Abina

Amsterdamseweg 193 1182 GW Amstelveen Nederland Kaart
31-206401101

Meer informatie over restaurant Abina

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Eten6,9/10
Service7,2/10
Decor6,7/10
Stefano K. Meesterproever (13 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Abina is een bistro waar je goed kan eten. De kwaliteit en de prijs is in balans.
De hoeveelheid op je bord is meer dan genoeg. De kaart is niet bijzonder, echter de keuze is prima. Ondanks dat het een doordeweekse dag is, zat de zaak aardig vol, m.i. zegt dit genoeg. Kortom, wij komen zeker terug.
Bob W. Meesterproever (19 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met z'n vieren gegeten bij het traditionele Abina's geen bekende Sparreribs gegeten maar een stukje kalfslever, heerlijk overigens lekker traditioneel, spek, appel en uien erbij. De rest had een tournedos ook mals met peppersaus. Kortom simpel en goed gegeten.
S. H. Meesterproever (16 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Hier wat gedronken en gegeten met collega's. Ze hebben een prima kaart met voor ieder wat wils. Ik nam de kipsaté die me prima smaakte, maar waarvan de marinade toch iets te gemberig was voor mijn smaak. Verder prima vlees, prima bijgerechten en heerlijke biertjes.
Jan N. Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
met 3 kleinkinderen uit eten bij Abina is een heerlijkheid.
Zeer goed eten, een prachtige kleurplaat en aandacht, dat is wat je allemaal krijgt.
Het is er altijd vol, dus bespreken is een must.
Stan O. Meesterproever (62 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Het oh zo bekende Abina in Amstelveen.
Een tent die zich vooral leent als borrelkroeg, waar het gehele Amstelveense lekker kan zien en gezien kan worden.
Een echt (bruin)kroeguiterlijk waar net geen tapijtjes meer op tafel liggen, en talloze attributen de wanden sieren. Gezellig dus voor een biertje of om voetbal te kijken, maar om te eten net wat te simpel.

Datzelfde geldt zeker voor de kaart. Een kaart zoals die in elke kroeg/eetcafe/minirestaurant in Nederland ligt, met een tournedos, een varkenshaas, een kipsate, een hele kip en een mosselpan. De enige originaliteit die te bespeuren is zit helaas tussen de voorgerechten.
De simpele gerechten smaken, na het standaardmandje met stokbrood en kruidenboter, redelijk maar niet geweldig. Zo is de magische kip (met friet) normaler en flauwer dan normaal, en een stoofpotje met kip is erg klein, maar wel prima.

Wel zeer behulpzame en vriendelijk bediening, die goed oplet, attent is, en gastvrij is. NIets op aan te merken!

Kortom, gezellige tent om t Amstelveense weer eens aan te doen met een biertje en als je honger krijgt een hapje te doen, maar hier wil je niet chique of echt lekker gaan eten.
Bunny . Proever (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
De afgelopen 15 jaar heel veel spare ribs gegeten in Abina. Hoe vaak weet ik niet maar echt heel heel vaak. In het verleden altijd heerlijke malse spare-ribs. Tot een jaar of 5 terug was het in mijn beleving perfect en niet te overtreffen. Tot ik 5 jaar geleden een aantal keren taaie ribs kreeg. Kan gebeuren..2 weken later wederom weer de ribs besteld. Weer taaie stukken...mindere smaak. Met veel bier en grote honger uiteraard gewoon opgegeten maar besloot even een tijd niet meer te komen. Denk wel een half jaar niet geweest en na de eerstvolgende poging was het wederom slecht. Uiteraard met vreselijke honger naar binnen en eten. De spare ribs werden gebracht en de patat was vergeten. Deze kwam nadat de ribs al 10 minuten op waren. De eerste ronde was wederom taai. Honger maakt rauwe bonen zoet en de spare ribs waren toch op want het portie was niet zo groot. Tot ik een stukje bijbestelde en deze na 40 minuten op tafel kreeg en zo heerlijk mals..Het kan dus nog wel. Dacht dat ze waren overgestapt op goedkope oude varkens..ik wist het niet maar het tegendeel was waar. Het kan dus wel heerlijk mals zijn. Jammer dat ik me al had misselijk gegeten aan de taaie stukken van de eerste ronde. Weer een jaar niet geweest en Abina maar even gelaten voor wat het was. De spare ris waren in het verleden zo geweldig dat ik het toch niet kan laten om het toch weer te proberen. Goede keuze! Had heerlijke malse ribbetjes. Bijbesteld en na 45 minuten nog geen tweede portie...jammer. Afgelopen keer voor de heerlijke provencaalse mosselen gegaan. Zag de 'droge ribs" al bij de buurvrouw op haar bord en zag er al scheuren aan het vlees dus heb daar maar voor bedankt. De Mosselen....Daar kan ik geen kritiek op geven. Normaal bestel ik een flesje chardonnay maar op advies een ander wijntje bij de mosselen. Bleek achteraf € 29,50 voor een simpele pinot gricio maar goed..de mosseltjes zijn eigenlijk een 10 vandaar de hoge 7. Voor mij geen spare ribs meer. Gewoon voor de mosselen gaan en de spare ribs alleen bestellen als je echte honger hebt. Dan krijg je ze wel weg. Als ze mals zijn heb je geluk. 50% kans op goede ribs. Denk dat ze te lang hebben geteerd op de goede naam en door die ster-allures gemakzuchtig zijn geworden.
Antonietta R. Expertproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Voor de derde keer gegeten bij Albina. In geen ander restaurant zulke vriendelijke bediening meegemaakt. Je wordt echt hartelijk ontvangen hoe druk het ook is. Eten, ik had de mosselen en deze waren zoals gewoonlijk echt heerlijk. Mijn man had de kipsate bali was ook erg lekker.
Jammer alleen dat er bij de mosselen geen salade meer zit en toen de rekening kwam bleek er 2 porties friet op te staan. Mijn man had 1 portie friet bijbesteld en niet 2. De serveerster vertelde dat er bij de mosselen geen patat meer zit en er daarom een tweede portie patat op de rekening stond.
Dat komt er op neer dat als je mosselen bestelt voor 23,50 daar geen salade en ook geen patatjes meer bij zitten. Mosselen met patat (het bakje wat je samen moet delen) komt dan op 26,00 euro. Vind dat toch een beetje jammer. De serveerster heeft er 1 portie patat afgehaald. Ze doen daar echt niet moeilijk over. Maar jammer dat het concept zo veranderd is dat er geen bakje groenvoer meer bij zit en je voor de patat moet betalen. Verder goed eten!
Alex R. Fijnproever (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Zowel de zoete als de pittige spareribs waren goed te eten, misschien iets te droog, daarom geen 10, maar zeker wel lekker gemarineerd.
De bijbehorende patat werd in eerste instantie vergeten, maar dit werd snel opgelost.
Over de hoeveelheid is zeker geen kwaad woord te zeggen, spareribs zijn onbeperkt en ook de bestelde kip was ruim genoeg.

Een kleine tip achter gelaten: De prijzen op de website kloppen niet met die op de menukaart (benieuwd of deze binnenkort op de website worden aangepast).
Susan H. Proever (1 recensie) 2,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
In geen tijden meer zo slecht gegeten. Kurkdroge, smakeloze spareribs en volledig doorbakken kalfslever met een nooit eerder geziene vreemde structuur. Het was onze eerste keer bij Abina en helaas ook meteen de laatste keer.
Onbegrijpelijk dat Abina zoveel bijzonder positieve recensies over het eten en met name de spareribs ontvangt.
Het enig lekkere was de knoflooksaus. Al met al zeer teleurstellend.
Arm . Meesterproever (70 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Ik ging voor de kreeftensoep ( geheim recept ) en dat is gewoon mijn eigen fout. Bij kreeft denk ik aan zee kreeft maar dit waren dus rivierkreeftjes, jammer voor mij maar misschien een idee om dat op de kaart te vermelden....
Mijn partner ging voor de eigen gemaakte bal gehakt met pindasaus.J Jeetje wat een bal, ik denk wel 200 gram en echt eigen gemaakt.
Verder een no nonsense tent, vriendelijke bediening en aardige prijzen...
Er stond op de kaart dat ze 4 heerlijke mossel recepten/aanbiedingen hebben maar aangezien het nu geen mossel seizoen is en we nog wat moeten wachten gaan wij hier zeker nog een x terug, al was het alleen maar om die mosselen te proeven.............
Bora D. Meesterproever (23 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Wat jammer... het was een paar jaar terug dat ik hier voor het laatst was, maar in mijn herinnering serveerden ze hier de beste spare-ribs van Amsterdam en omstreken. Dus met vertrouwen stapte ik het eetcafe weer binnen. Aan de gezelligheid (en de bierlucht) in het eetcafe is niks veranderd, ook de bediening deed vrolijk mee en bood goede service! Maar toen het eten kwam begon de teleurstelling, de spareribs waren beneden maat. Niet het malse sappige goed gemarineerde vlees zoals ik mij kon herinneren. Normaal namen wij altijd wel een tweede bordje (want dat kan door het onbeperkte menu), maar deze keer had ik moeite om mijn bord leeg te eten. Ik hoop van harte dat wij deze dag even pech hadden.... Erg jammer, maar ik ga nu toch op zoek naar een nieuwe favoriete sparerib-spot.
AdamsProefkonijn . Meesterproever (29 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Wat was dit balen zeg. Vaker bij Abina gegeten, tomatensoep, carpaccio, kipsate, zalm van de gril maar de laatste keer heeft het voor mij de das om gedaan.

De tomatensoep vond ik enorm vet, alsof er een scheut jus bij was gedaan. Zelfs laten staan wat ik zelden doe. Daarna de carpaccio als hoofdgerecht, ijskoud, 3 blaadjes sla en wat blikkerige parmezaan. Naar mijn idee was dit parmezaan uit een zakje en dat kan oke zijn maar dit was dat helaas niet. Hoeveel moeite is het een blok parmezaan te kopen en daar vers wat krullen af te schaven voor serveren, zou een enorme toevoeging qua smaak zijn. Overigens was de kipsate van mijn tafelgenoten erg droog. Jammer.

Dessert, de oreo-cheesecake, hier moet je van houden maar ik vind hem wel lekker. Nu ben ik een grote eter als het op desserts aan komt maar na 1/3 kon ik niet meer. Zonde want ook mijn tafelgenoten hadden hetzelfde waardoor bijna 2 mega punten recht de prullenbak in gingen, daar bak je niet voor neem ik aan.

Overigens notitie dat de mosselen altijd goed zijn geweest en daar niets op aan te merken valt.

Bediening van een vrouw die heel arrogant overkwam op ons, vroeg niet of het smaakte, liet enorm lang de borden op tafel staan terwijl ze al 5 keer was langs gelopen. Ze vroeg of we dessert wilde maar op een toon dat het leek of het d'r eigenlijk allemaal niets interesseerde. Jammer want heb bij Abina de bediening juist altijd een pluspunt gevonden.

Al met al prima tent voor een biertje of wijntje met een bittergarnituur maar voor het diner kom ik hier niet meer.
Juan1963 . Fijnproever (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Prijs/kwaliteit niveau (Eetcafé ) is hier dik in orde. Aanraders zijn de mosseltjes en (spicy) spareribs en sateetjes Hoeveelheid salade is echter vrij gering. Abina kan grote groepen gasten aan. Gewoon “bierelieren” met of zonder borrelhapjes is natuurlijk ook goed mogelijk. (Verschillende smakelijke bieren uit de tap)
SheldonCooper . Meesterproever (14 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
'Wereldberoemde' spareribs, (bijna) nergens zo goed als hier! Vooral de Diablo variant is heerlijk. Andere gerechten waren volgens mijn tafelgenoten gewoon prima. Het decor is erg ‘bruine kroeg’, moet je van houden. Het personeel varieert; sommige zijn (te) amicaal, andere zijn netjes en beleefd.
Marcel D. Meesterproever (38 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Voor het eerste lunchen bij Abina. En wat een prima lunch was dit. Grote porties, prima broodjes, verse bereiding en een fijn terras. Jammer dat bijna iedereen zat te roken, maar daar doe je weining aan.

JvanAn . Fijnproever (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Traditiegetrouw gaan we met de sportvereniging spare-ribs eten om de start van het seizoen goed in te luiden. Deze keer gekozen voor Abina en dat was top! We waren met een grote groep flinke eters (40 man). De keuken kon onze grote vraag goed bijhouden en leverde hierin niet in op de kwaliteit. Elke spare-rib die uit de keuken kwam smaakte weer heerlijk! Volgend jaar komen wij hier zeker weer terug (en ikzelf in de tussentijd ook vast nog wel een aantal keer).
Droeloe . Expertproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Heerlijke mossels!!!! Met verschillende smaken om uit te kiezen. Het personeel neemt de tijd voor je. Ook een drankje doen is leuk!
Elpida H. Fijnproever (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
We komen hier regelmatig eten als we zin hebben in spareribs en saté, want die zijn super lekker! De spareribs zijn heerlijk gemarineerd en mals. Bij de 4 stokjes saté zit echt een top sausje. Verder wordt er nog wat smakelijke salade en frietjes bij geserveerd. Een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Het personeel is zeer vriendelijk. Leuk terras en binnen hangt een gezellige sfeer van een eetcafé.
Shosha M. Meesterproever (82 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Afgelopen vrijdag hier gegeten speciaal voor de mosselen bij Abina.

De provencaalse mosselen bij Abina zijn dit jaar echt heel smakelijk.

Het was druk op het terras, juiste drankje vergeten, friet vergeten, maar dat kan gebeuren.

Salade was kleine portie maar kregen er een bij.

De bediening is altijd vriendelijk, geeft een welkom gevoel.

Een eetcafe waar het eten buitengewoon goed is. Heeft ook geen pretenties om beter te zijn.
Johanna32 . Meesterproever (36 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Heerlijk terras met avondzon. Spare ribs schijnen hier geweldig te zijn, maar was een lichte tegenvaller. Wel heel veel, maar lauw en niet zo mals als de geruchten deden vermoeden. Matig qua bijgerechten, frites in overvloed maar op 4 personen een klein bakje groene sla is toch wat karig. Wel goede bediening!