Abdij de Westerburcht

Hoofdstraat 7 9431 AB Westerbork Nederland Kaart

Over restaurant Abdij de Westerburcht

Abdij de Westerburcht ligt in het centrum van Westerbork, het Drentse dorp dat omringd wordt door prachtige natuur. Maak een mooie fietstocht of wandeling over de hei, ga op zoek naar de hunebedden of bezoek andere historische plekken in de omgeving. Je kunt bij Abdij de Westerburcht verschillende arrangementen boeken, gecombineerd met een verblijf in een van de kloosterkamers en een heerlijke maaltijd in het restaurant. Het menu is geïnspireerd op het kloosterleven, met eerlijke streekproducten en pure smaken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Abdij de Westerburcht

Op loopafstand van het hotel is een bushalte.
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 23:00
Zaterdag t/m zondag 08:00 - 23.00

- Ontbijt 07:00 - 10:00 (Weekend 8:00 - 10.30)
- Diner 17:00 - 20:30 (Zaterdag: tot 21.00)
- High Tea 12:00 - 17:00
- High wine/beer 12.00 - 23.00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Reinier D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Fijne sfeer, warm en gezellig. Zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten. Wij hebben een heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij komen regelmatig eten in het restaurant. Aan alle wensen wordt rekening gehouden. Ook als je een keer niet lekker bent passen ze in overleg met je het menu aan. Met de feestdagen zijn de buffetten van uitstekende kwaliteit.
Astrid-1968 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima restaurant met heerlijk diner. 3 dagen achter elkaar gegeten bij dit restaurant ivm werkzaamheden in de omgeving.
Vooral de gamba's waren uit de kunst. Vriendelijk en net personeel.
Wat verrassend was dat ik elke avond een koffie complet na nam....en toch waren de lekkernijen elke avond net anders!
Kostbouter .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij komen regelmatig in het restaurant om te dineren. Het eten is altijd van goede/uitstekende kwaliteit. Aan alle wensen wordt gedacht en voldaan.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We hebben twee overnachtingen geboekt via internet.Ontvangst is heel vriendelijk en dat geld eigenlijk voor al de mensen die daar werken.Twee maal diner gegeten wat goed bevallen is.Mooie kamer met whirlpool en aparte douche.Heel goed ontbijt met spek en roereieren,mijn favoriet.Eigenlijk geen minpunten,dit was ons tweede bezoek aldaar en allebei de keren de zelfde goede ervaringen.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Grote pluim voor alle medewerkers, zowel in het hotel als in het restaurant. Wat een vriendelijkheid, service en aandacht, buitengewoon. Zalig geslapen en lekker en gezellig gegeten met vrienden. De menu's waren leuk samengesteld en de wijnen en biertjes waren heerlijk. De buiten verwarming werd voor ons aangezet, de gasopenhaarden in de tafels mochten aan......en dat allemaal in een grote stortbui, super verwennerij! Wij komen hier zeer zeker terug. Een parel in Drenthe!
Piet Hein V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zwaar teleurgesteld waren we over de wijn. Twee flessen wijn geprobeerd: Beide bocht. De sla was niet goed drooggemaakt, de asperges waren niet doorgekookt. Bediening reageerde adekwaat op onze klacht, we voelden ons echt niet door hen verwend. Lokatie is mooi
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
We hebben vandaag van de paasbrunch enorm genoten. Er was veel persoonlijke aandacht vanaf binnenkomst tot aan het vertrek, het personeel vonden wij bijzonder vriendelijk. Over het eten zijn wij erg tevreden, veel keus, goed opgezet en uitgestald en de paasbrunch smaakte ons opperbest. We gingen met een voldaan gedaan weer weg ook de website zag er keurig en duidelijk uit. Wij komen vast een keer terug! Met een hartelijke groet, Frans van Saagsvelt.
KimReitsma .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een dagje wildlife combineren met een overnachting in hotel Abdij de Westerburcht is een echte aanrader! Na een topmiddag in de dierentuin een warm welkom en een fijne kamer. Het hotel straalt een gezellige, warme en ontspannen sfeer uit, zeer vriendelijke mensen en een heerlijk paasontbijt om mee af te sluiten. Wij hebben genoten van begin tot eind!
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een zaterdagavond het 4 gangen menu gegeten in dit grote restaurant. Op de website wordt geadverteerd met de abdij-stijl waarin het restaurant (en het hotel) ingericht zijn; wij vonden het vooral erg kitscherig en erg massaal. Vooraf een vrij waterige carapaccio. Wel lekker hierbij was de garnering van gedroogde tuinboontjes. Weer eens wat anders dan de standaard pijnboompitten! Daarna een lekker kaassoepje. Als hoofdgerecht hadden wij de slibtongetjes en de kip. Beide niet heel bijzonder maar op zich niets mis mee. De saus bij de kip had alleen heel weinig smaak (had net zo goed weggelaten kunnen worden) en de groenten (op zich origineel, met oa venkel) waren te lang doorgekookt. De bijlagen (salade en frieten) waren wel echt prima. Als toetje een brownie met ijs en slagroom, en een witte chocolade mousse.. Waarin ik met de beste wil van de wereld geen chocolade kon herkennen. De bediening was vriendelijk, snel en attent.
Henkvddungen .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Wij waren met een hotelbon hier terecht gekomen.
Met het thema 'abdij' hebben ze een leuke sfeer gecreëerd , waar ze nog aan verder werken.
Heerlijk gegeten; een mooie, best ruime 'kloosterkamer', met een erg goed en ruim bed; een erg prettige bediening.
Na een lange wandeling door de kou konden we heerlijk bijkomen bij de haard, met een lekkere trappist en thee.
Ook werd ons gevraagd waar we 's-avonds wilden zitten bij het diner. Bij het 3-nachten-arrangement hoorden ook ontbijt en 4-gangen-diners; We hebben heerlijk gegeten.
De soep was erg lekker; waarbij mijn vrouw en ik de mosterdsoep er zelf, in positieve zin, uit vonden springen; echt erg lekker!! Bij de menu's was er ook altijd een dubbele keuze voor het hoofdgerecht. Te weten: iets met vis of vlees en altijd heerlijk klaargemaakt. De toetjes waren elke keer weer een lekkere verrassing.
Als bierliefhebber heb ik toch één opmerking; eigenlijk staan de trappistbieren te koud, waardoor de geur en smaak niet tot uiting komen.......
Denise08 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Geweldig weekend gehad in Westerbork. Zeer vriendelijk personeel. We waren zelf niet zo weg van de kamer waar in eerste instantie onze voorkeur naar uit ging. Dit was geen enkel probleem. We mochten drie andere kamers bekijken en degene kiezen die ons het best beviel. Super! Lekker gegeten ook in het hotel. Ze houden met alle allergieën rekening en kregen zelfs korting omdat we wat langer moesten wachten op onze drankjes. Wij kwamen helemaal uitgerust terug en boeken binnenkort het hotel voor de ouders van mijn vriend.
Roelof V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met kerst daar gegeten was echt allemaal uitgebreid verzorgd en lekker klaargemaakt. Strakke organisatie liep als een trein
Jeannette54 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben hier een kerstarrangement gehad op 1e kerstdag. Een ongedwongen sfeer, prima hotelkamer, je voelt je hier op je gemak. De serre was gereserveerd voor hotelgasten, zodat de gasten die hier kwamen brunchen e.d. het restaurant tot hun beschikking hadden. Wij hadden het kerstbuffet wat er niet alleen mooi uitzag, maar ook nog heerlijk smaakte.

Wat ik jammer vond was dat als je uitgegeten was je niet even lekker ergens kon relaxen. Overal staan etensstoelen, maar een gewone leunstoel waarin je de avond verder kan beleven is nergens te bekennen. Ik had de indruk dat het een hotel was waar men vooral gericht is op eters in plaats van mensen die ook daarnaast willen ontspannen.

Het ontbijt - vond ik in tegenstelling tot het avondeten - aan de mindere kant. Ik had er net ietsjes meer van verwacht, zeker voor een kerstontbijt. Ook het tijdstip van ontbijt was voor een 2e kerstdag aan de vroege kant van 7.30 tot 9.30 uur dit in verband met de volgende groep mensen die weer om 11.00 uur kwamen brunchen. Beetje een lopende band scenario.

Al met al een ruime 7 voor dit hotel restaurant, maar waar absoluut nog winst te behalen is.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Hier met 3 personen geluncht. Prima gegeten (kroketten/brood, gehakt/brood en croque monsieur) en van alles ruim voldoende. Kregen allemaal vrij donker bruin brood bij het gerecht. Vinden wij lekker, maar ik ken mensen die toch écht wit brood bij hun kroketten willen. Die keuze werd niet geboden.
Vriendelijke bediening, hoewel het brengen van de kaart en het uitserveren vrij lang duurde. Inrichting beetje oubollig en donker.
Astrid-1968 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Goed restaurant met aardige bediening. Hoofdgerecht werd geserveerd met een lekkere salade, frietjes en groente. Goede Merlot erbij op de juiste temperatuur. En naderhand een lekker koffie met likeurtje genomen. Prijs/kwaliteit verhouding is prima.

Daarnaast een ook een warm hotel met fantastisch bed en een ontbijt. Ontbijt was inderdaad te vinden door s'ochtends je neus achterna te gaan.....gebakken brood....
Hbvp .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben zaterdagavond heerlijk gegeten met ons tweeen in dit restaurant! Zelf ben ik een vleesliefhebber en mijn partner houdt veel van vis. Voor ons beiden was er veel keus. Alles was lekker klaar gemaakt, en was ook mooi opgemaakt! Ook werd er bij beide soorten gerechten een goede wijn geserveerd! Als dan ook de bediening nog erg goed is, zoals hier,kun je spreken van een geslaagde avond! Th en H
Piet H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Een aan La Trappe geliëeerd restaurant. Vandaar de naam. Gekeken of de verwachtingen van buiten binnen waar gemaakt werden. Lekkere maar standaard gerechten. Gewone carpaccio en schnitzel. Wel smaakvol maar zonder inspiratie geserveerd. Bediening was zeer vriendelijk en het interieur is netjes maar voldoet niet aan de verwachtingen die je krijgt bij de naam. Wat wel gemeld mag worden zijn de "Bier adviezen " op de kaart. Allen van La Trappe natuurlijk.
Nanette .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We werden enthousiast gemaakt door een groot bord buiten waarop stond dat je voor € 13,75 een mix-grill kon eten.
Het was erg rustig in het restaurant en we konden zelf een plaats uitkiezen. Tien minuten nadat we besteld hadden kregen we het eten al. Dat vond ik erg snel en eigenlijk ook niet gezellig. De kipfilet leek op een voor gegaard stukje vlees. Het leek geen verse kipfilet uit één stuk. Verder een kleine pepersteak en een klein stukje spareribs. Met z'n tweeën een heel klein schaaltje salade en wat friet.
Misschien mag je niet teveel verwachten voor dit bedrag, maar dit was erg minimaal. Bovendien gaf het een raar gevoel dat je met tien minuten je eten had. Alsof de stukjes vlees in een grote bak onder een lamp liggen te wachten... We stonden met een half uur alweer buiten.
Erg jammer, want het zag er allemaal erg veelbelovend uit. Het terras ziet er gezellig uit en binnen is het groot maar ook wel knus.
Lisawimp .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wij hebben in dit hotel 2 nachten gelogeerd en er de eerste avond ook gegeten. Alles was prima verzorgd in een sfeervolle ambiance. Zeer smakelijk gegeten en een vlotte bediening.