Aan de Zweth

Rotterdamseweg 480 2636 KB Schipluiden Nederland Kaart

Over het restaurant Aan de Zweth

Topgastronomie in Schipluiden

Chef-kok Joris Peters verdiende zijn sporen onder andere bij De Librije en Inter Scaldes. Iemand met zulke klinkende namen op zijn CV, dat belooft wat! Aan de Zweth stelt zeker niet teleur. Peters staat met een geheel eigen stijl zijn mannetje in de keuken van de voormalige De Zwethheul. Hij verovert de harten van zijn gasten met zijn smaakvolle seizoenscreaties.

Meer informatie over restaurant Aan de Zweth

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Aan de Zweth

Marina R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Buiten op het terras gegeten.
Eerst knabbels en een lekkere amuse met tonijn daarna een 5 gangen menu met o.a. zeebaars en kalfshaas met een saus met o.a. paddenstoelen.

Het wijnarrangement paste er perfect bij.

Bediening was top en niet te formeel.

Totaalplaatje klopte gewoon.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Op basis van de restaurantweek hier een viergangenmenu gegeten. Voor de prijs die je daar voor betaalt kan je er weinig van zeggen. Je zit hier fantastisch een het water en het was een geweldige zomerdag. Desondanks gingen wij enigzins teleurgesteld weg. Het eten was goed, de bediening ook, maar met name het diner had weinig te maken met de kwaliteit die je verwacht van een restaurant met een michelinster. Ik kan slechts gissen naar de bedoeling van dit restaurant om mee te doen aan de restaurantweek, maar als het is om klanten kennis te laten maken en ze tot regelmatige klant te maken dan zijn ze daar niet in geslaagd. Het eten was weinig verrassend, had weinig uitgesproken smaken. Ik hoop voor het restaurant dat ze normaal wat beters neerzetten, anders zijn ze de ster binnenkort kwijt. Vele restaurants zonder ster serveren een beter diner.
ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Afgelopen zondag gegeten bij Aan de Zweth en gebruik gemaakt van een aanbieding van Heerlijk (5-gangen). Al met al vonden we het eten bijzonder goed, maar niet heel verrassend. 2 van de 5 gangen hadden weinig uitgesproken smaak en vond ik niet Michelin-waardig. Wij eten vaker op dit niveau en hebben dus wat vergelijkingsmateriaal. Wat ik ook jammer vond, was de uitleg over de bijpassende wijnen. Deze was heel summier (bij 1 gang werd volstaan met: "een mooie wijn die goed past bij het gerecht"), dat moet toch beter kunnen! Nog een kleine tip: in de toiletten stond een zeep van Soapy, dat is toch niet zo passend bij een restaurant op dit niveau ;-)?
Ik vraag me ook af of het nu komt omdat we gebruik hebben gemaakt van een aanbieding, maar onze verwachtingen waren dus iets hoger.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
We komen al heel lang in dit restaurant maar vandaag was het onze eerste lunch in de nieuwe opzet . Onze lunch was fantastisch !! Mooie combinaties van spijs en wijn en een professionele bediening , zakelijk , gastvrij en deskundig . Heerlijk die bediening op gepaste afstand , wij komen om samen te eten en niet voor theater , daar hebben we andere adressen voor ! Klein minpuntje was de Patrijs , helaas veel te droog , maar het kon de pret niet drukken . We komen zeker terug ...
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Mooi restaurant, fijne bediening en zeer smaakvolle gerechten en wijnen. 100 punten voor de prijs - kwaliteit verhouding!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
zie hier het probleem van internet recensies. iedereen holt elkaar achterna. maar nu gewoon even positief kritisch. mooie sfeer. giloede bediening. excellente amuses. alleen dat was wel proppen en dooreten. maar dat zal gekomen zijn door onze wens tijdig te kunnen vertrekken. dus vergeven. als start een uitmuntende tartaar. prima. maar dan: een flauw nietszeggend visje zonder textuur met een flauw en nietszeggend schuim. dat gangetje had ik liever overgeslagen. en dan: weer tartaar!!! 2 keer in een 5 ga
ngen menu een koud stukje vlees? nee dat kan gewoon echt niet. dan na lang wachten (had het in het begin wat rustiger aan gedaan) een goed stuk hert. maar dat is kooktechnisch erg simpel. daarbij een heel verhaal over de wijn. die wijn vond ik niets. op google zag ik dan ook dat het ging over een flesje van 8 euro consumentenprijs. gevolgd door een matig deasert.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij hebben waren hier voor een Lunch bij Aan de Zweth. Het blijft leuk om te zien hoe delen van het karakter van de Zwethheul zijn behouden, maar ook een duidelijk andere signatuur van Aan de Zweth nu voelbaar is. In beide gevallen uitstekende kwaliteit, maar echt een andere indruk.

Amuses zeer verzorgd, waarbij de bereiding met rolmops erg leuk was. Een oerhollands gerecht, maar dan Zweth-style.
Erg sterke tartaar van vis, maar ben even kwijt welke..excuses.
Daarna een lekker stukje griet, die ik wat flauw vond, maar begrijp het voorzichtige gebruik van kruiding hier goed.
Een subliem stukje kalfsfilet als hoofd en een uitermate spectaculair nagerecht waarbij een stukje suikerwerk als lange naald uit het bord stak.

Bediening was op orde, weinig opvallendheden positief/negatief.
Iedereen deed het lekker op zijn gemak, wat goed paste bij de sfeer.
Heerlijk lunchen op zaterdag, goed verzorgd.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Hartelijke ontvangst met relaxte gastvrouw en personeel.
Als u van een heerlijke lunch wilt genieten kunnen wij de Zwetheul aanbevelen.
De verassingen volgenden elkaar op met heerlijke passende wijnen.
Wij hebben in een woord genoten van de gastvrijheid, sfeer en personeel.
Janny en Rien van der Linde
RayHolland .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Met zes personen boekten wij het luncharrangement. We hadden er geen idee van wat daarvan de inhoud zou zijn en bijgevolg was ook de wijn wat lastiger te kiezen. Ons verzoek was daarom een passend glas wijn te schenken bij de diverse gerechten. We lieten de gebeurtenis, we kunnen beter zeggen, belevenis, over ons heen komen. Het was werkelijk allemaal top en we zijn toch beslist een tikje verwende eters. De sfeer, de presentatie, de ontvangst, en natuurlijk bovenal de verrassende gerechten maakten deze lunch tot een geweldige culinaire zondagmiddag. Wat een smaak, wat een verfijning. Mijn persoonlijke smaak is dat het desert, mede met een garnituur van suikerspin, weliswaar fantasievol, doch naar mijn smaak wat te zoet was. Maar zoals gezegd, de rest was fantastisch. De wijnen stelden evenmin teleur en dit alles voor een faire prijs. Absoluut een aanrader. We komen weer terug!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gisteren een geweldige avond gehad bij Aan de Zweth. Een vijfgangen verrassingmenu waarin je continu verrast wordt. De service was wederom erg goed. De gerechten zijn een lust voor het oog en de smaaksensaties volgen elkaar op. Een avond uit in een fijne ambiance. Ik hou ervan.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Aan de Zweth, mooi aan het water gelegen restaurant met een professionele uitstraling en één Michelinster. We hadden gekozen voor het vijf gangen menu met bijpassende wijnen. Opvallend was dat dit niet overeenstemde met het menu zoals getoond op de website, dit nam overigens niet weg dat de uitgeserveerde amuses en gerechten uitstekend waren. Met name het gerecht met lam was voortreffelijk. Een compliment ook voor de zwarte brigade zij hebben het prima voor elkaar. We hebben hier een goed verzorgde avond gehad!
llthrt .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben op 01/09 het 7-gangen jubileummenu gegeten (afgerekend bedrag 310 euro, 2 personen)
Helaas zat in het dessert een stuk plastic van ongeveer 2x4 cm, uiteraard hebben we dit gemeld en hebben we een huisgemaakte limoncello geserveerd gekregen met excuus.
Thuis aangekomen bleek ook dat we de 6e gang (selectie van kazen) niet hebben gekregen.
Uiteraard hadden we het zaterdagavond meteen moeten aangegeven maar helaas kwamen we hier thuis pas achter.
We hebben nog een keurige mail gestuurd aan het restaurant maar hier tot op heden (ruim een week later) geen reactie op mogen ontvangen.
Van een restaurant op dit niveau (1 michelinster) en met uiteraard bijbehorende prijzen mag je meer service verwachten, deze gang van zaken is naar mijn mening helaas niet sterwaardig.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Met 4 personen genoten van het 5 gangen menu met verrassend aperitief. We hebben de hele avond op het terras gezeten en genoten van een mooi uitzicht, goed gezelschap, heerlijk eten en mooie wijnen. De amuses en de gerechten waren stuk voor stuk goed tot uitstekend. Ruim een jaar terug hebben we als eens in de Zweth gegeten en toen ook de parelhoender met Zeeuws spek gehad. Het dessert met de granny Smith was echt een geweldige afsluiter.

Als minpunt hebben we de houding van de sommelier, hij is heel nors, praat binnensmonds en komt niet echt vriendelijk over. Hij doet z'n best maar blijkbaar had hij z'n dag toen wij daar waren,

Echt een aanrader, bedankt voor de mooie avond.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Lunch met het 7-gangen signatuurmenu Alliance. Heerlijke, creatieve culinaire hoogstandjes. De noordzeekrab en de eendenlever: subliem! Uitstekende wijnen bij elk gerecht, goed gecombineerd, verrassend. Hartelijke bediening die de juiste toon weet te vinden. Attent en met een uitstekende balans tussen professionaliteit en een prettige, informele sfeer. Mooie zaak met dito interieur. Top!
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
in een woord GEWELDIG. heerlijk gegeten in de tuin, aan het water bij de ondergaande zon. Hele fijne sfeer, uitstekende wijnen en dito service. de vis, krab en dessert staken er nog extra bovenuit. Absolute aanrader!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wat een heerlijke avond, in een mooi open restaurant aan het water echt heerlijk gegeten. Leuke en vlotte bediening die prima wijnen adviseerde bij de gerechten. Zeebaars en Zeeuws lam zijn echte aanraders. The smokey lips als dessert maken de avond helemaal compleet. Wij komen zeker weer terug
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hier vijf gangen verassing menu in aanbieding voor 50 euro gegeten met wijnarrangement voor 35 euro. Prima ontvangst direct apperatief met hapjes op tafel. Mooie ambiance, goede stoelen. Menu: zeebaars tartaar (8), gevulde ui met zalm (7,5), griet (10), hoen (5), pommelo (8). Prachtige presentatie van de gerechten. Drie maal vis achter elkaar wel wat veel. Als hoofdgerecht een schijf kip vind ik niet kunnen. Wijnen aan de pittige kant geprijsd. Wijn bij hoen het beste.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Met z'n 4-en gedineerd, het 5-gangen verrassingsmenu met bijhorend wijnarrangement. Het was enige tijd geleden dat wij een sterrestaurant hadden bezocht maar wat een beleving is dat toch. Helemaal geweldig, alles is tot in de puntjes verzorgd. Overheerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen. Topper was de tartaar van zeebaars en de griet in een geweldige saus. (amuse was trouwens ook helemaal top), alleen het dessert verdiende niet meer dan een 6-je. Bediening aanwezig indien nodig en heel attent. Wij hebben alle 4 een geweldige avond gehad en genoten van alle gerechten.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellig gegeten met vrienden en we hebben genoten. Super goede bediening. Heerlijke aparte gerechtjes met bijpassende wijnen! Wordt in een fijn tempo geserveerd, niet snel dus je bent echt een avond uit!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Wat een geweldige ervaring, met de hele familie, 8 personen, het 6-gangen menu. Van het hapje bij de borrel, via de amuse, de 6 gangen (waarvan 3 vis, 2 vlees (hert en eendenlever) en een dessert) tot het koekje bij de koffie was alles perfect en huisgemaakt!
Vriendelijke, bekwame en zorgzame bediening.
Met de ene vegetariër in het gezelschap werd voldoende rekening gehouden. Vis i.p.v. hert en een kaasplankje i.p.v. de eendenlever en ook al bij het aperitief andere zoute koekjes i.p.v. de pata negra.
Een aanrader en voor herhaling vatbaar.