A Tavola

Kadijksplein 9 1018 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-206254994

Over restaurant A Tavola

De pure, Italiaanse keuken

Gevoel is voor de autodidact Gerardo Mazziotta het belangrijkste instrument achter het fornuis. De basis is de pure, traditionele Italiaanse keuken, waarbij ambachtelijkheid centraal staat. Het brood bakt Gerardo elke dag eigenhandig, de vis wordt dagelijks vers gehaald bij de afslag en de wijnen importeert hij hoogstpersoonlijk uit Italië. Die aandacht proef je overal in terug, een waar genot!

Meer informatie over restaurant A Tavola

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken
6,7
Duur
Charles H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Al derde keer dat deze zaak dicht blijkt te zijn na een reservering. Uitgerekend wederom nu er 7 mensen uit alle delen van het land komen is het weer dicht. Hoe ik dat moet gaan oplossen, geen idee. Volgens mij gaat het niet goed met deze zaak. Door deze ervaringen mis ik het gevoel van motivatie van hun zijde. Daarnaast was het eten de laatste twee keer beneden de maat voor de prijs die ze vragen. Dit was vroeg wel een heel goede zaak, maar het lijkt allemaal op zijn retour of vergane glorie te zijn.
Rayboelhouwer .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prijs kwaliteit niet ok! Eten was eenvoudig maar goed, echter behoorlijk aan de prijs. Met name de prijs voor de drank is veel te hoog. De grootste domper van de avond was toch wel dat op een gegeven moment de lichten uit werden gedaan en wij, zonder melding vooraf, letterlijk te horen kregen ' en nu moeten jullie weg'. Werden niet in de gelegenheid gesteld om onze wijn op te drinken. Prima dat je de zaak gaat sluiten, maar informeer je gasten hier voorafgaand even over!! Eerste en laatste keer voor ons.
Frans L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Er was geen mogelijkheid om binnen te eten. Al het beschikbare meubilair stond buiten op het terras. Aan het begin van de avond was de buitentemperatuur redelijk aangenaam, maar enige tijd werd het echt te fris. het voorgerecht 'tutto a tavola' was oké (niet meer en niet minder). Toen het begon te schemeren, werd er een mini waxinelichtje op tafel gezet. Tegen de tijd dat het hoofdgerecht werd geserveerd, was het donker. Hierdoor was het onmogelijk te zien wat er op ons bord lag. Het visuele aspect is - zo lijkt mij - toch een niet-onbelangrijke component. Doordat de buitentemperatuur daalde, was ook het vleesgerecht veel te snel afgekoeld.
Een ander minpunt is dat de (Italiaanse) serveerster geen Nederlands spreekt (wel een school-Engels). Voor mij een absolute vereiste voor eenieder die werkzaam is in de horeca. Kortom, ik zal niet snel opnieuw reserveren bij a Tavola.
Caitlin T.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik was samen met mijn tante uiteten ter gelegenheid van mijn afstuderen. Het vlees was erg lekker en goed. Alleen mijn groentes waren veel te zout (zo erg dat ik het liet staan) en mijn tante zou groente en aardappelen zonder ui krijgen (ivm een allergie) maar dat kwam nooit. Toen alles op was kreeg ze een bordje met sperziebonen (erg lekker), maar geen aardappelen meer. Er ging niets van de rekening af. Hier gaan wij niet meer terug. Ze hadden ons ten minste een kopje koffie kunnen aanbieden...
RPK .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Het eten was goed maar naar verhouding wel wat stijf geprijsd. De mannelijke bediening was weinig accuraat en attent. Op de aflevering van een foutief - niet besteld - hoofdgerecht werd niet anders dan met 'sorry' gereageerd, vergezeld met de vraag aan degene waar het voor bestemd was 'of dit ook goed was'. Geaccepteerd, want de gerechten voor de anderen stonden op tafel koud te worden en wij wilden wel gezamenlijk eten. Er werd verder niet meer op teruggekomen.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Niet alleen was het voorgerecht lekker maar ook de hoofdgerechten waren prima van kwaliteit. Jammer was de bediening. Ze had geen toegevoegde waarde aan de Italiaanse zweer die er in het restaurant hangt. Al met al hebben we een prima avond gehad.
Madeleine S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten bij A Tavola was gemiddeld. Niet alles was even goed op smaak. De mix van voorgerechten was lekker en de ravioli was smaakvol. Minder smaak hadden de lamskotelletjes. Het grootste probleem bij A Tavola is de prijs-kwaliteit verhouding. Relatief weinig eten voor veel geld.
De locatie is zeer goed, het terras buiten geweldig. Hoewel de sides bij sommige hoofdgerechten wat aan de late kant waren, was de bediening goed.
2015Snorri .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
We waren een tijd lang niet meer bij A Tavola geweest, omdat de bediening onprettig was. Er was een tijd lang sprake van een nogal agressieve hoofdober die alleen maar liep te schreeuwen naar zijn personeel. Daar was deze keer geen sprake van. Hebben buiten op het terras gegeten. Werden bediend door een heel vriendelijk en gezellige Italiaanse. Voorgerecht verschillende hapjes met vers gegrilde groenten en flinterdun gesneden inktvis, gevolgd door een paar warme hapjes. Hoofdgerechten waren ook uitstekend en de tiramisu was top! Komen zeker terug.
Sun62 G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteren met twee vriendinnen gegeten. Als hoofdgerecht bestelden wij de risotto met garnalen en asperges, en een tagliatelle met pesto. Zelf vond ik de risotto niet bijzonder. Er zaten korrels in die nog niet goed gekookt waren en het heerlijk smeuïge van een echte risotto ontbrak.
De bediening was vriendelijk totdat mijn vriendin die de tagliatelle had besteld op een stukje glas of plastic beet. Ze maakte er melding van. De bediening zei "sorry" en liep weg met het bord. We zagen haar richting keuken lopen en weer terug in het restaurant maar kwam niet meer terug bij ons. Ietwat vertwijfeld keken we elkaar aan. Is het soms normaal om zoiets in het eten aan te treffen? Toen ze naar onze tafel liep vroeg ik haar of ze dit al gemeld had in de keuken. Dit had ze gedaan. Ja dus ? Vervolgens waren we in een onverkwikkelijke discussie beland. Uiteindelijk bood ze mijn vriendin een gratis kopje koffie aan. Mijn vriendin probeerde haar duidelijk te maken dat het haar niet om de koffie ging en dat ze dat ook niet wilde, maar dat het ging om de manier waarop met een klacht werd omgegaan. Om een einde te maken aan deze gênante vertoning hebben wij om de rekening gevraagd. Tot onze grote verbazing bleek de tagliatelle niet op de rekening te staan?! Tja dat riep weer de nodige vragen op....
Rudy H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Lekker rustig, heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke en goede bediening. Tegenwoordig wordt er heel sympathiek met een menubord gewerkt. De Tutto Tavola (verschillende koude en warme voorgerechtjes) was heerlijk. De pasta met kreeft was geweldig, maar er had voor mij iets meer pasta bij gemogen. De zeebaars was ook indrukwekkend. Hier geen poespas en tierlantijntjes maar lekker simpel 'homy' Italiaans. Het zou fijn zijn als er in de toekomst naast de huiswijn nog meer betaalbare wijnen op de wijnkaart zouden staan. Wij komen zeker weer!
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gelukkig was er nog een tafeltje vrij, want het was enorm druk.
Als voorgerecht namen we een variatie Tutto a tavola. Warme en koude gerechten samen. Echt een lekkere binnenkomer. Maar het was ondertussen wel erg koud; ook binnen. Geen verwarming aan. Dat tafeltje was opeens minder aantrekkelijk. Het melden van het koud hebben hielp niets. Maar we konden wel voor het hoofdgerecht op een minder koud plekje zitten. Ik had de Filetto al taleggio, een ossehaasbiefstuk met kaas en prei. En mijn tafelgenoot had Scaloppa spinaci. Het was lekker maar de presentatie van de gerechten en de daarbij geserveerde aardappeltjes en groenten viel ons enorm tegen. En dat maakt bij ons dan ook uit voor de beoordeling. De witte en de rode huiswijn zijn goed. Toen een tweede glas rode wijn niet prettig rook, werd die direct en met een grote glimlach vervangen. Kortom een wat aangepaste temperatuur en presentatie van het eten krijgen ons wel een keertje terug.
Lydia K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Erg lekker gegeten; de biefstuk met balsamicosaus is een echte aanrader . Vriendelijke bediening, alleen het interieur mag wel een beetje vernieuwd worden.Maar toevallig hoorde ik dat ze binnenkort gaan verbouwen. Wordt dus alleen maar beter!
Ineke O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een heerlijke amuse (toast met olijflie en zacht gebakken stukjes aubergine), daarna werkelijk heerlijke carpaccio de bacalhau, en ook een met groenten gevulde paprika. Wijn uitstekend. Koffie wat minder: slap en lauw.
Kitty.roozemond .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Het eten was goed, maar de kok verdient betere bediening. De wijn, ook die van het wijnarrangement, kwam na de gerechten. De bediening maakt zoveel herrie dat we elkaar bij tijd en wijlen niet konden verstaan.
Overigens was onze (bevestigde) reservering via Iens niet doorgekomen. We konden toch terecht.
Riki M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Er waren enkele foutjes in de rekening geslopen daar wij kozen voor het menu en niet voor losse gerechten van de kaart. Het werd onmiddelijk opgelost, het was geen enkel probleem. Uiteindelijk wel een verschil van € 60,-!
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
En alweer heerlijk gegeten hier. Vooraf Parmigiana en daarna huisgemaakte ravioli met een zachte kaas en citroen en een sali boter saus. Alles wat perfect. Geraldo gaat mij binnenkort leren hoe ik de aubergine in de Parmigiana zo mooi kan krijgen, stevig maar toch zacht, zonder taai of vet te zijn. Heerlijk. Wl gaan straks weer. Ongeveer het enige wat ik in 7 maanden Frankrijk gemist heb, dit restaurant. Toegegeven ik ben een paar maanden geleden, toen ik even in Amsterdam, was ook geweest.....
Simeon K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Ik wilde hier al 18 jaar eten, door een 9+ van Johannes van Dam destijds. Maar het kwam er nooit van. En wat heb ik daar spijt van nu ik er eindelijk ben geweest! Ik heb honderden keren heerlijk gegeten in Italië en word in Nederland meestal teleurgesteld. Zo niet bij A Tavola. Ik kan met recht zeggen dat ik zelden zo goed Italiaans heb gegeten in Nederland als hier. De saltimbocca was zelfs met afstand de allerlekkerste ooit, inclusief Italië. Hier klopt alles: de bediening is hartelijk èn professioneel, de wijnen passen perfect bij de gerechten, de kok kookt de sterren van de hemel van antipasto tot en met dessert. Klassiek Italiaans op zijn best, met creativiteit als finishing touch.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Laast keer dat ik hier gegeten hebt, Was geweldig !!
Helaas vanavond is niet zo,we hebben de antipasta Tutto a Tavola bestseld maar Was niet echt goed op smaak, mozzarella Was taai en veel te koud,vitello tonnato echt droog.
Als hoofd pasta met zeevruchten erg smaakloos.
Gelukkig om de avond Iens aangenaam te maken, Was de service van het spaanse dame die daar liep in de bediening, en ons geweldig hielp!!!
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
A Tavola is al heel lang mijn favoriete restaurant en ik keek dan ook enorm uit naar weer een avondje in dit restaurant. Helaas werd het een teleurstelling. Er was totaal geen oog voor de klanten. Na het weghalen van ons hoofdgerecht hebben we 40 minuten gewacht tot er iemand aandacht aan ons schonk. Hierdoor hebben we uiteindelijk geen dessert genomen, omdat we er geen zin meer in hadden. Als de tent nu stampvol had gezeten had ik het nog gesnapt, maar het restaurant was slechts voor de helft gevuld. We misten de alerte Italiaan die hier altijd in de bediening had gestaan. Hoe druk het ook was, hij wist altijd aan elke tafel voldoende aandacht te geven. De dame die er nu stond had echt geen oog voor haar gasten.
Het eten was ok, is in het verleden weleens beter geweest. De tutto a Tavola kwam wat kleurloos/routinematig over. En ik ben geen fan van mozzarella die aan de buitenkant helemaal hard is geworden. Verder hadden we een lekkere pasta als hoofdgerecht. Heel jammer dat de bediening zo matig was, wij gaan op zoek naar een nieuwe Italiaan.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Voor mij nog steeds een van de betere Italiaanse restaurants maar met een wisselend serviceniveau in de bediening; zo ben ik eerder een keer geweest waarbij ik het gevoel kreeg dat ik blij moest zijn dat ik uberhaupt bediend werd en leek het allemaal niet van harte te gaan. Deze keer was het echter prima geregeld en kregen we alle aandacht op deze zeer drukke warme Sail zomeravond. We werden ontvangen met twee glaasjes prosecco en focaccia die helaas oud en droog was. Vooraf de "tutto a tavola" en mix van warme en koude voorgerechten waarvan de inktvis werkelijk zalig was, smaakvol en boterzacht. Een beetje verrast waren we wel toen een bordje kikkerbilletjes werd voorgeschoteld, bekend om de wrede bereiding waarbij de kikker levend in tweeen wordt gesneden of gescheurd. Omdat ik het nog nooit eerder had geproefd heb ik met enige weerzin een klein hapje genomen; smaakvol, sappig en lijkend op kippevlees, maar genieten kon ik niet. Het bordje weer snel weg laten halen en verder met het hoofdgerecht: de saltimbocca, subtiel gepaneerd en zeer mals. Ik miste de salie en prosciutto di parma, die minimaal aanwezig was en voor mij hoeft hij ook niet gepaneerd. Heerlijke wijnen, waarvan sommigen per glas afhankelijk per ober. Lekkere espresso met prima limoncello.