1892 Eten en Drinken

Dorpsstraat 74A 2712 AM Zoetermeer Nederland Kaart

Over het restaurant 1892 Eten en Drinken

1892 Eten & Drinken, waar vanouds gezellig samen eten voorop staat.
Het monumentale pand ‘de Graanschuur’ in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Eten & Drinken is vernoemd naar het bouwjaar van dit pand. Het restaurant heeft een smaakvolle inrichting, terwijl de wanddecoraties naar het verleden verwijzen. Dé ideale locatie om gezellig uit eten te gaan, een receptie te geven of een feest te vieren.

1892 Eten & Drinken maakt gebruik van een ‘Shared Dining’ concept. Wel eens uit eten geweest en niet kunnen kiezen tussen alle gerechten? Bij 1892 Eten & Drinken hoeft u niet slechts één keuze te maken, u kunt namelijk alles proeven! Shared Dining is een vorm van eten waar kleine gerechten met elkaar gedeeld worden. Op deze manier kun je samen met je tafelgenoten onbeperkt genieten van de gerechten op de kaart, die per drie ‘kleine’ items in het midden van de tafel worden uitgeserveerd. Gesprekken en samenzijn staan centraal bij Shared Dining. Doordat je gerechten deelt ontdek je misschien een lekker gerecht die je in eerste niet snel zou proberen!

Eten & Drinken beschikt daarnaast over 2 zalen die uitstekend gebruikt kunnen worden voor een groepsdiner, een borrel, een receptie of een feestavond. Bij mooi weer kun je neerstrijken op het terras voor een lekker drankje.

De bovenzaal is uitstekend geschikt voor feesten, evenementen, maar ook voor vergaderingen, workshops, presentaties of trainingen.

Heb je iets te vieren dan is Eten & Drinken de perfecte locatie. Van informele borrel tot receptie, feestavond, of bruiloft.

Meer informatie over restaurant 1892 Eten en Drinken

• : Maandag t/m donderdag & zaterdag tot 18.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Op vrijdag tot 21.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Zondagen gratis parkeren.

ma: gesloten
di-do: 17.00 tot 23.00 uur
vr-za: 17.00 tot 24.00 uur
zo: 17.00 tot 23.00 uur

Jouw recensie over het restaurant 1892 Eten en Drinken

Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Leuke formule, lekkere gerechtjes.
edenlore .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Ik ben al eerder met collega's bij 1892 geweest en vond het toen ook erg goed. Nu ben ik op Valentijnsdag met mijn partner uit eten geweest en het was wederom geen teleurstelling. Het eten was heerlijk, de bediening vriendelijk, attent, meedenkend. Het was wederom een geslaagde avond en wij komen zeker gauw weer terug.
Beste Edenlore,

Wat goed om te horen dat jullie Valentijnsdag bij 1892 Eten & Drinken zo geslaagd was!
Graag tot een volgende keer!

Met vriendelijke groet,

R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Met een voedselallergie is het altijd even afwachten wat het restaurant doet. Hier was de service geweldig! Waar het kon, werden de noten apart geserveerd. Bij andere gerechten kwam er een apart, nootvrij bordje.
Dat eet toch een stuk relaxter!
Personeel is vriendelijk en snapt het gewoon.
Beste R,

Bedankt voor de mooie recensie!

Met vriendelijke groet,

Cees-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
2 borden teruggestuurd, waren niet schoon. Bediening jong en komen wat onervaren over. Wel opgewekt en correct. Rundvleespannetje kan warmer. Overall, redelijk.
Beste Bram,

Bedankt voor je feedback, wij hebben deze gelijk met ons team besproken.

Thijs R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Erg gezellig gegeten. Eten was top, bediening vriendelijk en top. Gezelschap uitmuntend.
Beste Thijs,

Bedankt voor deze leuke recensie! Fijn dat het zo naar wens is geweest.
Graag tot een volgende keer!

Andrew H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Erg gezellig restaurant, oplettende bediening, en heerlijk eten! Zeker een aanrader!
Beste Andrew,

Bedankt voor deze mooie recensie! Wij kijken uit naar jullie volgende komst!

Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Lekker gegeten, goede bediening. Ondanks dat t best druk was weinig last van rumoer om je heen. Om gezellig bij te kletsen en leuke avond te hebben, is t een prima restaurant.
Ruud W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Leuk restaurant met goede prijs/kwaliteitsverhouding. Gerechten zijn redelijk eenvoudig en niet van een hoog culinair niveau, maar om even snel en goed te eten een prima restaurant.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Twee of drie gangen volgens het shared dining principe. Je kiest 3 koude en 3 warme gerechten, die als voorgerecht en hoofdgerecht aan tafel worden gebracht, met net zoveel porties als gasten aan tafel. Na wat discussie kwamen we er uit, met speenvarkenham, Zuid-Amerikaanse kippenvleugels, en gegratineerde zalm als vooraf. De porties zijn royaal, en alles is lekker, maar niet superverfijnd. Als hoofdgerecht kip-cashew, de mini-burger, en steak 1892. Vooral de kip-cashew was lekker met een zoet oosters sausje, maar de burger en steak waren ook OK.
Mooie, redelijk rustige accomodatie, tafels voldoende uit elkaar, en je kunt nog goed met elkaar praten. Ik kom hier af en toe met gasten waarmee ik iets sjieker wil eten, maar dat het ook weer niet tè is.
Herman L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
De kwaliteit van het eten is gewoon minder geworden
De prijzen voor het gebodene is te gortig, voor het zelfde geld kan men in Zoetermeer beter eten.
Ik raad 1892 gewoon weer normaal te serveren en niet de onzin van de maaltijd te delen.
1892 doe maar gewoon dan komen de oude klantjes van zelf weer terug
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
We hadden veel last van de (live)muziek die op de bovenetage werd gemaakt. Wat het eten betreft miste we de groente bij de hoofdgerechten.
LInda V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Was super lekker meer dan genoeg. Kregen t niet op en een goed bediening!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Gezellige avond, lekker gegeten.
Hendrik-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Drie gerechtjes per gang, ongeacht met hoeveel je bent en dan delen maar. Kwaliteit is goed en de bediening vlot (het was ook rustig). Op het menu een aantal klassiekers, zoals carpaccio, maar ook originele gerechtjes.
Maria R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Het was weer erg lekker, een goede sfeer en de wachtijd tussen de gangen was nu o.k. Kortom het was in alle opzichten een geslaagd etentje!
marit H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Altijd gezellig en lekker!
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten en gezellig gezeten. Wel waren de porties naar mijn idee iets kleiner en de prijs iets hoger. Prijsverhoging snap ik helemaal, maar doe dan niets met de hoeveelheden! Verder een aanrader!
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Prijs/kwaliteit/hoeveelheid verhouding helemaal zoek. We kregen voor 4 personen 3 karige bordjes met voorgerechten, en dat voor 15 euro per persoon! Voor 10 euro per persoon meer kregen we dan een hoofdgerecht erbij. Ook weer 3 bordjes met dit keer wat meer, maar zeker niet goed van kwaliteit helaas. De wildzwijnfiletjes waren goed, de steak was taai en te grof gesneden en de kip cashew was echt te slecht om te geloven. In de hele bak zaten misschien 2 magere stukjes kip, de rest was alleen vet in deeg, Kippendij is nog magerder als wat ons werd voorgeschoteld. En dat dus voor 25 euro per persoon, voor 100 euro dus. Inderdaad dus zeer teleurstellend en ik begrijp alle goede recensies hier dan ook zeker niet. Bij onze klacht over de kip cashew kregen we, op verzoek, nog een keer de wildzwijnfilet. Maar dan nog is de prijs/hoeveelheid verhouding totaal zoek ondanks de frietjes die je er bij krijgt. Jammer! Want de ambiance en de bediening was wel goed.
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heel leuk systeem van share dining. Werkt prima. Rode huiswijn is goed en gunstig geprijsd. Leuke bediening.
Beste Jan,

bedankt voor uw recensie en wat fijn om te lezen dat de avond naar wens was. Wij hopen u snel weer te zien in ons restaurant.

Met een vriendelijke en gastvrije groet,