A en B Thai gastrobar

Grotestraat Centrum 19 6301 CV Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over restaurant A en B Thai gastrobar

Van generatie op generatie

Chef-kok Sudawan kreeg de liefde voor de Thaise keuken van huis uit mee. Zij leerde de kookkunst voor het grootste deel van haar moeder en voegde hier later de kennis van traditionele en moderne kookopleidingen aan toe. Samen met sommelier Benno, stelt Sudawan haar menu’s samen en dit leidt tot adembenemende gerechten die worden bereid met verse producten en kruidige specerijen uit Thailand. Hier proef je de authentieke Thaise smaken die stuk voor stuk in een modern jasje zijn gestoken.

Meer informatie over restaurant A en B Thai gastrobar

Maandag vanaf 16:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag, Donderdag en Vrijdag vanaf 16:30
Zaterdag vanaf 15:00
Zondag vanaf 13:00

Trinette S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gisteravond hier heerlijk Thais gegeten. Leuk restaurantje in gezellige straat in Valkenburg Centrum. Buiten op terras gezeten, eigenlijk te gek dat dat kan eind November, maar is normaal in centrum. Voorgerecht, loempia's en gemengde gerechtjes waren lekker. Pad Thai hoofdgerecht was verrukkelijk. Mooie combi met limburgse witte wijn. Heel vriendelijke bediening. Aanrader!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op de eerste avond hebben we meteen gereserveerd voor de volgende dag, jammer dat we 1,5 uur moeten rijden voor dit restaurant.
NathalieHoe .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Rustig binnen gezeten op een zondagavond, terwijl het midden in het drukke centrum ligt en het daar verder ook druk was.
Vriendelijke ontvangst. Men had geen rekening gehouden met mijn voorkeur om bij het raam te zitten, terwijl daar wel de mogelijkheid toe was geweest. Jammer.
Begonnen met huisgemaakte viskoekjes die slap waren en waarbij er geen vis was te proeven. Voor verbetering vatbaar.
Hoofdgerecht:Gebakken Baramundi filet met zoet-zure saus en groenten. Heerlijk. Veel visstukjes, lekkere saus. Recept houden zo.
Bediening was net een paar dagen aan het werk en begreep het nog niet zo goed allemaal. Maar kwam goed weg met een alleraardigste glimlach.
Het interieur is eenvoudig.
Beste Nathalie,

Dank je wel voor jullie bezoek van zondag 16 oktober en de recensie die je daarover hebt willen schrijven.

Wat betreft het aan het raam zitten; Ondanks de door jullie ervaren rust op het moment van jullie binnenkomst, was het die zondagmiddag zeer druk i.v.m. de jaarlijkse Bokkenmarkt, waarschijnlijk dat we de aanvraag voor een raamtafel hierdoor over het hoofd hebben gezien. Onze excuses daarvoor.

En dan over de viskoekjes (Tod Man Pla); deze zijn naar onze mening NIET voor verbetering vatbaar. We gebruiken een beproefd, origineel en traditioneel Thais recept, honderd procent vis (dus geen zetmeel of andere toevoeging om ze krokant te maken) met rode curry-pasta en verse kruiden en boontjes. Zacht en smeuïg met net de juiste subtiele smaak. Zo heeft de chef het geleerd en zo zijn ze volgens ons precies goed.

Het doet ons plezier dat de Pla Priaw Wan en onze vriendelijke bediening wèl in de smaak vielen!

Nogmaals dank voor jullie bezoek en graag tot een volgende keer.

B. Kersten
Guusvangemert .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prettig dat we op zaterdagmiddag nog konden reserveren voor dezelfde avond.
De menukeuze was ietwat aan de magere kant; echter het eten was heerlijk.
Ambiance en sfeer is niet echt Thais.
Rachel C.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Zondagavond met drie personen gegeten, rundvlees, kip en visgerecht. Alles dik in orde, alles vers met mooie subtiele smaken. Porties ruim voldoende en nagerecht mooi verzorgd. Zeer vriendelijke bediening en een lekker verwarmde zitplaats buiten op het terras. We komen zeker nog een keer terug.
Tiffany T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bij A en B Thai gegeten met 5 vriendinnen. Het was lekker weertje en dus was er een tafeltje op het terras gereserveerd voor ons. Dit was geen specifieke vraag bij het reserveren dus erg prettig dat hier aan gedacht wordt! Als voorgerecht hadden we de gemengde hapjes, deze waren alle 4 goed van smaak en ideaal als je geen keuze kunt maken uit de voorgerechten. De verschillende hoofdgerechten waren heerlijk, vers en meer dan voldoende. Als dessert gekozen voor een scroppino, niet thais maar wel lekker fris na zo'n pittige curry! De bediening was een beetje chaotisch maar wel vriendelijk. Prijzen zijn prima! Een waardig restaurantje!
DigiDennis .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij denken dat we uit de vele restaurants die Valkenburg rijk is, gisteravond de beste hebben uitgekozen :-)
Erg lekker gegeten, wij hadden als voorgerecht de saté en kokossoep, die beiden erg goed smaakten. Hoofdgerechten waren de Zacht gestoofd rundvlees in milde Massaman curry en de Rundvlees in rode curry. Het gestoofd rundvlees was heerlijk mals en beide gerechten waren met een heerlijke curry. Lekkere Thaise smaken!!
We wensen de eigenaren veel klandizie toe (nee, we zijn geen familie/ vrienden/ kennissen ;-)
Rikshar .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk Thais eten met een authentieke smaak. Eendenbout bested, deze was heerlijk mals en zeker goed van smaak. Ook de bediening was goed.
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Midden tussen steaks, pasta en pizza's vind je in het toeristisch hoofdstraatje van Valkenburg. Een klein terras, waar je toch voldoende ruimte en uitzicht hebt.
De bediening was niet echt uitnodigend of vriendelijk. Meer afstandelijk en zakelijk.
Het voorafje van 4 verschillende hapjes was niet echt opvallend. Beetje flauw van smaak. Niet spannend of opvallend.
De gambas waren voortreffelijk van smaak en zorgen voor een verhoogde score. Hierbij werd een Limburgse witte wijn, voor € 5,50, geadviseerd. Deze wijn was vlak van smaak. Geen topper. De rundvlees in rode curry was niet opvallend lekker. Gewoontjes. Iets te weinig vlees.
De koffie, chocolaatjes en borreltjes na het eten voldeden aan de verwachtingen.
In Valkenburg en zin om lekker (anders) te eten? Gewoon naar dit restaurant.
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het eten bij dit restaurant is overheerlijk. Ik las eerder recensies over kleine porties maar ik vind het precies genoeg en wij zijn grote eters. Je hebt tenminste niet zoals bij de chinees heel veel over dat dn moet worden weggeggooid. Alle ingredienten zijn vers en wordt door een vrolijke chef klaargemaakt. Het is een restaurantje dat je in Valkenburg gauw over het hoofd zult zien tussen al het geweld van steakhouses en grillbars maar het is echt de moeite waard en niet duur. Een aanrader en wij gaan zeker terug.
JanssenHenny .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij A en B Thai gastrobar. Een gezellig klein restaurant in het toeristische gedeelte van Valkenburg. Top service, leuke kleine gerechtjes en een aanrader voor wie houdt van mooie gerechten die heerlijk smaken en gemaakt zijn van pure een eerlijke ingrediënten. Ook de wijnkaart mag er zijn. Als je van genieten houdt raad ik je dit restaurant van harte aan.
Gast02 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Hartje Valkenburg tussen de pizzaboeren en steakhousen met onbeperkt eten ligt een Thaise oase. We worden bijna weggejaagd door de ober die meldt dat de kleine keuken wellicht lange wachttijden veroorzaakt. Aangezien nog niet de helft van de tafels bezet is en wij niet verleid worden door de buren, besluiten we toch te blijven. De ober heeft respect voor dit besluit en wordt gaande de avond vriendelijker. Van vertraging merken we overigens niets. In een mooi tempo worden drankjes en gerechten opgediend. Heerlijke garnalen, paddo's en curry. De gerechten doen wat huiselijk aan. Geen opsmuk, maar eenvoudige gerechten die uitstekend smaken. Op het terras heb je een mooi uitzicht op de Valkenburg boulevard.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Fantastisch eten, zowel de smaak als ook de geur van verse kruiden en ingrediënten. In het voorbijgaan zou dit restaurant mij niet opgevallen zijn, maar door de recensies toch hier beland. Een absolute aanrader!
Lie2012 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
wat opviel was dat het extreem rustig was, terwijl de andere restaurants/ terrassen wel vol zaten in Valkenburg.
We bestelden met 2 personen 3 voorgerechten. De viskoekjes smaakten niet naar vis en het was allemaal heel weinig.
De hoofdgerechten pittige kipcurry en een rundvleescurry waren lekker van smaak maar je krijgt echt alleen een bolletje rijst en een beetje curry in een pannetje. Geen salade, geen brood.
Voor ons echt veel te kleine porties.
Beste Lie,
Dank je wel voor je bezoek en voor je recensie.
Wat betreft je kritiek wil ik graag het volgende opmerken:
In onze ervaring smaken Thaise viskoekjes nooit echt specifiek naar vis. Het is een gerecht dat gemaakt wordt van visfilet die heel fijn gesneden wordt met toevoeging van (rode) currypasta en een aantal verse Thaise kruiden en specerijen. Het eindresultaat is een kruidig koekje waarin de vis wel te proeven maar niet op de voorgrond is.
Wat betreft de grootte van de porties, het " beetje curry in een pannetje" is volgens ons een normale portie vlees en daarbij nog groenten en kokosmelk. Salade en brood serveren wij niet, dat is nu eenmaal ongebruikelijk in de Thaise keuken. Extra rijst kan uiteraard altijd besteld worden.
We vinden het dan ook jammer dat we op de avond zelf niet begrepen hebben dat jullie het niet genoeg vonden. We hadden dan graag een oplossing voor jullie bedacht.
Spicey .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk hebben wij gegeten na onze flinke wandeling in het heuvelland. Smaakvolle gerechtjes. Fijne bediening. Als wij weer gaan wandelen komen wij zeker weer terug in dit prettige restaurant.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij dit kleine restaurant. Bijzonder dat ze in zo'n compacte keuken zulk heerlijk eten kunnen bereiden. De kokossoep was heel romig en zacht van smaak, het vlees lekker gekruid, mals en heel smakelijk. Mijn hoofdgerecht (soort draadjesvlees stond niet op de kaart maar als tip gegeven door de eigenaar. Wel iets duurder dan de kaartgerechten, maar dat was het zeker waard.
Goed advies.
Een aanrader om te gaan eten.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Alles wordt vers klaargemaakt. Het is heel kleinschalig. Wij vonden het eten vooral heel goed. De bediening was ook vriendelijk. De sfeer zou wel wat gezelliger kunnen. Dat heeft vooral met de inrichting van het restaurant te maken. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ninarosa .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
eergisteren gegeten; 20% korting tot 18.00 uur! mooie korting over alle gerechten.voorgerecht sate was lekker, gerecht buiten de kaart,padthai, was goed.begrijp alleen niet helemaal waar die 10-en en negens voor het eten vandaan komen? hebben we het wel over dezelfde eetgelegenheid? heb in thaise restaurants gegeten waar ik in vervoering raakte van de gerechten(oa rotterdam); moet ik die dan met het cijfer 20 beoordelen?!
Beste Ninarosa, dank je wel voor jullie bezoek en de moeite die je wilt nemen om een recensie te schrijven. Jammer dat je je niet voor kunt stellen dat andere mensen een andere (hogere) waardering dan de jouwe. Volgens ons is uit eten gaan een subjectieve ervaring, niet iedereen beoordeelt dat hetzelfde. En ja, die mensen zijn echt ook hier in hetzelfde bedrijf geweest. Nogmaals dank voor jullie bezoek en recensie, A en B
Jos1957 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Met vrienden gaan eten in dit kleine maar gezellige restaurant in Valkenburg. Hier kun je de echte Thaise keuken ervaren.
Vriendelijke eigenaar Benno verzorgt de bediening en zijn vrouw verzorgt al dat lekkers in de keuken!
Een aanwinst voor Valkenburg en omgeving, nee voor Limburg!!!!
Beste Jos 1957, Dank jullie wel voor je bezoek en jullie lovende woorden. Het was ons een genoegen om jullie van dienst te zijn en we hopen dat nogmaals te mogen doen.
Vriendelijke groeten van A en B
HenRav .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wederom bij A&B gegeten en, hoewel wij niet gereserveerd hadden en het zaterdag was, mochten wij toch gewoon aanschuiven. Het eten was zo mogelijk nog lekkerder dan de vorige keren! Bijkomend pluspunt: geen restaurant waar onze kinderen met zoveel geestdrift en overtuiging hun borden leeg eten. Voortreffelijk!
Beste HenRav,
Dank je wel voor jullie bezoek en de geschreven recensie, altijd leuk als mensen de moeite willen nemen om hun ervaringen te delen. Wij vonden het een eer jullie wederom te mogen verwelkomen. Mensen die zo'n lange reis voor lief nemen om bij ons te komen dineren mogen we wel tot de echte die-hard fans van de Thaise keuken rekenen! Nogmaals dank voor je bezoek en recensie en hopelijk tot een volgende keer.
A en B