1892 Eten en Drinken

Dorpsstraat 74A 2712 AM Zoetermeer Nederland Kaart

Over het restaurant 1892 Eten en Drinken

Moderne keuken in een oude graanschuur

Het monumentale pand 'de Graanschuur' in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Een moderne keuken met een interieur uit 1892 is dit een echte toplocatie voor een lekkere lunch of uitgebreid diner! TIP: probeer ook eens onze Proeverij en stel zelf een heerlijke en complete maaltijd samen!

Meer informatie over restaurant 1892 Eten en Drinken

• : Maandag t/m donderdag & zaterdag tot 18.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Op vrijdag tot 21.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Zondagen gratis parkeren.

ma: gesloten
di-do: 17.00 tot 23.00 uur
vr-za: 17.00 tot 24.00 uur
zo: 17.00 tot 23.00 uur

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Vanavond hier gegeten eten was goed
Masr een applaus voor het meisje wat in haar eentje het hele restaurant bediende en bestelling opnam
Ik weetniet wat hasr leeftyd was maar dat doet er niet toe prima gedaan
John K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
De verjaardag van mijn partner wilde ik graag met een luxueus etentje vieren. Wij zijn allebei mensen die van lekker eten houden, en waarderen een goede opmaak van gerechten.
Helaas vielen de favoriete restauranten van mijn partner af, en moest ik op zoek naar een alternatief. Dit werd 1892. Via de site had ik aangegeven dat mijn partner jarig was.
We werden bij de deur ontvangen door een medewerker van de bediening die onze jassen aannam en ons liet kiezen tussen verscheidene knusse tafeltjes in een sfeervol ingericht restaurant.
De keuze tussen de gerechten is niet overdadig, wat ik wel prettig vind, zo heb je geen last met keuzes maken tussen alle gerechten.

De gerechten waren heerlijk, het was te proeven dat ze met zorg bereid zijn. Het vlees is erg mals en goed op smaak gebracht. De hoeveelheid is precies genoeg. Aan het einde van de avond werden we verrast met een proeverij aan kleine zoete gerechtjes. Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker nog eens terug! Mede met dank aan de bediening!
Margriet Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten! We waren er voor de derde keer. Het restaurant maakt gebruik van een shared dining concept (eerst kon je ook nog los kiezen van de kaart maar dat hebben ze blijkbaar afgeschaft). Je kiest dan, als je met z'n vieren bent, drie voorgerechten en drie hoofdgerechten en die deel je met z'n vieren. We waren met de kinderen waarvan er één niet alles lust, maar er was genoeg variatie op de kaart dus het lukte wel om iets te kiezen wat we allemaal lekker vinden. En het eten was erg lekker. De bediening goed en vriendelijk. Wij komen zeker terug.
sharu1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
lekker gegeten personen en een peuter
prettige/perfecte bediening met goede informatie over de gerechten
leuke locatie
Bert G.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Een leuk principe; 2x 3 gerechten uitkiezen met elkaar en dat allemaal in het midden op tafel geserveerd. Vooral het makreeltaartje werd door ons zeer gewaardeerd. Echt een aanrader. Een top avond. De bediening was vriendelijk. We hebben al weer geboekt.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Bediening is prima en erg vriendelijk. Is zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan!
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Met vrienden heerkijk gegeten bij 1892. De locatie bl, t lawaaiig. Wij vonden de bediening erg vriendelijk, maar wat aan de trage kant.
Roel En Briggitte B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zijn al eerder geweest, was weer heerlijk en prettige en vlotte bediening, ondanks de goed gevuld restaurant.
Komen zeker weer een x terug
Ria V.
Was het 1 april?
2 moeders met hun 3 dochters hebben genoten van een verrassingsdiner.heerlijk diner.
Gezellig kletsen onder het genot van hapjes en drankjes geserveerd door een vriendelijke bediening.
Dat is zeker geen 1 april.
Cosette B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Wij zijn daar met 4 vriendinnen geweest.
Wij vonden het heel gezellig, het personeel heel erg vriendelijk, maar doordat het misschien erg druk was in de zaak moesten wij soms lang wachten voordat wij weer aan de beurt waren. Dit was overigens geen echt bezwaar omdat wij heel gezellig aan het kletsen waren. Ga er zeker nog een keer naartoe
Josephine V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke ontvangst. Enige minpuntje was dat we lang moesten wachten tot er iemand kwam om te vragen of we alvast iets wilden drinken en om de kaart te brengen. Daarna liep het gesmeerd en we hebben een prima avond gehad.
R G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Goed gegeten, prima kwaliteit. Het nieuwe 'delen' is ook hier doorgedrongen maar vereiste wel even wat toelichting. Flexibel geregeld dat er een persoon was die uitsluitend vegetarisch wilde eten - gewoon vragen en het wordt opgelost. Verbeterpuntje: zoals wel vaker in restaurants verdwijn je een beetje van de rader als 'alles op is' zodat je regelmatig zelf achter de rekening aan moet - ook dit keer.
j.doncker .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
De rekening was vreemd: op het menu staat dat je per 3 gerechte p.p. €15 betaalt. Voor zes gerechten zou je met twee personen dus €30,- moeten betalen. Dat was niet zo: wij betaalden iets minder dan €60,- Ondanks mijn opmerkingen most het toch betalen.
Kom er dus NOOIT meer
M D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Leuker om hier met een groep te gaan eten. Men zit in een tamelijk lage ruimte flink tegen elkaar op te schreeuwen. Vergeet een rustig diner voor twee.

Tevens voel ik mij belazerd en zo ben ik daar ook weg gegaan om niet meer terug te keren. De bediening vond dat wij de 'onbeperkt' optie hadden benoemd maar ik heb het woord niet eens in de mond gehad.
I.p.v. de €15,- voor 3 gerechten p.p. moest ik €27,50 afrekenen voor de 'onbeperkt' variant.
Dit, aldus de bediening, doordat ik had aangegeven een pauze tussen de gerechten te wensen. Dus éérst 3 gerechten voor 2 personen te delen, pauze, en dan weer 3 gerechten voor 2 personen te delen.
Méér dan 6 gerechten, elke 3, hebben wij ook niet genuttigd. Dat hadden we immers ook niet gewenst.

Jammer dat men op zo'n manier de klant te kakken zet. Dus weest gewaarschuwd; maak zéér duidelijke afspraken met de zeer slinkse bediening.
Klaas Jan H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met familie. Heel gezellige sfeer. Leuke formule om per tweetal een voor- en hoofdgerecht te kiezen, zodat iedereen vervolgens van ieder gerecht iets kon nemen. Echte aanrader, zeker ook vanwege de verhouding tussen prijs en kwaliteit.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Mooi, sfeervol restaurant waar alles tot in de puntjes verzorgd is. Vriendelijke meisjes in de bediening. Het shared dining concept is leuk, maar de gerechten zijn onderling niet altijd goed op elkaar afgestemd, waardoor het qua smaken een beetje een allegaartje kan worden. Hoogtepunt: de hele malse steak. Iets minder: de te grote stukken, nogal zouteloze heek.
petraenjos .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Gisteren hier gegeten. Het concept is gewijzigd maar niet ten goede. Relatief een hoop geld betaald maar vond het het niet waard. Dus voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar. Jammer, vroeger was het een leuk restaurantje waar je voor een redelijk prijs goed kon eten.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Prima restaurant, concept is goed, bediening is snel, beleefd en bereidwillig, keuze is voldoende, ofwel plaats om nogmaals naar toe te gaan
lenneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Goede bediening die goed in de gaten hadden dat We het toetje echt later wilde. Heerlijk gegeten echt een aanrader