5&33

Martelaarsgracht 5 1012 TN Amsterdam Nederland Kaart
31-208205333

Over het restaurant 5&33

Sharing is caring

Een steenworp van het Centraal Station af gelegen ligt het indrukwekkende art'otel. Naast de mooie kamers en leuke faciliteiten beschikt het hotel ook over het prachtige restaurant 5&33! Het restaurant biedt een informeel shared dining-concept, geïnspireerd door de smaken uit de Mediterrane regio. Met de open keuken erbij is je avond werkelijk een fijne ervaring! Tip: bezoek de bar na het eten voor de lekkerste cocktails!

Meer informatie over restaurant 5&33

Jouw recensie over het restaurant 5&33

Stella R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Onlangs met een grote groep een verjaardag gevierd in het restaurant. Al vanaf het plannen van de avond was iedereen ontzettend behulpzaam: alles kon, niets was te gek en er werd volop meegedacht. Zelfs de (eigen) versiering konden wij aan het team over laten en ook dat was tot in de puntjes verzorgd. Het ontvangst vooraf in de bar, het eten en de taart en champagne na afloop om 00:00 uur, echt alles klopte, nogmaals bedankt!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Prachtige zaak (echt schitterend) en vriendelijk, hip personeel. De cocktails zijn een aanrader, net als de wijn. Diner is prima, maar niet zo spectaculair als je zo verwachten in deze setting.
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Erg goede prijs kwaliteitverhouding. Wij hadden een hogere rekening verwacht. Vraag vooral het personeel om een wijn bij het gerecht naar keuze.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Top eten, top restaurant, echt geweldige bediening, zeer klant vriendelijk, bediening vrijwel allemaal Italiaans
Nori Martinez B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Leuke plek, wel wat prijzig maar zeker de moeite waard. Ik kom zeker terug!
Majon V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gisteren onwijs lekker gegeten bij 5&33. Echt een aanrader! De truffel pasta is een bijzonder gerecht, en daarvoor zullen wij zeker nog een keertje voor terug komen. Vooral de goede service van Remco is echt top! Fijne sfeer, super mooi restaurant en lieve mensen.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Zondag brunch geboekt. Zaak was uitgestorven op een paar verdwaalde gasten na.
Personeel stond elkaar te vermaken bij de ingang en de dames van de receptie.
Meer dan een kwartier gewacht op uitleveren van cocktail. Kan niet zijn geweest omdat het zo druk was.
Bij het uitleveren van de bestelling werd één van de gerechten vergeten, 10 minuutjes wachten. Geen compensatie in de vorm van een drankje aangeboden ofzo.
Enorm weinig aandacht van bedienend personeel tijdens de lunch.
Eten was redelijk maar zeker niet top.
Snap niet dat deze lunch zo wordt aangeprezen.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Prima trendy plek om te lunchen.
Prijs kwaliteit is ook goed.
Wat opviel is dat je alleen in het Engels wordt aangesproken.
Tijdens het eten werd er onafgebroken gestofzuigd in het restaurant.Niet chique...
Verder top bediening!!!
We komen zeker terug.
Donna58 P.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Het eten was wel redelijk,niet bijzonder en prijs-kwaliteit verhouding erg Amsterdams...m.a.w. veel te duur voor het gebodene. De service was echt zo slecht, dat verbaasde me nog het meest. Alles ging in het Engels, en toen ik om de rekening vroeg (in het Nederlands) werd mij toegesnauwd : "in English". Sorry hoor, zo wil ik niet worden toegesproken door een student uit weet ik veel waar. Duidelijk is dat ik hier niet meer kom.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zeer matige ervaring... We gingen er heen voor het schitterend uitziende 5 gangen menu. Het eten zakte niet helemaal door de ondergrens, de Risotto en Beef Fillet waren zelfs uitstekend. Het toetje met de truffel sloeg de plank wel volledig mis. Wat wel echt door de ondergrens zakte is de service. Als je Michelin sterren prijzen hanteert, dan verwacht je ook de service er naar. Niet van dit alles, ze gooien de gerechten neer alsof je in een veredeld eetcafé zit. Een mooie prijzige rode wijn wordt ingeschonken als een glas cola. Beschamend. Op het moment dat je er iets van zegt, krijg je een kaartje van de floormanager met de opmerking dat ik zijn naam moet noemen voor de volgende keer dat ik ga reserveren. Aparte manier van oplossen. Ik zou voor een chique diner dit restaurant laten schieten.
dmf81 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We kwamen hier voor kwaliteit eten en goede service en daar wilden we graag voor betalen, ter gelegenheid van een verjaardag. Zodoende ook gevraagd of er na afloop van het diner een 'birthdaycake' kon worden gebracht met daarop wat kaarsjes als verassing. Na afloop van het diner duurde het ruim 30 minuten, bij navraag bleek dat er een fout was gemaakt en het enige wat we kregen was een "sorry" . Einde verassing! En bedankt 5&33 voor het verpesten van een verjaardagsetentje. Nooit meer 5&33 voor ons.
Deborah O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Topavond! Eten was van zeer hoge kwaliteit en verrassend. De Italiaanse roots van de chef zijn zeker terug te proeven, heerlijk!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heel erg slecht eten. Op de tonijn carpaccio zat een laag smakeloze quinoa op, waardoor het hele gerecht flauw was. De bieten salade was gedressed met veel te bittere sla en de pecorino was onvindbaar. De wilde zeebaars was redelijk, maar die maak ik zelf net zo lekker. En dan is 48 euro echt bizar. De heritage tomato salad die daarbij zat waren gewoon doormidden gesneden tomaatjes. Echt allemaal een aanfluiting, we moesten 180 euro afrekenen voor 2 personen zonder nagerecht. Get your act together 5&33!
Else L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ik heb nog nooit zo slecht gegeten. Het concept "sharing" is erg leuk. Restaurant ziet er goed uit. Dat was het dan ook wel. We hadden 3 voorgerechten. Carpaccio smaakte naar salami. De buratta was smaakloos en de salade met tzatziki had ik net zo goed zelf op een bordje kunnen gooien. Het zag er echt niet uit en het was smakeloos. In tegenstelling tot het hoofdgerecht: de kabeljauw met brood "croutons". Laat het woord croutons maar weg, want de sneetjes brood waren pap geworden in de sappen van de groenten en de kabeljauw. Daarnaast was de hele kabeljauw veel en veel te zout. Als dessert hadden we een chocolade pecan cake was ook geen succes, erg droog namelijk. En de presentatie liet ook nog wat te wensen over. De cheesecake was het toppunt van de avond, dit was een smakelijk dessert en de presentatie zag er ook goed uit. Cappuccino was niet goed, schuimlaag verdween na paar tellen en de koffie was lauw.
Al met al, way overpriced. De kabeljauw kostte 42 euro. Ik had er nog geen 7 euro voor uitgegeven als ik dit wist. Ik had grootste verwachtingen van dit restaurant maar helaas. Ik zal hier dan ook nooit meer terugkomen.
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Grote teleurstelling het eten was zeker niet wat ik er van verwacht had. We waren met een gezelschap van 10. En kregen verschillende gerechtjes op tafel uit de Italiaanse keuken om te delen.het was het allemaal net niet, vlees te lang gebakken, pasta gemiddeld, antipasti goed maar daar kan weinig fout aangaan. Service deed wat ze moesten doen. We een heerlijke plek voor een borrel.
A T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Na een tocht over de grachten tijdens het Amsterdam Light Festival hier gegeten, en heel erg genoten. Heerlijk eten, leuk concept dat 'food to share', super aardige en attente bediening en moderne en/maar heel gezellige ambiance. Wij komen zeker terug! Topavond gehad! Aanrader!!
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijke loungeplek en dat midden in het toeristengebied in Amsterdam. Ga voor de bites to share, dan is het nog heel betaalbaar ook. Een van de heerlijke gin & tonics erbij, maakt het helemaal af. Heerlijke rauwe tonijn, radicchio met truffel, oesters, gegratineerde Jacobsschelp: super lekker allemaal. Kan wel redelijk lawaaiig zijn, dus niet echt om bij te praten, maar hangend op een bank met vriendelijke bediening die af en toe de heerlijkste hapjes brengen, is het hier goed toeven
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Echt een bijzondere ervaring. Kleine gerechten met een goddelijke smaak. Mooie wijnen erbij. Sfeer (lekkere muziek) en bediening zijn erg prettig kortom; zeer aan te bevelen.
RNID .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Had hier al 2x gegeten (1x brunch). Maar afgelopen zaterdag was het nog beter dan de vorige keren. Aanrader: gnocchi met black angus ragout en de slow cooked octopus!
Service was uitstekend. Snel en vriendelijk. Ze kwamen bij ons op de bank zitten om de bestelling op te nemen. Vind ik meteen gezellig. Ik hou niet zo'n van stijve bediening.
In de bar van het restaurant was een soort van verjaardags feestje gaande wat het meteen levendig maakte. Dus daar zijn we ook nog even wat gaan drinken. 3 verschillende house cocktails gedronken. Allemaal top.
Al met al dus een lekkere avond uit!
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Een egoïst als ik houdt niet van het chared dining concept maar bij dit restaurant maak ik graag een uitzondering. De porties waren dusdanig ruim dat ik blij was de schaamte te kunnen delen om bij sommige gangen de borden niet leeg te maken. Iemand heeft tenslotte zijn best gedaan dit voor ons te bereiden en met pijn in ons hart (maag) konden we gewoon soms niet meer, we ploften. Maar lekker was het wel! We begonnen met een selectie aan gerijpte ham geserveerd op een houten plank. Daar hoef je dan niet goed voor te kunnen koken maar mijn zegen heeft het. Als tussen risotto en spaghetti met truffel. Hiermee bewees men de kookkunst in de vingers te hebben. Vooral het laatste was werkelijk overheerlijk en die schaal ging dus wel leeg. Hier na volgde zeebaars en lamsrack. Ook deze waren beiden uitstekend bereidt alleen moesten we hier wat van laten liggen, helaas. Zoals gezegd, de taks was bereikt. Het toetje hebben we dus maar gelaten voor wat het was.
Conform het hippe concept loopt het personeel deels in eigen kleding. Deels, want ik zag er ook een paar die met een soort schort om bedienden. Ik stoor mij er niet aan als ik uniform loos bedient wordt want het is mij gelijk wel duidelijk wie welke rol speelt maar trek dan een lijn en doe het met elk personeelslid, nu was het een beetje verwarrend. Wat ook verwarrend kan werken is dat 80 procent van hun de Nederlandse taal niet machtig is. Het zal mij persoonlijk een worst wezen maar om mij heen hoorde ik menig afkeurende opmerking hierover. Verder zijn ze vriendelijk en hebben ze geen steekje laten vallen gedurende de avond. We zijn keurig en alert bedient.
De ambiance is hip en modern maar oogt gezellig mede door de langgerekte open haard die het restaurant scheidt. Verder zag alles er gelikt uit alleen leken mij sommige onderdelen niet erg praktisch. In de bar bijvoorbeeld waar de serveerster letterlijk op de knieën moest gaan zitten om de drankjes op de tafel te zetten. Als bezoeker wordt je daar ook mee geconfronteerd, het is niet direct duidelijk welke wc je moet hebben.
Maar goed, eigenlijk ben ik zeikerd dat ik daar over val want voor de rest is het gewoon een top restaurant met een hele mooie robuust Italiaanse keuken. Ik kan dus ook gerust zeggen: “Ik kom weer terug”, of sorry, “I’ll be back”!