Aan de Rijn

Nieuwe Rijn 37 2312 JG Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Aan de Rijn

Samen eten bij Aan de Rijn

Kom binnen in een knusse sfeer voor een heerlijke lunch of diner. Restaurant Aan de Rijn in Leiden heeft een ruim assortiment met de lekkerste gerechtjes. Bestel samen met je tafelgenoten verschillende gerechtjes of plateau’s en deel ze met elkaar! Dit zorgt voor een hoop gezelligheid en dat ook nog eens voor een acceptabele prijs. Genieten!

Meer informatie over restaurant Aan de Rijn

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Voordelig
Esther_ZM .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lekkere hapjes met veel keuze en een redelijk originele kaart. Alles ziet er keurig verzorgd uit en wordt opgediend op een grote plank, waardoor je makkelijk kunt delen. De hapjes waren soms wel wat aan de lauwe kant. Enige nadeel was dat de bediening niet heel adequaat was. We kregen soms de verkeerde hapjes, onze patat waren ze vergeten te brengen en ze letten niet altijd goed op of we nog iets wilden bestellen.
GregorHS .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Het idee om een soort Nederlands tapas-restaurant te maken wordt hier prima gerealiseerd. De hapjes zijn mooi opgemaakt en stuk voor stuk erg lekker. Ook de presentatie, alle hapjes van de gasten per gang op één plateau, oogt erg leuk en nodigt uit om de hapjes te delen. De meeste nodigen ook uit om te delen. Zo bestaan diverse hapjes uit 2 bruschetta's, 3 rolletjes of 4 spare ribs.
Er wordt ook zonder problemen kraanwater in glazen of karaffen geserveerd en ook aan huiswijnen is er een behoorlijk aanbod. Geen grand cru's, maar prettig drinkende wijnen. Zeer geschikt voor een ongedwongen maal met wat vrienden of zo.
Doordat alle hapjes en glazen huiswijn ongeveer 4 euro kosten, is het ook makkelijk om van tevoren te bepalen wat zo ongeveer de kosten zullen zijn.
K_v_E .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het personeel van Aan de Rijn is erg vriendelijk en ik heb hier met mijn moeder heerlijk gegeten, we vonden het alleen jammer dat erg veel van de gerechtjes die wij graag wilden proberen al op waren terwijl we redelijk vroeg op de avond binnenliepen
Werner Z.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Erg lekker en gevarieerd eten, goede bediening! Keuze uit diverse terechtkwamen die zonder uitzondering goed smaken. Decor is sober, het terras aan de buitenkant maakt veel goed.
Ingridwind .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gezellige informele oude locatie met lage plafonds en lange vriendelijke obers. Heerlijke hapjes in drie ronden gegeten. Lekker de tijd om te praten en beetje te eten en lang te zitten. Ik kom hier regelmatig en het is altijd lekker.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Is drie keer in een week hier eten genoeg om te bewijzen dat deze plek fantastisch is? Heerlijk glas koude witte wijn op de terrasboot met een avondzonnetje en een heerlijke tapasplank voor onze neus. Het personeel is fris en attent, maar in de drukte soms een beetje rommelig. Helemaal niet erg want ze maken het verder meer dan goed. De garnalenkroketjes, makreelsalade en de couscoussalade zijn toch wel mijn favoriet.
Fleurhog .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wat een prachtig terras hebben ze hier op het water! Heerlijk gegeten op zaterdag avond, veel variatie op de kaart en ook in geval van allergieën wordt goed meegedacht. Complimenten voor de bediening en de keuken hiervoor en in het algemeen. Fantastisch gegeten, ga hier zeker vaker komen. Leuk concept met kleine hapjes op een grote plank, aan het einde van de maaltijd ben je zeker voldaan.
Damstra .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Voor mijn verjaardag hebben wij heerlijk in het zonnetje gedineerd op de terrasboot van Aan den rijn! Wat een mooie locatie in Leiden en wat een leuk concept, je kunt meerdere kleinere gerechtjes van de kaart bestellen waarmee je een volwaardig maaltijd op een plankje krijgt. Erg leuk, zeker als het lastig om een keuze te maken tussen al dat lekkers ? Nog zeer schappelijke prijs ook, een echte aanrader na een dagje shoppen/museumbezoek in Leiden!
Kaatjeblanche .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuk plekje om te gaan lunchen in Leiden. Ze hebben hier een leuk concept. Een soort tapas concept met verschillende kleine gerechten voor lunch. Ideaal als je toch niet te veel wil eten tijdens de lunch. We hebben de mini burgers besteld. Het smaakte goed, alleen voor ons mag het meer wat pit erin in plaats van de zoete chillisaus. Bediening was goed en de locatie is super.
Besi .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Klein, maar erg gezellig restaurantje. Je kunt kleine gerechtjes delen om te kiezen, fijn concept. Het eten was heerlijk en de bediening ontzettend vriendelijk en spontaan. Iets meer vegetarische keuzes zou fijn zijn.
Fries-en-Ommeland .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Laatst hier geluncht op aanraden van een vriendin en in het gezelschap van deze vriendin. Knus zaakje op een mooie locatie aan de Nieuwe Rijn in Leiden. Het was nog wat koud, dus we hebben binnen gezeten aan een tafeltje vlakbij de bar. Het personeel ontving ons vriendelijk en kwam al snel met een drankje en de kaart. Het concept hier is weer even wat anders, een soort Hollands tapasmenu, waarvan je allerlei kleine gerechtjes kunt bestellen, warm en koud. Klassiekers zoals carpaccio en vitello tonnato stonden op de kaart, maar ook gerechtjes met inspiratie van de Marokkaanse keuken. Verder werden er kleine menu's aangeboden, waaruit wij er twee kozen: een drietal visgerechtes en een drietal hamburgers. Zij kreeg een markreelsalade, tonijn tataki en gemarineerde zalm. Voor mij een klassieke hamburger, een visburger en een lamsburger. Het geheel werd aangevuld met een schaaltje frietjes en een beetje mayonaise. Porties waren goed. Niet te veel voor een lunch, maar verzadigd vol van een menuutje, precies waar wij op hoopten. Wij hebben alle gerechtjes gedeeld, dus we hebben een indruk kunnen maken van zes bereidingen. Haar visbereidingen waren naar mijn mening goed op smaak, maar misten elk nog een ingrediënt of een garnering die het boeket compleet had kunnen maken. Een drupje olijfolie had de markreelsalade bijvoorbeeld compleet gemaakt of een klein beetje azijn of een paar stukjes zeer fijn gesnipperde ui hadden de tonijn meer kunnen laten opbloeien.
Voor mijzelf gold dat de burgers goed op smaak waren en de broodjes gevarieerd en luchtig, maar de inhoud was te koud. Nu snap ik dat men de inhoud van deze burgers ook niet op het moment van bestelling maakt, maar een beetje meer aandacht voor het op de juiste temperatuur brengen had ik op prijs gesteld.
De menu's gingen vergezeld met een fris lentebiertje en een aangenaam gesprek en werden nog gevolgd door een kopje koffie. De bediening was attent, maar niet te aanwezig en naar mijn mening dus precies goed.
Kortom: kleine details aan de bereiding van de tapas zouden de kwaliteit nog een stuk kunnen opschroeven, maar over het algemeen was het een prettige ervaring en ik kom hier zeker nog eens terug, al is het alleen maar omdat je ook eens wat anders kunt eten dan een broodje kaas of een tosti.
Brenda D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een erg knus en leuk restaurantje waar je met zowel met vrienden als met je partner gezellig en romantisch kunt eten. De bediening is erg vriendelijk en weten precies wat je voorgeschoteld krijgt. Heerlijke lichte en fruitige rode huiswijn gedronken. De bloemkool-kerriesoep was verrukkelijk. Net als de bruschetta met makreel en de heerlijke hamburgertjes. Was helemaal voldaan en daardoor afgesloten met een decaf-cappuccino, heerlijk! Een leuk concept, die kleine hapjes en uiteindelijk voor dit allemaal nog geen 30,- p/p betaald. Dus helemaal top!
Liz V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We hebben met zijn achten gegeten bij Aan de Rijn. Helaas was de helft van het gezelschap bijna een uur te laat, maar daar deed de bediening niet moeilijk over. Ook het feit dat we 1 slapende jongen van vijf en een baby in de kinderwagen bij ons hadden, was geen probleem. Aan de Rijn is niet ruim, maar als iedereen zo relaxt om elkaar heen beweegt, gaat het prima. Superlekker om meerdere gerechtjes te kunnen bestellen, die we opgediend kregen op 2 grote planken. Dat was gezellig, iedereen ging een beetje zoeken wie wat had. En het smaakte allemaal heerlijk. Er was ook voldoende vegetarische keus. Lekker wijntje erbij. Wij komen terug!
Droz V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
"Aan de Rijn" ligt heel mooi aan de gracht. Wij hebben binnen gegeten, maar in de zomer is het vast ook fantastisch om er op het terras te eten.

Ze werken met allemaal kleine gerechtjes die je apart kan bestellen. Ze raden aan er vijf te nemen voor een volledige maaltijd, en daar hebben ze helemaal gelijk in!

We hadden onder andere: een leuke mini hamburger met alles erop en eraan, een stukje vega quiche, gemarineerde kipvleugeltjes, garnalenkroketjes, couscous salade en kreukelfriet. Het was allemaal heel lekker, als ik zou moeten kiezen vond ik de kroketjes het meest verrassend. Wat ik prachtig vond was dat al die verschillende gerechtjes allemaal tegelijk warm en mooi neergelegd op grote houten planken op tafel kwamen.

Al die gerechtjes samen met bier, wijn en koffie voor minder dan €30 per persoon vond ik een prima prijs - kwaliteit verhouding.

De bediening was super aardig, legde van alles uit over de kaart en wat we besteld hadden.

Ik ga daar zeker terugkomen, ook om eens de high tea of high wine uit te proberen op dat terras.
Gidnevel .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gisteren overheerlijk gegeten bij Aan de Rijn. Ze hadden een mooie actie van 6 gerechtjes voor werkelijk geen geld. De keuze was zo overweldigend dat we onderling veel gedeeld hebben, precies de bedoeling van dit gezellige huiskamerrestaurant in een prachtig oud pand. Alles beeldig geserveerd op planken. Mijn zoon zei net nog dat hij het zo jammer vond dat hij zijn cheese cake niet helemaal op kreeg. Die was inderdaad niet te versmaden, net als alle andere hapjes, bijvoorbeeld de bruschette met bijzondere toppings. Heel veel keuze, van culinair tot basic. Zo zou je een compleet burgertjesmenu kunnen eten (wel allemaal heel aparte), dus ook uitermate geschikt jonge kinderen of kritische tieners. We werden geholpen door een ontzettend aardige en deskundige ober, dacht goed met ons mee. Wist alles over de wijn uit z'n hoofd. Ook heel fijn dat ze wel 5 wijnen (wit i.i.g.) hebben die je per glas kunt kiezen. Leuke sfeer ook in het restaurant én in de keuken. We hoorden de koks zingen toen we naar het toilet gingen. Het moet hier helemaal geweldig zijn als je buiten op het terras kunt zitten. Ik kom zeker terug!
Mariaevse .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk concept, heerlijke hapjes (onder meer een zalig paddenstoelensoepje) en dito wijn, zeer vriendelijke bediening! Zeker voor herhaling vatbaar.
Lisastam .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteren lekker getafeld bij Aan de Rijn. Zeer vriendelijke ontvangst, heldere uitleg over de kaart en het concept. Je kunt verschillende gerechtjes kiezen en zo je eigen menu samenstellen. Samen met mijn tafelgenoot eerst 4 koude gerechtjes besteld als voorgerecht. Lekkere paddenstoelensoep, entrecote met truffelmayonaise, heerlijke start! Daarna 6 warme gerechtjes voor de hoofdgang, die werden vergezeld door kreukelfrietjes met heerlijke mayo! Leuk om verschillende burgers te kunnen proeven (ik kan nooit kiezen als er meerdere burgers zijn) en aangenaam verrast door de feta in krokante sesam.

Fijn om bij het dessert ook iets gezond(er)s te kunnen kiezen (yoghurt met mooie noten en honing), en ook genoten van een paar happen citroentaart van mijn tafelgenoot!

Verschillende wijnen om uit te kiezen, geleverd door de buren (wijnhandel). Fijn dat ze meerdere wijnen per glas schenken, en ook ruime keuze in wijnen per fles (ook in verschillende prijsklassen)

Een gezellige avond gehad, lekker gegeten, vriendelijke bediening, zeker een aanrader!
TessaJanssen07 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Klantvriendelijkheid vind ik belangrijk. En als ik met mijn hondje binnen kom en er wordt vies naar me gekeken ben ik eigenlijk al klaar. Ik heb een klein netjes opgevoed hondje dat niet blaft en in een restaurant altijd netjes op mijn sjaal ligt te slapen. Ik vind dat heel erg jammer. De hapjes en de wijn waren prima.
Janneke N.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Ik had als een eerder geluncht bij Aan de Rijn en gisteravond voor het eerst een keer gedineerd. Alles was even lekker! Zo leuk dat je allerlei verschillende gerechtjes kan kiezen en dus ook kan delen. Was erg verrast over het feta gerechtje bij het hoofdgerecht en de cheesecake van Aan de Rijn is zoooooooo lekker!
Lobke C.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Oh wie kan het hier niet naar zijn zin hebben!? Echt wat een sfeervolle locatie. Een huiskamer gevoel, midden in Leiden. Hier alleen al zitten is een feestje. Eén van mijn favoriete concepten: kleine hapjes bestellen. Ideaal als je nooit kunt kiezen en nagenoeg alles lekker vindt. Bruschetta's, rouleaux van gerookte zalm, vega quiche, gamba's, paddenstoelensoep, garnalenkroketjes allemaal heerlijke hapjes. En hoewel ik gek ben op hamburgers, vond ik de saus hier niet lekker en teveel/overheersend. Ook de feta viel tegen. Maar hee, als dat t enige nadeel is.... Bediening is vriendelijk en snel. Prijzen ook zeer in verhouding, niet duur. Kortom, aanrader!!