ABRIKOOS I

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 22:30

EefV77 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Gisteravond gegeten in de Abrikoos. Kan niet anders zeggen dat het een heel leuk en gezellig restaurant is! Vriendelijke bediening en zulke lekkere inktvisringen heb ik ergens anders nog nooit gegeten! Wat mij betreft een absolute aanrader!!
Elisavera D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Vorige week gegeten met vriendinnen!
Was lekker en aardige bediening! Niet heel erg bijzonder maar wel gewoon goed!
Voor een avondje gezellig bijkletsen met vriendinnen was het een geschikte locatie.
DomaniRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We stapten naar binnen door de schuifdeuren, waar we ook snel plaats konden nemen aan de voorkant. De schuifdeuren bleven de hele avond open staan, wat in het begin wel prettig was maar aan het eind van de avond wel erg koud werd. Ze konden blijkbaar niet dicht vanwege de openhaard. De tent zat aardig vol. De sfeer zat er goed in, aankleding is super en het uitzicht des te meer.
We zijn wat restaurants aan het uitproberen met de financieel gunstige groupons, dus we kregen een standaard menu. Vooraf bestelden we wel het brood met de tapenade, heerlijk! Ook het groupon menu was erg lekker, zeker de garnalen en de feta rolletjes waren echt heel lekker.

We hebben er wel heel erg lang op moeten wachten; 50 min! Zelfs op onze eerste drankjes hadden we 25 minuten moeten wachten, wat resulteerde in een gratis wijntje als bedankje voor ons geduld. Zoals ik hier eerder gelezen heb: te weinig bediening. Het arme meisje wat ons hielp moest de hele avond heen en weer rennen. Het eten heeft het gelukkig wel goed gemaakt. Alles was heerlijk gekruid.
Ten slotte een Bailey's koffie en een creme brulee. De koffie was ook erg lekker, maar de creme brulee was echt niet wat ik verwachtte na al dat lekkers, dat moet toch beter kunnen.

Al met al heerlijk gegeten, maar te lang gewacht.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Goed ontvangen door eigenaar, een gezellig en hartelijke man, waardoor we ons gelijk prettig voelde. We waren relatief vroeg 18:00 dus het was heel rustig.

Decor is simpel, maar wel in een leuke passende stijl. Genoeg ruimte om je heen.

We hadden vooraf de salade met abrikozen en walnoten. Een simpel salade zonder teveel fratsen.
Daarna het menu van Groupon. Redelijk standaard tapasmenu, maar dat wisten we van te voren. Toch aangenaam verrast door de goede bereiding en goede smaak van kruiden. Toppers waren de kippenvleugeltjes en de champignons en de runderworst.

Als toetje de baklava niet kunnen weerstaan die naast ons geserveerd werd, heerlijk!

Niet te veel poespas, maar prima goed gekruid eten.
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Het restaurant bevindt zich op een geweldige plek in Rotterdam, het oude Delfshaven is erg mooi. Het restaurant is heel diep en daardoor veel groter dan het in eerste instantie lijkt.
De eigenaar is heel vriendelijk, maakt wel aan elk tafeltje dezelfde grapjes.
Mijn man en ik hebben gekozen voor 6 warme tapas: gehaktballetjes in roquefortsaus, kippenvleugeltjes, patatas bravas, tortilla, kip met kokos en een lamsspies.
De balletjes in Roquefortsaus was briljant, echt iets om je vingers bij af te likken. Het brood erbij is heerlijk om de saus in te dippen. De rest van de gerechtjes was ook goed van smaak, de tortilla en kip met kokos waren het minst smaakvol.
Als nagerecht abrikoos-ijs en dame blanche besteld. Hier mag wat extra aandacht aan besteedt worden, niet zozeer bijzonder.
IVI73 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Met een zeer goed vriendin (met een groupon) lekker aan de tapa's. Een vriendelijk ontvangst, zelf kiezen welk tafeltje en een gedegen uitleg van hoe de groupon werkt, voor en na zijn apart, de groupon bevat een variatie aan warme hoofdgerechtjes met brood. Lekker een campari vooraf die royaal geschonken werd. wij kozen de Parmaham vooraf die bleek zeer mooi te zijn, geserveerd met wortel rasp waarover wat verse peterselie (niet een combi die ik zelf zou bedenken maar verassend lekker) de (groupon) hoofdschotel bestond uit:
- kipkluifjes lekker gekruid, licht pittig
- runderworst plakjes in tomaat, ui en paprika, zeer smakelijk ook iets pittig
- scampi pil pil, ofwel heerlijke knoflook garnalen, zeer smakelijk
- runder balletjes in tomaat en iets kaas, die waren oké, iets flauw
- aardappelen met een kruiden laag, waren goed
- geitenkaas met honing en nootjes, erg lekker
- balletjes van champignon
- geitenkaas rol (soort loempia) zeer smakelijk, goed gekruid
Deze schotel wat voor ons ruim voldoende en een toetje paste er niet meer bij maar een thee en voor mij de "Abrikoos koffie" een zoete koffie met een 2 tal likeuren waarvan 1 met abrikoos smaakt prima als afsluiter. Wat wij bij hebben betaald en het geheel was het zeker waard, wij komen nog eens terug want op de kaart zagen wij nog veel meer lekkere gerechtjes staan.
De bediening is (denk ik) een gezin, vader is de gastheer en maakt ook wat grapjes aan tafel, verteld met passie over zijn zaak wat hij al weer 14 jaar doet en is zorgzaam en vriendelijk. De dame (ik denk zijn vrouw) ondersteunt waar nodig en zorgt dat alles er schoon en netjes bij staat, ook een vriendelijk persoon. Al met al waren wij blij verrast, ook met de lokatie want wat is dat toch ook een mooi stukje Rotterdam, mijn vriendin merkte oprecht op het lijkt wel een plaatsje uit een geschiedenis boek zo mooi, rust straalt het uit terwijl je buiten wel het geroezemoes mee krijgt vanuit de verderop gelegen drukkere straten.
Italian-lover .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Als ik tapas wil eten in Rotterdam dan ga ik naar Abrikoos. Mijn favoriete tapas bij Abrikoos zijn: de gebakken garnalen in knoflook olie en champignons in roomsaus. Heerlijk! De bediening valt soms wel tegen helaas, te weinig serveersters voor veel mensen. Het decor is een beetje toe aan vernieuwing maar erg leuk dat het vroeger een doorgang was naar de straat er achter.
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
2 weken geleden hier wezen eten met een bon van Groupon waarbij we warme tapas zouden krijgen.

Restaurant Abrikoos zit gevestigd in het historische Delfshaven, het is erg leuk om hier doorheen te wandelen of een drankje te drinken elders op een terras.

Nadat we plaatst hadden genomen werden we al gauw geholpen met de vraag of we iets wilden drinken en of we misschien nog een voorgerecht wilden bestellen, deze zat niet bij de deal maar we hadden wel zin in een soepje dus besloten we vissoep te bestellen.

De personen met wie ik was vonden de vissoep lekker maar ik zelf had een aantal taai gekookte garnaaltjes en mosselen in mijn soep zitten waardoor hij me toch wat minder smaakte.

Tapas was prima, veel verschillende gerechten en ook allemaal wel prima op smaak gebracht.

Bij de deal zat ook een dessert inbegrepen, deze waren allemaal erg lekker vooral het abrikoos ijs. En omdat mijn zus niet kon kiezen kreeg ze ook nog eens de creme brulee erbij van het huis, erg attent!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Abrikoos stond al een tijdje op de wishlist. Afgelopen vrijdag met de Groupon bon er gegeten.
We begonnen met brood met huisgemaakte aioli en tapenades. Goed begin van de avond.
Daarna kregen we verschillende tapas. De patatas bravas waren erg lekker en goed gekruid. De champignons en de chorizo waren ook erg lekker. Eigenlijk waren de tapas allemaal erg goed en precies wat je verwacht van een tapasrestaurant. De negen gerechtjes waren ruim voldoende voor ons. Helaas konden we daardoor geen lekkere gerechtjes van de kaart of een dessert uit proberen.
Vanwege het eten zal ik hier zeker nog een keer terugkomen. Ik wil zeker nog een keer de oesterzwammenm de lamsspies, empanada's en de kipfilet met kokos proberen.

De bediening was helaas wel wat minder. Het meisje dat ons hielp leek vrij onzeker en was door haar zachte stem nauwelijks te verstaan. Verder vond ik het nogal vreemd dat er geen bedankje vanaf kon voor de fooi, dat is zeker een behoorlijk minpunt! Met bedankje was het een 7 geweest.

De sfeer was ook wel iets minder, de tent was veel groter dan ik had verwacht en het was er vrij leeg, daardoor was de aankleding wat kaal en niet erg warm. Met de ruimte kunnen ze zeker meer doen. De kwaliteit van het eten is dusdanig goed, dat je met wat juiste marketing de tent toch wat voller kan krijgen! Vergelijkbare tenten krijgen dit wel voor elkaar met middelmatige tapas.

Al met al een geslaagde avond, en zeker voor het eten zal ik nog een keer terugkomen! De groupon is echt spotgoedkoop voor het eten dat je krijgt!
Orhan C.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Gegeten op 20 december.
Bij binnenkomst zijn we hartelijk ontvangen door een jongeman, werden netjes aan tafel gebracht.
Wat helemaal leuk is bij binnenkomst is een open haard die er lekker brand.
Dat is nog eens een leuk warm binnenkomst.

We hebben aangegeven dat we een groupon bon in ons bezit hadden.
Ons werd duidelijk en correct verteld wat de bon allemaal inhield.
Vooraf hebben wij de carpaccio van ossenhaas genomen ( buiten de deal ).
Deze was echt heerlijk en mooi opgemaakt.

Hoofdgerecht hield in een warme tapas combinatie.
Dit was een combinatie van vis,vlees en vegetarisch.
Onder andere geitenkaas met honing en noten,garnalen in pittig knoflook olie, calamaris,kippenvleugels, gepaneerde champignons.
Totaal 9 soorten aan warme tapas.
Het smaakte allemaal echt heerlijk en lekker vers dat was duidelijk te zien en te proeven.

En mooie wijnen die ze hebben als huiswijn.
Prima prijs/kwaliteit verhouding.

En we kregen de huisgemaakte abrikoos ijs ( inclusief bij de deal ).
Ook dit heeft lekker gesmaakt.
De koffie en espresso hebben we van de vriendelijke jongeman gekregen.

Al met al een zeer geslaagd avond gehad mede te danken aan de vriendelijk en gastvrije bediening.

Familie O.C.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
We hebben hier het warm tapasmenu gegeten. Toen we binnen kwamen brandde de open haard en werden we hartelijk ontvangen. Het was nog heel stil (we waren er al om 5 uur!) en dat gaf de eigenaar tijd om wat te kletsen met ons. Ik kan dat altijd wel waarderen. De wijn was lekker, zo ook de 7 verschillende hapjes. We kwamen met de groupon en betaalden geen 22 maar 12 euro p.p. Het laatste is goedkoop voor het gebodene, het eerste bedrag vind ik aan de hoge kant. het is echt niet heel veel dat je krijgt. Wel is er ook nog een ijsje in het arrangement en thee of koffie van het huis. Het is een mooie, heel lange zaak. Toen er wat meer mensen waren was het heel gezellig. We hebben een leuke avond gehad, omdat wij geen grote eters zijn. Ik denk dat mensen die zich instellen op een avond uit eten niet genoeg hebben aan het warm tapasmenu, of je moet met meer mensen zijn dan krijg je zoals uit andere recensies blijkt ook meer verschillende hapjes.
Karoline V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Hier gegeten met een vriendin met Groupon (25 euro voor 2 personen, warme tapas). Het eten was prima, er was genoeg, maar niet super bijzonder. Er zat bij Groupon zelfgemaakt ijs in de prijs inbegrepen. Dit was op en mochten daarom zelf iets van de kaart kiezen als dessert (incl). Netjes! De zaak is groot en licht, maar niet heel sfeervol. De eigenaar is enthousiast en zorgt dat je een leuke avond hebt.
Cemil S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013

Vandaag hebben wij met collega's lekker gegeten in dit restaurant.
Omdat we met een gezelschap van 5 personen waren, werd ons de Abrikoos voorgesteld. Dit hebben we ook genomen.
Vooraf het koud tapas buffet ( 10 soorten of meer ).
Tjaziki,gegrillde champignons, feta, krabsalade en nog meer.
We kregen 15 soorten aan warme tapas als hoofdgerecht wat allemaal ook echt heerlijk smaakte.
Lekkerrrrrr en lekker vers.
De garnalen in knoflook , calamaris en de geitenkaas die waren echt super.m
Uiterst vriendelijk personeel die met regelmaat aan tafel langs komen.
Restaurant zelf is gezellig met een knapperend openhaard bij binnenkomst.
Een zeer gezellige en geslaagd avond hebben wij hier gehad.
Koffie na was ook lekker , dit kregen we van de zaak.
Gegeten op: 14 november .
Ra B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Hier erg vaak gegeten.Eten erg lekker,porties goed.inrichting sinds kort erg opgeknapt.bediening redelijk.jammer dat je niet buiten kan zitten.
Ook een paar keer met groupon gegeten en dat was ook meer dan prima.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Samen met me vrouw hier wezen eten met een bon van groupon.
Werd gelijk gezegt dat het vooraf en nagerecht er niet bij zat
Kregen geen kaart en er werd gelijk gevraagd of we wat wilde drinken
Vindt het zelf fijn om eerst rustig te kijkken wat ze zoal in huis hebben.
Het bord eten en brood waren uitstekend en omdat mijn vrouw geen grote eter is haden we samen genoeg. De kip,garnalen,balletjes waren heerlijk.
Voor het geld wat wij betaald hebben was het etentje ruim geslaagt.
Een tip is wel zeg tegen de mensen dat het vanaf 18:00 vrij parkeren is
Wim N.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Abrikoos kent een bijzonder decor. Een soort grote hal, hoog waar je dan van moet houden. Niets echt iets voor ons, te weinig intimiteit en de masaal qua uitstraling.
De geserveerde tapasschotel was wel lekker, maar in dat genre ook weer niet echt bijzonder.
De service was op zich wel vriendelijk maar blijft op dit punt van mijn kant toch sprake van een forse kritiek. Als ik een wijn bestel wil ik die toch ook graag op tafel zien komen staan. Indien dan, zonder er iets van mede te delen, er een geheel andere wijn wordt uitgeschonken kan dat m.i. echt niet. En bovendien was de nu alternatief geserveerde wijn aan de warme kant.
Conclusie: wel aardig restaurant maar onze ervaring is geen aanleiding er naar terug te gaan.

Wim Niemans
Fan Of Food .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Middels een Grouponbon van mijn vriendin dit restaurant uitgeprobeerd. We zouden 9 tapasgerechten met brood erbij krijgen. Op een groot serveerblad stonden 7 schaaltjes, sommige half gevuld en tussen de schaaltjes lagen de 2 andere tapas op de schaal. In de schaaltjes: warme geitenkaas met honing en walnoten, veel te droog en korrelig, zonde van de kaas..albondigas in tomatensaus... gehakt was vrij smakeloos, saus moest het hem doen...calamares was niets bijzonders.. chorizo in paprika/uiensaus was goed..garnalen met knoflook in saus, deze waren goed bereid..patatas bravas was erg gaar in zoete tomatensaus, betere gehad... kip in oosterse saus, goed gaar en gekruid, maar oosters??.. feta in bladerdeeg, leek mij filodeeg, niet warm en erg droge vulling.. en 2 champignons in paneelmeel, smakeloos. Vind een gerecht als champignons in een schaaltje thuishoren en dan meer dan 2 exemplaren, al had ik die dus niet opgegeten in dit geval. Het restaurant is vrij kaal ingericht, een grote schilderijlijst hangt aan de muur zonder schilderij, alleen papier? erin. De bediening is okee, al moesten we soms even wachten. Netjes ons oordeel op het eten gedeeld met de bediening, hopelijk ter verbetering. Had dit positief uitgevallen, dan werkte de Grouponactie in hun voordeel. Helaas!
Szuri .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Het eten was lekker echter erg weinig voor het bedrag wat je moet betalen bijv 6 kleine garnalen voor 4 personen dus een ieder 1 en een half dit was eigenlijk met alle schaaltjes zo 6 stukjes van iets als je hier gaat eten moet of thuis vast een basis hebben of daarna naar een fastfood restaurant gaan of een hele grote portemonnee meenemen zodat je nog extra gerechten bestellen kan nou dan kan je beter niet meer met groupon daar gaan eten dan heeft groupon leukere deals jammmer hoor 36 euro voor 2 balletjes gehakt ten grote van een kleine knikker, 1 feta in bladerdeeg, 2 inktvisringen 1 bravapatat, 2 kippenpootjes, klein bakje geitenkaas met honing 2 plakjes rundvlees worst, 1 geparneerde champion, een bakje met saus en een verdwaalde champion erin 1,5 garnaaltje en brood, als ik 46 euro uitgegeven had want je drinkt ook wat bij de chinees had ik rollend naar buiten gekomen en nu zijn we nog even langs een fastfood restaurant geweest geen juiste keuze geweest jammer voor de mensen die nog moeten gaan met de groupon. zelfs verteld aan de serveerster maar die deed er ook niks mee.
Wimhan .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Om te beginnen: het eten is erg lekker en zeer goed betaalbaar. De meisjes van de bediening doen het goed. Wat mij alleen bovenmate ergert: het is "beleid" van het restaurant dat je geen kraanwater kunt bestellen. De bediening verwijst je naar de flessen water die op tafel staan, waar vervolgens €3.85 (!!) voor in rekening wordt gebracht. En dat terwijl er een predicaat 44% duurzaam bij dit restaurant staat : "Biedt kraan water als alternatief aan". Nou echt niet! Nog ergelijker: toen ik de eigenaar te spreken vroeg, was hij telefonisch in gesprek, daarna moest hij plotseling weg voor een noodgeval. ... Jammer
FrankZietse .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Gisteren hebben wij gegeten bij dit restaurant. Speciaal gekozen voor dit restaurant gezien we met een grote groep waren. In onze familie is niet iedereen een makkelijke eter en bij tapas is er voor iedereen wel iets wat hij/zij lekker zal vinden.

Wij gingen dus voor de tapasgerechten, waar het de bedoeling was dat een ieder 2 of 3 gerechtjes voor zich zelf zou bestellen werden uiteindelijk alle gerechten door iedereen gegeten. Dit restaurant heeft een uitgebreide kaart met diversiteit in de gerechten. Het restaurant is qua interieur simpel maar biedt wel de sfeer die je in een tapasrestaurant verwacht.

Mocht je opzoek zijn naar een restaurant waar voor iedereen iets lekkers op de kaart te vinden is dan kunnen we dit restaurant zeker aanbevelen. Ook wat betreft de prijs is het zeker de moeite waard, een schappelijke prijs voor lekkere smaken en prima porties.

Wij hebben een erg leuke avond gehad en als we weer eens zin hebben in tapas dan komen we hier zeker terug!