Over het restaurant Abdij de Westerburcht

Abdij de Westerburcht ligt in het centrum van Westerbork, het Drentse dorp dat omringd wordt door prachtige natuur. Maak een mooie fietstocht of wandeling over de hei, ga op zoek naar de hunebedden of bezoek andere historische plekken in de omgeving. Je kunt bij Abdij de Westerburcht verschillende arrangementen boeken, gecombineerd met een verblijf in een van de kloosterkamers en een heerlijke maaltijd in het restaurant. Het menu is geïnspireerd op het kloosterleven, met eerlijke streekproducten en pure smaken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Abdij de Westerburcht

Op loopafstand van het hotel is een bushalte.
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 23:00
Zaterdag t/m zondag 08:00 - 23.00

- Ontbijt 07:00 - 10:00 (Weekend 8:00 - 10.30)
- Diner 17:00 - 20:30 (Zaterdag: tot 21.00)
- High Tea 12:00 - 17:00
- High wine/beer 12.00 - 23.00

Willem A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Hoe fijn en prettig kan een gewoon goed restaurant zijn. Geen pretenties, maar gewoon eerlijk en lekker eten. Super!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Sprakeloos waren we na afloop. Werkelijk een TripleAPlusPlus restaurant. Alles tot in de puntjes verzorgd. Accommodatie, bediening, gerechten, dranken en vooral de bediening. Echt alles zoals het behoort te zijn.
We hebben genoten. Zowel van de koffie 's morgens met gebak, als van het drie gangen menu 's avonds.
Zeker een plek om terug te komen.
Kwark .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
In plaats van Franse keuken zou ik dit restaurant een karige keuken noemen: vooral het bakje sla was zeer karig.
De prijzen zijn daarentegen aan de hoge kant. 3,70 euro voor een tapbiertje!
Als je hier een 10 voor geeft hou je jezelf en een hoop anderen voor de gek!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Voor de prijs hadden we meer verwacht als een klein schaaltje slechte friet en beetje sla bij een wel goede biefstuk.
Sabine K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij komen geregeld bij de Abdij. De tournedos is altijd heerlijk....Hier kom ik speciaal voor. Voor de kinderen gelukkig ook echt eten ipv patat met appelmoes ( wat overigens wel kan). Wij hebben relaxed genoten.
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Menu was niet verrassend en de black Angus steak kon beter. Van 18.00-22.00 uur aan tafel gezeten voor een 3 gangen-menu a.g.v. trage bediening vind ik gewoon te lang.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Op het laatste moment gereserveerd, een half uur van te voren, en toch een mooi plekje in de serre. We voelden ons direct op ons gemak. Er werd goed rekening gehouden met de melkallergie van een persoon. Het eten was zeer goed bereid en vlot bediend, ook al was het druk. De hoeveelheid was precies goed, kortom een aanrader!
BosBoonstra B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
We hebben hier lekker gegeten. Gangen volgen elkaar redelijk snel op. Kan ook wel eens te snel zijn. Het toetje wordt gevraagd als de wijn nog niet op is.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
We hadden samen iets te vieren en daar werd op een aardige manier aandacht aan geschonken. Bediening was sowieso attent - dank daarvoor!
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Beste restaurant in Drenthe!
Via vakantie veilingen ooit hier terecht gekomen.
Wij komen graag in Drenthe en brengen altijd een bezoek aan dit restaurant.
Ze hebben met recht prijzen gewonnen voor beste terras van Drenthe, maar ook binnen is het heel gezellig ingericht.
Zeer vriendelijk personeel, waar altijd meegedacht wordt met de wens van de klant.
Eten is echt van top kwaliteit (en we zijn al in een flink aantal restaurants geweest waar het duurder was en zeker niet beter)
Het voelt hier altijd als thuiskomen.
Aanrader!
PS. zeker eens de spareribs proberen of als die op het menu staat: parelhoen!
Reinier D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Fijne sfeer, warm en gezellig. Zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten. Wij hebben een heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij komen regelmatig eten in het restaurant. Aan alle wensen wordt rekening gehouden. Ook als je een keer niet lekker bent passen ze in overleg met je het menu aan. Met de feestdagen zijn de buffetten van uitstekende kwaliteit.
astrid-1968 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima restaurant met heerlijk diner. 3 dagen achter elkaar gegeten bij dit restaurant ivm werkzaamheden in de omgeving.
Vooral de gamba's waren uit de kunst. Vriendelijk en net personeel.
Wat verrassend was dat ik elke avond een koffie complet na nam....en toch waren de lekkernijen elke avond net anders!
kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij komen regelmatig in het restaurant om te dineren. Het eten is altijd van goede/uitstekende kwaliteit. Aan alle wensen wordt gedacht en voldaan.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We hebben twee overnachtingen geboekt via internet.Ontvangst is heel vriendelijk en dat geld eigenlijk voor al de mensen die daar werken.Twee maal diner gegeten wat goed bevallen is.Mooie kamer met whirlpool en aparte douche.Heel goed ontbijt met spek en roereieren,mijn favoriet.Eigenlijk geen minpunten,dit was ons tweede bezoek aldaar en allebei de keren de zelfde goede ervaringen.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Grote pluim voor alle medewerkers, zowel in het hotel als in het restaurant. Wat een vriendelijkheid, service en aandacht, buitengewoon. Zalig geslapen en lekker en gezellig gegeten met vrienden. De menu's waren leuk samengesteld en de wijnen en biertjes waren heerlijk. De buiten verwarming werd voor ons aangezet, de gasopenhaarden in de tafels mochten aan......en dat allemaal in een grote stortbui, super verwennerij! Wij komen hier zeer zeker terug. Een parel in Drenthe!
Piet Hein V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zwaar teleurgesteld waren we over de wijn. Twee flessen wijn geprobeerd: Beide bocht. De sla was niet goed drooggemaakt, de asperges waren niet doorgekookt. Bediening reageerde adekwaat op onze klacht, we voelden ons echt niet door hen verwend. Lokatie is mooi
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We hebben vandaag van de paasbrunch enorm genoten. Er was veel persoonlijke aandacht vanaf binnenkomst tot aan het vertrek, het personeel vonden wij bijzonder vriendelijk. Over het eten zijn wij erg tevreden, veel keus, goed opgezet en uitgestald en de paasbrunch smaakte ons opperbest. We gingen met een voldaan gedaan weer weg ook de website zag er keurig en duidelijk uit. Wij komen vast een keer terug! Met een hartelijke groet, Frans van Saagsvelt.
KimReitsma .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een dagje wildlife combineren met een overnachting in hotel Abdij de Westerburcht is een echte aanrader! Na een topmiddag in de dierentuin een warm welkom en een fijne kamer. Het hotel straalt een gezellige, warme en ontspannen sfeer uit, zeer vriendelijke mensen en een heerlijk paasontbijt om mee af te sluiten. Wij hebben genoten van begin tot eind!
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een zaterdagavond het 4 gangen menu gegeten in dit grote restaurant. Op de website wordt geadverteerd met de abdij-stijl waarin het restaurant (en het hotel) ingericht zijn; wij vonden het vooral erg kitscherig en erg massaal. Vooraf een vrij waterige carapaccio. Wel lekker hierbij was de garnering van gedroogde tuinboontjes. Weer eens wat anders dan de standaard pijnboompitten! Daarna een lekker kaassoepje. Als hoofdgerecht hadden wij de slibtongetjes en de kip. Beide niet heel bijzonder maar op zich niets mis mee. De saus bij de kip had alleen heel weinig smaak (had net zo goed weggelaten kunnen worden) en de groenten (op zich origineel, met oa venkel) waren te lang doorgekookt. De bijlagen (salade en frieten) waren wel echt prima. Als toetje een brownie met ijs en slagroom, en een witte chocolade mousse.. Waarin ik met de beste wil van de wereld geen chocolade kon herkennen. De bediening was vriendelijk, snel en attent.