A en B Thai gastrobar

Grotestraat Centrum 19 6301 CV Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant A en B Thai gastrobar

Van generatie op generatie

Chef-kok Sudawan kreeg de liefde voor de Thaise keuken van huis uit mee. Zij leerde de kookkunst voor het grootste deel van haar moeder en voegde hier later de kennis van traditionele en moderne kookopleidingen aan toe. Samen met sommelier Benno, stelt Sudawan haar menu’s samen en dit leidt tot adembenemende gerechten die worden bereid met verse producten en kruidige specerijen uit Thailand. Hier proef je authentieke Thaise smaken, soms traditioneel geserveerd en soms in een modern jasje gestoken.

Meer informatie over restaurant A en B Thai gastrobar

Maandag vanaf 16:30
Dinsdag en woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag vanaf 16:30
Zaterdag vanaf 15:00
Zondag vanaf 13:00

Familie J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We hadden de vele lovende berichten gelezen over dit restaurant en waren enorm nieuwsgierig geworden. Het eten was echt ontzettend lekker, verrassend en vers. Het was allemaal heerlijk, goed en senang. En als afsluiting de citroen sorbetijs opgeslagen met wodka en prosecco!
Henri R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
joke E.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Hebben heerlijk gegeten.
Letty O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Ondanks dat hij alleen was, werden de gerechten snel bereid en gebracht. Was wel een beetje kortaf, Thaise glimlach ..?
Geen achtergrondmuziekje, klein restaurant, sfeervol, niet kitscherig.
Letty O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten, ontvangst kon iets hartelijker. Direct al werd aangegeven dat hij er alleen voor stond. Hij had het dus druk en kon niet veel tijd aan je besteden. Desondanks snel geholpen en heerlijk gegeten.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Verse ingrediënten. 2 prima koks. Superlekker. Een herhaling waard.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Tussen alle 'gewone' restaurants vonden we gelukkig dit restaurantje middenin Valkenburg. Een schot in de roos zo bleek. Met name het rundvleesgerecht was verrukkelijk! We komen nog een keer terug voor de Thom Ka soep... De gastheer is niet van het type die met flair kan uitdragen "ik heet u allen van harte welkom". Hij bedoeld het wel goed; is gastheer op geheel eigen wijze.
De tafel van Robert V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk Thais gegeten met vrienden in Valkenburg. Kaart niet heel uitgebreid, maar wel met zeer verrassende keuzes. Niet zo'n grote zaak, maar wel helemaal vol met mensen die genoten van de smaakvolle en mooi opgediende gerechten. De pittigheid aanduiding klopte prima. Een onverwachte vondst in het horecastraatje van Valkenburg!
Henri B.
Heerlijke gerechte!! De kaart iets anders gemaakt en samengesteld als je in Nederland bij een Thais restaurant gewend bent met keuze tussen kip, varken, rund en vis.
Maar zeker als je van Thais eten houd, moet je er een keer eten!!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Klein restaurant in Valkenburg met heerlijke Thaise gerechten, uiterst vriendelijke gastheer en lekkere wijnen. We proberen hier zo vaak als mogelijk te komen en altijd weer even lekker. Absolute aanrader! Wel even reserveren.
Mauriliers S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Lekker eten in een klein restaurant. Vriendelijke bediening. Inrichting kan beter. Nadeel is dat het ook een afhaal restaurant is.
Nadia S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Er wordt uitsluitend met verse producten gekookt en dat proef je! Veel groenten, heerlijke runder salade, kip curry en soep. Alles smaakt ook authentiek. De bediening is ook uitstekend, de kalme, doch proactieve eigenaar die je op je gemak een tafeltje laat uitkiezen en er alles aan doet om het eten en de beleving naar wens te maken. Wij hebben ontzettend genoten, raden dit restaurant bij vrienden aan en zullen zeker terugkomen als we in de buurt zijn!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima restaurant met een goede niet te grote kaart. Er wordt gewerkt met verse producten.
dick W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij hadden 's middags al stevig zitten lunchen, dus gelijk maar met het hoofdgerechten begonnen. We hadden Kai Pad Med Mamuang, gewokte kip met cashewnoten, verse ananas en groenten en een Neua Pad prik Thai Dam, gewokt rundvlees met zwarte peper, oestersaus en groenten. Beide gerechten voortreffelijk van smaak en de bolletjes ijs als dessert waren ook goed. Klein, maar prettig restaurant. Prima bediening. Een aanwinst voor Valkenburg.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Beste Thai in Valkenburg en omstreken. Vriendelijk personeel, gezellig aangeklede Gastrobar en topkok. Ik begrijp niet dat iedereen in Valkenburg bij de kilo-klapper zit terwijl je echt goed en gezond bij deze Thai kan eten en genieten.
Lisa R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijke, rustige plek in het toeristische Valkenburg. Fantastisch eten en prettige bediening!
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Het was erg druk vw de kerstparade. Het restaurant zat binnen en buiten vol. Er was te weinig bediening al waren deze gastvrij en vriendelijk. Het eten maakte dat lange wachten meer dan goed. Prachtige gerechten! Heerlijk op smaak en mooie ingrediënten.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Op 2 december gegeten in dit restaurant. Een prettige afwisseling tussen alle andere restaurants in Valkenburg die vergelijkbare gerechten voorschotelen. Dus is deze Thai een welkome afwisseling en hetgeen je voorgeschoteld krijgt is ook prima. Daar valt weinig op aan te merken. Wij zouden bij een volgend bezoek aan Valkenburg hier rustig weer binnen stappen. Ook de bediening is vriendelijk, niet onbelangrijk!
Trinette S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisteravond hier heerlijk Thais gegeten. Leuk restaurantje in gezellige straat in Valkenburg Centrum. Buiten op terras gezeten, eigenlijk te gek dat dat kan eind November, maar is normaal in centrum. Voorgerecht, loempia's en gemengde gerechtjes waren lekker. Pad Thai hoofdgerecht was verrukkelijk. Mooie combi met limburgse witte wijn. Heel vriendelijke bediening. Aanrader!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op de eerste avond hebben we meteen gereserveerd voor de volgende dag, jammer dat we 1,5 uur moeten rijden voor dit restaurant.
Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Rustig binnen gezeten op een zondagavond, terwijl het midden in het drukke centrum ligt en het daar verder ook druk was.
Vriendelijke ontvangst. Men had geen rekening gehouden met mijn voorkeur om bij het raam te zitten, terwijl daar wel de mogelijkheid toe was geweest. Jammer.
Begonnen met huisgemaakte viskoekjes die slap waren en waarbij er geen vis was te proeven. Voor verbetering vatbaar.
Hoofdgerecht:Gebakken Baramundi filet met zoet-zure saus en groenten. Heerlijk. Veel visstukjes, lekkere saus. Recept houden zo.
Bediening was net een paar dagen aan het werk en begreep het nog niet zo goed allemaal. Maar kwam goed weg met een alleraardigste glimlach.
Het interieur is eenvoudig.
Beste Nathalie,

Dank je wel voor jullie bezoek van zondag 16 oktober en de recensie die je daarover hebt willen schrijven.

Wat betreft het aan het raam zitten; Ondanks de door jullie ervaren rust op het moment van jullie binnenkomst, was het die zondagmiddag zeer druk i.v.m. de jaarlijkse Bokkenmarkt, waarschijnlijk dat we de aanvraag voor een raamtafel hierdoor over het hoofd hebben gezien. Onze excuses daarvoor.

En dan over de viskoekjes (Tod Man Pla); deze zijn naar onze mening NIET voor verbetering vatbaar. We gebruiken een beproefd, origineel en traditioneel Thais recept, honderd procent vis (dus geen zetmeel of andere toevoeging om ze krokant te maken) met rode curry-pasta en verse kruiden en boontjes. Zacht en smeuïg met net de juiste subtiele smaak. Zo heeft de chef het geleerd en zo zijn ze volgens ons precies goed.

Het doet ons plezier dat de Pla Priaw Wan en onze vriendelijke bediening wèl in de smaak vielen!

Nogmaals dank voor jullie bezoek en graag tot een volgende keer.

B. Kersten