1892 Eten en Drinken

Dorpsstraat 74A 2712 AM Zoetermeer Nederland Kaart

Over het restaurant 1892 Eten en Drinken

Moderne keuken in een oude graanschuur

Het monumentale pand 'de Graanschuur' in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Een moderne keuken met een interieur uit 1892 is dit een echte toplocatie voor een lekkere lunch of uitgebreid diner! TIP: probeer ook eens onze Proeverij en stel zelf een heerlijke en complete maaltijd samen!

Meer informatie over restaurant 1892 Eten en Drinken

• : Maandag t/m donderdag & zaterdag tot 18.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Op vrijdag tot 21.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Zondagen gratis parkeren.

ma: gesloten
di-do: 17.00 tot 23.00 uur
vr-za: 17.00 tot 24.00 uur
zo: 17.00 tot 23.00 uur

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ad D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij 1892 E&D. Het Valentijnsmenu was een zeer goede keuze met 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en een heerlijk nagerecht. Dit restaurant u's een echte aanrader.
Beste Ad de Kok,<br />
<br />
Bedankt voor deze leuke recensie! We zijn blij om te horen dat we met ons 'Valentijns Shared Dining' een steentje konden bijdragen aan jullie Valentijnsdag. <br />
We zien jullie snel weer bij 1892 Eten & Drinken.<br />
Groet,<br />
&<br />
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Kwaliteit, sfeer en aandacht van het personeel niets op aan te merken, zoals wij bij 1892 gewend zijn.
Genoten van een Valentijn-arrangement met lekkere gerechten en wijnen tegen een zeer redelijke prijs.
Beste Richard Verheij,<br />
<br />
Dank u wel voor deze leuke en goede recensie! Wat goed om te horen dat we een steentje konden bijdragen aan jullie Valentijnsdag. We hopen jullie snel weer terug te zien.<br />
Mvg,<br />
Enid J.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Niks op aan te merken eten en bediening en plaats was op en top. Eten smelte weg op de tong en de bediening was leek wel met hart en ziel. Thanks van ons!
:<br />
Beste Enid Jolie,<br />
<br />
Bedankt voor deze goede recensie!<br />
We hopen jullie dan ook snel weer terug te zien bij 1892 Eten & Drinken.<br />
Mvg,<br />
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten.
Beste Marijke,

Bedankt voor de recensie! We hopen dan ook dat jullie snel weer heerlijk komen eten bij 1892 Eten & Drinken.

A S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten was erg lekker! Het concept van shared dining is erg leuk! Zo kan je meerdere dingen proberen, wat altijd lekker is! Zeker een aanrader! De bediening was ook erg prettig en er hangt een leuk sfeertje!
Beste A. Staallekker.

Heel erg bedankt voor deze positieve en leuke recensie! We hopen u dan ook snel weer terug te zien bij 1892 Eten & Drinken.

Roel En Briggitte B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Leuk concept, shared dinning. Goede porties en verrassende combinaties.
atente bediening en niet opdringerig. Gaan zeker nog een x terug.
Beste Roel en Brigitte,

Wat leuk om te horen dat jullie het zo goed hebben ervaren bij ons en van plan zijn terug te komen. Hartelijk bedankt voor deze goede recensie en tot de volgende keer!

Isabel C.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Er hing er een gezellige sfeer in het restaurant. Het eten was lekker en het service ook. Misschien wel een idee om de nooduitgang vrij te houden,want hier zaten wij voor.
Beste Isabel,

Bedankt voor de goede recensie! Wellicht dat de tafel waar u zat op deze avond net een stuk naar achteren stond, want we proberen altijd de overige uitgangen in het restaurant vrij te houden. We zullen hier dan ook zeker op letten dat er in het vervolg genoeg ruimte blijft bij deze overige uitgangen.

Maddie-jay .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Een paar jaar niet meer bij 1892 gegeten zijn wij met z'n vieren gisteravond weer gegaan. Menu wat veranderd met de "diner sharing" die wij niet had gekozen. 3personen bestelde Surf n Turf (steak met gambas in pittig knoflook saus en gebakken groente, "Helaas" leek het op een roerbak met zoete ketchup saus. Vlees taai! Priijs €18,50 ieder. Wel door gegeven naar de Chef dat dit niet surf n turf was. Jammer dat er geen extra service was gegeven voor deze "Roerbak" surf n turf :(
Beste Maddie-Jay,

Wat jammer om te horen dat onze surf en turf niet goed was bevallen. We proberen altijd het beste te halen uit onze gerechten en nemen de feedback van onze gasten dan ook altijd mee. Het is ook zeker spijtig om te horen dat er op dat moment aan u geen extra service is verleend, want we proberen toch altijd met u mee te denken naar een goede en passende oplossing. We hopen dan ook jullie snel nog eens terug te zien voor een herkansing.

Martine D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Eten is heerlijk, zoveel keuze met shared dining en alles even lekker. Relaxte sfeer en bediening heel vriendelijk en gastvrij. Wij komen er graag.
Beste Martine,

Hartelijk bedankt voor de goede recensie! Erg leuk om te lezen dat het goed bevallen is bij ons in het restaurant. Hopelijk tot snel!

vwaegemakers .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
De tapas-achtige manier van eten is erg leuk. Als starter miste ik in de keuze wel een soepje. De hoofdgerechten waren lekker, goed van smaak en goeie hoeveelheid van porties. De kwaliteit van de desserts bleef achter t.o.v. de rest zoals bijvoorbeeld hele slappe crème brule. Goeie atmosfeer met vriendelijk personeel. De wachttijd voordat de eerste hapjes kwamen, was net iets te lang. Al met al een prima zaak om een hapje te eten.
Beste vwaegemakers,

Wat vervelend om te horen dat niet alles goed is bevallen bij ons. We zorgen er altijd voor dat we een huisgemaakt soepje hebben voor onze gasten. Bij ons shared dining menu staat het niet op de kaart, maar kunnen we de soep natuurlijk altijd erbij serveren. Helaas is dit niet goed aan u gecommuniceerd. We zullen ook zeker een kijkje nemen naar onze crème brulee, want het is inderdaad niet de bedoeling dat deze een zachte korst heeft.

Hartelijk dank voor uw resensie en we zullen er zeker iets mee doen!
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Het lijkt een leuk concept, all you can eat shared dining voor 'slechts' 25,- maar dit is zonder het aangeboden brood vooraf én zonder dessert. De porties zijn dusdanig groot dat je er niet meer dan 6 kunt bestellen met zijn 2-en, wat de kosten per gerechtje op bijna 8,50 brengt. Best pittig. De kwaliteit is prima, net als de bediening....alleen de muziek, daar moeten ze echt iets aan doen! 'Hits' uitgevoerd door (slechte) B-artiesten...en dan nét anders, waardoor je continue afgeleid wordt... heel irritant.
Beste BarbareSl,

Het brood wat we vooraf aanbieden en het dessert na zijn inderdaad niet inclusief het onbeperkt 'Shared Dining'. De gerechten worden gemaakt naar het aantal personen dat aan de tafel zitten. Zo heeft u bij zes gerechten de hoeveelheid van een voorgerecht en hoofdgerecht per persoon. Daarna kunt u er voor kiezen om nogmaals een gang te kiezen van minimaal drie gerechten, welke weer naar het aantal personen aan tafel wordt gemaakt.

We hopen u snel terug te zien, wellicht zonder met brood te beginnen zodat u kunt genieten van meer gerechtjes.

kaatjo .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Concept shared dining heel erg leuk. Leuke biertjes op de tap en lekkere wijntjes. Heel alert personeel. Gaan zeker nog eens terug.
Beste kaatjo,

Wat leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is bij ons! We zien jullie graag snel weer terug.

Marjolijn B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
De steak is een aanrader, de carpaccio ok, de bediening vriendelijk, de surf bij de turf zonder smaak, t hoen wat droog, de zwarte broodjes bij de burger ludiek maar niet echt heel lekker, de functie van de plank op tafel ontging mij en na 2,5 uur daar toch geen tijd voor een toetje
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Het concept shared dining maakt dat je een informele setting creëert. Het eten is goed en heerlijk en op een leuke manier geserveerd. Service is prima. Ben hier twee dagen achtereen geweest en het viel me op dat er op beide dagen veel tijd zat tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Zeker met een zakelijk gezelschap duurt het dan lang.
Ruud J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We hebben met z'n vieren gegeten . De sfeer was goed en het eten prima.
De bediening was uitstekend.
Het nieuwe menu beviel ons heel goed. Keuze genoeg.
We waren de laatsten, die weggingen met nog een gezellig praatje.
We komen zeker wel terug.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Per gang zijn 3 gerechten te bestellen; ben je met meerdere personen dan zijn de porties groter. Er is a la carte te bestellen, maar de gerechten zijn dezelfde, alleen dan per persoon opgediend. Als voorgerecht deelden we kabeljauw, parelhoen en zalm op Japanse wijze, als hoofdgerecht tong, biefstuk en surf-en-turf (rundvlees met gamba's in een zoete ketjapsaus). De porties zijn ruim, er wordt nog een bescheiden salade en een hele grote friet bij geserveerd, en overall hebben we heerlijk gegeten. Het was een drukke avond dus het duurde wel redelijk lang voordat we ons eten hadden, maar we hebben een prima avond gehad.
De broodjes die bij aankomst werden "aangeboden" stonden later wel op de rekening. De wijnen (met name de Malbec 1541) zijn goed en zeer schappelijk geprijsd.
JeanneKok .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
De gerechten werden smaakvol opgediend. Goede service en sfeervolle ambiance.
Ook voor vegetariërs aan te raden. Gevarieerd en lekker
Jenny T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Leuk restaurant in de dorpsstraat Zoetermeer. Heerlijk gegeten. Aardig personeel. Eten werd goed op tijd geserveerd.

We hadden die avond een pubquiz voor een goed doel en een actiemenu waarbij een deel van de prijs voor het goede doel was. Voor 22,50pp een shared dining van 2 gangen. Erg leuk concept! En super lekker! Ook hadden ze een ruimte beschikbaar gesteld voor de pubquiz. Mooie ruimte voor feesten en partijen, heel sfeervol!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het is een leuke locatie,vind het ook leuk dat er een bar is waar je wachten op je afspraak. Leuk en vriendelijk personeel. Het eten in de verschillende porties op de plank is heel goed bedacht, zo kan je van alles proeven. Zeker de moeite waard om nogmaals terug te komen.