gangen weekmenu biedt voldoende keuze, de prijs/kwaliteit verhouding is zonder meer goed. De bediening is professioneel en vriendelijk. Al met al een adresje waar ik zeker terug zal gaan als ik in de buurt ben.
Johan W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Vandaag ons laten verrassen met een 5 gangen verrassingsmenu nou we werden verrast alle gangen waren top van smaak en de opmaak stuk voor stuk een schilderij op het bord.
Zeer vriendelijke bediening die ook nog de tijd maakten om de gerechten uit te leggen en een praatje te maken. Als we weer in de buurt komen dan gaan we zeker weer terug. Ondanks een aantal negatieve berichten hier een aanrader te gaan eten.