Abyssinia

Meer informatie over restaurant Abyssinia

• Terras
Joris J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk vlees en erg vriendelijke bediening. De sfeer is erg leuk. Je kunt op een soort relax stoelen zitten en bananen bier uit een kokosnoot drinken. en de prijs redelijk. Ga hier zeker vaker komen.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Zeer warme ontvangst door en communicatie met Alem.

Hele positieve energie in het restaurant, veel (oprecht) lachende mensen.

Meesterschap wat betreft de Ethiopische keuken, mijn (vegetarische) maaltijd was perfect.
Hannah .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Dit restaurantje kom ik al jaren en word elke keer enthousiast begroet door beide eigenaren. Met het nieuwe personeel na de uitbreiding heb ik minder. Ik zit altijd in het 'oude gedeelte' van voor de verbouwing, deze ademt een Afrikaanse sfeer en heeft gewoon hoge tafels en stoelen. Niet iedereen houd van de koude pannenkoeken en linzensaus, maar ik wel. Het vlees is altijd goed en vers en pittig op aanvraag. Meestal kies ik voor de Kitfo of Tebse. Vroeger maakten ze zelf honingwijn, maar nu niet meer, wel hebben ze verschillende soorten bier. aanrader: bananenbier.
Rina J.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
We hadden n mix van 3 soorten genomen,was erg lekker en eens wat anders..Zeker de moeite waard. .Ook heel leuk ingericht en aardig personeel. ..
Jacqueline P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
2e pinksterdag met 8 personen gegeten voor de 4e keer bij Abyssinia.
We vonden het deze keer veel minder dan de voorgaande keren.
Het eten was erg weinig, degene die doro wot bestelde kwamen er erg karig vanaf.
1 klein botje en 1 eitje in rode saus.....:-(
wij hebben al echt heel veel keren bij de Ethioop gegeten maar deze avond was echt teleurstellend.
Het duurde erg lang voordat we nog een drankje konden bestellen,
Omdat het eten erg weinig was bestelde we nog een portie vlees, helaas dit werd niet gebracht.
De sfeer en aankleding is niets op aan te merken.
We gaan ons eens orienteren op een ander afrikaans/Ethiopisch restaurant voor de volgende keer.
Louise_ .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
2 weken terug ben ik hier met twee vriendinnetjes gaan eten. Het zag er echt super grappig uit van binnen, weer eens iets anders dan alle strakke hipster tentjes. Het eten was lekker, we hadden 3 verschillende gerechten die geserveerd werden op een groot plateau. het was wel een beetje onhandig eten met je handen, maar weer een ervaring rijker. De bediening was ook heel aardig, wel een klein beetje traag, maar vooruit. zeker een keer het proberen waard.
Ivanka V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Eten was heerlijk, vooral het nationale gerecht (pittige stoofvlees). Service was goed, je werd snel geholpen. Het decor is erg sfeervol: warm, kleurrijk en gezellig. Ik at er met mijn vriend, in totaal hebben we hoofdgerecht, allebei drie biertjes, twee thee en een nagerecht gehad. Dit samen was nog niet eens 50 euro.. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jeanny J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wat een geweldig restaurant! Heerlijk eten. We zijn vooral te spreken over het pikante gerecht met gehaktsaus, en de lam met kip. De pannenkoeken onder het eten zijn ook verrukkelijk, en de bakabana en ijs zijn ook hartstikke likker. Het ziet er ook leuk uit. Allemaal in de Ethiopische setting. Je wordt snel geholpen. Feitelijk is alles perfect!
Michael D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Voor ons was het de eerste keer dat we kennis maakten met deze keuken. En daarom namen we een combinatiegerecht met vlees en één met vegetarische gerechten. Daar hebben we geen spijt van gehad. Alles werd geserveerd op een grote schaal, op een grote pannenkoek, geserveerd met nog meer van de traditionele pannenkoeken die iedereen al vermeld heeft. Even wennen om met je handen te eten, maar als het zo goed smaakt is dat geen probleem. Lekker Ethiopisch biertje erbij en een super vriendelijke bediening die overal rekening mee houdt (in ieder geval, we hoorden dat vragen aan tafeltjes om ons heen heel goed werden opgevolgd - zoals gescheiden borden voor vegetariërs), heerlijk kopje koffie van Ethiopische bonen na afloop en dan een rekening waar je positief door verrast wordt. Heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Gewoon naar toe gaan.
Marije82 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Lekker gegeten! Er staan gerechten op de kaart met een milde of pittige saus. We hebben beide gehad en vonden beide lekker. De bediening was vriendelijk en op het juiste moment bij de tafel. Enige minpuntje waren de stoelen, je zit er niet echt comfortabel.
John V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Met een vriendin hier gegeten. Je krijgt geen bestek en je ktijgt geen borden, eten met je vingers en je handen dus ! Ik had hier eerder gegeten en weet dat eten hier lekker is en de bediening top ! Lekker Afrikaans biertje erbij, echt lekker eten voor weinig geld. Misschien wel meer dan 1 servet per persoon nodig. Prima hier !
Deveers .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Dit is het favoriete restaurant van mij en een aantal vrienden. Goedkoop en heerlijk eten met een goede sfeer. Mooie ambiance met lage tafeltjes en rieten stoelen. Je moet wel van aparte smaken houden, hoewel mijn vrienden en ik het heerlijk vinden konden mijn ouders het niet echt waarderen.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Inmiddels zijn we al bij verschillende Ethiopishe restaurants in Amsterdam gaan eten. De karakteristieke injera (soort pannekoek) met verschillende kruidige gerechten erop smaakte ook bij abbysinia weer erg lekker. Het decor gaf je het gevoel dat je in Afrika was beland. De service was goed, en we kregen een bananenbiertje geserveerd in een cocosnoot. Je moet er wel van houden om met je handen te eten, want er word hier geen bestek bij je eten gegeven. Wij vonden dit echter alleen maar leuk omdat je dan echt het gevoel krijgt dat je op vakantie bent. Kortom, een leuke ervaring om hier te eten, en het eten smaakt zeker naar meer.
VSOP .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Elke keer weer worden wij ontzettend hartelijk ontvangen door een altijd vrolijke gastheer.
Je waant je even in Afrika door het ontzettend traditionele decor en ook wordt er zo nu en dan een echte koffieceremonie gehouden.

Wij bestellen eigenlijk altijd Lam en dit is keer op keer weer perfect klaargemaakt. Een bananenbiertje past hier uitstekend bij.
De prijzen zijn laag en de kwaliteit van het eten is hoog.

Ontzettend leuk om regelmatig een vorkje te prikken ofja, je eet met je handen hier ;).
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Heb hier weer heerlijk gegeten, ik hoefde totaal niet te wennen om met m'n handen te eten, lekker makkelijk juist! Het was weer smullen geblazen, en de rekening was weer een aangename verrassing.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Afgelopen december ben ik hier voor de tweede keer gaan eten. Het personeel is vriendelijk, en de inrichting erg gezellig.

De schotels met injera's en stoofgerechtjes zijn erg lekker. Je moet wel houden van kruidig eten (niet per se pittig - maar kan wel) en er geen bezwaar tegen hebben om met de hand eten, anders ben je in dit restaurant misschien niet helemaal op je plek.

Ik heb inmiddels diverse schotels geproefd, zowel met vlees als vegetarisch, en tot nu toe smaakt het me hier allemaal prima. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
Chielbroerse .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Vlak bij ons overnachtingsadres in Amsterdam vonden we dit restaurant. Reserveren bleek lastig: op onze mail werd niet gereageerd en de telefoon werd niet opgenomen. Dus op de bonnefooi heen. We werden hartelijk welkom geheten. Het interieur is gezellig, vol, kleurrijk, zoals je zou verwachten. De bediening is licht chaotisch maar ook dat hoort er een beetje bij. Het eten is snel opgediend, het is lekker maar niet bijzonder. Eten met je handen is wennen maar ook wel bijzonder. Al met al een leuke ervaring.
Marty K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Weer eens wat anders, met je handen eten. Eten was lekker maar geen enorme verassing. Het was niet onwijs veel, we zaten niet vol na het diner maar voelde als een voorgerecht. De pannenkoek zag er uit als een vaatdoek, en proefde niet echt ergens naar. Ik had een vegetarisch gerecht met koriander en kaas. Ik had geen koriander en ook niet meer kaas dan de andere. Als nagerecht een geflambeerde banaan, en meer was t ook niet, voor 4,50 is het ineens wel een dure banaan. Ik zou nog wel een keer Afrikaans eten maar misschien niet meer hier.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
na 1 jaar hier weer eens gegeten
we namen Injera een soort pannenkoek met gemengd vees en groenten
alles is op een aparte manier gekruid waardoor de smaken hier uniek zijn
het eten met de hand geeft het geheel een fijn gevoel zeker als je met 4 personen omheen zo een feestschaal zit
de verschillende biertjes uit Ethiopië zijn top en passen uitstekend bij het eten
de bediening is heel gastvrij alleen laten ze na het eten alles wel lang op tafel staan
de inrichting is grandioos ziet er steeds beter uit en toont de liefde die in deze zaak zit
aan een kant met originele zitjes en aan de andere kant met prachtig beschilderde tafels
we komen zeker terug
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Wij komen hier al enige jaren maar niet vaak per jaar. Toch worden we altijd herkend en vriendelijk/persoonlijk begroet. Er wordt een praatje met je gemaakt. De sfeer is gezellig.
Het eten is zoals altijd heerlijk en voor ieder wat wils dus ook voor vegetariërs en eigen wensen zijn altijd bespreekbaar. Er worden diverse soorten bier verkocht bijv bananenbier, geserveerd in een kalebas. Je eet met je handen samen van één groot bord. Wil je wat extra's, geen probleem, wordt meteen aan/bijgevuld. Toetje bestaat meestal uit ijs, toch hebben wij hier ook heerlijke yoghurt met honing en gemalen pinda's gegeten.
De Afrikaanse muziek is niet te luid.
Mijn zoon heeft een beperking en kan verlegen worden of dichtslaan bij bezoek aan "zomaar" een restaurant. Hier gaat hij echter met veel plezier heen en de eigenaar maakt altijd een praatje met hem. Ja, wij sparen echt om hier uit eten te kunnen!