A la minute

Eemplein 20a 3812 EA Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant A la minute

Traditioneel en trendy

Bereid je voor op een waanzinnig lekkere avond uit. Hier hoef je geen uren op je voor-, hoofd- of nagerecht te wachten. Integendeel. Traditioneel mediterrane gerechten worden voor het oog van de gasten bereid, dus je kunt van minuut tot minuut volgen hoe het knapperige korstje van je pizza langzaam goudbruin kleurt. In de authentieke Woodstone oven worden dagverse producten omgetoverd tot prachtige Italiaanse kunstwerkjes. Een must om hier een keertje te hebben gegeten!

Meer informatie over restaurant A la minute

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 11:30 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
EWB .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gezellig klein restaurant. Heerlijke pizza en salade gegeten met na afloop een prima kop koffie. Dit alles tegen een goede prijs. Vriendelijk personeel.
Mvannuil .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
klein maar fijn restaurant. Het was mooi weer dus we zaten buiten. Heerlijk voorgerecht: sicialiaanse gehaktballetjes en een broodarrangement. Allebei heerlijk. Daarna afgesloten met een pasta: pasta polle en een pasta met ossehaaspuntjes en paprikasaus. De smaak is heerlijk puur en er is voldoende.
Manita V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat een gezellig en prettig restaurant. We kwamen hier terecht omdat we na het eten graag naar de bioscoop wilden. Het voorgerecht van antipasta voor twee personen was lekker en gezellig omdat we samen van een groot bord konden eten. De daarna gekozen hamburger was smeuïg en de saus kruidig. De aardappeltjes erbij waren ook erg lekker maar er had nog wat meer aoli bij gemogen. Het personeel is zeer vriendelijk en doet echt zijn best om je een fijne avond te bezorgen. Toen ze er achter kwamen dat ik jarig was ben ik uitgebreid gefeliciteerd en kreeg ik nog wat lekkers mee voor thuis. We komen hier zeker nog een keertje terug om de pizza's te proberen.
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Klein maar fijn restaurant op het Eemplein. Hier een tijd geleden gegeten voordat we naar de film gingen. Het personeel is vriendelijk en gastvrij . Prijs kwaliteit verhouding is goed.
Wij kozen voor de pasta en die is ons goed bevallen. Ook al was 1 gerecht niet goed genoteerd - pasta parma i.p.v. pasta marinara -de smaak was er niet minder om.
DLYHU .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Kleine Italiaan op het Eemplein. Bestel hier zo nu en dan penne met kip met roomsaus. Staat niet op de kaart, maar maken ze speciaal voor je klaar, erg attent. Af en toe zijn de porties wat klein, maar de smaak is prima. Wat brood erbij, heerlijk. Ziet er gezellig uit, mooi knus ingericht. Onlangs van eigenaar veranderd, kijken of ze het niveau omhoog kunnen tillen.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
A la Minute heeft vriendelijk personeel, die tevens snel het eten serveren. Top service, werkelijk waar. Het Italiaanse eten is van hoge kwaliteit, en uiteraard is het echt Italiaans. Zowel de pizza als de pasta's waren heerlijk, al met al zeker een aanrader op het Eemplein.
Jippie83 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Leuk klein restaurant met geweldig terras op het Eemplein. Het personeel en de eigenaar zijn altijd erg vriendelijk. Maar het belangrijkste is dat het eenvoudige Italiaanse altijd heerlijk is.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Verrassend lekker gegeten! Nadat we eigenlijk al wel alles hebben geprobeerd op het troosteloze Eemplein waren we toe aan A La Minute. We verwachtten er niet zo heel veel van, omdat de kwaliteit van de eettentjes op het Eemplein over het algemeen onder de maat ligt.

Tot onze verrassing was het eten lekker en de bediening meer dan voldoende. Het interieur zag er wat "fashionably shabby" uit, en dat was wel een beetje jammer. De entree, carpaccio, was lekker alhoewel de carpaccio lauw was. Ik had de indruk dat het voorgerecht opgemaakt was op een warm bord, en dat hoort natuurlijk niet bij een koud voorgerecht. Niettemin was de smaak op orde.

De hoofdgerechten waren erg lekker - de lasagne (met extra olijven) en de penne carbonara waren erg lekker. De hoeveelheid was aan de enorme kant, maar beter te veel dan te weinig.

De rekening viel heel goed mee. Eerder schreef iemand dat ze de gerechten prijzig vond, maar dat wil ik graag tegenspreken. Minder dan 20 euro voor een lekker hoofdgerecht vind ik meer dan redelijk.

We komen hier zeker nog eens terug.
Sven-Eric B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Na lang zuchtend en steunend zoeken naar een leuk eettentje op het Eemplein hebben we ervoor om A la minute maar eens te proberen. Van wat het troosteloos kille plein te bieden heeft aan eetgelegenheden, lijkt A la minute ons het meest degelijke. Eenmaal binnen worden we warm ontvangen door zowel de bediening als het personeel vanuit de open keuken.

De inrichting van het restaurantje is een compromis tussen een gebrek aan ruimte en een sfeervolle aankleding met een moderne twist. De tafels staan benauwend dicht op elkaar en pal naast de deur van de ingang. Deze deur wordt doorgaans op een kiertje opengelaten om voor een goede doorluchting te zorgen; wat de hitte komende van de open keuken tegen hoort te gaan, maar eerder voor een storende tochtstroom zorgt. We worden naar de twee onhandig hoge tafels met zitkrukken van op heuphoogte begeleid. De service verloopt vriendelijk en op een aangename snelheid.

Het menu geeft een misplaatste allure weer van een bovengemiddelde klasse; naast de simpel ogende gerechten staan gepeperde prijzen. Mijn vriend gaat voor een pizza, welke prima in de smaak valt, maar geen blijk geeft van iets bijzonders.
Ik kies voor een visgerecht, bestaande uit vijf grote gegrilde garnalen gepaard met ovenaardappels, gegrilde groenten en een aioli-sausje. De garnalen zijn niet gepeld en evenmin ontdarmd. Bij het serveren worden de aardappels vergeten. Pas wanneer ik ernaar vraag, wordt mij medegedeeld, dat deze niet langer voorradig zijn. Zonder dat het met mij overlegd wordt, krijg ik, in plaats van de aardappels, een armoedig gevuld bakje met in rode saus zwemmend lauwe pasta, waarvan de smaak al gauw eentonig wordt.
Mijn vriend en ik besluiten om een eind te breien aan dit culinair avontuurtje en komen tot de conclusie om A la minute voortaan te vermijden.
Meneer-lars .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
A la minute is een erg pittoresk en sfeervol ingericht restaurantje. Erg fijn om zo'n restaurant naast de deur te hebben zitten. Je proeft dat alles vers is in tegenstelling tot de grote restaurant ketens die zich op het eemplein bevinden. Ik heb er nu 4 keer gegeten en elke keer een heerlijk smaakvol Italiaans gerecht gekregen. De bediening is erg vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Ook is het fijn dat er afgehaald kan worden. De enige tip die ik wil geven is dat er meer groentes in de pasta's mogen. Voor de rest helemaal top!
Zonneschijn .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Prima eten, leuke inrichting. De bediening is vriendelijk en snel. Het terras is ook erg leuk aangekleed met leuke loungebanken! Afgelopen keer hier alleen een broodje gegeten tijdens de lunch en wat gedronken, het broodje "panini a-la minute" was erg lekker. Lekker warm en goed belegd voor een zeer schappelijke prijs.
Liefhebber1968 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Vorige week zaterdag hier gegeten! Het was geweldig heerlijke houtoven pizza's, je merkt dat de kok uit italie komt betreft zijn manier van koken echt fantastisch!! Dit is een aanwinst voor Amersfoort! Wij komen zeker terug!! Bediening was ook top!
Jesse D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Spontaan hier binnen gelopen. Eerst gedacht dat het een koffiebar was door het grote Illy logo op de gevel. Misschien zouden ze meer moeten accentueren dat ze een Italiaans restaurant zijn omdat er anders misschien mensen aan voorbij lopen en naar de buren gaan?
Voor de pizza gegaan. Niet duur en je kan toevoegen wat je wil. En zuinig zijn ze absoluut niet :-)
Decor is persoonlijk. Ik vond het leuk en losjes ingericht. Bediening wat je verwacht. Vriendelijk en beleefd. Ik kom hier zeker terug.
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Eindelijk een Italiaan die niet te zuinig is met z'n pastagerechten! Gewoon een vol bord en HEERLIJK! Ook een gezellige sfeer op het hele gezellige Eemplein. Ook aan te raden voor alleen een bakje (goeie!) koffie of een middagje werken met je laptop in dit restaurant. :D En speciaal voor ons een borrelhapje samengesteld, voor 's avonds op het terras. Kortom: niets dan lof!