1892 Eten en Drinken

Dorpsstraat 74A 2712 AM Zoetermeer Nederland Kaart

Over restaurant 1892 Eten en Drinken

Moderne keuken in een oude graanschuur

Het monumentale pand 'de Graanschuur' in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Een moderne keuken met een interieur uit 1892 is dit een echte toplocatie voor een lekkere lunch of uitgebreid diner! TIP: probeer ook eens onze Proeverij en stel zelf een heerlijke en complete maaltijd samen!

Meer informatie over restaurant 1892 Eten en Drinken

• : Maandag t/m donderdag & zaterdag tot 18.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Op vrijdag tot 21.00 uur de eerste drie uur gratis parkeren met parkeerschijf. Zondagen gratis parkeren.

ma: gesloten
di-do: 17.00 tot 23.00 uur
vr-za: 17.00 tot 24.00 uur
zo: 17.00 tot 23.00 uur

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jenny T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Leuk restaurant in de dorpsstraat Zoetermeer. Heerlijk gegeten. Aardig personeel. Eten werd goed op tijd geserveerd.

We hadden die avond een pubquiz voor een goed doel en een actiemenu waarbij een deel van de prijs voor het goede doel was. Voor 22,50pp een shared dining van 2 gangen. Erg leuk concept! En super lekker! Ook hadden ze een ruimte beschikbaar gesteld voor de pubquiz. Mooie ruimte voor feesten en partijen, heel sfeervol!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het is een leuke locatie,vind het ook leuk dat er een bar is waar je wachten op je afspraak. Leuk en vriendelijk personeel. Het eten in de verschillende porties op de plank is heel goed bedacht, zo kan je van alles proeven. Zeker de moeite waard om nogmaals terug te komen.
Willemijn R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gezellig gegeten bij 1892. Ze hebben het systeem van samen delen van gerechtjes. Voldoende keuze dus van alles wat gedaan. Eigenlijk was elk gerechtje erg lekker. Hertenbiefstukje was goed mals, groente bij de cashew kip lekker knapperig enz. Service was prima. Voor herhaling vatbaar!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben er voor het eerst gegeten en we wonen al 1,5 jaar in Zoetermeer. Het was zeer geslaagd. Vooral het voorgerecht met de gerookte makreel was echt super lekker. We gaan 2e kerstdag weer terug.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Reynaerts .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijke gerechten uitgeprobeerd met zng. shared dining, lekkere wijn, snelle en vooral hele attente bediening! Zeer aan te bevelen!
Dolf H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Dolf hakman
Gisteravond op weg naar een concert in de boerderij nog even met 2 vrienden een hapje eten ,afgesproken op de A12 bij Ac restaurant maar daar aangekomen leek ons het geen goed idee om daar ons maal te halen,dan maar even googelen en op de gok 1892 gekozen.
Daar aangekomen (via steeg) werden we zeer vriendelijk verwelkomt en onze jassen werden aangepakt,de kaart bekeken en ivm onze tijdsdruk werdt ons geadviseerd om geen uitgebreid gerecht te nemen,gekozen voor de steak 1892 en dat was een openbaring,keurig op een voorverwarmd bord en precies zoals we hem hadden besteld.
Dit alles werdt keurig op tijd geserveerd zodat we ook nog tijd voor een dessert hadden.
Complimenten voor de bediening ,lopen zich zoek op de trap om de gerechten op te halen en dan nog met een lach en een dolletje netjes aan tafel geserveerd ,helemaal top.
Voor ons een dikke aanrader en gaan zeker als we weer in Zoetermeer zijn hier ons maaltje halen.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten is erg goed, soms duurde het wel wat lang voor dat er iemand kwam
Voorderest personeel erg aardig en doen goed hun best.
Het brood plankje is een beetje weinig.
Voorderest hebben we een erg leuke avond gehad en komen zeker terug!
AJ T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het 'shared dining'-concept is leuk, zeker met een iets groter gezelschap. Proporties van het voorgerecht waren aan de kleine kant, bij de hoofdgerechten was dit beter. 1892 zit in een mooi en authentiek pand, dit komt de beleving zeker ten goede. Mooi ingericht en goede bediening.
Don H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Erg lekker gegeten! De manier waarop je de gerechten kan bestellen is erg leuk. Op die manier kan je van alles wat nemen en alleen de dingen waar jij trek in hebt bestellen. Tweede keer dat wij hier hebben gegeten, wat ons betreft een aanrader.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Gewoon gezellig uit eten op een leuke locatie! Shared Dining is een leuk concept! Je krijgt 6 verschillende Lekkere gerechten. We hebben een leuke avond gehad.
Cyrelle R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Naar mate de avond afliep, merkte je dat het personeel minder zin had om nog te werken. Na het ontvangen van de dessertkaart, zeker 20minuten moeten wachten voor een bestelling opgenomen werd. Er werd gewoon geen contact gemaakt met de gasten. Bij de vraag of ze ons misschien vergeten was, kregen wij het antwoord: Hmm nee niet echt eigenlijk. In een drukke zaak kan ik hier begrip voor hebben, maar de zaak zat gisteren zeker niet vol. Verder was de kwaliteit van het eten heel goed!
Ellyvandriel17 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hebben genoten van een shared diner. 6 Heerlijke gerechten en een petitie grand dessert. Heerlijk wijn. Een complete avond.
Parkietjes1 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Genoten van het nieuwe menu, met z’n tweeën hebben we 3 voorgerechten en 3 hoofdgerechten gedeeld.
Alle gerechten smaakten heerlijk, met als uitschieters de zalm als voorgerecht en de getrancheerde steak als hoofdgerecht.
Ook het grand dessert was heerlijk!
Jammer dat de menukaart wat klein is.
De bediening is vlot en vriendelijk.
Jacoline Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Prima gegeten, leuke sfeer. Het enige minpuntje is dat het te lang duurde voor het eten geserveerd werd.
Beste Jacoline,

Wat leuk om te horen dat jullie goed hebben gegeten bij ons! We zullen er voor de volgende keren op letten dat het eten sneller aan tafel wordt geserveerd.

Met vriendelijke groet,
Quirine
Andrew C.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heb een fantastische avond gehad! Heerlijk gegeten en goede service ervaren. Daarnaast ook prima aankleding en gemoedelijke sfeer. Verbeterpunt is de ontvangst, je wordt niet direct opgemerkt als je binnenstapt (duurde eigenlijk net iets te lang...). Wel een aanrader!
Beste Andrew,

Wat zonde om te horen dat jullie niet gelijk werden ontvangen door ons. Wij zullen nog alerter zijn op de deur, zodat we een volgende keer jullie direct kunnen ontvangen. Wel heel fijn om te horen dat het eten en de service over de gehele avond is bevallen.

Tot snel!
Groet,
Quirine van Gemert
Gerrie B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Super lekker gegeten heerlijk op het terras. Share dining is een erg leuke formule. Erg vriendelijk personeel. Hopen nog eens terug te komen. Helaas wonen we niet in de buurt.
Beste Gerrie,

Wat lekker dat jullie nog konden genieten op ons terras! En wat goed om te horen dat ons shared dining concept bij jullie goed is ontvangen.

Wie weet tot snel als jullie weer in de buurt zijn!
Groet,
Quirine van Gemert
Johnboer13 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Verrassings gerechten waren top!!!
Surf en turf spareribs zalm en kippen dijen waren overheerlijk.
Sfeer en ambiance in orde.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij waren hier met 3 personen. Toen wij wilden bestellen bleek dat er van de in totaal 3 soorten vis maar 1 vissoort te bestellen was. Dit vonden wij vreemd en vervelend vooral omdat dit van te voren niet gezegd was en omdat mijn tafelgenoot liever vis eet.
De 2 vleesgerechten waren lekker (steak en lamsrack) en de bediening was ook goed. De prijs/kwaliteit verhouding was goed.