Meer informatie over restaurant Abby's

Dinsdag t/m Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag en maandag 11:00 - 22:00

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Abby's

Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Zaterdag met 12 personen gegeten en in prima ambiance gezeten. Voorgerechten waren gevarieerd en smakelijk. Tijdens het hoofdgerecht veel vlees en geen klagers. Zo her en der een toet en tussendoor genoeg goeds aan wit en rood.
Mick -.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Bij binnenkomst was het druk en kregen mijn zakenpartner en ik een tafel toegewezen. Nadat wij plaats hadden genomen kwamen er twee meisjes van de bediening aanrennen dat wij daar niet konden gaan zitten en dat wij weg moesten waarna ik aangaf dat deze tafel ons net toegewezen was. Dat kon niet want de tafel was nét gereserveerd met het verzoek of wij wilden vertrekken.
Bij vertrek vroeg de dame de ons de tafel had toegewezen wat er aan de hand was, na uitleg konden wij gewoon plaatsnemen. Door de zure smaak die wij reeds in ons mond hadden besloten ons vertrek door te zetten.
Zeer teleurstellend en onprofessioneel.
Bengu2 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Afgelopen vrijdag hier voor het eerst gegeten.
De Rogvleugelfilet was koud en de “pommes duchesse” bleek een lauwe aardappelpuree te zijn
met een paar sliertjes harde groente. Mijn klacht gemeld bij de bediening maar hier werd niks mee gedaan. Er had op z'n minst een drankje van de zaak of dessert aangeboden kunnen worden.
De rekening was ruim 100 euro!

Ik zal hier geen reclame voor maken in mijn netwerk, wat mij betreft geen aanrader dus.
E.E. V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Nogal teleurstellend deze keer. Een mooie roodbaars, maar met erg weinig groente (2 stukjes wortel en 4 stukjes aardappel), flink aan de prijs! Toen we vroegen om extra groente werd er eerst verbaasd gereageerd, maar we kregen uiteindelijk (bord was toen al bijna leeg) een extra bordje groente per persoon. Beetje vreemde gang van zaken.
Toetje (zou iets met limoncello moeten zijn) was smakeloos 'ijs' van witte chocola, geen limoncello te bekennen.
CarmenJ J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Wat een heerlijk eten! We hebben heerlijk geluncht en genoten van de vegetarische gerechten op de kaart. Eindelijk gerechten met fantasie, smaak en variatie. Echt top! Hier komen wij zekere terug. En ik ben ook erg benieuwd naar het diner.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hier geluncht tijdens Alkmaar Ontzet. We hadden gekozen voor een broodje rundercarpaccio en een broodje gerookte makreelsalade. Beide lunchgerechten vielen in de smaak. De bediening was vriendelijk en snel.
HBFR .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben al een aantal keer bij Abby's gegeten en waren telkens erg tevreden. Met name de steeds verrassende kaart beviel ons goed. De combinatie van de Franse Keuken met andere keukens van de wereld is voor ons een goede reden om hier terug te komen. De laatste keer was het de Arabisch keuken en nu weer het Zuidamerikaanse vlees zoals Picanha. Wij hadden niet zo veel trek dus namen wij de abby'starter voor twee personen. Het waren zes gerechtjes die stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit en smaak combinatie waren. Het landbrood wat we erbij namen was voorzien van kruiden boter een salsa en een schaaltje heerlijke olijfolie om ''Arabisch'' je brood in te dopen. Mijn vrouw ,die een uitstekend brood en gebak amateur is, had graag gezien dat het brood iets ambachtelijker was, voor mij echter was het o.k. Het bedienend personeel was zeer behulpzaam en uiterst vriendelijk. Omdat we ''vroeg'' waren maakten ze binnen nog even plaats voor ons ondanks het feit dat ze vanaf zeven uur helemaal volgeboekt waren.
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Een meer dan uitstekende locatie, of het nu voor een aangeklede kop koffie is, voor een voortreffelijke lunch (de beste club sandwich van Nederland) een glas wijn met een borrelgarnituur of voor een diner; mocht er plaats zijn, niet nadenken, maar gewoon naar binnen gaan en genieten. Betaalbaar, alles vers, goede wijnen en het obligatorische stukje huisgemaakte boterkoek bij de koffie. Dit in combinatie met uiterst deskundig en vriendelijk bedienend personeel, dat al jaren nauwelijks verandert, hetgeen ook veelzeggend is.
Arietveld .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Week van de Vis! Wij namen dus de "Fruits de Mer"en het was best oké behalve dan dat de mosselen koud waren en het veel te prijzig is voor een hoofdgerecht! € 29,50 omdat het niet genoeg is om je honger te stillen en dat weten ze want daarna kwam de bediening met de kaart of we nog een gerecht wilde uitzoeken omdat het waarschijnlijk niet voldoende is zei de ober. Ook was het nogal chaotisch en de bediening sommige chagrijnig. Wij gingen niet echt met een goed gevoel weg. We hebben wel beter gegeten hier in het verleden maar nu laten we het even een tijdje voor gezien. Het lijkt wel of het te goed gaat met Abby's!
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Deze avond gegeten bij Abby's, de ontvangst is vlot en vriendelijk en het is lekker druk. We krijgen de kaart en de vraag wat we willen drinken, we nemen allebei voor, hoofd en nagerecht wat allemaal goed smaakt en met verse ingredienten is klaar gemaakt, heerlijk! De bediening verslapt echter en dat is jammer. We bestellen een fles witte wijn maar die staat niet koel. Kan gebeuren en men stelt voor de wijn in een koelemmer te zetten en even te wachten. Prima maaf vervolgens vergeet de bediening dat en moeten we zelf om de wijn vragen, die komt dan snel maar de koelemmer kan niet op tafel en wordt ergens op de rand van een bloembak gezet. We schenekn zelf een keer bij en een serveerster doet dat een keer maar daarna wil men de glazen weghalen terwijl de fles nog niet leeg is. Na het eten vragen we de rekening en die wordt kaal op tafel gelegd, zonder iets erbij. Voor het besteedde bedrag verwacht je toch iets netters. Het kraanwater wat we bij de wijn dronken kostte niets, netjes! Al met al lekker gegeten maar de bediening vraagt nog wat aandacht.
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Een weekendje Alkmaar betekende voor ons ook een weekendje Abby's. Lunch, diner en high wine. Misschien morgen toch nog een koffie ???
We hebben niks te klagen gehad. Een mooie entourage, bijzonder vriendelijk personeel, en het eten was heerlijk en de wijnen paste er goed bij. Aanpassingen voor glutenvrij was geen enkel probleem en werd eventueel met mooie alternatieven opgelost.
Als we weer in Alkmaar zijn, komen we zeker terug.
Een aanbeveling waardig!
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Na reservering vooraf waren wij drieën erg blij met ons mooie plekje bij het raam met uitzicht op de molen van Piet. De witte sauvignon smaakte lekker fris. De Pomodori soep en geconfijte paddestoelen waren een goed voorgerecht. Scharfilet met asperges en krieltjes waren heerlijk. Voor wie de saus er niet bij wilde of ipv asperges gemengde groente wilde, dit kon allemaal makkelijk aangepast worden. Zeer flexibele en deskundige bediening. Sfeer goed en het was druk in het restaurant, zodat reserveren aan te raden is.
Mark_en_els .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
In goed gezelschap gegeten bij Abby’s. Modern ingericht restaurant met een prettige sfeer. Gestart met landbrood en als vooraf Abby’s starter genomen. Een combinatie van verschillende voorgerechten. Alles prima van smaak alleen had er iets meer met de gamba gekund qua smaak. Als hoofdgerecht longhaas tataki. Prima Aziatisch getint gerecht van stukjes rundvlees met verschillende groenten en schijfjes gefrituurde knoflook. Erg smakelijk. Als dessert een bitterbal van bramen wat tot verrassing ook daadwerkelijk gefrituurd was. Leuk en smakelijk dessert. Mijn tafelgenoten waren allen tevreden met het eten. Hier komen we een keer terug.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Afgelopen zondagavond gegeten bij á la carte Restaurant Abby’s.
Gelegen onder de Molen van Piet in de winkelstad Alkmaar.
Bij binnenkomst viel de sfeervolle inrichting ons meteen op; mooi, hip, stoer en warm.
Een stijlvolle ingerichte ruimte met bijzondere details zoals de bar met het gestapelde hout.
Aan de akoestiek is bij de bouw extra aandacht besteed, hoe druk het er meestal ook is, je verstaat je tafelgenoten prima.
Wel jammer dat het houten omhulsel bij bijna alle lampen aan de onderzijde stuk was (waarschijnlijk om het lampje te wisselen).
Als starter hadden we gekozen voor een uiensoep en een quatro crostini, bestaande uit toast met zalm, carpaccio, Parmaham en valgrana. Beide smaakten prima!
Ons hoofdgerecht was de Tomahawk steak voor twee personen met BBQ saus, tomatenrelish en seizoensgroenten.
De steak was gigantisch (niet alleen qua smaak, maar ook qua afmeting: zeker 5 cm dik en 35cm groot)!
Kortom heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad!
vincent V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met een grote groep gedineerd bij Abby's. Het hoogtepunt was gelijk aan het begin, verschillende vis en vlees carpaccio's, mals en divers, en voor een voorgerecht zeker veel. Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit een geitenkaassalade (door sommigen ontvangen als saai), lady steak, of roodbaarsfilet op een bedje van pasta. Laatstgenoemde kwam terecht op mijn bord, en was goed, maar niet speciaal. Tot slot een proeverijtje, waaronder chocolade cakeje, creme brulee, en bolletje ijs, stuk voor stuk goed te doen.

Service was ok, af en toe heel aardig, af en toe iets te zakelijk/sarcastisch? Al met al een geslaagde avond, goed gegeten, en restaurant is ook gunstig gelegen bij een parkeergarage.
Mimpy .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Eben tijdje niet meer bij Abby's geweest. Vroeger was het er een gezellige drukte. Nu was het ongezellig druk, vooral door de bijna hardlopende bediening. Het eten was goed als altijd.
Onze bediening was helaas onvriendelijk, arrogant en betweterig. Één van de voorgerechten kwam pas later. (Vergeten!) Bier ook vergeten.
Omdat voor ons bij goed eten ook een goede service hoort, laten we Abby's voortaan langs ons heengaan.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zondagavond hier weer eens gegeten. Na een vriendelijke ontvangst kregen wij een leuk tafeltje voor 2 toegewezen. Bij elk glas wijn dat je besteld wordt automatisch een glas water neergezet. Prima, zo zou het overal moeten zijn. Mooie goed gevulde glazen wijn. Het eten is goed. Ik koos voor een voorgerecht van tomaten en Burrata, gevolgd door het hoofdgerecht van Pietermanfilet met Risotto. Partner koos voor een tomatensoep gevolgd door een maaltijdsalade (Ceasar). De gerechten zijn zorgvuldig bereid, en smaakvol. Het was voldoende, zodat we geen nagerecht meer hebben genomen. We gaan hier zeker weer terugkomen!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Abby's in Alkmaar. 's Middags gereserveerd en dat was geen overbodige luxe. Als vanaf half zeven zat de tent helemaal vol. Een komen en gaan van gasten maar ook passanten die nog een tafeltje wilde scoren. Dit zeer fraaie, modern aangeklede restaurant had zeer vriendelijk en gastvrij personeel die alle tijd voor je had, ondanks de drukte (zeer groot pluspunt) Ik ging voor de vanille coquilles vooraf, de procureur met buikspek als hoofdgerecht, een creme brullee van bitterkoekjes en dit afgesloten met een espresso met cointreau. Afgezien van het feit dat het wel wat veel was, maar dat was mijn eigen schuld, was het een nog lekkerder dan het andere. De wijnen die hierbij geserveerd werden, Chardonnay en Negroamaro sloten goed aan bij de gerechten.
al met al een zeer geslaagde avond en zeker een restaurant ter aanbeveling!
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Modern sfeervol Restaurant, gezellige bediening. Zusje een rundercarpaccio en een kabeljauw, echtgenote een cocos schaaldierensoep & gamba's met spaghetti, ondergetekende gamba's vooraf en wildduo bestaande uit stoofpotje hert en wildzwijn kotelet, zuurkool en aardappelpuree. Smakelijke kookkunsten. De twee wijnen, vermeld met omschrijvingskaart op tafel, pasten wonderwel bij de gerechten in al hun diversiteit, een limoenfrisse Côtes de Gascogne Blanc en een stevige fruitige Primitivo uit Salento. Opmerkelijk is dat de wijnkaart NIET aangeboden wordt, terwijl ik uit de inrichting en website opmaak dat er veel aandacht is voor wijn. Koffie na, zeer tevreden naar huis.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Alkmaar heeft vele restaurantjes, het een nog matiger dan het andere. Abby's steekt met kop en schouders boven de rest uit. Zowel voor lunch als diner een goed adres met heerlijk, gezond eten. Gezellige inrichting. Aan de akoestiek is bij de bouw extra aandacht besteed, die is dan ook geweldig. Hoe druk het er meestal ook is, je verstaat je tafelgenoten prima.