Aan de Zweth

Rotterdamseweg 480 2636 KB Schipluiden Nederland Kaart

Over restaurant Aan de Zweth

Topgastronomie in Schipluiden

Chef-kok Joris Peters verdiende zijn sporen onder andere bij De Librije en Inter Scaldes. Iemand met zulke klinkende namen op zijn CV, dat belooft wat! Aan de Zweth stelt zeker niet teleur. Peters staat met een geheel eigen stijl zijn mannetje in de keuken van de voormalige De Zwethheul. Hij verovert de harten van zijn gasten met zijn smaakvolle seizoenscreaties.

Meer informatie over restaurant Aan de Zweth

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
KNed .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Geweldig lekker gegeten bij dit restaurant. Ik kom niet vaak bij dit soort luxe restaurants maar het was echt genieten. Een vijf gangen menu gebruikt wat heel divers en lekker was.
De keuze voor het wijn arrangement overgelaten aan het restaurant wat ze erg goed deden.
Al met al: klasse!
KNed .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Al met al: klasse!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Geweldige avond gehad in dit heerlijke restaurant, nog net met licht binnen zodat we konden genieten van het mooie uitzicht over het water. Prachtige tafels die voldoende privacy bieden. Een 5 gangen verrassingsmenu dat ook daadwerkelijke mooie verrassingen in zich had, gecombineerd met een mooi bijpassend wijnmenu. Al met al een topavond die ik graag nog een keer herhaal.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Via de heerlijk-actie hier gegeten met een wijnarrangement. We vonden het eten heerlijk, grote diversiteit in de gerechten maar wel naar het seizoen gekookt. We zijn begonnen met een halve glazen arrangement maar het was geen probleem dit bij het hoofdgerecht aan te passen naar hele glazen.

De ontvangst was warm en het personeel is deskundig met een uitgebreide uitleg over de wijnen.

De inrichting vind ik persoonlijk wat anoniem. Het is erg strak en leeg in tegenstelling tot de hal, die een stuk meer sfeer uitstraalt, waar je binnenkomt. De ronde ruimte waar de tafels in opgesteld staan zorgen ervoor dat je in een kring zit en door de plaatsing van de stoelen kijk je meer de ruimte in dan dat je je tafelpartner aan kijkt.

Desalniettemin was het een zeer smakelijke ervaring en kom ik graag nog eens in de zomer terug zodat we het terras kunnen uittesten.
Mfaber2 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
6 heerlijke gangen met 2 kanttekeningen, het kaasplateau mag je niet zelf uitzoeken waardoor mijn disgenoot 3 van de 4 kazen niet zou hebben uitgekozen en een bijpassende wijn die wij in het geheel niet lekker vonden, dit in tegenstelling tot de (bekwame) sommelier.
Aan het eind vonden we het wel veel eten, we hadden een gangetje minder mogen nemen. Volgende keer geen kaas dan maar. Die volgende keer komt zeker en vast.
Hsaas .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een prachtige middag op het terras aan de Schie genoten van een meer dan perfecte lunch met ruim 5 gangen.
Superieure en bijzondere gerechtjes. Prettige toelichting van het een en ander en fijne sfeer. Een aanrader!
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker buiten.. goede wijnen. Goede service, maar niet echt persoonlijk. prijs wel echt bijzonder hoog, 39 euro voor hoofdgerecht..
Hipenhot .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Afgelopen donderdagavond met vrienden bij Aan de Zweth gegeten. We zijn recent verhuisd naar Delft en voor ons was dit aan te fietsen. We hadden een 5 gangen menu geboekt via Dining City. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plek buiten geleid. Prachtig, met uitzicht op de Schie en de ondergaande zon. Alleen dat was al extreem genieten. De prosecco smaakte heerlijk, de gerechtjes waren verfijnd, origineel en precies genoeg qua hoeveelheid. Ik vond alles lekker en heb enorm genoten. Ik hou er juist niet van om zo afgeladen vol te zitten, dus dit was perfect. Het wijnarrangement was prima geprijsd en superfijn dat we ook voor halve glaasjes konden kiezen. Zo was het net lekker bij alle gerechten, zonder dat je teveel alcohol op hebt. Al met al een hele positieve ervaring. Wij komen zeker terug! Als ik 1 puntje feedback mag geven dan zou het zijn dat ik bij binnenkomst om prosecco en water vroeg, omdat ik na het fietsen erge dorst had en dit niet tegelijk kwam. Ik kreeg eerst de prosecco en pas later het water. Ik vind dat juist als iemand specifiek aangeeft erge dorst te hebben, dat het tegelijk moet komen. Maar verder ook geen drama hoor. We hebben een topavond gehad!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een heerlijke avond uit met ware smaakexplosies die een lust zijn voor het oog in een fijne ambiance. Het aperitief werd geserveerd in de tuin, vervolgens de amuse en de andere vijf gangen in het restaurant. Alle gerechten waren geweldig op smaak en de garnituren zijn goed bewerkt. Je proeft de tijd die er in wordt gestoken. De service blijft in dit restaurant van zeer hoog niveau. Met voorsprong ons favoriete restaurant.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Inmiddels zijn wij met enige regelmaat gast bij dit toprestaurant. Joris en zijn team weten ons telkens weer te verrassen met super mooie heerlijke gerechten en prima begeleidende wijnen.
Dit keer hebben wij gekozen voor het 5,5 menu met als start de heerlijke amuse van Hollandse nieuwe. Daarna volgen in een goed maar rustig tempo heerlijke gerechten zoals de gevulde ui. Dit in combinatie met de uitstekende wijnen waar mee sommelier Arnold je steeds weer mee weet te verrassen.
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We hebben met z’n tweeën intens genoten van een heerlijke avond! De ontvangst was allerhartelijkst en we werden geleid naar een tafeltje dat voldeed aan onze opgegeven voorkeur, heel attent. De hele avond verliep gladjes, we hadden een “vijfenhalf gangendiner”. De gerechten volgden elkaar naadloos op in smaakopbouw en alle gerechten verrasten met verfijnde smaken. Mooie opmaak en goede portionering. Het (bob)wijnarrangement paste perfect. De bediening hield alles scherp in de gaten en onze wensen werden moeiteloos ingepast. Tijdje geleden hier ook gegeten, deze avond verliep nóg beter. Dus komen we hier zeker weer terug!
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Enigszins vertwijfeld reden we af naar Schipluiden. We hadden de vorige recensie gelezen over het 5 gangen verrassingsmenu en laat dat nu net het menu zijn dat ook wij gereserveerd hadden..... Gelukkig was onze beleving van de avond heel anders.
De amuse met haring was verfrissend. Vervolgens kwam de kalfstartaar. Heerlijk! Goed op smaak en mooi opgemaakt. De volgende gang was vis. Wat een topgerecht! De gevulde ui en de parelhoen werden vervolgens geserveerd. Het tempo tussen de gangen was precies goed. Het dessert met rabarber, aardbei en room sloten dit diner af.
We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Prettige bediening en een goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen zeker terug!
Hartelijk dank voor uw bezoek en uw recensie! Wij zijn blij dat heeft u er wel van kunnen genieten, zoals gelukkig velen met u. Voor gasten zoals u doen we het!
Heel graag weer tot ziens.
Team Aan de Zweth
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hadden geboekt voor de chef's table...denkend dat we de tafel zouden moeten delen hadden we deze voor ons tweeën , aan het eind van de keuken in een soort opkamertje..gezellige rustige sfeer, leuke en aardige en attente bediening, de kans om vragen te stellen en in de keuken te kijken!
Het eten was ook erg goed, wel kleine porties maar na 6 gangen en een amuse met bijbehorend brood wel voldoende.
Vooral de lamsschouder was subliem!

Eveliene D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Aan de Zweth. We kregen een vier-gangen diner en vroegen er een wijnarrangement bij.
De amuse was al gelijk bijzonder. Een stukje nieuwe haring op een laagje gelei met een lekkere topping. Ik weet niet meer wat dat was maar het smaakte heerlijk.
De gangen die we kregen waren eerst met vis. Bijpassende witte wijnen opbouwend erbij geserveerd. De smaken waren heel bijzonder en heerlijk. Het hoofdgerecht was een gevogelte tournedos omwikkeld met katenspek. We kregen er een saus bij met truffel. Die was echt heerlijk bij de tournedos, alleen een beetje te zout naar onze smaakt. We kregen er een perfect bijpassende rode wijn bij. Het nagerecht bestond uit fruitsmaken. Rabarbergelei, ijs op een rondje hazelnootcrumble en een heerlijke niet te zoete dessertwijn. Goede koffie na met wat zoetigheden en eigengemaakt pepermunt.
Het was een topavond. We konden rustig met elkaar praten zonder last te hebben van andere tafels. Heel goed opgezet zo. Er hing een relaxte huiskamer sfeer die je het gevoel gaf thuis te zijn.
Aanrader.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
5 gangen verrassingsmenu : normaal 82 euro, nu 41% korting dus 49,50. Daar mag je wat van verwachten. Amuse: miniscuul stukje haring met wat gelei etc. Kan voor een amuse...Voorgerecht eend met bastognekoekkruim en bietensaus vonden wij beide echt niet lekker. Dan stukje tong in een halve gevulde ui met spitskool. Hoofdgerecht roulade van parelhoen met spek en groenten. Leek meest op een kipburger, maar te zout. en weer werd er bietensaus, ongevraagd over geschonken. Toetje een compositie van 6 totaal verschillende smaken die niet samen gingen (rabarber, hangop, aardbeien, room, caramelijs en koek) Van ieder bord wordt een enorm theater gemaakt (oa. een gevude radijs) en er is nauwelijks genoeg te eten. In totaal hadden we in 5 gangen nog geen 150 gram hoogwaardige eiwitten. Trek werd gestild met brood. Bij afrekenen werd fout gemaakt prosecco was inbegrepen in het arrangement en werd apart berekend voor 19 euro. Thuis gechecked en vriendelijk mailtje aan chef/eigenaar. Onbeleefde reactie terug. Heb uitvoerig mijn kritiek geschreven, gemotiveerd en opbouwend bedoeld. Zeer onbeschofte reactie terug. Mogen zelfs niet meer komen. Kom op, wij deden niets fout, hebben ons beleefd gedragen, zelfs geen kritiek geuit en dan dit ?!. Is dit een zaak met een ster waardig? Bij een Michelinstertoekenning hoort alles tip/top te zijn. Was het niet. Dat mag en moet vermeld kunnen worden.
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Maandagavond, zwoel na een warme dag, goudkleurig in haar afscheid. Bij binnenkomst worden we voorgegaan naar de tuin aan het water. Weiland, vaart en genieten staan op het menu.

Vijf gangen met wijn, champagne vooraf. Fijne tekst en uitleg bij streken, smaken en spijzen. Een heerlijke, goed gevulde ui, kalfsvlees, heilbot en zoet als dessert. We hebben echt genoten hier.

Ik vond het vooral fijn om de combinaties van smaken en structuren te beleven. Joris kiest ervoor je als gast op het verkeerde been te zetten door koud te serveren waar je warm verwacht, bijvoorbeeld. De gerechten zijn plaatjes die meteen duidelijk maken waar je het best kunt beginnen met smullen, en waarmee je kunt eindigen. Samengevat echt té gek.
Rjboot .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Vandaag binnengelopen voor de lunch. Als amuse haring met een koude mouse en gelei. Mooie combi. Tussengerecht was opgesierd met met kerrie geïnjecteerde watermeloen. Spectaculair. Hoofdgerecht een parelhoenders met iets van ganzenlever. Die laatste was overheersend het parelhoenders was ondergesneeuwd. Er lekkere groeten erbij.

Toetje vervangen door een salade met wederom de watermeloen. Zeker geen spijt van.
Charles1234 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Met 3 personen hier erg lekker en gezellig gedineerd, aan De Schie! Alles was perfect, het eten, het weer, de ambiance, het team, het bijpassende wijnarrangement, kortom: "ga zo door"!
hopelijk volgen er weer mogelijkheden na juli, om "betaalbaar" te eten via bv de site van "Heerlijk" in dit sterrenrestaurant...
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Drie keer een 10 voor dit boeiende restaurant is misschien wat gul, maar na het bezoek van vandaag absoluut verdiend. De inrichting van dit aan de Zweth gelegen restaurant is heel rustgevend, eigentijds en toch warm. De bediening is uiterst deskundig en altijd alert. Alles wordt duidelijk uitgelegd. En dan het eten. Een meesterlijk 6-gangen menu genuttigd en genoten. Elk gerechtje verraste, zag er spannend en lekker uit en de smaken waren ronduit hemels. De bijzondere ervaring van deze chef is in elk gerecht te proeven. De chef en gastvrouw vormen een hartverwarmend echtpaar dat uitstekend op elkaar is ingespeeld en dat maakt het voor de gasten tot een onvergetelijke belevenis. Absoluut een adres om terug te komen. Het wordt nog spannend wanneer die tweede ster gaat komen, want dat is alleen nog maar een kwestie van tijd.
Olaf W.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
IENS wil dat ik het eten be-(om)schrijf. Maar dat wordt lastig, want doorgaans onthoud ik de details niet als ik culinair reeds van de kaart ben (haha) door overweldigende kwaliteit.
Of het moet hier gaan om de hoofdschotel in het verrassingsmenu (gestoofd lam, zo zacht als zelden geproefd, vrijwel volmaakt - hetgeen ook geldt voor de bijpassende wijnen) Wat prettig toch dat er tegenwoordig zonder gêne om een BOB-wijn-arrangement kan worden gevraagd! Dát is pas klasse. Wat hier wordt geserveerd is zó lekker en mooi dat n.m.m een twééde Michelin ster niet lang meer op zich kan laten wachten. Heren van de M. Dit najaar nog????