5&33

Martelaarsgracht 5 1012 TN Amsterdam Nederland Kaart
31-208205333

Over restaurant 5&33

Sharing is caring

Een steenworp van het Centraal Station af gelegen ligt het indrukwekkende Art Hotel. Naast de mooie kamers en leuke faciliteiten beschikt het hotel ook over het prachtige restaurant 5&33! Het restaurant biedt een informeel shared dining-concept, geïnspireerd door de smaken uit de Mediterrane regio. Met de open keuken erbij is je avond werkelijk een fijne ervaring! Tip: bezoek de bar na het eten voor de lekkerste cocktails!

Meer informatie over restaurant 5&33

7,1
Duur
dmf81 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Deborah O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Topavond! Eten was van zeer hoge kwaliteit en verrassend. De Italiaanse roots van de chef zijn zeker terug te proeven, heerlijk!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heel erg slecht eten. Op de tonijn carpaccio zat een laag smakeloze quinoa op, waardoor het hele gerecht flauw was. De bieten salade was gedressed met veel te bittere sla en de pecorino was onvindbaar. De wilde zeebaars was redelijk, maar die maak ik zelf net zo lekker. En dan is 48 euro echt bizar. De heritage tomato salad die daarbij zat waren gewoon doormidden gesneden tomaatjes. Echt allemaal een aanfluiting, we moesten 180 euro afrekenen voor 2 personen zonder nagerecht. Get your act together 5&33!
Else L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ik heb nog nooit zo slecht gegeten. Het concept "sharing" is erg leuk. Restaurant ziet er goed uit. Dat was het dan ook wel. We hadden 3 voorgerechten. Carpaccio smaakte naar salami. De buratta was smaakloos en de salade met tzatziki had ik net zo goed zelf op een bordje kunnen gooien. Het zag er echt niet uit en het was smakeloos. In tegenstelling tot het hoofdgerecht: de kabeljauw met brood "croutons". Laat het woord croutons maar weg, want de sneetjes brood waren pap geworden in de sappen van de groenten en de kabeljauw. Daarnaast was de hele kabeljauw veel en veel te zout. Als dessert hadden we een chocolade pecan cake was ook geen succes, erg droog namelijk. En de presentatie liet ook nog wat te wensen over. De cheesecake was het toppunt van de avond, dit was een smakelijk dessert en de presentatie zag er ook goed uit. Cappuccino was niet goed, schuimlaag verdween na paar tellen en de koffie was lauw.
Al met al, way overpriced. De kabeljauw kostte 42 euro. Ik had er nog geen 7 euro voor uitgegeven als ik dit wist. Ik had grootste verwachtingen van dit restaurant maar helaas. Ik zal hier dan ook nooit meer terugkomen.
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Grote teleurstelling het eten was zeker niet wat ik er van verwacht had. We waren met een gezelschap van 10. En kregen verschillende gerechtjes op tafel uit de Italiaanse keuken om te delen.het was het allemaal net niet, vlees te lang gebakken, pasta gemiddeld, antipasti goed maar daar kan weinig fout aangaan. Service deed wat ze moesten doen. We een heerlijke plek voor een borrel.
Anouk T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Na een tocht over de grachten tijdens het Amsterdam Light Festival hier gegeten, en heel erg genoten. Heerlijk eten, leuk concept dat 'food to share', super aardige en attente bediening en moderne en/maar heel gezellige ambiance. Wij komen zeker terug! Topavond gehad! Aanrader!!
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijke loungeplek en dat midden in het toeristengebied in Amsterdam. Ga voor de bites to share, dan is het nog heel betaalbaar ook. Een van de heerlijke gin & tonics erbij, maakt het helemaal af. Heerlijke rauwe tonijn, radicchio met truffel, oesters, gegratineerde Jacobsschelp: super lekker allemaal. Kan wel redelijk lawaaiig zijn, dus niet echt om bij te praten, maar hangend op een bank met vriendelijke bediening die af en toe de heerlijkste hapjes brengen, is het hier goed toeven
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Echt een bijzondere ervaring. Kleine gerechten met een goddelijke smaak. Mooie wijnen erbij. Sfeer (lekkere muziek) en bediening zijn erg prettig kortom; zeer aan te bevelen.
RNID .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Had hier al 2x gegeten (1x brunch). Maar afgelopen zaterdag was het nog beter dan de vorige keren. Aanrader: gnocchi met black angus ragout en de slow cooked octopus!
Service was uitstekend. Snel en vriendelijk. Ze kwamen bij ons op de bank zitten om de bestelling op te nemen. Vind ik meteen gezellig. Ik hou niet zo'n van stijve bediening.
In de bar van het restaurant was een soort van verjaardags feestje gaande wat het meteen levendig maakte. Dus daar zijn we ook nog even wat gaan drinken. 3 verschillende house cocktails gedronken. Allemaal top.
Al met al dus een lekkere avond uit!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Een egoïst als ik houdt niet van het chared dining concept maar bij dit restaurant maak ik graag een uitzondering. De porties waren dusdanig ruim dat ik blij was de schaamte te kunnen delen om bij sommige gangen de borden niet leeg te maken. Iemand heeft tenslotte zijn best gedaan dit voor ons te bereiden en met pijn in ons hart (maag) konden we gewoon soms niet meer, we ploften. Maar lekker was het wel! We begonnen met een selectie aan gerijpte ham geserveerd op een houten plank. Daar hoef je dan niet goed voor te kunnen koken maar mijn zegen heeft het. Als tussen risotto en spaghetti met truffel. Hiermee bewees men de kookkunst in de vingers te hebben. Vooral het laatste was werkelijk overheerlijk en die schaal ging dus wel leeg. Hier na volgde zeebaars en lamsrack. Ook deze waren beiden uitstekend bereidt alleen moesten we hier wat van laten liggen, helaas. Zoals gezegd, de taks was bereikt. Het toetje hebben we dus maar gelaten voor wat het was.
Conform het hippe concept loopt het personeel deels in eigen kleding. Deels, want ik zag er ook een paar die met een soort schort om bedienden. Ik stoor mij er niet aan als ik uniform loos bedient wordt want het is mij gelijk wel duidelijk wie welke rol speelt maar trek dan een lijn en doe het met elk personeelslid, nu was het een beetje verwarrend. Wat ook verwarrend kan werken is dat 80 procent van hun de Nederlandse taal niet machtig is. Het zal mij persoonlijk een worst wezen maar om mij heen hoorde ik menig afkeurende opmerking hierover. Verder zijn ze vriendelijk en hebben ze geen steekje laten vallen gedurende de avond. We zijn keurig en alert bedient.
De ambiance is hip en modern maar oogt gezellig mede door de langgerekte open haard die het restaurant scheidt. Verder zag alles er gelikt uit alleen leken mij sommige onderdelen niet erg praktisch. In de bar bijvoorbeeld waar de serveerster letterlijk op de knieën moest gaan zitten om de drankjes op de tafel te zetten. Als bezoeker wordt je daar ook mee geconfronteerd, het is niet direct duidelijk welke wc je moet hebben.
Maar goed, eigenlijk ben ik zeikerd dat ik daar over val want voor de rest is het gewoon een top restaurant met een hele mooie robuust Italiaanse keuken. Ik kan dus ook gerust zeggen: “Ik kom weer terug”, of sorry, “I’ll be back”!
Mieke W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Mooie omgeving, keurige bediening, maar helaas het eten (lunch) was niet goed, lauw en slappe friet, sandwich was ook niet ok. Na dit gemeld te hebben werd ons koffie aangeboden. Dus dat was ok. Toen vroeg ik de rekening, en toen zei de ober dat we niks hoefden te betalen! Dat is nog eens service !!!
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Laatst voor een verjaardag hier gegeten. We hebben alles gedeeld en dat vind ik altijd een fijn concept. De serveerster had ons goed geadviseerd wat betreft aantal gerechtjes/hoofdgerechten zodat we niet teveel/te weinig zouden hebben. Vooral voor de truffel tagliolini zou ik hier alleen al graag terug komen. De cocktails smaakten ook erg goed en aan de andere kant van het eetgedeelte kun je een drankje doen bij de bar.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gisteren bij dit restaurant gegeten tijdens de restaurantweek. De ambiance is prima, al stond de muziek veel te hard. Ongeschikt om met een groep te gaan eten, want je kan elkaar bijna niet verstaan. De eerste twee gerechten waren prima. Het derde gerecht was de salade, bestaande uit 2 flinters kaas, groene bonen en sla op een ontbijtbordje, of een klein schaaltje met vis. De menukaart deed anders verwachten. Wij dachten dat dit bijgerechten waren, maar nee dit was het gerecht. De beetje vis dat we kregen was goed van smaak, maar de salade was een aanfluiting. Het toetje was evenmin bijzonder.
Helaas is dit een gemiste kans voor dit restaurant. Ik telde ongeveer 16 dames verdeeld over 3 tafels. Als je dan niet groots uitpakt, met voldoende eten voor iedereen, dan raak je klanten kwijt. Voor een bedrag van 29,50 voelde ik me bekocht. Dit is de 1e keer dat dit mij overkomen is, tijdens de restaurantweek. Jammer!
Wat de bediening betreft was ik tevreden. Een aardige jongeman die helaas geen Nederlands sprak, maar ook niet zo goed Engels. Vandaar het lage cijfer.
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
5&33 is het restaurant van het Artotel. Al een keer eerder gegeten met een groep buitenlanders die dit soort hotels/restaurants niet kennen.
Het interieur is heel bijzonder met als grote eyecatcher een heel lang soort openhaard, verschillende kunstobjecten en een groot videoscherm.
De kaart heeft een aantal voorgerechten die je kan delen maar ook voor 1 persoon kan bestellen, de hoofdgerechten zijn om te delen met 2 of 3 personen en zeker met een groep is dit een geweldige formule.
we hadden heerlijke kip, lamsvlees en een perfecte cote de boeuf. De huiswijn was heerlijk en maar weinig van de groep hebben nog een toetje besteld
hoewel het restaurant best groot is heeft het een hele gezellige sfeer en de prijs/kwaliteit van het eten is goed
Een beetje minpunt vind ik dat het personeel geen van allen nederlands spreekt
Dijcksma J.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk gegeten en genoten van de ambiance van het Art Hotel "Restaurant 5&33".
Het duurde even voordat we geholpen werden aan de tafel maar dat is zeker naar mate de avond vorderde helemaal goed gekomen. De bediening is internationaal, vriendelijk en erg attent. Zelfs de notitie die ik tijdens het reserveren had doorgegeven was goed doorgekomen en werd leuk op gereageerd.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
We waren al lang van plan hier eens langs te gaan bij het ART Hotel, dus van de week gereserveerd.
In het Engels werden we ontvangen, vriendelijk, maar valt me vaker op in hotels dat er helemaal geen Nederlands meer wordt gesproken. De rest van de avond ook geen enkel persoon dat Nederlands sprak.
We begonnen aan de bar met een heerlijke cocktail en we kregen er allebei een enorme bak popcorn bij ;) grappig...en lekkere popcorn ook.
Aan tafel kozen we voor de kleine gerechtjes om te delen, hier ook weer het shared diner concept.
We kozen totaal 6 gerechtjes welke 2 aan 2 uitgeserveerd werden.
Octopus, Tonijn,Burrata, Asperges met kwarteleitje,Gegratineerde coquille, en Pasta met konijn.
Allemaal even heerlijk en goed uitgevoerd.
Dit was precies voldoende voor 2 personen, en een stuk voordeliger ( duurste gerechtje € 14,-)dan de wat grotere gerechten om te delen ( prijzen van € 29,- tot € 72,-)
Ambiance is hip en design, maar doet een tikje ongezellig aan.
André T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Na bezoek van Rembrandt Late in Amsterdam heb ik bij restaurant 5&33 gegeten, gereserveerd middels Couvert Dinerweek. Voor beoordelen van het eten bestaat uit drie componenten, namelijk smaak, presentatie en creativiteit/originaliteit. Voor smaak was het net voldoende, maar voor de andere twee waren die onvoldoende. Eerste gerecht (voorgerecht) gepofte paprika was moeilijk eten, tweede gerecht (tussengerecht) Macaroni met ragout was beetje te veel, derde gerecht (hoofdgerecht) gegrilde lamb was lekker maar de portie erg klein en vierde gerecht (nagerecht) was heel eenvoudig opmaak.
Vooral als ik deze week net heb bij goede restaurants (Tante Kee, De Pepermolen en Amarone*) gegeten en afgelopen maand bij sterren restaurants (Cheval Blanc*, FG Food Labs*, De vrienden van Jacobs*, De Burgemeester*) gegeten, waar daar de presentatie betreft goed waren, en bij deze restaurant onder de maat gepresenteerd was. Dacht ik wat kreeg ik nou?
Qua keuze van formaat van de boorden was hier ook niet nagedacht. Misschien is beter als de manager of leiding gevende gaan eten bij sterren restaurant De Burgemeester*, want die heeft ook Italiaans keuken.
De bediening was vriendelijk en redelijk snel, maar spreek géén Nederlands, alleen Engels. Een keer was gebeurd dat de lege boord was nog niet weggehaald en kreeg ik al de volgende gerecht zonder nieuwe bestek. De inrichting was modern, maar het was toch te donker.
Jordi G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
5&33 is scherp aan de prijs, maar de gerechten bieden dan ook iets extra.
De inrichting is modern/strak, maar wel gezellig. En het concept dat je gerechtjes deelt met je tafelgenoten maakt het erg geschikt voor een gezellige avond met een groep. De kwaliteit varieerde wat, de twee keer dat ik er geweest ben. Uitstekende burrata is bijgebleven. de risotto was een keer perfect en een keer duidelijk mislukt. Toen we daar wat van zeiden werd hij onmiddellijk vervangen en werden er uitgebreid excuses aangeboden. Hierdoor had dit geen negatief effect op de avond en hebben we ons uitstekend vermaakt. De rekening was wel wat pittiger dan vantevoren gedacht.
Stef L.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Een hip restaurant met een moderne Italiaanse kaart gebaseerd op het "shared dining" principe. De kaart is onderverdeeld in kleine en grote gerechten, allen bedoeld om te delen. De gerechten worden netjes gepresenteerd, zijn goed en duidelijk met goede ingrediënten bereid. Het is niet goedkoop, met name de hoofdgerechten zijn aan de prijzige kant, maar we hebben in de 5 keer dat wij de afgelopen 2 jaar geweest zijn elke keer erg lekker gegeten. Gisteren hebben we van de kleine gerechten de coquilles, burrata, geroosterd buikspek, gefrituurde courgette en de gegrilde pepers genomen, stuk voor stuk niets op aan te merken. Ook de service is bij elk van onze bezoeken zeer attent, correct en oplettend geweest, wat je bij deze prijsstelling ook mag verwachten.
Sjaak Z.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Fantastisch mooie tent, internationale allure, je waant je in het buitenland. Het feit dat het personeel geen Nederlands spreekt vond ik prima, draagt bij aan het gevoel niet in Nederland te zijn. Alleen moet men dan wel perfect Engels spreken en dat is niet bij iedereen het geval. Personeel is oplettend, snel en amicaal.
Het eten is goed, originele gerechten van prima kwaliteit. Alleen de prijs... tikkeltje aan de hoge kant, dus prijs-kwaliteit kun je vraagtekens bij zetten. Zeker bij de drankprijzen. Maar sommige van de kleine gerechten waren zo goed, dat ik daarvan de prijzen juist weer van mee vond vallen.
Uiteindelijk is het decor denk de belangrijkste reden om te gaan. Wij waren met een gezelschap van 8 en zaten in het achterste deel. Dus niet aan een eettafel maar in fauteuils en banken en aan een lage salontafel. Eigenlijk maakte dat de avond wel zo leuk, minder formele setting en extra relaxed. Al met al prima avond gehad, maar wel wat aan de prijs.