Abel. Grand Café Restaurant

Albrandswaardsedijk 196 3172 XB Poortugaal Nederland Kaart

Over restaurant Abel. Grand Café Restaurant

Bij Grand Café Restaurant Abel. is volop ruimte voor allerlei feestelijkheden en bijeenkomsten. Gezellig een dag met je vrienden, vriendinnen of collega’s op pad combineer je hier met een van de sportieve of culinaire activiteiten. Ook voor een kop koffie, lunch of diner ben je natuurlijk van harte welkom. In de omgeving kun je heerlijk wandelen, maar ook trouwen. Abel. heeft er alles voor in huis.

Meer informatie over restaurant Abel. Grand Café Restaurant

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 10:00 uur - 23:30 uur
- Lunch 11:30 uur - 22:00 uur
- Diner 11:30 uur - 22:00 uur
- High Tea 12.00 uur of 15.00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erik Z.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We werden hartelijk ontvangen door de nog relatief jonge gastheren en -vrouwen. De (hoofd)bediening was vlot, netjes en met kennis van zaken en oog voor lege glazen etc.
We hebben goed gegeten voor een prima prijs.
De carpaccio was zeer geslaagd, de soepen ook. Bij de kipsate werd duidelijk aangegeven dat het vlees van binnen rosé was, omdat we kippendijen aten. Erg netjes.
De vegetarische ravioli was ook lekker.
De koffie, thee en chocoladeflikken waren een goede afsluiting!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Na een hele dag lopen met een vriend neergestreken bij Abel. Lekker nog nagenieten van de laatste zonnenstralen wilden we buiten eerst wat drinken. Maar het leek alsof we genegeerd werden want na 20 minuten hadden we nog niets. We moesten zelf naar binnen om duidelijk te maken dat we buiten wat wilde drinken, maar we krgen te horen dat dat zo niet gaat en ze ons gezien hadden. Ofwel, service is nog wel een verbeterpuntje.
Onze vrouwen en kinderen kwamen een half uur later gezellig aangeschoven. Gezamenlijk buiten onder de terrasverwarmer alvast een voorgerecht/finger food gegeten; prima sushivariant en bitterballen. De bediening bleef ons nu trouwens wel in de gaten houden, dus ze hadden geleerd. Daarna naar binnen voor de hoofmaaltijd. Ik had een overheerlijke vis van de dag, de andere drie volwassenen hadden prima slibtongetjes, net als mijn zoon. En de andere drie hadden een prima kindermenu. Het eten is werkelijk zeer goed, de zaak ziet er ook nog eens mooi uit, dus als de bediening nu hetzelfde niveau gaat halen is het een topzaak.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Service was zeer slecht.veel te lang moeten wachten op glazen, bestek, drank en bediening in zin algemeenheid. Servet, dat voor ons neus op de grond viel, werd door de bediening gewoon ingedekt. Moesten na hoofdgerecht twintig minuten wachten en hebben toen zelf maar gevraagd of er uitgehaald kon worden. Management heeft het duidelijk niet in de hand als het wat drukker is.
LJA .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Met vrienden geluncht op het terras van restaurant Abel. Wij kozen het boerenbrood met brie, honing en walnoten uit de oven. Er is maar een woord voor: verrukkelijk!! Met een heerlijk glas eigengemaakte ijsthee hebben we genoten. Ook de bediening is prima, niet te opdringerig, vriendelijk en houden alles goed in de gaten. Een aanrader.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bediening vriendelijk. Kregen snel ons drankje. We gaven bestelling op voor diner, en we vroegen vooraf brood met smeersel. Brood kwam snel maar dan is het niet de bedoeling dat gelijk voorgerecht komt. Dan hoef je ook geen brood en smeersel te bestellen of geen voorgerecht. We hadden carpaccio vooraf die erg droog was. Voorgerecht was nog niet op of hoofdgerecht kwam eraan. Mijn man had zijn biefstuk rood gevraagd en kreeg het medium. Jammer, weer een misser. Terwijl ik nog de laatste frietjes op zat te eten werd gevraagd of alles gesmaakt had en of alles afgeruimd mocht worden. Toen ik zei dat ik nog aan het eten was ging de overigens vriendelijke ober weg. We hebben geen dessert genomen aangezien we nogal snel alles van matige kwaliteit opgediend kregen. Voor wat we hebben gegeten was de prijs te hoog.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Leuk restaurant op een prima locatie, heerlijk terras, ontzettend aardige ober. Hamburgers waren royaal, één vegetarisch en één gewoon. De twee sliptongetjes waren aan de magere kant en vrij smakeloos. Paar frietjes erbij, geen groente, alles bij elkaar veel te duur voor dit gerecht. De Abel- soes hebben we met zijn vieren gedeeld. Al met al goede sfeer, maar de prijzen zijn te hoog voor wat je krijgt.
Margjek V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vanavond voor het eerst gegeten bij Abel, onder de rook van Pernis bij Rhoon/Portugaal. Wat doen 2 hagenezen daar... Tis Een eindje uit de buurt, maar weer vlakbij het werk van manlief. Vandaar. Een mooie avond om op deze mooie plek eens te eten. De lokatie is prachtig, midden in het groen en vlakbij de Oude Maas. Na het eten daar nog even gekeken en op een bankje zitte uitbuiken. De bediening is super snel, erg aardig en attent. Zo was mijn koekje bij de koffie van het schoteltje afgevallen en kreeg ik er 2 voor terug, op een schoteltje gepresenteerd. Maar goed, ik ga nu van achter naar voren dus terug naar het begin. De bestelde drankjes kwamen snel. Ik koos als voorgerecht de salade met pekingeend. Een heerlijke goed gevulde salade. Lekker veel kip, verse knapperige sla en lauwwarme hoy sin saus, Smullen!! Als hoofdgerecht had ik de sliptong. Eenvoudig gebakken maar super vers en lekker. Gegrilde kerstomaatjes maakte het goed af. Manlief had de Tom-ka-Kai en was daar ook zeer tevreden over. De saté ajam was super mals, de bijgeserveerde gele rijst zoals die moet zijn. Alleen de kroepoek smaakte nergens naar. Maar goed, je kan niet alles hebben. Qua prijs oké, niet te duur, niet goedkoop. Zeker zijn geld waard overigens. Al met al een dikke aanrader!!! Ik rij er graag nog een keer voor om.
Bedankt voor de mooie recensie ! :-)

Reactie van proever:

Alleen moet ik volgende keer even terug lezen zie ik... Ik bedoelde natuurlijk lekker veel stukjes EEND.... En ik ben vergeten te vermelden dat we ook heerlijk vers brood met boter en tapenade kregen!!! Super.
Zeevrouw .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na een heerlijke wandeling in de Rhoonse Grienden, zijn we neergestreken voor een diner bij Abel. Het was heerlijk weer en we konden buiten zitten met uitzicht op de golfbaan. Mijn metgezel had een erg lekkere vegetarische dutch weedburger en ik heb genoten van een cheeseburger met rund en spek en zalige entourage. De tomatenmayonaise was geweldig! De prijzen zijn heel schappelijk en het personeel is erg vriendelijk en snel. We komen hier absoluut terug.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hier gelunched voorafgaand aan een middagje voetgolf. Heerlijke broodjes voorzien van een heerlijke salade met olijven. Tijdens het voetgolf wat gedronken en een bittergarnituur. Allemaal goede kwaliteit.
Wivine H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij komen hier erg graag, zeker voor een fijne lunch/borrel op het terras. ( Zeker de oosterse bittergarnituur is een verassende aanrader!)
Het enige nadeel is dat wanneer het druk is het jonge personeel niet alles goed in de gaten heeft.

Wel even bellen van te voren hoe ' bezet ' het restaurant is, als er bruiloften/verjaardagen ed zijn kunnen de wachttijden hoog oplopen!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met 17 personen bellen dat je komt lunchen en dan een half uur later in een mooie omgeving in Rhoon aanschuiven. Erg gastvrij! De lunchkaart was ietwat ingekort door het aantal mensen, maar we hebben allemaal goed gegeten. Van kroketten met patat tot een broodje carpaccio of uitsmijter.Het was allemaal goed in orde. Er werd regelmatig gevraagd of er iemand iets te drinken wilde en toen er per ongeluk wijn om werd gegooid door de serveerster werd dit zeer correct opgelost door adresgegevens uit te wisselen in verband met eventuele schade aan een tas. Ook voor kinderen erg leuk.
Pecorec .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
In het verleden vaker bij Abel gegeten en toen was alles goed verzorgd.
Wat sfeer betreft,is het een veredelde sportkantine waar het vrij gehorig is maar dat weten we.
Afgelopen zondag er naar toe gegaan en toen bleek dat de service behoorlijk minder was.
Veel minder keuze in de gerechten, geen brood met smeersels vooraf.
We hadden sliptong besteld en extra zomergroenten omdat je meestal in een restaurant weinig of geen groenten erbij krijgt.
Dan krijg je de tong opgediend met alleen maar een paar opgewarmde tomaatjes.
Een stukje citroen kon er niet vanaf,en de zomergroenten bestonden hoofdzakelijk ook uit tomaatjes!
Als nagerecht kozen we voor een ijstoetje wat in een sorbetglas werd geserveerd waarbij het bovenste laagje schuim zo van het glas op tafel liep omdat er geen schotel onder zat.
Mijn vrouw nam een French koffie waarbij er geen lepel bij zat maar gelukkig zat er een bij mijn ijs!
Na het afrekenen kwamen we erachter dat er 2 drankjes berekend waren die we niet genuttigd hadden. Bij navraag hebben we dat geld wel terug gekregen.
Jammer dat we dit ervaren hebben want Abel ziet er wel leuk uit maar wordt er mogelijk meer aandacht aan groepen besteed die aan de diverse aktiviteiten meedoen wat ten koste gaat van het restaurant.
Johnenien .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heb hier met 20 personen mijn verjaardag gevierd, 's middags pitch & putt en daarna bbq. Vlees van een zeer goede kwaliteit. Ondanks de grote van de zaak en de grote hoeveelheid mensen toch een stuk waar je met je eigen groep zit. De bediening is super, dit heb je ook te danken aan iemand van het personeel die jouw groep verzorgd. Dus geen lege glazen, geweldig personeel. Een bijzondere leuke en gezellige ambiance waar we zeker reclame voor zullen maken en terug zullen keren.
Bedankt voor de leuke recensie! :-)
Irlene I.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Op dezelfde dag gevraagd of een 3e persoon kon aanschuiven voorde high tea, dat was geen probleem. Tijdens de reservering eerder de week, aangegeven dat 1 tafelgenoot een glutenvrij dieet volgt. Volgens de dame aan de telefoon was dat geen probleem en beweerde ze zelfs dat ze daar als 1 van de beste in zijn. De verwachtingen waren dus hooggespannen, de belofte bleef echter uit. Zoet en hartig wordt tegelijkertijd geserveerd en de thee is verre van vers en bijzonder. Prijs en kwaliteit niet in verhouding.
Ontzettend mooie locatie, dus wellicht wel een aanrader om een keer 's avonds te dineren.
Erika S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Jammer ,mooie locatie,droge slibtongen,waterige soep. De kok was het met ons eens,wel de koffie aangeboden gekregen.Voor ons een gemiste kans.
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Bij Abel een eenvoudige sate met frites gegeten. Het vlees is mooi gegrild en niet te droog of te juist te rauw. Precies goed. De frieten zijn ook lekker knapperig. Als dessert een soes van Abel genomen. Daar had ik me een beetje op verkeken, want dat is me een caloriebom! Je zou er bijna je hele maaltijd mee kunnen doen: een grote soes, gevuld met ijs en slagroom erin en erop, aangevuld met stukjes karamel. Heerlijk, maar wel veel. Het bier is goed en dat geldt ook voor de bediening in dit ruim opgezette etablissement. Aardige en attente ober. En de prijzen zijn er heel schappelijk.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gisteren hebben wij , voor mijn verjaardag, met familie en vrienden van een brunch genoten bij restaurant Abel. Het was heel goed geregeld. We werden vriendelijk welkom geheten en naar onze aparte ruimte gebracht. De zaal was gezellig ingericht en thee en koffie stonden al klaar. Twee mensen stonden al klaar voor de bediening en beiden hebben dat de hele middag heel goed en heel vriendelijk gedaan. Het buffet was keurig verzorgd, erg lekker en voor iedereen was er keuze genoeg. De sfeer was heel goed en iedereen was erg tevreden. Ook tijdens de voorbereiding werden we heel vriendelijk te woord gestaan bij vragen en opmerkingen. Wat ik ook nog wil vermelden is dat iedereen het theeservies en de bordjes zo mooi vond.Dat is ook belangrijk voor de sfeer. We zijn erg tevreden. Het is voor herhaling vatbaar.
Gittihoumes .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Leuk en gemoedelijk restaurant. We waren hier met een teamuitje en namen alleen een hoofdgerecht met keuze tussen vlees, vis en vegetarisch. Het vleesgerecht was een broodje hamburger met frietjes en een salade. Leuk geserveerd en erg lekker. Het vegetarische gerecht was een risotto met zoete aardappel, paddestoelen en boerenkool: een originele en geslaagde combinatie. Lijkt mij ook prima om met kinderen naar toe te gaan. Zeker voor herhaling vatbaar!
Bonvivant3 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
De drukte van de restaurants in Rotterdam ontvlucht en naar Abel gegaan. Gratis parkeren en een korte wandeling naar Abel wat geheel in kerstsfeer was. We kregen met zijn vier een mooie ronde tafel en het eten was goed. Ook de bediening was attent en fileerde de vis voor ons. Heb zelf voor gamba's gekozen en mijn zoon was gek van de Abel burger.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Deze keer gekozen voor de High Wine met een groep volwassenen en kinderen. Dame van de bediening was erg vriendelijk en hield haar hoofd koel in de chaos. Gerechten waren lekker maar ik miste de samenhang. Abel blijft de inrichting veranderen daardoor altijd weer interessant en up to date.
Toptent waar we zeer graag komen.