19IT

Tweede Jacob van Campenstraat 140 1073 Amsterdam Nederland Kaart
31-203622300

Over restaurant 19IT

Italiaanse gastronomie

Geniet van een authentieke Zuid Italiaanse sfeer. Gelegen in het hartje van de Amsterdamse pijp ligt het fraai ingerichte restaurant 19IT. De Siciliaanse chef Stefano Vicari maakt een waar spektakel van je gerecht. Klassieke gerechten met bijpassende wijnen, geïnspireerd door de seizoenen. Puur, lekker en vers, dat vind je bij restaurant 19IT!

Meer informatie over restaurant 19IT

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:30 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij 19IT. Ontvangst was allervriendelijkst. De bediening nam ruim de tijd om de kaart nader toe te lichten.
We kregen vooraf amuses van het huis.
De gekozen gerechten waren heerlijk. De borden mooi en met zorg opgemaakt.
Een heerlijke avond.
Een klein minpuntje : de akoustiek.
Duizeltje .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Super lekker gegeten, de acht uur gestoofde kalfswang was onze favoriet. Heerlijke wijnen en aardige bediening, top avond!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
De tartaar met rabarber is een fantastische mix van smaken die je echt móet proeven! De zalm is heerlijk zacht. De biefstuk is heerlijk zacht en de kaasjes zijn voortreffelijk. En ieder gerecht is een waar kunstwerk. Dit in combinatie met zeer vriendelijk authentieke Italiaanse bediening in restaurant en keuken, maakt een avondje uit helemaal compleet. Hier kunnen de in Amsterdam bekende échte Italiaanse restaurants niet aan tippen. Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Leuk restaurant op een onverwachte plek. Zeker de moeite om een keer langs te gaan. Lekker gegeten. Goede wijn. Vooraf lekkere hapjes van het huis en daarna een 3-gangen keuze menu. Kleine kaart, maar voldoende keuze. Vooraf een caprese, op originele wijze. Wij kozen de vis als hoofdgerecht en die was heerlijk. Het kaasplankje was lekker maar écht te veel. Mijn tafelgenoot koos het chocoladetoetje en dat was verrukkelijk. Kortom, 19IT is een aanrader!
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Fijne tent! Heerlijk eten, sfeervolle ambiance. Vriendelijke bediening, leuk en fijn dat de kaart word uitgelegd. Wij komen snel weet terug !
Heinjanssen .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Uitstekende Italiaanse keuken - we waren hier al eerder maar toen waren de gerechten meer basic. Nu op een hoog culinair niveau. Italiaanse traditie met moderne invloeden. De kabeljauw met polenta: heerlijk. De gestoofde kalfswang: zalig. En de sfeer is uitstekend: kalm, niet opgefokt, aardig. Een aanrader, in de Amsterdamse Pijp.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Mooi en sfeervol restaurant met gerechten waar een sterrenrestaurant in Italie zich niet voor zou hoeven schamen. Smakelijk en bijzonder, met name het voorgerecht met kabeljauw en polenta en het nagerecht met bijzondere chocolademousse met gember. Een echte aanrader!
Jessica D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij hebben met de AH-bonnen heerlijk gegeten bij 19IT. De gastvrouw en gastheer waren heel vriendelijk. De gerechten waren bijzonder, werden erg mooi gepresenteerd op het bord een heel lekker. Ook de wijn, die we eerst mochten proeven, was erg lekker. Kortom een aanrader. Wij komen zeker terug!
Theo F.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
gebruik makend van AH deal mochten voor hoofd en desert van de kaart kiezen ; beste / meest smakelijke voorgerecht vonden we het vlees tartaar gerecht RHUBARB STEAK; goede wijn per glas keuze mogelijkheden voor prima prijzen
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijk gegeten, menu via AH actie. Prima vlotte vriendelijke bediening. Kregen vooraf heerlijke amuse van het huis. Gangen verliepen ook vlot. Echt een aanrader
Guus B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het was een beetje zoeken in de Pijp maar daar is dan 19IT in een trendy decor van hoge tafels en TV's met Vespa's. Voorgerecht zalm met venkel en: koffiestrooisel! Zeer apart was ook het frisse dessert met mangocarpaccio. Hoofdgerecht kalfswang die op je tong smelt. Bijpassende Pinot Grigio en Valpolicella smaakten uitstekend. De gerechten werden met enthousiasme persoonlijk toegelicht in een combinatie van Italiaans Engels en Nederlands. We voelden ons echt welkom en hadden een prima avond!
Devissertjes .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Vriendelijke ontvangst; heerlijke hapjes en een drankje van het huis; mooi sfeervol ingericht restaurant; originele gerechten; heerlijk gegeten en gedronken! Echt een aanrader!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Echt een avondje uit gevoel!! Heerlijk gegeten. Heerlijke limocello. Leuk dat de menukaart helemaal werd uitgelegd. om te onthouden!
Valerie J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ontvangst en eten was prima. Het eten werd mooie geserveerd, er was ook weinig in je boord. Het is uiteindelijk wel duur voor wat je krijgt.
Daarnaast is het heel lawaaier binnen. Je hoort elkaar niet eens.
Bonnie D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Ik kom graag in 19IT. Vanaf het prille begin eet ik hier veelvuldig met mijn vriendinnen, met mijn man en dochtertje en laatst ook eens met mijn ouders. De sfeer is elke keer weer aangenaam, de bediening keer op keer gastvrij en altijd uiterst professioneel en vriendelijk. Als Italiaans sprekende is het fijn om je "thuis" te wanen bij de Italiaanse bediening onder het genot van (h)eerlijke spijzen & wijnen. Recent heeft 19IT haar menu kaart veranderd, in eerste instantie vond ik dat spijtig - immers genoot ik vaak en graag van de waanzinnig goede en lekkere gerechten die ik nagenoeg uit mijn hoofd kende; inmiddels weet ik, na een tweetal keren van de nieuwe kaart te hebben mogen kiezen, beter. De kaart die men nu hanteert, is de beste die 19IT tot op heden heeft gevoerd. De pasta carbonara van 19IT is de beste die ik ooit heb gegeten, de risotto is volgens mijn man buitengewoon voortreffelijk en mijn dochter raakt niet uitgepraat over de caprese (geserveerd) op drie verschillende wijze). Ik blijf graag van jullie heerlijke keuken en gastvrijheid genieten. Ga zo door!
43Jaap .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Gegeten met 6 personen via AHrestaurantactie. Krap bemeten ruimte met veel galm, extra hinderlijk door de aanwezigheid van een rumoerig gezelschap. Voorgerecht met zalm bevatte teveel venkel, dat met kabeljauw was smakeloos. Varkenshaas en biefstuk goed, maar hadden dezelfde en o.i. te zoete garnering. Dessert goed, hoewel de informatie bij het kaasplateau pas werd gegeven na vragen. De rode huiswijn, een Siciliaanse Shiraz, was heel redelijk. Al met al een bescheiden voldoende, maar niet echt een aanrader.
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Met de auto is dit restaurant nauwelijks te bereiken. Dus, met o.v., lopen of fiets is aan te raden. Het decor van dit Italiaans restaurant is anders dan bij andere Italianen. Hoge tafels en stoelen, rustige verlichting en kleuren, beeldschermen aan de muur. Leuke bar en schone toiletten. Het bedienend personeel spreekt engels en uiteraard Italiaans. Geen kaart met pasta's en pizza's. Nadat we uit het menu een keuze hadden gemaakt kregen we als appetizer een plate met toast en kleine hapjes. Mijn eerste gerecht was een steak tartaar met rabarbercompote. Helaas zat het vlees vol met zenen en was het vlees niet fijn gemalen. Mijn tafelgenoot koos voor de salade caprese met verschillende texturen. Buffelmozzarella met verschillende tomaat-texturen. Mooi opgemaakt geserveerd.
Als hoofdgerecht kozen we voor de vis met bottarga, courgette en aardappelsaus. De bottarga, courgette en aardappelsaus is slechts garnering en dient als smaakmaker bij de vis. Als dessert koos ik voor de 3 smaken sabayon, luchtig en smakelijk en tafelgenoot voor de kazen selectie. De kaas selectie viel tegen, want er lagen twee stukjes rookkaas tussen die volstrekt niet combineerden met de Old Amsterdam en de Pecorino. Met cappuccino ons diner afgesloten. Dit restaurant is veelbelovend en op weg om zich van de "gewone pasta en pizza Italiaan" te onderscheiden. Het personeel is vriendelijk en weet zich goed tussen de hoge tafels door te manoevreren. Met de Iens A.H. restaurant voucher, hebben we met zijn tweeen, inclusief wijn, koffie en fooi 80 euro betaald.
Patrice P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Verrassende eetgelegenheid in de Pijp, lekker en sfeervol. Authentiek Italiaans. Hoge tafels vind ik leuk, is qua comfort iets minder, maar goed genoeg. Mooie gerechten van een bescheiden hoeveelheid en lekkere wijn. Een absolute aanrader!
MaartenVen .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Met die AH actie ga je maar eens wat nieuws uitproberen, maar hoewel we van de kaart mochten eten (en daarna uiteraard wel de duurste gerechten per gang moesten afrekenen) heeft het restaurant ons er niet van overtuigd dat we nog een keer gaan. Matige apatizer met smakeloze toast en tapenade. En dat bleef eigenlijk gelden voor de gangen ernaar, vlakke smaken. Dieptepunt was het kaasplankje, waar je als kok enkel goede smaakpapillen voor nodig hebt. Helaas, een teleurstelling net als de 3 wijnen die je per glas kon bestellen. Service was vriendelijk en goed.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Gezellige buurtplek voor zowel ontbijt, lunch als diner. Aardige bediening en een chef kok met verstand van zaken. Ik mocht even een kijkje nemen in de keuken en trof een prachtige mooie schone keuken aan. Dat doet me altijd goed. Tot nu toe alleen geluncht hier. De zalm is echt heerlijk en super vers. Dat proeft iedereen. Binnenkort ga ik maar eens diner proberen.