Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

Molenstraat 5 9967 SL Eenrum Nederland Kaart

Over het restaurant Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

Abraham mustard

Abraham’s Mosterdmakerij & Restaurant is gelegen in het pittoreske dorp Eenrum, aan de voet van molen “De Lelie”. Vanuit het tafeltje waar je de heerlijke mosterdgerechten kunt proeven, kijk je door de grote glazen wand mee in de 'fabriek'. Altijd al benieuwd geweest naar de achtergrond van de mosterd? Neem dan achteraf even de tijd voor de rondleiding door hun mosterdmakerij.

Meer informatie over restaurant Abraham's Mosterdmakerij en Restaurant

• : Parkeerplaats

Maandag en dinsdag Gesloten
Woensdag, donderdag, vrijdag 11:00 - 18.00 (kleine kaart)
Zaterdag en zondag vanaf 11:00 voor lunch en diner

annesauwerd .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Uiteraard vond ik de mosterdsoep erg lekker,daarna de stukjes ossehaas en varkenshaas waren ook prima al zag de ossehaas er erg rood uit, maar misschien hoort dat wel zo, maar de smaak was goed. De tiramassue heb ik
wel een beter geproefd. Maar al met al lekker gegeten.
Hartelijk dank voor uw mooie recensie, fijn dat u lekker heeft gegeten!
Er hoort gevraagd te worden hoe u de ossehaas gegaard wilt hebben, als u zelf geen voorkeur heeft serveren wij hem inderdaad medium. Het kan prima rood gegeten worden, maar als u daar niet van houdt had u dat gerust aan mogen geven. Over de tiramisu waren de meningen inderdaad verdeeld, jammer! Graag tot een volgende keer, er staan nog een hoop andere lekkere gerechten op onze menukaart!
jennywesterhuis .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
De mosterdsoep was lekker en leek op echte mosterd, daarna als hoofdmenu een klein stukje zalm en een klein stukje kabeljauw ( had wel iets meer gemogen ). Het toetje was lekker.
Het was die avond druk en het duurde wat langer dan normaal, daarom een extra consumptie aangeboden gekregen, met de excuses.
Een late reactie op uw recensie, maar alsnog hartelijk dank voor uw positieve woorden! Het laatste weekend van januari was voor onze begrippen inderdaad enorm druk ivm het aflopen van de AH actie. Desalniettemin hoort u daar geen hinder van te ondervinden, dus fijn dat dit gecompenseerd is met een consumptie en excuses. Heel graag tot een volgende keer!
Henk B.
Het eten was goed.
Buitengewoon vriendelijke bediening.
Entourage komt duidelijk tekort: kampeerboerderij waardig.
Met weinig middelen zou men veel kunnen veranderen, jammer dat dit schijnbaar niet gezien wordt.
Heel fijn om te lezen dat het eten en de bediening helemaal naar wens zijn geweest.
Jammer dat de entourage niet naar uw smaak was. U bent van harte uitgenodigd uw tips naar ons te mailen, wellicht zijn we het helemaal eens en gaan we er mee aan de slag! Uiteraard (oprecht) bedankt voor het delen van uw mening!

Reactie van proever:

Fijn, dat u mijn kritiek opvat, zoals het is bedoeld: positief en constructief kritisch.
Mijn kwalificatie kampeerboerderij, cq. pannenkoekboerderij zal ik toelichten.
Beneden is het bij u één grote open ruimte.
Ik zou het gaan compartimenteren, de zijvleugels afsluitbaar maken met groten veloursgordijnen of anderszins met bijv. gemetselde half-open muren.
De centrale ruimte zou ik breken middels bloembakken of lambrisering van ca. 1,50 m hoog.
De bovenverdieping, waar wij zaten zou ik fasegewijs openstellen en het niet gebruikte deel afscheiden met mogelijk weer een zware veloursgordijn.
De grote glazen ruimte naar de mosterdmakerij zou ik eveneens met theaterveloursgordijnen afsluiten.
U krijgt op deze manier een meer intiem en sfeervol geheel met weinig middelen.
Het gebruikte deel zit altijd gezellig vol en kan naar behoeven fasegewijs uitgebreid worden.
Groepen kunnen in de zijvleugels worden ondergebracht, plezierig voor hen en voor de de andere gasten.
Verder zou ik de oubollige klomp met bestek, de eetcafé wijnglazen vervangen én gebruikte en verlaten tafels per direct weer dekken en óveral de kaarsjes aan, ook op niet meer gebruikte tafels.
Succes!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ondanks de drukte weer prima en vriendelijk geholpen. Niet te lang hoeven wachten op ons heerlijke eten. We waren met een gezelschap van 4 en hebben allemaal erg genoten.
Heel fijn dat u allemaal heeft genoten van uw diner! Bedankt voor uw mooie woorden en graag tot een volgende keer!
gerritbreuker .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het eten was prima, de bediening erg vriendelijk en beslist niet opdringerig. Het decor nostalgisch, dat mag wel wat meer aan deze tijd worden aangepast. (Mosterd maken is ook in 2016 een vak, maar dan in een modern jasje)
Hartelijk dank voor uw mooie recensie, fijn dat u heeft genoten.
Het 'decor' is bewust zoals het is, de één vindt het fantastisch, de ander vindt het niets... We zijn inderdaad van plan om een aantal aanpassingen te doen aan de inrichting, maar moderner zal het niet worden ben ik bang. Uiteraard (oprecht) bedankt voor het delen van uw mening!
Jbekkema .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij abrahams mosterdmakerij. Ruime keuze binnen het AH menu. Zeer mooi decor. vooral prijs /kwaliteit is goed.
Menukeuzetuininga T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De ontvangst was prettig. De Wificode werd snel aangereikt. De menukeuze werd duidelijk verteld. De drankjes werden vlot gebracht. Het heerlijke voorgerecht kwam vrij snel op tafel.
Voordat het hoofdgerecht geserveerd werd waren we ruim een uur verder. Dat duurde veel te lang. Er was niets aan te merken op het menu; voldoende en goed bereid. Op verzoek werd het nagerecht heel snel gebracht.
De bediening was keurig; het personeel informeerde regelmatig of alles naar wens was.
Heel fijn dat u lekker heeft gegeten, dankuwel voor het plaatsen van deze mooie recensie! Jammer dat het voor u te lang duurde voordat de hoofdgerechten werden geserveerd. Het was inderdaad een drukke avond (in deze periode van het jaar zijn dergelijk drukke avonden voor ons niet de standaard), en helaas ontstaat er dan soms een ietwat lange wachttijd. Wel proberen we rekening te houden met gasten die aangeven 'op tijd' te staan, en gelukkig heeft u toen ook uw nagerechten snel op tafel gekregen. Heel graag tot een volgende keer!
Szarra .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Eten was vrij eenvoudig. Smaken pasten niet helemaal bij elkaar. Het toetje (tiramisu) kwam helaas uit de vriezer. Was nog koud en het was pappig van het ontdooien.
Service was prima. Eten werd snel geserveerd. Wel zaten wij op de tocht en hadden het tijdens het dineren dus koud.
Wat jammer dat u niet helemaal tevreden was over uw diner. Wel is de conclusie dat de tiramisu uit de vriezer kwam niet correct, dat kan ik u met heel veel zekerheid melden. Fijn dat de bediening wel naar uw tevredenheid was. De bewuste vrijdagavond was het lekker druk en over het algemeen is onze ervaring dat het 'tochtprobleem' dan niet zo aan de orde is. Jammer dat u daar last van heeft gehad, heeft u het gemeld bij de bediening? Doorgaans bieden wij gasten die het beneden te koud vinden een tafel op de bovenverdieping aan...
fovie .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We zijn daar gaan eten met onze dochter en haar vriend. Zij hadden daar gegeten met zijn ouders en waren er zeer enthousiast over. Maar gezamenlijk waren we het erover eens dat het enorm tegen viel. We waren een van de laatsten die kwamen eten en dus zat alles vol en wij kregen na een behoorlijk tijd wachten onze mosterdsoep, helaas lauw en het was net alsof er extra room was toegevoegd ( misschien zaten ze krap ) en dus smaakte de soep meer naar warme room dan mosterd en lag ontzettend zwaar op de maag want de porties waren net klein. Het hoofdgerecht had je keuze uit vlees of vis, ook dit was weer lauw, de puree was lekker maar ook lauw het garnituur koud. Het nagerecht was voor ons de tiramisu, helaas niet wat je verwacht van een tiramisu. Voor ons helaas niet wat we verwachten. De bediening was in het begin goed, op het einde hadden ze het druk met afruimen van de andere tafels en hadden ze weinig oog voor de overige gasten. Het interieur is op het oog sfeervol maar je zit er al gauw te koud, de stoelen zitten niet echt lekker, de kussens gaan schuiven ( de mijne had geen lusjes meer om vast te zetten en dus had ik constant de kussen halverwege hangen )
Wij vinden het uiteraard jammer dat u niet geheel tevreden was over uw diner, helemaal omdat het hier hoofdzakelijk om de mosterdsoep gaat en die hoort natuurlijk heerlijk te zijn bij Abrahams Mosterdmakerij. Ik heb ook gereageerd op uw e-mail met een aantal vragen maar ik heb van u nog geen reactie mogen ontvangen. Wellicht stelt u verder contact niet op prijs en dat respecteer ik uiteraard, maar wij zouden graag nog even telefonisch contact met u opnemen.

Reactie van proever:

U hebt niet mij maar mijn dochter gemaild...ik zal een dezer dagen contact met u opnemen om het persoonlijk met u door te nemen

anf 2e reactie van restaurant:

Pardon, dat was inderdaad een aanname aangezien in de e-mail gemeld werd dat er ook al een recensie was geplaatst. Fijn dat u contact met ons opneemt, u kunt vragen naar Wendy of Mathilde.
wallydepally .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
we waren voor de tweede keer , het was heel druk. iedereen was blijkbaar hun kaart aan het
gebruiken. het eten was anders als de eerste keer , en het was picobello. zoals gewoonlijk lijkt het niet al te veel maar ook zoals gewoonlijk was het weer genoeg en het was heerlijk. vooraf soep, dan als hoofdgerecht, ik vlees en mijn vrouw vis, dan een prima dessert en weer alles lekker vlot en heel vriendelijke dame die ons bediende. vr groet wally van der reijd
Leuk dat u voor een tweede keer bij ons bent komen eten! Het eindigen van de AH actie heeft er inderdaad voor gezorgd dat wij een gezellig druk weekend hebben gehad. Heel fijn te lezen dat u wederom lekker heeft gegeten en dat de bediening naar wens was! Uiteraard zien we u graag nog een keer terug!
hovermars .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ik vond het erg gezellig bij Abraham's restaurant! Mooi, knus restaurant en zal t zeker aanraden! Goede service, beleefd en geinteresseerd, en hulde aan de mosterdsoep!
( Maar eigenlijk ook de patatjes en de ossehaas!)
Dankuwel voor deze lovende woorden, fijn te lezen dat u heeft genoten van uw diner in ons restaurant. Heel graag tot ziens!
ajkamstra .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gemoedelijke sfeer. Lekker eten. De mosterdsoep was heerlijk. De vis goed gebakken.Verder ook alles naar wens. Prima bediening. Goede uitleg over het eten.
Heel fijn te lezen dat alles naar wens is geweest. Hartelijk dank voor het plaatsen van deze mooie recensie en graag tot ziens!
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Eten varieerde, sommige gerechten waren lekker, andere minder. Mosterdsoep was heerlijk, maar het witbroodje was de eu 4,50 niet waard. Bij het hoofdgerecht was de vleesvariant lekker en goed bereid al was de ossehaas wat taai, bij de visvariant was de zalm flauw, de kabeljauw was gepaneerd wat er niet beter van werd qua smaak en het bietensap paste helemaal niet bij de vis. Waarom niet een lekkere saus erbij, en geen paneerspul over de kabeljauw. Nagerechten waren lekker, de panna was goed, de tiramisu was helaas waterig. Bediening is enthousiast.
Hartelijk dank voor uw recensie. Jammer dat u niet onverdeeld tevreden was over de gerechten. Graag tot een volgende keer!
Andrea-Irene .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Er is uitstekend rekening gehouden met de allergieën van de twee tafelgenoten.Zorgvuldige bediening, steeds dezelfde dame, die de gerechten opnam en alle tijd nam.
truusdoornbos .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
De mosterdsoep was voortreffelijk, zelf had ik voor vis gekozen, echt lekker, ruim voldoende en nog een heerlijk toetje, we waren voldaan, de service was goed, we werden vlot geholpen, la met al een dikke 8
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Nog op het laatste moment even gebruik maken van de ah actie, tweede menu gratis. Hierdoor heb je een beperktere menukeuze, namelijk je krijgt het menu van de maand (maar je kunt nog wel kiezen uit vlees, vis en vegetarisch). Het samengestelde menu was goed en niet te weinig. Ik koos zelf als voorgerecht voor de mosterdsoep. Deze was heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de vegetarische quiche met onder andere broccoli. Hierbij werd wat salade en frietjes geserveerd. Ook dit hoofdgerecht was erg lekker, vooral de combinatie van de quiche met een lekkere puree. Echt heel goed. Als toetje kon je onder andere kiezen uit crème brûlée en cheesecake. Zelf koos ik voor de cheesecake. Helaas viel deze een beetje tegen, want hij was naar mijn mening te zacht en 'waterig'. Als met al wel lekker gegeten en een dikke voldoende!
tmdmes .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De Mosterdsoep.
met persoonlijke wensen werd goed rekening gehouden.
Bediening was attent maar niet overdreven
Gewoon uitmuntend.
FrederiekW .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heerlijke mosterdsoep. Eten wisselend, ossenhaas lekker, tiramisu en chocoladetaart maak ik zelf lekkerder! Bediening prima. Doordat het restaurant in een oude hoge schuur zit was het ondanks terrasheater vrij koud in het hele pand.
lientjebos .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
we waren met z'n vieren en hebben vooraf mosterdsoep gehad met prei en spekjes - heerlijk
Daarna hebben de dames varkenshaasjes en de heren kabeljauw en zalm gehad; met toevoeging van een beetje zout was dit ook heerlijk en uitstekend gepresenteerd met frites en rauwkost. Als toetje hadden we tiramisu, hetgeen een beetje tegenviel, maar eetbaar was.
De entourage zag er goed uit, maar het was te koud in de grote ruimte. Het restaurant was hierop ingesteld, want er waren dekens verkrijgbaar, waar de oudere mensen gebruik van maakten, maar om nou met een deken om je heen te gaan eten vonden we niet passend.
We zullen het restaurant echt wel aanbevelen, maar dan moet de verwarming een beetje hoger
a.kluiwstra1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij waren laat en er waren een aantal dingen op. We moesten vrij lang wachten. Het eten was wel goed maar niet bijzonder.
Je kon merken aan het personeel dat ze een drukke avond hadden gehad