1892 Eten en Drinken

Dorpsstraat 74A 2712 AM Zoetermeer Nederland Kaart

Over restaurant 1892 Eten en Drinken

Moderne keuken in een oude graanschuur

Het monumentale pand 'de Graanschuur' in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Een moderne keuken met een interieur uit 1892 is dit een echte toplocatie voor een lekkere lunch of uitgebreid diner! TIP: probeer ook eens onze Proeverij en stel zelf een heerlijke en complete maaltijd samen!

Meer informatie over restaurant 1892 Eten en Drinken

• : Maandag t/m donderdag & zaterdag tot 18.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Op vrijdag tot 21.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Zondagen gratis parkeren.

ma: gesloten
di-do: 17.00 tot 23.00 uur
vr-za: 17.00 tot 24.00 uur
zo: 17.00 tot 23.00 uur

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,3/10
Service8,4/10
Decor8/10
Erg rustig
Andrew C. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heb een fantastische avond gehad! Heerlijk gegeten en goede service ervaren. Daarnaast ook prima aankleding en gemoedelijke sfeer. Verbeterpunt is de ontvangst, je wordt niet direct opgemerkt als je binnenstapt (duurde eigenlijk net iets te lang...). Wel een aanrader!
Gerrie B. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Super lekker gegeten heerlijk op het terras. Share dining is een erg leuke formule. Erg vriendelijk personeel. Hopen nog eens terug te komen. Helaas wonen we niet in de buurt.
Johnboer13 . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Verrassings gerechten waren top!!!
Surf en turf spareribs zalm en kippen dijen waren overheerlijk.
Sfeer en ambiance in orde.
Joey.van.muiden . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten, het shared dining concept is leuk zo kan je van meerdere gerechten genieten.
Vriendelijke en vlotte bediening in een gezellige mooie setting, en met ongeveer €130 voor 3 personen voor een hoofdgerecht, dessert, koffie en een paar drankjes netjes geprijsd ook.
Ga zeker nog een meer terug komen en zal het ook iedereen aanraden
Kimdoesburg . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hadden gekozen voor verschillende gerechten, deze waren groot maar heerlijk. Vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
Monique769 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gebruik gemaakt van shared dining. Prachtig concept waarbij je verschillende gerechten van de kaart kunt proeven. Porties zijn voldoende om gevuld naar huis te gaan. Alles heerlijk op smaak, je hebt geen toevoeging nodig.
S.A. D. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Lekker, goede sfeer en goede bediening. We waren met zeven personen. Het ging vrij vlug en het eten was heel lekker bij ons allemaal. Voor een goede prijs.
Hartelijk dank voor uw prettig bericht! Wij hopen u snel weer eens van dienst te mogen
zijn.

Sharon H. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren hier met z'n tweetjes gegeten en een top avond gehad. Vriendelijk personeel en goede service. Restaurant mooi en ruim ingericht. Eten was super lekker. We hebben een rondreis door de kaart gedaan, door middel van de proeverij. Hierdoor hebben we ook weer net even andere gerechten kunnen proeven dan normaal. Aanrader! Wij komen nog wel een keertje terug!
Wat een leuke reactie _sharon_ en een mooie omschrijving! Hartelijk dank!

Marijke V. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ontvangst is hartelijk. Je voelt je welkom. Prima eten en gezellige bediening. Borden zijn mooi opgemaakt. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Bedankt voor uw prettige recensie marijke134! Graag tot een volgende keer.

Jenny L. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten, het was echt heerlijk!!! De makreel en zalm als voorgerecht subliem, de carpaccio iets minder (ook in hoeveelheid). De steak ook erg goed, de spareribs heel mals, de dorade iets minder. De bediening was heel erg vriendelijk. Komen zeker terug.
Beste Jenny,

Wat een leuk om te horen dat de eerste keer voor jullie bij ons zo goed is bevallen! Wij zullen zeker nog even een oog werpen op onze carpaccio en dorade, wellicht dat we hier iets aan kunnen doen.

Mvg,
Quirine
1892 Eten & Drinken
Simon.sweet . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Eten was heerlijk. Ik wilde graag a la carte en mijn dochter en echtgenote het keuzemenu met verschillende gerechten.
Dat kon niet en dag is wel vreemd. Ik moet kunnen eten wat ik wil.
Het was of iedereen a la carte of iedereen het keuzemenu.
Beste simon.sweet,

Hartelijk dank voor uw recensie. Het klopt dat er per gezelschap kan worden gekozen voor a la carte of voor het shared dining. Dit is mede om ook tijdens de topdrukte de beste kwaliteit aan te kunnen bieden. Wij zijn erg blij dat jullie lekker hebben gegeten en graag weer tot de volgende keer!

M O. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prima gegeten bij 1892. Wij waren er zelf eerder geweest maar onze tafelgenoten niet.
Ook zij vonden het een succes. Het blijft leuk om een aantal gerechten te kiezen en dit met zijn allen te eten. De bediening was top en het aangeboden glaasje prosecco ivm met het zoveel jarig bestaan was een leuke binnenkomer.
Hartelijk dank MOosterhoek voor het meebrengen van nieuwe gasten naar ons restaurant! Leuk dat naast het diner ook het glas Prosecco goed is ontvangen!

Fijne avond

Loura J. Fijnproever (3 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wij kozen voor het concept waarbij je 6 gerechten kiest die in 2 delen worden geserveerd. Een leuk concept met lekkere gerechten.

Een glaasje prosecco vooraf omdat de zaak 5 jaar bestaat vonden wij een leuke binnenkomer.

In het begin reed de scooter van de overburen (Grieks restaurant) iedere keer langs met de motor aan. Dat vond ik jammer want je zit dan net even in een benzinelucht. Later zette de bestuurder de motor later aan en eerder uit.
Beste Loura,
Hartelijk dank voor de prachtige recensie. Goed om te lezen dat de 'shared dining' (en het glas Prosecco :-)) goed in de smaak zijn gevallen. Met de buren hebben wij een goede afspraak kunnen maken om de brommer langs het terras nog even uit te laten. Dit werkt nu prima! Bedankt voor de feed back en graag tot de volgende keer!

Quirine
Asnijmeijer . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
We hebben heerlijk buiten op het terras zitten eten in het rustige oude zijstraatje van de Dorpsstraat. Bediening was top, erg vriendelijk personeel. We hebben een wandeling door de kaart gemaakt en alle 6 gerechtjes waren heerlijk. Ik zou de gerechten echter per 2 serveren zodat je allebei elke keer een gerecht hebt. Nu had ik er in de 1e gang 2 en mijn vriend had er 1 en met de 2e gang had ik er 1 en mijn vriend er 2, dus dan zit je toch ff soort van alleen te eten. Per 2 lijkt me dus beter en dan heb je 3 gangen.
Beste Asnijmeijer,

Wat leuk dat jullie zo een positieve reactie hebben achtergelaten op Iens.nl. Ook jullie ideeën over de verdeling van de gerechtjes zullen wij over nadenken. Het idee achter de huidige vorm, is eigenlijk dat je alle gerechten samen deelt. Dan eet je van elk gerecht een deel en je tafelgenoot het andere deel.
Wij nemen het mee en wij danken jullie hartelijk voor de komst!

Quirine,
Cahgodefrooij . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Leuke omgeving, vriendelijke en atente bediening. Het concept van 3 voor- en 3 hoofdgerechten is een leuke en geslaagde manier van dineren. Zowel de koude als warme gerechten waren leuk opgemaakt en van uitstekende kwaliteit. Het enige minpunten vonden wij dat er wienig groente bij werd geserveerd.
SNStaakman . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wij hebben met 8 personen gegeten bij 1892. De bediening was zeer vriendelijk en kwam regelmatig langs om te vragen of we nog iets wilden bestellen. Bij binnenkomst werd voor het 5-jarig bestaan een glaasje prosecco aangeboden; zeer attent. De steaks en de bakjes friet waren aan de kleine kant, maar de spareribs daarentegen weer enorm. Verder werden de gangen met mooie tussenpozen geserveerd en had de ruimte een gezellige, open sfeer.
DelftYelper . Meesterproever (21 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het is even zoeken in de zijstraat van de Dorpsstraat, maar eenmaal binnen is de ontvangst hartelijk. We waren met 4 collega's, waarvan 2 uit het buitenland. De kaart was (nog) niet in het Engels beschikbaar omdat er een nieuw concept is waarbij je met de tafel 6 gerechten deelt als een soort tapas. Gelukkig was ook de traditionele kaart nog gewoon beschikbaar.

De gastheer was snel, vriendelijk en meertalig. Glazen wijn werden ruim bijgeschonken uit de fles. We kozen voor tweemaal de getrancheerde biefstuk (medium-rare), eenmaal de burger en eenmaal de dorade. In alle gevallen was het eten uitstekend, en precies goed gebakken.
En de prijzen waren ook zeer redelijk, dus we komen hier zeker terug.
MariaPost2016 . Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Gezellig restaurant met een goede keuken. Bediening was vriendelijk maar wat afwezig. Moest regelmatig seinen voor een bestelling drank.
Ingevdkloot . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Bediening leuk! Zeker een aanrader. Prijs / kwaliteit verhouding goed! Bediening zag dat ik zwanger ben en bood vanuit zichzelf enkele dingen aan betreft de bereiding. Super! Bijna overal moet je daar om vragen, hier dus niet!
AHansum . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Gezellig en lekker gegeten. Goede sfeer ook met het personeel.
Mooie gerechten in de proeverij en een verrukkelijk dessert, de schaaltjes / borden werden schoon ingeleverd!