Aan Tafel

Nachtegaalstraat 61 3581 AD Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Aan Tafel

De smaakvolle Frans-Nederlandse keuken

Hier draait het om een ding en dat is genieten. Smullen met een hoofdletter S. Poulet noir, confit de canard, zeebaars, kabeljauw, diamanthaas; Aan Tafel bezoek je voor de uitmuntende Frans-Nederlandse keuken. Tongstrelende seizoengerechten met af en toe een zonnige, mediterrane knipoog. Eten waar je heel gelukkig van wordt.

Meer informatie over restaurant Aan Tafel

Buslijn 8 stopt vlak voor de deur (halte Maliebaan), Lijn 28 stopt bij de Stadsschouwburg. Vandaar loopt u binnen 5 minuten naar ons restaurant
  • : Betaald parkeren in de buurt (Maliebaan, Nachtegaalstraat), neem na 19:00 een avondkaart

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Erg rustig
Erg kort
A C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het was rustig op zondagavond. Slecht wijzelf en een ander stel waren aanwezig, dus helemaal representatief is het wellicht niet. Het concept bestaat uit een meerkeuze-gangenmenu, waarbij er vooraf dieetwensen aangegeven kunnen worden. Wij houden wel van een verrassingsmenu, maar ik kan mij voorstellen dat anderen misschien toch à la carte willen bestellen. De ambiance was er sfeervol, de bediening vriendelijk en het eten smaakte prima. Goede prijs-kwaliteitverhouding, ook. De moeite waard om er nog eens terug te komen.
Bvdlin .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Even een hele korte reactie:

Gisteren heb ik hier heerlijk gegeten met vrienden, 4 gangen, fantastische en gezellige bediening.
Vond alleen de porties aan de kleine kant.

Al met al een aanrader!
Awulv .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het was al weer enige tijd geleden dat we bij Aan Tafel waren geweest. Te lang wat ons betreft. Met een flink gezelschap hier gedineerd. 4 gangen genomen. Concept is verrassingsmenu en verrast werden we. Prachtig opgemaakte creaties, die bovendien erg smakelijk waren. Perfect klaargemaakte eend in het hoofdgerecht. Bijpassende wijnen die werden geadviseerd pasten perfect bij ieder gerecht. Voeg daaraan toe het enthousiasme en persoonlijke toewijding van de dames/eigenaars van het restaurant en voor ons is de avond dan ook zeer geslaagd geweest. Wat ons betreft van harte aanbevolen en wij komen zeker terug.
Henk U.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisterenavond hier gegeten. De zaak was praktisch leeg (2 tafels, plus 2 mensen op het terras), dat geeft een wat lege sfeer, zeker omdat de 2 man bediening achterin de zaak de krant zat te lezen.

Aan tafel werkt alleen met een verrassingsmenu van de dag, naar keuze 1 t/m 5 gangen. Omdat we iets te vieren hadden, zijn we voor de 5 gangen optie gegaan. De gerechten waren wisselend. 1e voorgerecht (licht) gerookte tonijn. Mooi opgemaakt met wat salade en avocado creme. Goed, maar de smaak was iets te vlak, 1 bolletje creme vervangen door wasabi oid zou beter zijn geweest. 2e voorgerecht was zeebaars met pastinaakpuree. Dit was prima. Tussengerecht bulgur met geroosterde aubergine. Erg lekker, wel een heel grote portie in een 5 gangen menu, en het ziet er niet echt fraai uit. Hoofdgerecht gerookte/gebraden eend, asperge, lamsoren en wat jus. Goede smaken en goed klaargemaakt, maar het zag er toch wel erg uit als een bord eten thuis. De borden waren erg warm, de jus droogde daardoor heel snel in. En de portie was weer te groot. Nagerecht cheesecake (heel klein stukje) met zelfgemaakt ijs en fruit. Dit was weer wel prachtig opgemaakt en smaakte prima.

Kortom, goed, lekker maar niet spectaculair.

Frances L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Lekker eten, met diverse bijzondere ingrediënten. Net iets anders dan anders.
Leuk en goed personeel, erg attent, snel en betrokken.
Het 'decor' kan iets spannender en meer passend bij de keuken.
Eltica D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
We hadden een gezellige avond, het was rustig in het restaurant en de tafeltjes staan op een prettige afstand van elkaar, waardoor je goed met mekaar kan kletsen. Het eten was ok, ik vond metname de witlof en bietjes die bij het hoofdgerecht zaten lekker en origineel. Het vlees of de vis had beter aangekleed kunnen worden. De tonijn vond ik niet erg vers smaken. Het toetje was weinig spannend, namelijk cheesecake met sorbetijs. De wijnen die bij de gerechten werden aangeboden waren lekker, niet bijzonder. Het duurde vrij lang voor de gangen werden opgediend, ook al was het niet druk. Het herentoilet kon niet op slot, waarschijnlijk een tijdelijk mankement, maar toch.
TheavoorIens .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De gerechten werden prachtig opgediend. Kleine schilderijtjes die verrassend lekker waren. De bediening was vriendelijk en zorgzaam. Enige minpunt was de aanwezigheid van een hond. Deze blafte ook nog een aantal keren zeer hinderlijk. Dit vond ik echt zeer storend en ongepast in een restaurant van dit kaliber.
Ruben O.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Na 2 jaar hier weer gegeten. Ditmaal enkel mogelijk met een verrasings menu. Een verassing was het zeker! We hebben heerlijk gegeten. Zijn zeer gastvrij ontvangen. Zeer goede en vriendelijke bediening.

Echt een aanrader voor een culinair avondje uit!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
het eten wat heerlijk, er werd door een rustige voorjaarsvakantiedonderdag zowat privé voor ons gekookt :-)
vriendelijke en rustige bediening
aanrader
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Weer eens erg lekker gegeten bij Aan Tafel met mijn compagnon. 4 gangen verrassingsmenu met lekkere BOB wijntjes bevielen ons erg. Erg fijn dat de tafeltjes wat meer uit elkaar staan, zodat je ook voor business diner fijn is. Bedienen goed, deskundig en gelukkig niet teveel aanwezig. Wel leuk dat de kokkin-chef wel af en toe aan tafel komt om haar mooie creaties toe te lichten. Tot de volgende keer maar weer!!
Leonie-Utrecht .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het vijfgangen-verrassingsmenu inclusief wijnarrangement is niet speciaal. 1 vegetarische gang, 3 gangen vlees en een simpel zoet dessert. De optie kaasplank bestaat blijkbaar niet. Het eten was niet verrassend/ bijzonder.
Tot en met de 3e gang duurde het vrij lang voordat het eten doorkwam. Hadden om 19.30u gereserveerd en om 22.30u hadden we slechts gang 1 en 2 op.
Bediening was wel aardig, maar ik vond het niet zo netjes dat ze over mensen heen hingen bij t aangeven van zaken. Als ze namelijk 2 stappen opzij zouden hebben gezet, had dat keurig tussen de gasten door gekund. Ook raar dat degene in ons gezelschap zonder wijnarrangement, geen ander drankje aangeboden kreeg.
Wel leuke ambiance, maar ik ken zoveel leukere en betere zaken in Utrecht dat ik hier niet meer kom.
Jannemîeke V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteravond bij Aan Tafel gegeten en gekozen voor de 5 gangen met bijpassende wijn. Het eten was oké, maar niet bijzonder. Twee gerechten bestonden allebei grotendeels uit spruitjes en we misten een gang met vis. Bij 5 gangen verwachten we wat meer variatie.
Het dessert was niet spannend (sorbetijs, chocolademousse en iets met vanille), we hadden graag de keuze voor een kaasplankje gehad.
Al met al een gezellige avond met heerlijke wijnen. Maar het eten kan wat ons betreft echt beter.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Aan Tafel in een sfeervol decor met top gezelschap,een bevlogen chef kok en super aardige bediening. Zeker een aanrader. Bezoek zakelijk regelmatig restaurant, maar Aan Tafel staat vanaf nu hoog in de lijst. De combinatie van allerlei ingrediënten zijn heerlijk en de opmaak van de borden een schilderij. Het is zeker niet de laatste keer dat ik hier gegeten heb. Ruud
Reimob2015 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Prima bijna huiskamer restaurant met prettige bediening. De kok komt zelf het verassingsgerecht toelichten. Alles was met smaak en aandacht bereid.

Kirstenv .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gisteren een heerlijk 5-gangen verrassingsmenu gegeten bij Aan Tafel. De wijnen uit het wijnarrangement pasten goed bij de gerechten en de service was goed. De porties waren ruim, de borden mooi opgemaakt. Kortom, een aanrader voor een heerlijke avond uit!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vanavond hier gegeten met mijn vrouw en een vriendin. Een fijne plek qua interieur. Eigenlijk wilde ik het eten een 7.5 geven maar omdat alleen hele punten mogelijk is geef ik een 8. Het eten was prima in orde maar de afzonderlijke ingrediënten versterkten elkaar niet bijzonder. Smaken zouden iets uitgesprokener mogen wat mij betreft. Bediening gewoon ok.
Door75 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Mijn partner en ik kozen voor het 5 gangenmenu met het bijpassende wijnarrangement. Halverwege bleek dit voor mij toch teveel van het goede en kon ik zonder problemen terug naar 4 gangen. Vriendelijke bediening. Veel keuze in kaassoorten voor op t plankje. Een aanrader!
Ron_W .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Erg gezellig restaurantje in huiskamer-stijl met ontspannen sfeer (lekker warm ook...).
De bediening was prima en het eten zelf was heerlijk. We komen zeker terug.
Cathelijnevh .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
We hebben heerlijk en verrassend gegeten. Bediening was vakkundig en vooral passend aanwezig.
De sherry bij t kaasplankje maakte de goede avond compleet.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Lekker gegeten. Prettige bediening en sfeer, zeker niet opgeprikt. Mooie porties in de goede verhoudingen. Wel wat dicht op elkaar, maar in een bijna huiskamerrestaurant is dat bijna niet te voorkomen.