Meer informatie over restaurant Abby's

Maandag t/m Zaterdag 09:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hier geluncht tijdens Alkmaar Ontzet. We hadden gekozen voor een broodje rundercarpaccio en een broodje gerookte makreelsalade. Beide lunchgerechten vielen in de smaak. De bediening was vriendelijk en snel.
HBFR .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben al een aantal keer bij Abby's gegeten en waren telkens erg tevreden. Met name de steeds verrassende kaart beviel ons goed. De combinatie van de Franse Keuken met andere keukens van de wereld is voor ons een goede reden om hier terug te komen. De laatste keer was het de Arabisch keuken en nu weer het Zuidamerikaanse vlees zoals Picanha. Wij hadden niet zo veel trek dus namen wij de abby'starter voor twee personen. Het waren zes gerechtjes die stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit en smaak combinatie waren. Het landbrood wat we erbij namen was voorzien van kruiden boter een salsa en een schaaltje heerlijke olijfolie om ''Arabisch'' je brood in te dopen. Mijn vrouw ,die een uitstekend brood en gebak amateur is, had graag gezien dat het brood iets ambachtelijker was, voor mij echter was het o.k. Het bedienend personeel was zeer behulpzaam en uiterst vriendelijk. Omdat we ''vroeg'' waren maakten ze binnen nog even plaats voor ons ondanks het feit dat ze vanaf zeven uur helemaal volgeboekt waren.
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Een meer dan uitstekende locatie, of het nu voor een aangeklede kop koffie is, voor een voortreffelijke lunch (de beste club sandwich van Nederland) een glas wijn met een borrelgarnituur of voor een diner; mocht er plaats zijn, niet nadenken, maar gewoon naar binnen gaan en genieten. Betaalbaar, alles vers, goede wijnen en het obligatorische stukje huisgemaakte boterkoek bij de koffie. Dit in combinatie met uiterst deskundig en vriendelijk bedienend personeel, dat al jaren nauwelijks verandert, hetgeen ook veelzeggend is.
Arietveld .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Week van de Vis! Wij namen dus de "Fruits de Mer"en het was best oké behalve dan dat de mosselen koud waren en het veel te prijzig is voor een hoofdgerecht! € 29,50 omdat het niet genoeg is om je honger te stillen en dat weten ze want daarna kwam de bediening met de kaart of we nog een gerecht wilde uitzoeken omdat het waarschijnlijk niet voldoende is zei de ober. Ook was het nogal chaotisch en de bediening sommige chagrijnig. Wij gingen niet echt met een goed gevoel weg. We hebben wel beter gegeten hier in het verleden maar nu laten we het even een tijdje voor gezien. Het lijkt wel of het te goed gaat met Abby's!
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Deze avond gegeten bij Abby's, de ontvangst is vlot en vriendelijk en het is lekker druk. We krijgen de kaart en de vraag wat we willen drinken, we nemen allebei voor, hoofd en nagerecht wat allemaal goed smaakt en met verse ingredienten is klaar gemaakt, heerlijk! De bediening verslapt echter en dat is jammer. We bestellen een fles witte wijn maar die staat niet koel. Kan gebeuren en men stelt voor de wijn in een koelemmer te zetten en even te wachten. Prima maaf vervolgens vergeet de bediening dat en moeten we zelf om de wijn vragen, die komt dan snel maar de koelemmer kan niet op tafel en wordt ergens op de rand van een bloembak gezet. We schenekn zelf een keer bij en een serveerster doet dat een keer maar daarna wil men de glazen weghalen terwijl de fles nog niet leeg is. Na het eten vragen we de rekening en die wordt kaal op tafel gelegd, zonder iets erbij. Voor het besteedde bedrag verwacht je toch iets netters. Het kraanwater wat we bij de wijn dronken kostte niets, netjes! Al met al lekker gegeten maar de bediening vraagt nog wat aandacht.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Een weekendje Alkmaar betekende voor ons ook een weekendje Abby's. Lunch, diner en high wine. Misschien morgen toch nog een koffie ???
We hebben niks te klagen gehad. Een mooie entourage, bijzonder vriendelijk personeel, en het eten was heerlijk en de wijnen paste er goed bij. Aanpassingen voor glutenvrij was geen enkel probleem en werd eventueel met mooie alternatieven opgelost.
Als we weer in Alkmaar zijn, komen we zeker terug.
Een aanbeveling waardig!
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Na reservering vooraf waren wij drieën erg blij met ons mooie plekje bij het raam met uitzicht op de molen van Piet. De witte sauvignon smaakte lekker fris. De Pomodori soep en geconfijte paddestoelen waren een goed voorgerecht. Scharfilet met asperges en krieltjes waren heerlijk. Voor wie de saus er niet bij wilde of ipv asperges gemengde groente wilde, dit kon allemaal makkelijk aangepast worden. Zeer flexibele en deskundige bediening. Sfeer goed en het was druk in het restaurant, zodat reserveren aan te raden is.
Mark_en_els .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
In goed gezelschap gegeten bij Abby’s. Modern ingericht restaurant met een prettige sfeer. Gestart met landbrood en als vooraf Abby’s starter genomen. Een combinatie van verschillende voorgerechten. Alles prima van smaak alleen had er iets meer met de gamba gekund qua smaak. Als hoofdgerecht longhaas tataki. Prima Aziatisch getint gerecht van stukjes rundvlees met verschillende groenten en schijfjes gefrituurde knoflook. Erg smakelijk. Als dessert een bitterbal van bramen wat tot verrassing ook daadwerkelijk gefrituurd was. Leuk en smakelijk dessert. Mijn tafelgenoten waren allen tevreden met het eten. Hier komen we een keer terug.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Afgelopen zondagavond gegeten bij á la carte Restaurant Abby’s.
Gelegen onder de Molen van Piet in de winkelstad Alkmaar.
Bij binnenkomst viel de sfeervolle inrichting ons meteen op; mooi, hip, stoer en warm.
Een stijlvolle ingerichte ruimte met bijzondere details zoals de bar met het gestapelde hout.
Aan de akoestiek is bij de bouw extra aandacht besteed, hoe druk het er meestal ook is, je verstaat je tafelgenoten prima.
Wel jammer dat het houten omhulsel bij bijna alle lampen aan de onderzijde stuk was (waarschijnlijk om het lampje te wisselen).
Als starter hadden we gekozen voor een uiensoep en een quatro crostini, bestaande uit toast met zalm, carpaccio, Parmaham en valgrana. Beide smaakten prima!
Ons hoofdgerecht was de Tomahawk steak voor twee personen met BBQ saus, tomatenrelish en seizoensgroenten.
De steak was gigantisch (niet alleen qua smaak, maar ook qua afmeting: zeker 5 cm dik en 35cm groot)!
Kortom heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met een grote groep gedineerd bij Abby's. Het hoogtepunt was gelijk aan het begin, verschillende vis en vlees carpaccio's, mals en divers, en voor een voorgerecht zeker veel. Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit een geitenkaassalade (door sommigen ontvangen als saai), lady steak, of roodbaarsfilet op een bedje van pasta. Laatstgenoemde kwam terecht op mijn bord, en was goed, maar niet speciaal. Tot slot een proeverijtje, waaronder chocolade cakeje, creme brulee, en bolletje ijs, stuk voor stuk goed te doen.

Service was ok, af en toe heel aardig, af en toe iets te zakelijk/sarcastisch? Al met al een geslaagde avond, goed gegeten, en restaurant is ook gunstig gelegen bij een parkeergarage.
Mimpy .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Eben tijdje niet meer bij Abby's geweest. Vroeger was het er een gezellige drukte. Nu was het ongezellig druk, vooral door de bijna hardlopende bediening. Het eten was goed als altijd.
Onze bediening was helaas onvriendelijk, arrogant en betweterig. Één van de voorgerechten kwam pas later. (Vergeten!) Bier ook vergeten.
Omdat voor ons bij goed eten ook een goede service hoort, laten we Abby's voortaan langs ons heengaan.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zondagavond hier weer eens gegeten. Na een vriendelijke ontvangst kregen wij een leuk tafeltje voor 2 toegewezen. Bij elk glas wijn dat je besteld wordt automatisch een glas water neergezet. Prima, zo zou het overal moeten zijn. Mooie goed gevulde glazen wijn. Het eten is goed. Ik koos voor een voorgerecht van tomaten en Burrata, gevolgd door het hoofdgerecht van Pietermanfilet met Risotto. Partner koos voor een tomatensoep gevolgd door een maaltijdsalade (Ceasar). De gerechten zijn zorgvuldig bereid, en smaakvol. Het was voldoende, zodat we geen nagerecht meer hebben genomen. We gaan hier zeker weer terugkomen!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Abby's in Alkmaar. 's Middags gereserveerd en dat was geen overbodige luxe. Als vanaf half zeven zat de tent helemaal vol. Een komen en gaan van gasten maar ook passanten die nog een tafeltje wilde scoren. Dit zeer fraaie, modern aangeklede restaurant had zeer vriendelijk en gastvrij personeel die alle tijd voor je had, ondanks de drukte (zeer groot pluspunt) Ik ging voor de vanille coquilles vooraf, de procureur met buikspek als hoofdgerecht, een creme brullee van bitterkoekjes en dit afgesloten met een espresso met cointreau. Afgezien van het feit dat het wel wat veel was, maar dat was mijn eigen schuld, was het een nog lekkerder dan het andere. De wijnen die hierbij geserveerd werden, Chardonnay en Negroamaro sloten goed aan bij de gerechten.
al met al een zeer geslaagde avond en zeker een restaurant ter aanbeveling!
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Modern sfeervol Restaurant, gezellige bediening. Zusje een rundercarpaccio en een kabeljauw, echtgenote een cocos schaaldierensoep & gamba's met spaghetti, ondergetekende gamba's vooraf en wildduo bestaande uit stoofpotje hert en wildzwijn kotelet, zuurkool en aardappelpuree. Smakelijke kookkunsten. De twee wijnen, vermeld met omschrijvingskaart op tafel, pasten wonderwel bij de gerechten in al hun diversiteit, een limoenfrisse Côtes de Gascogne Blanc en een stevige fruitige Primitivo uit Salento. Opmerkelijk is dat de wijnkaart NIET aangeboden wordt, terwijl ik uit de inrichting en website opmaak dat er veel aandacht is voor wijn. Koffie na, zeer tevreden naar huis.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Alkmaar heeft vele restaurantjes, het een nog matiger dan het andere. Abby's steekt met kop en schouders boven de rest uit. Zowel voor lunch als diner een goed adres met heerlijk, gezond eten. Gezellige inrichting. Aan de akoestiek is bij de bouw extra aandacht besteed, die is dan ook geweldig. Hoe druk het er meestal ook is, je verstaat je tafelgenoten prima.
Jinkes .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Op een zondagavond gegeten bij Abby's in Alkmaar. Bij binnenkomst viel de sfeervolle inrichting ons meteen op ; mooi, hip, stoer en warm. We waren vroeg en konden een plaatsje kiezen, namen een tafeltje aan het raam. We maakten een keuze uit de mooie en diverse menukaart en kozen voor Abby's starters als voorgerecht. Een compilatie van verschillende voorgerechten. En wauw....wat was dat lekker ! Met een mooie presentatie van prachtige kleine gerechtjes een zeer goede binnenkomer. Werkelijk alles was zeer smaakvol.
Wat we mistten was een aanbeveling van wijnen, er werd geen voorstel gedaan tot een wijnarrangement en ook de wijnkaart heb ik om moeten vragen. Graag zou ik dit dan ook als tip meegeven omdat dit zoveel kan toevoegen aan de totale beleving!
Hoofdgerechten bestonden uit pieterman en longhaas tataki, waarvan de pieterman prima was maar helaas de longhaas tataki weinig pure smaak had door een zeer overheersend kruid. Overigens keurig opgemaakte borden met een mooi klein begeleidend stukje groente en zoete aardappel en(gelukkig) eens geen friet !
Bij de keuze van het dessert gevraagd om advies aan de bediening en gekozen voor de chocolade souffle....en deze was werkelijk hemels ! Wanneer ik er nu nog aan terug denk loopt me het water in de mond. Dit mag je echt niet missen wanneer je bij Abby's gaat dineren!
Helaas ook hier weer moeten vragen om een dessert wijn en eerst de verkeerde gekregen, wat daarna werd goedgemaakt.
Al met al een mooie ambiance, verrukkelijke gerechten, goede prijs-kwaliteit verhouding, keurig tempo, met een aandachtspuntje voor de bediening op het gebied van het aanprijzen van begeleidende wijnen.
R. R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Op terugweg van Texel zijn wij in Alkmaar gestopt. Het was mooie weer, dus wij hebben lekker door de stad gewandeld. Tijdens lunchtijd gingen wij op zoek naar een leuke plek om te eten. Wij kwamen deze zaak tegen. Wij mochten een mooie tafel kiezen en, gezien de zaak best vol was, zijn wij achter in de zaak gaan zitten. Ook was de zaak druk, heeft het personeel ons genoeg aandacht gegeven. Er werd een andere wijn geserveerd dat wij gevraagd hebben, maar het was ook een goede wijn en voor dezelfde prijs dus wij hebben verder niet moeilijk er over gedaan.De salades waren goed. De sfeer was gezellig en de keukenbrigade, ondanks de openkeuken, werkte hard en zonder stress; leuk om dat te zien. De muren zijn ook goed geïsoleerd waardoor het niet zo gehorig is bij drukte. Als jij in Alkmaar bent, zou je dan voor deze zaak kunnen kiezen .
Timm1967v .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Stijlvolle en bruisende zaak in Alkmaar. Heerlijk geluncht met o.a. een perfect bereide Abby clubsandwich. Service is zeer gastvrij en alles oogt heel professioneel en georganiseerd. Prima cappuccino's.
Misskitty .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Het is altijd goed eten bij Abby´s. Ik kom er niet zo heel erg vaak maar als ik er kom dan geniet ik altijd, of het nou tijdens de lunch is of tijdens het diner. Met de lunch vind ik de geitenkaas-salade altijd erg lekker. Deze oogt aantrekkelijk en smaakt verrukkelijk. De laatste keer dat ik hier dineerde had ik vooraf de smokey caprese genomen. Wat een heerlijk gerecht!
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Geluncht bij Abby's. Drie verschillende gerechten genomen. Een panini 'traditional'. Eenvoudig, maar smaakvol met de Beemsterkaas. Lekker ketchup erbij. Een 'Abby's vissalade'. Heerlijk met warme en koude vis. Prima in balans, lekkere dressing. Veel vis, jammer van die ene gamba. Tot slot een club chevre, met gegrilde venkel. Was een beetje overkill aan venkel, dat overheerste de mousse van geitenkaas nogal. Alles bij elkaar topkwaliteit, verse ingrediënten, goeie portie, redelijke prijs en vriendelijke en alerte bediening. Wat wil een mens nog meer?