Aan de Zweth

Rotterdamseweg 480 2636 KB Schipluiden Nederland Kaart

Over het restaurant Aan de Zweth

Topgastronomie in Schipluiden

Chef-kok Joris Peters verdiende zijn sporen onder andere bij De Librije en Inter Scaldes. Iemand met zulke klinkende namen op zijn CV, dat belooft wat! Aan de Zweth stelt zeker niet teleur. Peters staat met een geheel eigen stijl zijn mannetje in de keuken van de voormalige De Zwethheul. Hij verovert de harten van zijn gasten met zijn smaakvolle seizoenscreaties.

Meer informatie over restaurant Aan de Zweth

Maandag t/m Zondag

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Aan de Zweth

Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Mooi restaurant, fijne bediening en zeer smaakvolle gerechten en wijnen. 100 punten voor de prijs - kwaliteit verhouding!
hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
zie hier het probleem van internet recensies. iedereen holt elkaar achterna. maar nu gewoon even positief kritisch. mooie sfeer. giloede bediening. excellente amuses. alleen dat was wel proppen en dooreten. maar dat zal gekomen zijn door onze wens tijdig te kunnen vertrekken. dus vergeven. als start een uitmuntende tartaar. prima. maar dan: een flauw nietszeggend visje zonder textuur met een flauw en nietszeggend schuim. dat gangetje had ik liever overgeslagen. en dan: weer tartaar!!! 2 keer in een 5 ga
ngen menu een koud stukje vlees? nee dat kan gewoon echt niet. dan na lang wachten (had het in het begin wat rustiger aan gedaan) een goed stuk hert. maar dat is kooktechnisch erg simpel. daarbij een heel verhaal over de wijn. die wijn vond ik niets. op google zag ik dan ook dat het ging over een flesje van 8 euro consumentenprijs. gevolgd door een matig deasert.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij hebben waren hier voor een Lunch bij Aan de Zweth. Het blijft leuk om te zien hoe delen van het karakter van de Zwethheul zijn behouden, maar ook een duidelijk andere signatuur van Aan de Zweth nu voelbaar is. In beide gevallen uitstekende kwaliteit, maar echt een andere indruk.

Amuses zeer verzorgd, waarbij de bereiding met rolmops erg leuk was. Een oerhollands gerecht, maar dan Zweth-style.
Erg sterke tartaar van vis, maar ben even kwijt welke..excuses.
Daarna een lekker stukje griet, die ik wat flauw vond, maar begrijp het voorzichtige gebruik van kruiding hier goed.
Een subliem stukje kalfsfilet als hoofd en een uitermate spectaculair nagerecht waarbij een stukje suikerwerk als lange naald uit het bord stak.

Bediening was op orde, weinig opvallendheden positief/negatief.
Iedereen deed het lekker op zijn gemak, wat goed paste bij de sfeer.
Heerlijk lunchen op zaterdag, goed verzorgd.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Hartelijke ontvangst met relaxte gastvrouw en personeel.
Als u van een heerlijke lunch wilt genieten kunnen wij de Zwetheul aanbevelen.
De verassingen volgenden elkaar op met heerlijke passende wijnen.
Wij hebben in een woord genoten van de gastvrijheid, sfeer en personeel.
Janny en Rien van der Linde
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gisteren een geweldige avond gehad bij Aan de Zweth. Een vijfgangen verrassingmenu waarin je continu verrast wordt. De service was wederom erg goed. De gerechten zijn een lust voor het oog en de smaaksensaties volgen elkaar op. Een avond uit in een fijne ambiance. Ik hou ervan.
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Aan de Zweth, mooi aan het water gelegen restaurant met een professionele uitstraling en één Michelinster. We hadden gekozen voor het vijf gangen menu met bijpassende wijnen. Opvallend was dat dit niet overeenstemde met het menu zoals getoond op de website, dit nam overigens niet weg dat de uitgeserveerde amuses en gerechten uitstekend waren. Met name het gerecht met lam was voortreffelijk. Een compliment ook voor de zwarte brigade zij hebben het prima voor elkaar. We hebben hier een goed verzorgde avond gehad!
llthrt .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben op 01/09 het 7-gangen jubileummenu gegeten (afgerekend bedrag 310 euro, 2 personen)
Helaas zat in het dessert een stuk plastic van ongeveer 2x4 cm, uiteraard hebben we dit gemeld en hebben we een huisgemaakte limoncello geserveerd gekregen met excuus.
Thuis aangekomen bleek ook dat we de 6e gang (selectie van kazen) niet hebben gekregen.
Uiteraard hadden we het zaterdagavond meteen moeten aangegeven maar helaas kwamen we hier thuis pas achter.
We hebben nog een keurige mail gestuurd aan het restaurant maar hier tot op heden (ruim een week later) geen reactie op mogen ontvangen.
Van een restaurant op dit niveau (1 michelinster) en met uiteraard bijbehorende prijzen mag je meer service verwachten, deze gang van zaken is naar mijn mening helaas niet sterwaardig.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Met 4 personen genoten van het 5 gangen menu met verrassend aperitief. We hebben de hele avond op het terras gezeten en genoten van een mooi uitzicht, goed gezelschap, heerlijk eten en mooie wijnen. De amuses en de gerechten waren stuk voor stuk goed tot uitstekend. Ruim een jaar terug hebben we als eens in de Zweth gegeten en toen ook de parelhoender met Zeeuws spek gehad. Het dessert met de granny Smith was echt een geweldige afsluiter.

Als minpunt hebben we de houding van de sommelier, hij is heel nors, praat binnensmonds en komt niet echt vriendelijk over. Hij doet z'n best maar blijkbaar had hij z'n dag toen wij daar waren,

Echt een aanrader, bedankt voor de mooie avond.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Lunch met het 7-gangen signatuurmenu Alliance. Heerlijke, creatieve culinaire hoogstandjes. De noordzeekrab en de eendenlever: subliem! Uitstekende wijnen bij elk gerecht, goed gecombineerd, verrassend. Hartelijke bediening die de juiste toon weet te vinden. Attent en met een uitstekende balans tussen professionaliteit en een prettige, informele sfeer. Mooie zaak met dito interieur. Top!
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
in een woord GEWELDIG. heerlijk gegeten in de tuin, aan het water bij de ondergaande zon. Hele fijne sfeer, uitstekende wijnen en dito service. de vis, krab en dessert staken er nog extra bovenuit. Absolute aanrader!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wat een heerlijke avond, in een mooi open restaurant aan het water echt heerlijk gegeten. Leuke en vlotte bediening die prima wijnen adviseerde bij de gerechten. Zeebaars en Zeeuws lam zijn echte aanraders. The smokey lips als dessert maken de avond helemaal compleet. Wij komen zeker weer terug
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hier vijf gangen verassing menu in aanbieding voor 50 euro gegeten met wijnarrangement voor 35 euro. Prima ontvangst direct apperatief met hapjes op tafel. Mooie ambiance, goede stoelen. Menu: zeebaars tartaar (8), gevulde ui met zalm (7,5), griet (10), hoen (5), pommelo (8). Prachtige presentatie van de gerechten. Drie maal vis achter elkaar wel wat veel. Als hoofdgerecht een schijf kip vind ik niet kunnen. Wijnen aan de pittige kant geprijsd. Wijn bij hoen het beste.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Met z'n 4-en gedineerd, het 5-gangen verrassingsmenu met bijhorend wijnarrangement. Het was enige tijd geleden dat wij een sterrestaurant hadden bezocht maar wat een beleving is dat toch. Helemaal geweldig, alles is tot in de puntjes verzorgd. Overheerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen. Topper was de tartaar van zeebaars en de griet in een geweldige saus. (amuse was trouwens ook helemaal top), alleen het dessert verdiende niet meer dan een 6-je. Bediening aanwezig indien nodig en heel attent. Wij hebben alle 4 een geweldige avond gehad en genoten van alle gerechten.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellig gegeten met vrienden en we hebben genoten. Super goede bediening. Heerlijke aparte gerechtjes met bijpassende wijnen! Wordt in een fijn tempo geserveerd, niet snel dus je bent echt een avond uit!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Wat een geweldige ervaring, met de hele familie, 8 personen, het 6-gangen menu. Van het hapje bij de borrel, via de amuse, de 6 gangen (waarvan 3 vis, 2 vlees (hert en eendenlever) en een dessert) tot het koekje bij de koffie was alles perfect en huisgemaakt!
Vriendelijke, bekwame en zorgzame bediening.
Met de ene vegetariër in het gezelschap werd voldoende rekening gehouden. Vis i.p.v. hert en een kaasplankje i.p.v. de eendenlever en ook al bij het aperitief andere zoute koekjes i.p.v. de pata negra.
Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was een 'feestje' op het bord.
Gekozen voor een 4 gangen menu met bijpassend wijnarrangement.
O.a genoten van gebakken griet en hert.
Vanaf de amuse tot aan het aan het dessert was alles top.
Gaan zeker nog eens ;-)
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Bij Joris en anjeeta tussen kerst en oudejaarsdag heerlijk gegeten. In dit sfeervolle restaurant de volgende gerechten geserveerd gekregen van het 5 gangenmenu met wijnarrangement: amuse, terrine van o.a. Ossenstaart ,kabeljauw ,zeeduivel ,Veluws hert met eigen armagnac-jus,Marc de champagne en vijg met een parfait van spongecake en granny Smith . Dit alles met heerlijke wijnen. Het was een waar genoegen, helaas was onze buurvrouw Wil nogal luidruchtig haarverhaal aan het doen tegen haar tafelgenoten dat was wat minder.
Desondanks een fijne avond gehad.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Al eerder in de oude samenstelling gegeten toen het nog de zwetheul was, inmiddels ook in de nieuwe situatie gegeten. Er is geen afname in kwaliteit, aan de Zweth legt de klanten goed in de watten, de gerechten zijn top, de sommelier begrijpt het volledig en geeft een super uitleg.
Geld meer dan waard.
KNed .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Geweldig lekker gegeten bij dit restaurant. Ik kom niet vaak bij dit soort luxe restaurants maar het was echt genieten. Een vijf gangen menu gebruikt wat heel divers en lekker was.
De keuze voor het wijn arrangement overgelaten aan het restaurant wat ze erg goed deden.
Al met al: klasse!
KNed .