Aan de Zweth

Rotterdamseweg 480 2636 KB Schipluiden Nederland Kaart

Over het restaurant Aan de Zweth

Topgastronomie in Schipluiden

Chef-kok Joris Peters verdiende zijn sporen onder andere bij De Librije en Inter Scaldes. Iemand met zulke klinkende namen op zijn CV, dat belooft wat! Aan de Zweth stelt zeker niet teleur. Peters staat met een geheel eigen stijl zijn mannetje in de keuken van de voormalige De Zwethheul. Hij verovert de harten van zijn gasten met zijn smaakvolle seizoenscreaties.

Meer informatie over restaurant Aan de Zweth

Maandag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wat een heerlijke avond, in een mooi open restaurant aan het water echt heerlijk gegeten. Leuke en vlotte bediening die prima wijnen adviseerde bij de gerechten. Zeebaars en Zeeuws lam zijn echte aanraders. The smokey lips als dessert maken de avond helemaal compleet. Wij komen zeker weer terug
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Altijd prettig om hier neer te strijken en te genieten van de gerechten en het uitzicht.
Gezien het mooie weer konden we deels op het terras eten en toen het wat frisser werd binnen verder gaan.
Stuk voor stuk mooie en lekkere gerechten en bovendien mooi samengestelde amuses.
De bediening doet goed haar werk, gezellig en niet opdringerig.
Viel er dan in het geheel niets tegen. Jawel, het aperitief (bubbels) was wat zoet door toevoegingen en dat wisten we niet van tevoren. Iets dat wij net niet zo op prijs stellen. En als hoofdgerecht van het vijfgangenmenu parelhoen. Wat droog. Maar niet alleen dat. Het overkomt ons meer dat bij een meergangen verrassingsmenu elders parelhoen wordt geserveerd. Niet echt verrassend en wat simpel.
Aangezien een van de gasten haar verjaardag vierde was er een mooi speciaal dessertbord voor haar samengesteld.
Komen we terug? Jazeker wel. Hopelijk dan wel een ander hoofdgerecht.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hier vijf gangen verassing menu in aanbieding voor 50 euro gegeten met wijnarrangement voor 35 euro. Prima ontvangst direct apperatief met hapjes op tafel. Mooie ambiance, goede stoelen. Menu: zeebaars tartaar (8), gevulde ui met zalm (7,5), griet (10), hoen (5), pommelo (8). Prachtige presentatie van de gerechten. Drie maal vis achter elkaar wel wat veel. Als hoofdgerecht een schijf kip vind ik niet kunnen. Wijnen aan de pittige kant geprijsd. Wijn bij hoen het beste.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Met z'n 4-en gedineerd, het 5-gangen verrassingsmenu met bijhorend wijnarrangement. Het was enige tijd geleden dat wij een sterrestaurant hadden bezocht maar wat een beleving is dat toch. Helemaal geweldig, alles is tot in de puntjes verzorgd. Overheerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen. Topper was de tartaar van zeebaars en de griet in een geweldige saus. (amuse was trouwens ook helemaal top), alleen het dessert verdiende niet meer dan een 6-je. Bediening aanwezig indien nodig en heel attent. Wij hebben alle 4 een geweldige avond gehad en genoten van alle gerechten.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellig gegeten met vrienden en we hebben genoten. Super goede bediening. Heerlijke aparte gerechtjes met bijpassende wijnen! Wordt in een fijn tempo geserveerd, niet snel dus je bent echt een avond uit!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Wat een geweldige ervaring, met de hele familie, 8 personen, het 6-gangen menu. Van het hapje bij de borrel, via de amuse, de 6 gangen (waarvan 3 vis, 2 vlees (hert en eendenlever) en een dessert) tot het koekje bij de koffie was alles perfect en huisgemaakt!
Vriendelijke, bekwame en zorgzame bediening.
Met de ene vegetariër in het gezelschap werd voldoende rekening gehouden. Vis i.p.v. hert en een kaasplankje i.p.v. de eendenlever en ook al bij het aperitief andere zoute koekjes i.p.v. de pata negra.
Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was een 'feestje' op het bord.
Gekozen voor een 4 gangen menu met bijpassend wijnarrangement.
O.a genoten van gebakken griet en hert.
Vanaf de amuse tot aan het aan het dessert was alles top.
Gaan zeker nog eens ;-)
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Bij Joris en anjeeta tussen kerst en oudejaarsdag heerlijk gegeten. In dit sfeervolle restaurant de volgende gerechten geserveerd gekregen van het 5 gangenmenu met wijnarrangement: amuse, terrine van o.a. Ossenstaart ,kabeljauw ,zeeduivel ,Veluws hert met eigen armagnac-jus,Marc de champagne en vijg met een parfait van spongecake en granny Smith . Dit alles met heerlijke wijnen. Het was een waar genoegen, helaas was onze buurvrouw Wil nogal luidruchtig haarverhaal aan het doen tegen haar tafelgenoten dat was wat minder.
Desondanks een fijne avond gehad.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Al eerder in de oude samenstelling gegeten toen het nog de zwetheul was, inmiddels ook in de nieuwe situatie gegeten. Er is geen afname in kwaliteit, aan de Zweth legt de klanten goed in de watten, de gerechten zijn top, de sommelier begrijpt het volledig en geeft een super uitleg.
Geld meer dan waard.
KNed .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Geweldig lekker gegeten bij dit restaurant. Ik kom niet vaak bij dit soort luxe restaurants maar het was echt genieten. Een vijf gangen menu gebruikt wat heel divers en lekker was.
De keuze voor het wijn arrangement overgelaten aan het restaurant wat ze erg goed deden.
Al met al: klasse!
KNed .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Al met al: klasse!
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Geweldige avond gehad in dit heerlijke restaurant, nog net met licht binnen zodat we konden genieten van het mooie uitzicht over het water. Prachtige tafels die voldoende privacy bieden. Een 5 gangen verrassingsmenu dat ook daadwerkelijke mooie verrassingen in zich had, gecombineerd met een mooi bijpassend wijnmenu. Al met al een topavond die ik graag nog een keer herhaal.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Via de heerlijk-actie hier gegeten met een wijnarrangement. We vonden het eten heerlijk, grote diversiteit in de gerechten maar wel naar het seizoen gekookt. We zijn begonnen met een halve glazen arrangement maar het was geen probleem dit bij het hoofdgerecht aan te passen naar hele glazen.

De ontvangst was warm en het personeel is deskundig met een uitgebreide uitleg over de wijnen.

De inrichting vind ik persoonlijk wat anoniem. Het is erg strak en leeg in tegenstelling tot de hal, die een stuk meer sfeer uitstraalt, waar je binnenkomt. De ronde ruimte waar de tafels in opgesteld staan zorgen ervoor dat je in een kring zit en door de plaatsing van de stoelen kijk je meer de ruimte in dan dat je je tafelpartner aan kijkt.

Desalniettemin was het een zeer smakelijke ervaring en kom ik graag nog eens in de zomer terug zodat we het terras kunnen uittesten.
mfaber2 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
6 heerlijke gangen met 2 kanttekeningen, het kaasplateau mag je niet zelf uitzoeken waardoor mijn disgenoot 3 van de 4 kazen niet zou hebben uitgekozen en een bijpassende wijn die wij in het geheel niet lekker vonden, dit in tegenstelling tot de (bekwame) sommelier.
Aan het eind vonden we het wel veel eten, we hadden een gangetje minder mogen nemen. Volgende keer geen kaas dan maar. Die volgende keer komt zeker en vast.
hsaas .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een prachtige middag op het terras aan de Schie genoten van een meer dan perfecte lunch met ruim 5 gangen.
Superieure en bijzondere gerechtjes. Prettige toelichting van het een en ander en fijne sfeer. Een aanrader!
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker buiten.. goede wijnen. Goede service, maar niet echt persoonlijk. prijs wel echt bijzonder hoog, 39 euro voor hoofdgerecht..
Hipenhot .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Afgelopen donderdagavond met vrienden bij Aan de Zweth gegeten. We zijn recent verhuisd naar Delft en voor ons was dit aan te fietsen. We hadden een 5 gangen menu geboekt via Dining City. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plek buiten geleid. Prachtig, met uitzicht op de Schie en de ondergaande zon. Alleen dat was al extreem genieten. De prosecco smaakte heerlijk, de gerechtjes waren verfijnd, origineel en precies genoeg qua hoeveelheid. Ik vond alles lekker en heb enorm genoten. Ik hou er juist niet van om zo afgeladen vol te zitten, dus dit was perfect. Het wijnarrangement was prima geprijsd en superfijn dat we ook voor halve glaasjes konden kiezen. Zo was het net lekker bij alle gerechten, zonder dat je teveel alcohol op hebt. Al met al een hele positieve ervaring. Wij komen zeker terug! Als ik 1 puntje feedback mag geven dan zou het zijn dat ik bij binnenkomst om prosecco en water vroeg, omdat ik na het fietsen erge dorst had en dit niet tegelijk kwam. Ik kreeg eerst de prosecco en pas later het water. Ik vind dat juist als iemand specifiek aangeeft erge dorst te hebben, dat het tegelijk moet komen. Maar verder ook geen drama hoor. We hebben een topavond gehad!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een heerlijke avond uit met ware smaakexplosies die een lust zijn voor het oog in een fijne ambiance. Het aperitief werd geserveerd in de tuin, vervolgens de amuse en de andere vijf gangen in het restaurant. Alle gerechten waren geweldig op smaak en de garnituren zijn goed bewerkt. Je proeft de tijd die er in wordt gestoken. De service blijft in dit restaurant van zeer hoog niveau. Met voorsprong ons favoriete restaurant.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Inmiddels zijn wij met enige regelmaat gast bij dit toprestaurant. Joris en zijn team weten ons telkens weer te verrassen met super mooie heerlijke gerechten en prima begeleidende wijnen.
Dit keer hebben wij gekozen voor het 5,5 menu met als start de heerlijke amuse van Hollandse nieuwe. Daarna volgen in een goed maar rustig tempo heerlijke gerechten zoals de gevulde ui. Dit in combinatie met de uitstekende wijnen waar mee sommelier Arnold je steeds weer mee weet te verrassen.
PeterCoby D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We hebben met z’n tweeën intens genoten van een heerlijke avond! De ontvangst was allerhartelijkst en we werden geleid naar een tafeltje dat voldeed aan onze opgegeven voorkeur, heel attent. De hele avond verliep gladjes, we hadden een “vijfenhalf gangendiner”. De gerechten volgden elkaar naadloos op in smaakopbouw en alle gerechten verrasten met verfijnde smaken. Mooie opmaak en goede portionering. Het (bob)wijnarrangement paste perfect. De bediening hield alles scherp in de gaten en onze wensen werden moeiteloos ingepast. Tijdje geleden hier ook gegeten, deze avond verliep nóg beter. Dus komen we hier zeker weer terug!