Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

Molenstraat 5 9967 SL Eenrum Nederland Kaart

Over het restaurant Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

Abraham mustard

Abraham’s Mosterdmakerij & Restaurant is gelegen in het pittoreske dorp Eenrum, aan de voet van molen “De Lelie”. Vanuit het tafeltje waar je de heerlijke mosterdgerechten kunt proeven, kijk je door de grote glazen wand mee in de 'fabriek'. Altijd al benieuwd geweest naar de achtergrond van de mosterd? Neem dan achteraf even de tijd voor de rondleiding door hun mosterdmakerij.

Meer informatie over restaurant Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag en dinsdag Gesloten
Woensdag, donderdag, vrijdag 11:00 - 18.00 (kleine kaart)
Zaterdag en zondag vanaf 11:00 voor lunch en diner

Frans V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Het eten: niet zo’n uitgebreide menukaart. Voor het ons gebodene (maandmenu etc) zijn de prijzen nogal hoog. Niet zoveel vlees en vis, en schaaltje frites en een schaaltje met allerlei gekookte groente.
Men dacht (men vroeg het ons) dat we met een AH-bon kwamen, maar dat was niet zo.
Decor: Van buiten ziet het er leuk uit, maar binnen : het gaat wel. In eerste instantie zaten we bij een winderige en tochtige (gereserveerde) plek; we zijn maar aan een ander tafeltje gaan zitten.
Bediening: het duurde nog al lang voordat e.e.a werd opgediend. Men probeerde vriendelijk te zijn, maar er ontstond ook enige discussie in welk glas het witte bier dient te worden ingeschonken.
Na afloop teruglopen in het HARTSTIKKE DONKER naar de auto.
Een totaal onverlichte parkeerplaats (en weg er heen) achter de molen: dat kan echt niet.
Zo ontzettend donker.
Nee, bij Abraham komen wij niet meer terug.
Margaret.vegter V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
We kregen het maandmenu met keuzes. Het was heerlijk alleen de friet was in te oud vet gebakken. Wij gasn er weer naartoe en zullen t ook aanraden.
Dankuwel voor de mooie woorden, wel jammer van de frietjes, we zullen het bespreken met de keuken. Tot de volgende keer!
Thelma N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
toen we na aankomst buiten onder de perenbomen wouden zitten waarschuwden ze dat er wespen zouden zitten,dit viel achter afreuze mee. Bediening was zeer vriendelijk. Voorgerecht: mosterdsoep, hoofdgerecht: mosselen en nagerecht: cheesec cake erg lekker. En toen mijn man nog de mosterd ijs wou proberen werd deze vers voor hem bereid
Goed te lezen dat u heeft genoten van uw bezoek, graag tot ziens!
M.M.C. W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het eten was goed, buiten was het heerlijk zitten. Binnen zou ik het wat donker vinden. Bediening was ook prima. We hadden een goede avond.
Wat fijn dat alles naar wens is geweest en u een leuke avond heeft gehad. De overgang van mooi zonnig weer buiten naar binnen is inderdaad groot. We horen het vaker en zullen iets aan de verlichting doen in het restaurant. Graag tot een volgende keer!
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We hebben hier gezellig in de tuin gegeten. Het eten was goed, vooral de mosterdsoep was erg lekker. Het duurde wel wat lang voordat we de gerechten kregen geserveerd maar de bediening was erg aardig.
Fijn dat het eten goed gesmaakt heeft, jammer dat het (te) lang duurde. Heel graag tot een volgende keer!
boven.klungel .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten in de tuin van het restaurant. De service was prima! Een ontspannen sfeer en goede bediening. De mosterdsoep was overheerlijk en ook het hoofdgerecht van prima kwaliteit en smaak! Echt een aanrader!
Wat fijn dat u zo heeft genoten! Bedankt voor uw mooie woorden en graag tot een volgende keer!
Mctdt R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Gezellig restaurant in een pittoreske omgeving. Genoten van een heerlijk driegangenmenu. Voor mij was de mooi gebakken biefstuk het lekkerste.
PIet T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Het mooie is dat je een uitgebreide keuze heb. Je zit niet vast aan een samengesteld menu
De gastvrouw is zoals je mag verwachten. Service gericht en kundig en klantvriendelijk
Eten was goed. Spareribs uitstekend en genoeg
Aanrader als je een keer in Groningen ben. Weer een goed adresje.
Wat fijn dat u heeft genoten van uw diner! Hartelijk dank voor het delen van uw bevindingen en heel graag tot een volgende keer!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Was een drama...
Eerst biertje besteld, lekker in de voortuin genieten. Tweede biertje..kreeg mijn man ander bier, wit bier. Voorgerecht was proeverij, maar was erg weinig, veel salade, prijs kwaliteit niet in verhouding. Hoofdgerechten Weiderund en Varkenfilet besteld. Kregen Heekfilet ipv Varken. Weer wachten. Vrouw die bediende ging naar de keuken om te vragen of ik wel gelijk had?? Ze had het notabene zelf opgenomen( lieg je over je bestelling???) alle eten weer meegenomen. Komt het juiste gerecht van Varkenfilet, welke vrij droog was, krijgt mijn mijn man de entrecote koud en bijna de helft kleiner terug. Weer naar keuken. Ik eet alleen verder. Krijgt mijn man eindelijk weer eten, is het een biefstukje geworden van een 100 gram niet eens!!! Hebben maar niks meer gezegd. Nagerecht was lekker, kregen een paar drankjes vergoed. Erg jammer, want het decor was perfect en we zaten heerlijk in de tuin bij de Molen. O,ja als je er gaat eten laat je niet afschepen met een keuze of maandmenu, want je mag gewoon a la carte eten, en drie goedkoopste voor, hoofd en nagerecht, gaan er dan af. Niet alle bediening weet dit! Dus let op.
Beste Mieke,

Allereerst dank voor uw (grotendeels terechte) opmerkingen. U heeft helemaal gelijk, gisteren is er rond spitsuur (zo rond de klok van zeven) enige chaos ontstaan. Niet bedoeld als excuus, maar wel als korte uitleg. Zowel in de keuken als in de bediening is er verwarring ontstaan nadat er minimaal 5 tafels spontaan van tafel gingen wisselen (van zon naar schaduw, van buiten naar binnen, etc). Daardoor klopte onze tafelnummering niet meer en zijn er dranken en gerechten naar verkeerde tafels gebracht (de nummers op de keukenbonnen klopten niet meer). Zelf ben ik een rondje gaan doen om tekst en uitleg te geven én om alles weer op orde te krijgen. Iedereen had daar begrip voor en verzekerde mij ervan dat ze heerlijk zaten, geen haast hadden en tevreden waren met een extra drankje. Blijkbaar ben ik niet bij u geweest, waarvoor excuses.

Verder noemt u nog dat u zelf zou mogen kiezen of u à la carte eet, maar dat is niet helemaal het geval. Op de achterkant van uw AH spaarkaart staat dat het restaurant mag bepalen of er een vast menu wordt geserveerd binnen deze actie of dat er à la carte gegeten mag worden. Nu proberen wij hier zo flexibel mogelijk in te zijn, maar graag wil ik benadrukken dat het merendeel van de deelnemende restaurants binnen de AH actie werkt met een (keuze)menu. Helemaal op drukke avonden proberen wij dan ook zoveel mogelijk ons maandmenu te serveren, waarbij u alsnog keuze heeft uit 3 verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten. Kortom, in overleg kan er prima worden afgeweken van het maandmenu, mits de situatie het toelaat.

Hoe dan ook, jammer dat u een slechte ervaring heeft gehad. Wij hadden u graag tevreden ons restaurant/terras zien verlaten. Helaas!

Reactie van proever:

Geachte,

Hierbij de kopie van de mail welke ik van uw medewerker heb ontvangen. Het eten was niet gisteren, maar vorige week vrijdag en er zaten weinig mensen. Hier de kopie over het geval van a la carte....ik ben op de hoogte van Iens AH acties, omdat we dat altijd doen.

KOPIE:
Beste Mieke,

Wij bieden 2 opties:

- U kunt kiezen voor een menu met een vaste prijs; het 3-gangen maandmenu plus amuse à € 27,50 pp of het 3-gangen verrassingsmenu à € 25,00 pp. In beide gevallen heeft u keuze uit een vlees-, vis- of vegetarisch hoofdgerecht. Vanzelfsprekend betaalt u 1x het menu en het andere wordt van de rekening gehaald. Het maandmenu voor augustus gaat overigens komende week in, de laatste hand wordt er nu nog aan gelegd en zal dinsdag op de website worden geplaatst. Als u wilt mail ik het u dan ook nog even.

- Wilt u afwijken van bovenstaande menu's, dan kunt u à la carte eten. In dit geval wordt het goedkoopste voor-, hoofd- en nagerecht van de rekening gehaald.

Ofwel, de keuze is eigenlijk volledig aan u. Ik hoop uw vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord. Graag tot vanavond!

Met vriendelijke groet,

Wendy Boonstra

Abraham’s Mosterdmakerij & Restaurant
Molenstraat 5 | 9967 SL | Eenrum | 0595-491600 | www.abrahamsmosterdmakerij.nl

anf 2e reactie van restaurant:

Goedenavond Mieke,
Ai... wederom excuses, ik zie nu pas dat onderaan uw recensie staat: 'gegeten op 6 augustus'... Dit was overigens donderdag en niet vrijdag, maar dit terzijde. Wij hebben vrij recent dit account op Iens heropend en ik ben nog niet helemaal wegwijs hier. Omdat ik zondagochtend uw recensie las ging ik er simpelweg vanuit dat het om de avond ervoor ging aangezien zaterdag een behoorlijk hectische dag is geweest...
Het verklaart wel een hoop, want het hele verhaal kwam me al heel onbekend voor, terwijl eventuele klachten mij doorgaans wel bekend zijn en zoveel mogelijk op de avond zelf worden opgelost. Helaas ben ik niet aanwezig geweest afgelopen vrijdagavond. Wel heb ik van de betreffende bedieningsmedewerker begrepen dat het allemaal niet zo lekker liep met één van de tafels, dat was u dus... De mail die u heeft ontvangen was van mij zelf. Het boetekleed moet ik grotendeels zelf aantrekken, de bediening heeft namelijk opdracht gekregen om in geval van de AH actie zoveel mogelijk aan te sturen op ons maandmenu door overweldigende drukte door deze leuke actie (ook vrijdagavond zaten er binnen een behoorlijk aantal tafels terwijl er 's ochtends nog maar een paar tafels in de agenda stonden, vandaar dat ik vrij toegankelijk ben geweest in de reactie op uw mail). We zien graag iedereen meer dan tevreden vertrekken (en doorgaans lukt dit) maar dit is echt een opeenstapeling van fouten geweest. Graag zou ik u nog een mogelijkheid bieden om dit hele voorval te doen vervagen, want uw ervaring is zeker niet representatief voor ons restaurant. Ik heb uw mailadres en zal dan ook nog even contact opnemen om te kijken of en hoe wij deze negatieve ervaring nog kunnen wegpoetsen.
Vriendelijke groet,
Wendy Boonstra
anne S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gelukkig was het prachtig weer en konden we buiten eten. Binnen was het donker en niet heel gezellig. De bediening was vriendelijk. De wijn lekker en de mosterdsoep overheerlijk. Aan het hoofdgerecht zat niet veel smaak en de frites waren zacht en vet. Aan de salade was niet veel aandacht besteed.
Jammer dat u maar slechts deels tevreden bent geweest over het eten. Wel fijn dat u heeft genoten van het terras en dat u tevreden bent over de gastvrijheid.
Overigens kijk ik niet dagelijks op deze site en ontvang ik sinds kort e-mailberichten over geplaatste recensies, vandaar de ietwat late reactie...
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Gisteren een luxe lunch gehad met zijn tweeën. Heerlijke mosterdsoep vooraf en na enige tijd 3 plankjes met allerlei heerlijke belegjes voor op het verse geserveerde brood. Het beleg bestond o.a. uit; zalm, beenham, rolade, Garnalensalade, tapenade, geitenkaas en brie was royaal uitgeserveerd. Daarnaast een lekkere smoothie en een glas prosecco. Binnen in het museum kun je mosterd proeven en kopen voor een klein prijsje. Zeker een aanrader!
Heel hartelijk dank voor jullie mooie recensie! Wat fijn dat de luxe lunchtafel goed bevallen is. En neem hem de volgende keer gerust weer, er wordt regelmatig gevarieerd qua samenstelling ;-)
Zoals ik ook schrijf bij de reacties op recensies hierboven: ik kijk niet dagelijks op deze site en in drukke periodes eigenlijk vrijwel nooit. Ik heb nu aangevinkt dat wij graag e-mailberichten over geplaatste recensies ontvangen. Ik las dus ook nu pas jullie bericht, vandaar de ietwat late reactie...
Tjeert En Joke R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heerlijke echte mosterdsoep. Ontspannen, vriendelijke, gastvrije bediening. Prettige sfeer. En natuurlijk hebben we weer een emmertje mosterd gekocht.
Heel hartelijk dank voor deze positieve recensie! Een emmertje mosterd... daar kunt u zelf heel veel soep mee maken! En mocht u daar een keertje geen zin in hebben, hier staat ie altijd klaar!
Een beetje late reactie op uw bericht overigens, maar ik kijk eigenlijk niet zo vaak op deze pagina en ontdekte laatst dat ik ook e-mailmeldingen kan krijgen van geplaatste recensies, vandaar...
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Met een Groupon hier gegeten. Het voorgerecht was zelfgemaakte mosterdsoep, echt lekker en zoals een mosterdsoep hoort. Als hoofdgerecht hadden we spareribs die ontzettend mals waren met een salade en heerlijke grove frieten. Als toetje een icefondue (fruit met dip in stikstof) erg leuk en origineel. Leuke ambiance in de mosterdmakerij. Zeker een aanrader om hier te eten.