A La Plancha

Maaskade 74 3071 NC Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant A La Plancha

5,7
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Samen met vriendin op donderdagavond een hapje gegeten. We werden ontvangen door zeer vriendelijk bediening. Het mandje brood en ons flesje wijn hadden we vrijwel direct te pakken. Daarna mosselen vooraf. Niks op af te dingen, gewoon goed! Toen was t lang wachten op onze zeebaars en dorade. Nu is dat niet zo erg, want de ambiance en locatie zijn geweldig. De visjes waren uitstekend, de bijgerechten, rozevalaardappels en Griekse salade, beduidend minder. Dat behoeft aandacht. Alles bij elkaar een heerlijke avond, die we de komende laatste zomeravonden snel nog een keer over moeten doen.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een loeihete zomerdag eindelijk eens een tafel kunnen confisqueren bij A La Plancha. En wat was het lekker. Ja, de bediening is niet bijzonder oplettend, maar zeker wel vriendelijk.

We schuiven vrij vroeg aan op een woensdag en bestellen een glas wijn. Tja, echt hip is het niet: waterglazen waar je wijn in schenkt. Maar het zijn wel de lekkerste glazen om wijn uit te drinken, wat wil je nog meer? De pelgarnalen zijn lekker kruidig en warm. Er zitten geen doekjes bij om je handen schoon te maken, maar dat is ook niet nodig: om je vingers erbij af te likken. De oesters gegratineerd met Hollandse saus? Heerlijk. De saus is niet te zwaar en juist heel luchtig, waardoor hij goed combineert met het ziltige van de oester.

Als hoofdgerecht bestellen we sardines en zeebaars. De zeebaars is perfect gegaard. Mooi glanzend, valt mooi van de graat en heeft niets nodig behalve een paar zoutkristallen. Wij hadden hier niets bij nodig. Geen salade, geen aardappel, niets.

Mocht het weer het toelaten en de enorme rij, dan komen wij absoluut nog een keer terug. Je moet even wachten, maar de gerechten en de sfeer maken dat absoluut goed.
Ewzijlstra .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vandaag eindelijk gelukt weer eens te eten bij ALP. Familie uitgenodigd en prachtig weer. Meerdere keren hiervoor namelijk goed gegeten in prachtige ambiance van ons Rotterdam. Vandaag zijn we echter geëindigd voor onze eigen magnetron en de familie in een ander restaurant.
Zes uur aan tafel toen er nog veel plekken vrij waren. Drankje en voorgerecht genomen, gezellig en lekker in t zonnetje. Hoofdgerecht besteld en en daarna niets meer....terras was volgelopen. Je weet dat je hier wat geduldig moet zijn...dus moed houden. Na een uur vragen...wachten.... nog eens vragen...2 uur...ja uw bonnetje staat bijna vooraan...intussen 3 tafels om ons heen met gasten die een uur later kwamen al lekker aan de sardines... we geven ze nog 10 min......excuses....bonnetje nog steeds bijna vooraan....geef ons maar de rekening .....wij gaan wel elders eten.
Naast het wachten is andere slordigheid dat bestelde voorgerechten tussen wal en schip zijn gevallen
Wat een teleurstelling van wat een beleving had kunnen zijn!
Ben je blij dat je een topplek hebt gevonden, wordt je zo behandeld als gast.
Excuses zijn volgens het boekje en niet gemeend. Ook geen compensatie bij de kassa voor het ongemak. Je komt uiteindelijk om te eten en familie te ontmoeten en je gaat met lege maag weg.
Wij komen hier voorlopig helaas niet meer terug...erg jammer. Ik schaam me tegenover mijn familie.
Gasten verdienen beter en ook de prachtlocatie in Rotterdam. Wellicht is deze locatie zo goed dat de gasten alles wel slikken.
Het heeft geen zin het eten zelf nog te beoordelen.
Ellymarien .
P/K 2
Voor ons nooit meer.
Schitterend plekje aan het water maar een 1/2 uur op de trap wachten (met een drankje, dat wel) en daarna bijna een uur wachten op het voorgerecht (oesters, hoe moeilijk kan het zijn?)
Is veel te lang, overal om ons heen werd ook geklaagd, als je het niet aankan moet je de gasten niet binnenlaten. Als 2e voorgerecht hadden we bietencarpaccio met coquilles, nu hebben we al vaak coquilles gegeten maar nog nooit zoooooooo klein, een dobbelsteen is nog overdreven. De opmerking was "daar hebben we voor gekozen", zet er dan bij mini of baby coquilles, dit sloeg nergens op. Gelukkig was get hoofd gerecht beter, zeebaars en sardientjes, helaas waren de rozeval aardappeltjes daar bij al weer 5 uur oud verschrompeld en opgewarmd. Kortom voor ons nooit meer.
Kizi33 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op een zonnige woensdagavond besloten om gezellig naar A la Plancha te gaan. Om zes uur aangeschoven aan een mooie tafel aan de Maas. Prachtig uitzicht op de mooie skyline van Rotterdam. Met een gezelschap van 4 volwassenen uiteindelijk gekozen voor de gepelde garnalen en de coquilles als voorgerecht en de zeebaars en sardientjes als hoofdgerecht. De gepelde garnalen waren heerlijk alleen jammer dat er geen schoonmaakdoekje bii zat. De coquilles kwamen een kwartier later pas, nadat we er zelf om gevraagd hadden. Het was even mis gegaan met de bon maar er werd netjes excuus gemaakt. Daarna begon het lange wachten en nog meer wachten... Na enkele keren te hebben gevraagd waar het eten bleef waren we het na 2.5 uur flink zat. Er werden excuses gemaakt en het eten kwam er echt binnen tien minuten aan.. Helaas kregen de mensen om ons heen wel een visje op tafel en wij nog niks. Uiteindelijk zonder hoofdgerecht weggegaan maar er werd nog wel gemeld dat we ons even bij de kassa moesten melden voor de rekening (zonder hoofdgerecht). Helaas geen tegemoetkoming maar wel met honger naar huis...
Bij aankomst heerste er een gemoedelijke sfeer maar het werd al snel te druk en het personeel leek dit niet aan te kunnen. Toen we weg liepen kregen we van mede restaurant bezoekers te horen dat zij ook al uren aan het wachten waren op rauwe garnalen en ook op het punt stonden om weg te gaan.... Heel erg zonde om zo weg te gaan bij een hele mooie plek..
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Popuprestaurant A la Plancha is in de zomermaanden en alleen bij mooi weer geopend. Gevestigd aan het oude brughoofd langs de kade van het Noordereiland biedt het visrestaurant vanaf het ponton een mooi zicht op Rotterdam. De medewerkers zijn allemaal zeer jong en vriendelijk. Er wordt gewerkt met alleen maar verse produkten, wat er voor zorgt dat de kleine en dus overzichtelijke kaart dagelijks wisselt.
Wij namen ceviche (zeer smakelijk), vissoep (goed van smaak maar deze had iets meer gevuld mogen zijn) en de hele lekkere mosseltjes vooraf. Als hoofdgerecht werden er gamba's (super), een paar scholletjes (prima) en een smakelijke zeebaars op tafel gezet, vergezeld van een heerlijke tuinbonensalade en een (iets te) kleine maar lekkere Griekse salade. De Duitse pilsjes en de koffie plus citroencake waren ook lekker.
Al met al een goede maar geen onvergetelijke ervaring. Maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben om hier opnieuw een lekker visje te moeten verorberen!
We betaalden €162,- met 4 personen.
AnBocca .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteravond met z’n vieren bij A la Plancha gegeten. Het is een prachtige locatie aan de Maas met de skyline van Rotterdam als mooi decor. Jammer dat het restaurant zelf op veel fronten tegen viel. Je gaat uiteindelijk om te eten en niet alleen om van de uitzicht te genieten.
Omdat we met z’n vieren waren hebben wij gevraagd naar een fles witte wijn i.p.v. losse glazen wijn. Er was geen wijnkaart (later bleek dat die in de verte op een krijtbord stond) maar de dame zei dat ze wel flessen witte wijn hadden. Er werd niet gesproken over prijzen en wij hebben het ook niet gevraagd omdat wij, gezien de pop-up uitstraling van het restaurant, vanuit gingen dat we een huiswijn zouden krijgen. We kregen een fles Amerikaanse Chardonnay. De fles werd al geopend op tafel gezet en er werd niet gevraagd om eerst te proeven. Waarom schrijf ik dit? Omdat bij het afrekenen moesten wij voor een fles wijn € 47,50 betalen! En we hadden er drie van besteld!!! voor zo´n absurde prijs (het was geen bijzondere wijn) verwacht ik op z’n minst dat het naar behoren geserveerd wordt en had het netjes geweest als de prijs van te voren even mondeling vermeld werd. Bij betaling hebben we hierover een opmerking gemaakt aan de kassa, zowel over de prijs als over de manier van hoe het geserveerd was. Onze opmerking werd door de dame afgedaan met “ik zal het doorgeven aan het personeel”. Er zijn geen excuses aangeboden.
Het eten was redelijk, geen culinaire hoogstandjes, oesters vooraf, een zeebaars, een rog vleugel en twee tongscharen, kaal op een bord met een lepel salade in kleine blokjes er naast. De bijgerechten, artisjokken en A la Plancha salade, waren OK maar niet bijzonder. Wij hebben geen nagerecht genomen. Voor het eten: Turks brood/smeersels, voorgerecht, hoofdgerecht met bijgerecht en koffie (heel erg waterig) moesten wij rond de € 50,- p/p betalen, (exclusief € 135,- voor de wijn!!). De prijs/kwaliteit/presentatie verhouding was niet goed. Veel te veel betaald voor wat je op je bord krijgt. De vis kan best door Zeehandel Schmidt vers geleverd worden, het doet Schmidt geen eer aan te weten wat dit restaurant met hun vis doet.
Als laatste de bediening. Een chaotische mengelmoesje van jongens en meisjes, jong en onervaren, vergeetachtig en niet accuraat. De ene helft van het personeel mocht de bestellingen opnemen en serveren, de andere helft mocht alleen de tafels afruimen. We hebben ruim een halfuur aan een tafel gezeten waar nog de etensresten van de vorige klanten afgeruimd moesten worden, tot 2 keer toe aan een snel voorbij komende jongedame gevraagd of ze wilde afruimen, eindelijk kwam iemand de borden weghalen maar niemand kwam met een doekje de tafel schoonmaken. Naast de wijn hadden wij mineraalwater gevraagd, ook hier moesten wij aan een voorbijlopende serveerster 3 keer vragen waar het water bleef. Na ongeveer een uur werd de bestelling voor het eten opgenomen en na nog eens een uur wachten (en gevraagd, en gevraagd) kwamen de borden op tafel.
Jammer A la Plancha, we hadden ons verheugd op deze prachtige plek aan de Maas, maar de volgende keer zullen we toch echt ergens anders gaan genieten van mooi uitzicht, maar dan wel bij een restaurant waar een correcte en vakkundige bediening wordt geboden en waar de prijs/kwaliteit verhouding van wat je eet en drinkt niet te wensen over laat. Pop-up prijs?
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wat een mooi initiatief is dit toch! Op een zeer fraaie lokatie - groot terras aan de maas met geweldig uitzicht - wordt op eenvoudige wijze vis van hoge kwaliteit (Schmidt Zeevis) bereid. Je waant je aan de Mediterranee.
De wachttijden zijn soms lang en het systeem met de visjes waarmee je op wacht wordt gezet voor een plekje loopt niet helemaal lekker maar dat is snel vergeten.
Wij genoten van vissoep, mosselen, dorade en inktvis/jacobsschelpen - vergezeld door een fles pinot gris en hadden een topavond.
Bedankt voor jullie bezoek Dasten en graag tot snel!
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gistermiddag al om 5 uur neergestreken bij A La Plancha op het Noordereiland in Rotterdam. Best vroeg om uit eten te gaan, maar niet op deze heerlijke plek waar in het zonnetje lekker kan genieten van de skyline van Rotterdam. Nu eens niet de overbekende Holland Amerikakade met De Rotterdam en Hotel New York, maar alle ook mooie gebouwen aan de centrumzijde van de Nieuwe Maas aan de Boompjes met daarachter de Markthal.
De sfeer is ongedwongen en deed me het meest denken aan een strandtent, maar dan midden in de stad. Door de drukte en een beperkte keukencapaciteit, duurde het wel wat langer voor we onze bestelling kregen. Maar wachten op zo’n plek is geen straf.
A La Plancha heeft een leuke menukaart als je, zoals ik, van vis houdt. Alles komt vers van Schmit Zeevis dus dat zit wel goed. Wij aten er Gamba's en Zeebaars en die waren prima.
Het grootste complement is misschien wel dat mijn vrouw zegt niet zo van vis te houden en nu met veel smaak een zeebaars verorberde. Ook onze dochters die zeggen ook niet echt van vis te houden en voldoende hadden aan de tortilla en een salade smulden mee van de zeebaars.
Mijn doel van deze dag was geslaagd! Ik ken weer een prima plek om heerlijk van vis te genieten en in het zonnetje te zitten en ik heb er in ons gezin een paar liefhebbers van goede vis bij! Check wel altijd even de site want A La Plancha is alleen bij mooi weer open.
Bedankt voor jullie bezoek en wat leuk om te horen dat zelfs de niet-visliefhebbers genoten!
Suzanne A.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Als je een visrestaurant bent, serveer je geen gamba's met darmkanaal er nog in en al helemaal geen dichte schelpen. Cursusje schelpdieren bereiden voor dummies de kok misschien? Helemaal jammer dat ik dit aangaf bij de bediening, maar er gereageerd werd met "ok" en een glimlach. Geen excuses of er melding van maken bij de kok. Ik hoef geen korting of nieuw gerecht, maar erkenning van mijn klacht zou fijn zijn.
Verder was de rijst van de paella een soort havermoutpap in plaats van een mooie smeuige korrel. Kortom, ga alsjeblieft ergens anders eten. Er zijn genoeg andere mooie plekken in Rotterdam.
Tommy88 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wat een toplocatie, zo aan het water met een prachtig uitzicht over de Rotterdamse skyline. De verse vis is erg lekker, de bijgerechten zijn helaas een beetje inspiratieloos. Overall is het nogal duur. Met z'n 2e waren we 65 euro kwijt voor 2 keer drinken, en 3 gangen. Service is, hoe goed bedoeld ook, nogal chaotisch. Veel bestellingen worden volgens mij vergeten. Als het komende zomer weer open gaat moet je minimaal rekening houden met een diner van 2 uur, plus een wachttijd van 15 tot 30 minuten.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
De locatie is schitterend, je zit bijna 'in het water' en later op de avond, als de lichtjes aan gaan in de stad wordt het alleen maar mooier!
Maar.....het is een restaurant waar je naar toe komt om lekker te eten. En dat viel erg tegen, de paddenstoelen als voorgerecht waren smaakloos, de gepofte aardappel was ronduit slecht, de gamba's net niet gaar en de slibtongetjes waren maar aan 1 zijde gaar, de venkelsalade had al te lang gestaan en was te nat. Toen ik een opmerking over de slibtongetjes maakte zei de ober "dat is jammer dan". Er werken erg jonge en enthousiaste mensen, maar missen de professionaliteit.
En wijn aanbieden in de bekende waterglazen is wel erg 2010. Uiteindelijk €197,00 afgerekend voor 4 personen, wat voor de geleverde kwaliteit veel te duur is. Voor mij blijft het bij deze ene keer tenzij ze hun act op orde krijgen.
Stampioen .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
ik woon in de buurt en ging nu voor het eerst. Dom, dom. Er is geen sprake meer van een Hollands / Marokkaanse samenwerking. Het zal afgeketst zijn vanwege het verschil in denken hoe je met je klanten omgaat én wat je hen voorschotelt. Bij de meeste Rotterdamse Marokkaanse visrestaurants is de klant koning. Wij voelden ons geen koning hier. 1. Waar waren de sardientjes? 2. waar was de grill of de barbecue? 3. hoe slaag je er in om in zo'n mooie omgeving je terras sfeerloos te krijgen? 4. waarom neem je personeel aan dat meer van zichzelf en elkaar houdt dan van de gasten?
Het was hard werken om de (koude) tuinbonen en wat er bij lag weg te kauwen, en dan was er ook nog de rauwe inktvis druipend van de citroen. En niet te vergeten de zeebaars van de bakplaat die - kaal en wat grauw - eenzaam op een wit bord lag. Als ik nu langsfiets, zou ik de toeristen willen toeroepen: 'Het kan ook anders in Rotterdam, hoor.'
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Op een fantastische plek op het oude brughoofd naast de Willemsbrug op het Noordereiland zit dit pop-up restaurant. Aangezien het alleen een terras is, is het restaurant alleen open met goed weer. Check dus vooral ook even website of bel voordat je besluit erheen te gaan.

De vis is geweldig vers en erg lekker klaargemaakt. Aangezien de keuken vaak wisselt is het lastig om specifieke gerechten aan te bevelen maar alles wat wij hadden was lekker.

Wel is de bediening aan de trage kant en hadden we al behoorlijk veel bier moeten drinken voordat het eten eindelijk op tafel kwam.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Leuk concept, vis van de dag en lekker aan de maas zittend. Het eten duurde vreselijk lang voor het geserveerd was. Op zich geen probleem, maar op een gegeven liepen er al zoveel mensen weg dat we dachten dat ons eten vergeten was, anderen leken hun visje al eerder te krijgen. Bij navraag na ca. 30 minuten kregen we te horen dat de gamba's op de plaat lagen. Echter kregen we het gevoel dat onze bestelling nu net pas door was gekomen. Ca. 20 minuten later was daar het voorgerecht: gamba's met een klodder mayonaise. Gamba's smaakten goed, evenals de caponata.

Op naar het hoofdgerecht: dorade, roggevin en roodbaars. Na de lekkere gamba's konden we niet wachten op de vissen die in aantocht waren. Echter duurde het meer dan een uur voordat deze arriveerden. Bij navraag kregen we plots het eten, waarvan wel een kikkererwtensalade zonder marinade was. Zo uit het potje en klaar, leek wel.

Hoe dan ook, de vissen! Eindelijk, smullen! Maar ook hier liepen we tegen een flinke teleurstelling aan: heeft het lange wachten mijn smaakpapillen een beetje verdoofd of smaakte het echt wat vlak? Er leek niet veel smaak aan te zitten, het vis zelf was opzich oké, prima gebakken. Echter mistte de smaaksensatie, die bleef weg. En een klein beetje groente had een leuke toevoeging geweest. Klein beetje tomaat, komkommer en een citroentje, dat was het.

Ondanks de lange wachttijden was het personeel verder erg vriendelijk, alleen zou het fijn zijn niet het gevoel te krijgen dat ze je in de keuken of ergens vergeten zijn.
Hennepen55 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Locatie en concept is superleuk! Maar....jammer dat er niet wat meer aandacht aan het eten wordt besteed. Met een beetje meer kruiden en een dressing bij de salade zou alles al een stuk beter smaken. Gemiste kans! De tuinbonensalade smaakt echt nergens naar, zag er ook raar uit, het leek wel of ze er kikkerdril in gedaan hadden. De bediening was wel oke.
GreetjePieterson .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Okt, service en eten zijn hoogstens gemiddeld te noemen, maar dat wordt meer dan goed gemaakt als het zonnetje schijnt en je dan een ronduit spectaculair uitzicht hebt over het centrum van Rotterdam. De langsvarende schepen kun je bijna aanraken ;-).