Over het restaurant Abdij de Westerburcht

Abdij de Westerburcht ligt in het centrum van Westerbork, het Drentse dorp dat omringd wordt door prachtige natuur. Maak een mooie fietstocht of wandeling over de hei, ga op zoek naar de hunebedden of bezoek andere historische plekken in de omgeving. Je kunt bij Abdij de Westerburcht verschillende arrangementen boeken, gecombineerd met een verblijf in een van de kloosterkamers en een heerlijke maaltijd in het restaurant. Het menu is geïnspireerd op het kloosterleven, met eerlijke streekproducten en pure smaken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Abdij de Westerburcht

Op loopafstand van het hotel is een bushalte.
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 23:00
Zaterdag t/m zondag 08:00 - 23.00

- Ontbijt 07:00 - 10:00 (Weekend 8:00 - 10.30)
- Diner 17:00 - 20:30 (Zaterdag: tot 21.00)
- High Tea 12:00 - 17:00
- High wine/beer 12.00 - 23.00

Jouw recensie over het restaurant Abdij de Westerburcht

Elma R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Gezellige avond gehad met lekker eten.
Leuke ambiance.
Perfecte bediening.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Wat een fijne ontvangst. Begeleid naar een leuke nis. Het restaurant is gezellig ingericht. Romantisch. De bediening voorkomend en vriendelijk. Geen moeite is hen te veel. Top!!!
Het eten is voortreffelijk. Netjes opgediend met oog voor detail. Verse producten gebruikt.
Kortom een aanrader.
De manager maakt er een prachtig bedrijf van. Hele aardige gast,
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Jammer dat we zo ver weg wonen, anders zou dit ons favo restaurant kunnen worden.
Dank voor een hele fijne avond.
johan K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Keurig personeel, eten van goede kwaliteit en een fijn ambiance
Suzanne S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Hele gezellige avond gehad. Service was top en het eten ook. Door de vuurbak en heater, hebben we heerlijk buiten kunnen eten.
Anja O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Erg lekker gegeten. Zowel binnen als buiten ziet het er goed uit. Met de haarden aan was het nog prima buiten zitten zo eind september.
Vers afgebakken broodjes waren nog heerlijk warm, en het hoofdgerecht smaakte ook goed.
Vooral erg fijn dat we op de dag zelf nog een uur vantevoren konden reserveren.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Wat een leuke plek, de avond ervoor al gespot vanaf brasserie Diggels. De ontvangst zeer matig, wel een goede avond maar daarna liet zij ons staan, en dat gebeurde met meerdere gasten. Zelf maar een plek om het terras gezocht. Door en glazen vuurbakken was het prima vertoeven buiten. Bediening daarna vlot en bereidwillig om onze verzoeken in te willigen. Mijn spa rood met een wij glas geserveerd?? Vooraf een mandje brood erg lekker , maar prijzig 8,00. Daarna de hamburger en kipsate, en huisgemaakte friet. Goed op smaak beide. bediening is vriendelijk, maar kan nog iets attenter. Wij hadden een beetje spijt dat wij hier de dag ervoor ook niet hadden gegeten.
Als wij in de buurt zijn komen wij zeker terug.
Willem A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Hoe fijn en prettig kan een gewoon goed restaurant zijn. Geen pretenties, maar gewoon eerlijk en lekker eten. Super!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Sprakeloos waren we na afloop. Werkelijk een TripleAPlusPlus restaurant. Alles tot in de puntjes verzorgd. Accommodatie, bediening, gerechten, dranken en vooral de bediening. Echt alles zoals het behoort te zijn.
We hebben genoten. Zowel van de koffie 's morgens met gebak, als van het drie gangen menu 's avonds.
Zeker een plek om terug te komen.
Kwark .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
In plaats van Franse keuken zou ik dit restaurant een karige keuken noemen: vooral het bakje sla was zeer karig.
De prijzen zijn daarentegen aan de hoge kant. 3,70 euro voor een tapbiertje!
Als je hier een 10 voor geeft hou je jezelf en een hoop anderen voor de gek!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Voor de prijs hadden we meer verwacht als een klein schaaltje slechte friet en beetje sla bij een wel goede biefstuk.
Sabine K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij komen geregeld bij de Abdij. De tournedos is altijd heerlijk....Hier kom ik speciaal voor. Voor de kinderen gelukkig ook echt eten ipv patat met appelmoes ( wat overigens wel kan). Wij hebben relaxed genoten.
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Menu was niet verrassend en de black Angus steak kon beter. Van 18.00-22.00 uur aan tafel gezeten voor een 3 gangen-menu a.g.v. trage bediening vind ik gewoon te lang.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Op het laatste moment gereserveerd, een half uur van te voren, en toch een mooi plekje in de serre. We voelden ons direct op ons gemak. Er werd goed rekening gehouden met de melkallergie van een persoon. Het eten was zeer goed bereid en vlot bediend, ook al was het druk. De hoeveelheid was precies goed, kortom een aanrader!
BosBoonstra B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
We hebben hier lekker gegeten. Gangen volgen elkaar redelijk snel op. Kan ook wel eens te snel zijn. Het toetje wordt gevraagd als de wijn nog niet op is.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
We hadden samen iets te vieren en daar werd op een aardige manier aandacht aan geschonken. Bediening was sowieso attent - dank daarvoor!
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Beste restaurant in Drenthe!
Via vakantie veilingen ooit hier terecht gekomen.
Wij komen graag in Drenthe en brengen altijd een bezoek aan dit restaurant.
Ze hebben met recht prijzen gewonnen voor beste terras van Drenthe, maar ook binnen is het heel gezellig ingericht.
Zeer vriendelijk personeel, waar altijd meegedacht wordt met de wens van de klant.
Eten is echt van top kwaliteit (en we zijn al in een flink aantal restaurants geweest waar het duurder was en zeker niet beter)
Het voelt hier altijd als thuiskomen.
Aanrader!
PS. zeker eens de spareribs proberen of als die op het menu staat: parelhoen!
kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij komen regelmatig eten in het restaurant. Aan alle wensen wordt rekening gehouden. Ook als je een keer niet lekker bent passen ze in overleg met je het menu aan. Met de feestdagen zijn de buffetten van uitstekende kwaliteit.
Reinier D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Fijne sfeer, warm en gezellig. Zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten. Wij hebben een heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
astrid-1968 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima restaurant met heerlijk diner. 3 dagen achter elkaar gegeten bij dit restaurant ivm werkzaamheden in de omgeving.
Vooral de gamba's waren uit de kunst. Vriendelijk en net personeel.
Wat verrassend was dat ik elke avond een koffie complet na nam....en toch waren de lekkernijen elke avond net anders!
kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij komen regelmatig in het restaurant om te dineren. Het eten is altijd van goede/uitstekende kwaliteit. Aan alle wensen wordt gedacht en voldaan.