Meer informatie over restaurant Aan de Vliet

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Aan de Vliet

Annette Z.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Echt super diner ????????
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Lekker gegeten, lekkere wijnen. Bediening goed, mag iets losser.
henmar .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Op rustige woensdagavond gastvrij en gemoedelijk ontvangen. Verrassingsmenu, o.a. heerlijk (!) tussengerecht met procureur (varkensnek) en mooi hoofdgerecht met kabeljauw. Het zoete dessert viel ook in de smaak. De enige tip betreft het kaasplankje: was prima, knapperig notenbrood etc, maar we hebben ook zoveel moois uit eigen land. Om te beginnen in de Leidse regio zelf. Compliment voor de compacte wijnkaart, met leuke flessen en een keurige prijs-kwaliteitsverhouding. O.a. een prachtige riesling uit de Pfalz (Duitsland) gedronken. En een verrassend glas dornfelder van het Limburgse wijngoed Thorn (ging prima bij de procureur).
Kortom: een prima restaurant in hartje Rijnsburg!
Stefano D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk gegeten, verrassingsmenu was een mooi samenspel van gerechten. De dames van de bediening waren uiterst vriendelijk. Mooie inrichting en locatie????
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Genoten van het driegangendiner. Voorgerecht mooi in balans ( schelvis, mango en venkel). Mijn partner eet geen vlees, keuken maakte smakelijke alternatieven. ( gekarameliseerde ui met blauwe kaas en gamba’s in een paprikacoulis. Wijnarrangement paste goed bij de gerechten. Koks komen met regelmaat zelf even de gerechten brengen. Gastvrouw verstaat haar vak; de juiste balans tussen afstand en nabijheid. Enige minpuntje was de bitterbal van aardappel en chorizo. Smaak was goed maar de korst was niet krokant. Prijs kwaliteit verhouding is gunstig.
Wij komen zeker terug, een aanwinst voor Rijnsburg. Hans Hoogeveen
Isadora T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
de bediening is prima, de stoelen zitten lekker, de muziek staat zo zacht dat je zonder stemverheffing gezellig kan kletsen. Het eten is goed maar er is maar 1 menu, vlees, vlees en nog eens vlees. Veel te weinig groente. En wie serveert er nu hertenvlees in een diepe schaal, want bord kun je het niet noemen. Ik las ergens dat de koks regionaal en biologisch hoog in het vaandel hebben zitten. De perfecte tonijn-tartaar is hiermee in tegenspraak. Eendenlever eet ik echt niet, die worden op vreselijke wijze gehouden, ik hoop maar dat het hert uit de duinen kwam. De kaas van het kaasplankje was ook niet regionaal. Dus op dit gebied viel alles tegen. Je kunt ook geen extra groente gerecht of rauwkost bestellen want er is dus maar dat ene menu. Het eten is echt goed bereid en we hadden een gezellige avond. De communicatie over de toeslag op het kaasplankje i.p.v. het zoete toetje kon beter en het enthousiast aangedragen water moet je wel gewoon betalen.
T D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Geweldige koks en hardwerkende mannen (2) die samen de stap hebben gewaagd om geheel naar eigen stijl en invulling een geweldig etablissement neer te zetten. Komen regelmatig zelf uitserveren. Een enorme aanrader!
Daphne P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Bijna een jaar geleden hier gegeten met positieve ervaring. Helaas dit keer teleurstellend. Niet zozeer de kwaliteit van het eten maar de beperkte keuze van het menu en de benadering van zowel de gastvrouwen als de koks die naar ons gevoel met weinig gevoel en passie de gerechten voorschotelden. Wij kozen het driegangen menu. voorgerecht; steak tartaar. tussengerecht; eendenlever. hoofdgerecht; kabeljauw. dessert; kaas. Steak tartaar was bijzonder door de hangop van citrus maar op zich vlak van smaak. Eendenlever was goed maar karig (gelet op prijs). kabeljauw was op zich goed gebakken maar qua smaak vlak en moest het voornamelijk hebben van bijgaande saus.
Met name teleurstellend was de algehele beleving; leuk dat de gerechten soms door de koks werden gebracht maar dit heeft voor ons gevoel weinig toegevoegde waarde als de gerechten min of meer op de automatische piloot en zonder enige uitleg en passie voorgezet worden. Erg jammer!

Gebrek aan passie, enthousiasme en alles op de automatische piloot geserveerd.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben met 6 personenen hier gegeten. Mooie locatie met huiselijke sfeer. We werden geholpen door een vriendelijke jongedame in de bediening. We hebben gekozen voor een viergangen diner met bijpassend wijnarrangement. Erg jammer hieraan is dat we zowel als tussengerecht als hoofdgerecht vis kregen. Eerst een scholfilet en vervolgens een kabeljauwfilet. De gerechten zijn mooi opgemaakt en met mooie smaakdetails. De koffie was slap en smakeloos. Wat ons betreft zeker een verbeterpunt.
mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eerste kennismaking met dit restaurant, terwijl het voor ons zo dicht bij is.
Een heerlijk 6-gangen diner en een prima bediening.
Het was zeker niet de laatste keer, top!
Diana-07 C.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gisteren hebben mijn man en ik genoten van een geweldig diner.
Klasse van A tot Z! Niet alleen de smaak, maar ook de presentatie was uitmuntend.
Wat ons betreft een combinatie van vakmanschap, passie, kunst en wetenschap.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Eindelijk zijn we bij Aan de Vliet geweest: we hadden veel eerder moeten gaan. Uitstekend restaurant, leuk ingericht, tafels niet te dicht op elkaar, perfecte service. We kozen voor een viergangen menu: lam, eendenlever met rabarber (!), eendenborst en kaas. Dit klinkt simpel, maar dat is het niet. Alle gerechten waren heel mooi opgemaakt en nog belangrijker smaakten voortreffelijk. Ook de wijnen in het menu waren verrassend en perfect passend. De service was "zo als het moet". Aan de Vliet is een absolute aanrader en is dan ook regelmatig volledig volgeboekt.
MHoe .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Prima gegeten, het wachten is op de Michelin ster.

Het 5 gangen menu had een goede opbouw en bestond uit fraaie gerechten.
Menno J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Via Iens nieuwsgierig geworden en hier eens gaan kijken op een dinsdagavond. Het is niet druk, maar dat is dan ook het enige 'minpuntje' deze avond. Sfeervol oud pand. Een vast menu dat we als verrassing laten komen. De gerechten zijn kunstwerkjes, erg fraai samengesteld, t/m de lekkernijen bij de koffie aan toe En ze smaken ook nog goed.
Een heel prettige avond dus, terugkomen waard.
Graziella V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteravond met gasten gegeten in Aan de Vliet, pas een jaar in Rijnsburg maar absoluut een begrip aan het worden! Superverzorgd eten, perfecte bediening in het Engels vanwege onze Engelstalige gasten (zonder dat we dat speciaal gevraagd hadden), uitstekende wijnen erbij. Een echte aanrader. Op de website gekeken vooraf, de belofte van de website wordt niet alleen waargemaakt maar ook overtroffen. Hier gaan we vaker naar toe nu het nog geen ster heeft ;-)
Tamar L.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het was een ware belevenis, heerlijk 4 gangen verassingsmenu met heerlijke wijn. Jonge bediening maar wel op de hoogte van hoe het hoort. Vooraf aparte amuses/hapjes, eerste gang een heerlijke tonijn dungesneden met limoen, daarna een zalige varkenskotelet, vervolgens vlees van het rund met een heerlijke sucade. Als dessert de keus tussen kaasplankje of zoetigheid. Bij de koffie lekkere kleine zoetigheden. Bij het weggaan keurig door de beide koks gedag gezegd.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
hebben hier een diner gehad met familie, het eten was echt super goed, chevice van tonijn ,gebakken ganzenlever, gegrilde griet met schaaldierensaus en als nagerechtEen een tropisch dessert opgediend in een kokosnoot . alle gerechten hier zijn michelinster waardig!! Wij zaten niet in het restaurant maar in de aangrenzende woonwinkel ,wel bereikbaar door het restaurant, super gezellig en perfect voor kleine groepjes. De bediening was proffesioneel en vriendelijk. Een absolute aanrader om hier te gaan eten !
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Hartje Rijnsburg was hard toe aan een echt restaurant en dat is er nu ook. Aan de Vliet zit (en is) een restaurant met ervaren koks die goed koken. Resumerend een heerlijk diner met goede wijn in een heerlijk rustige ambiance. Het restaurant is ruim ingericht en de bediening is prettig terughoudend. Wij kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu voor € 44,50.

Als voorgerecht kregen we een zalmfilet op de huid gebakken en afgelakt met miso, met garnituur van verschillende bereidingen van bloemkool en citrus. Het was zeer smakelijk waarbij de zalm precies goed gegaard was.

Het tussengerecht was voor mij de topper; gebakken eendenlever met bloedworst, gebakken appeltjes, knolselderij crème en een calvados saus.

Als hoofdgerecht kregen we zacht gegaarde fazantborst filet , zuurkool, aardappelcrème, veenbessen , gedroogde worst met kummel en mosterd en een gevogelte jus. Omdat de fazant wel heel erg gaar was vond ik de smaak verdwenen. Het was nogal uiteraard ook nogal droog geworden wat door de bijgerechten niet werd gecompenseerd.

Als dessert koos ik het kaasbordje met Brie de Meaux, Creme de Bourgonge, Truffelkaas, Vacharin mont dor en Delfts blauwe geitenkaas. Fijn om kazen te proeven die je zelf niet direct zou kiezen en die mooi in balans waren.

Als afsluiting kregen we friandises; een chocolade lolly met gebrande hazelnoot, macarone , passie vruchten mango mousse en een zelfgemaakte bonbon.

Op advies van de serveerster kozen we voor de huiswijnen; een witte Bordeaux entre deux mers- chateau Haut Guillebot 2013 en een rode Aude – le jour Et La Nuit – claude Vialade Domaine Aurol 2014. Beiden goed passend bij de gerechten.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gisteren gegeten. Hier klopt alles. Koken op hoog niveau. Uitstekende, bijpassende wijnen. Passend interieur en sfeer. Ruime tafelindeling. Alerte bediening met kennis van zaken. Het sympathieke prijsniveau is een aangename verrassing.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Voor de 2e keer heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Dit keer het 5-gangen (verrassings-)menu met bijpassend wijn arrangement (evt. met halve glaasjes voor de bestuurder). Eerst een drietal heerlijke amuses, een voorgerecht met tonijn, een tussengerecht met scholfilet, eendenlever met bloedworst (de verrassende topper!), lendestuk en een kaasplankje. Begeleid met prima wijnen en duidelijke uitleg door de kok en sommelier. Hoge kwaliteit en diverse smaaksensaties. Geen grote porties, maar meer dan genoeg. Aanrader zonder meer!