Valkenboslaan 9A 2563 CD Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant 1798

Een feestje op je bord

Of je nu met z'n tweeën bent of met een grote groep, bij restaurant 1978 heb je altijd een geslaagde avond. Het menu alleen al doet je watertanden! Zin in wat anders dan een glas wijn? Het personeel adviseert je graag in een heerlijk trappistenbiertje bij je maaltijd.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Gerbrand K. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Leuk adresje in een leuk gedeelte van Den Haag, wel een beetje in een woonwijk, dus goed zoeken. Het restaurant heet 1798 omdat dit de standaard omvang van de cilinders van een MG auto is (ik ben geen auto kenner dus ik verontschuldig me voor het verkeerd noteren van wat ik begrepen heb). De eigenaar is dus een groot liefhebber van MG's, wat op zich al een pluspunt is, want dan heb je smaak. Het eten is prima en de inrichting laagdrempelig en gezellig. De bediening is prima en voor de prijzen hoef je het niet te laten.
Pcvreeswijk . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Serive was perfect. Heel vriendelijke bediening., zelden zo een vriendelijke bediening meegemaakt. Het eten was zalig. Voor herhaling vatbaar!! Keuze is niet zo groot, maar wel heerlijk.
APS_ . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij 1798. Zeer vriendelijk en meedenkend personeel. Al met al een geslaagde avond. We komen hier zeker nog een keer
Leijer . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eigenaar ( tevens kok) en bediening zeer vriendelijk. We zijn daar gaan eten met de AH actie dus een vast menu maar je kon kiezen tussen 3 voor-, hoofd-, en na gerechten. Kon niet goed kiezen tussen 2 voorgerechten en..... kreeg ze alle twee. Wij hadden de wrap, soep, zalmfilet en baklava. Alles was heerlijk.
Inge-b . Gastronoom (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met de AH actie bij 1798 wezen eten. Bij binnenkomst werd ons verteld dat er maar 1 chef in de keuken stond en werd bij voorbaat verontschuldigd voor het lange wachten. Dat bleek achteraf nogal mee te vallen, niet echt veel langer dan bij andere restaurants. Behalve bij het nagerecht, dit terwijl de zaak toen nagenoeg leeg was. Het eten was lekker, veel groenten bij het hoofdgerecht. De bediening was vriendelijk, maar kon het in zijn eentje nauwelijks aan. Ik was hier al eens eerder geweest, het was toen iets formeler, kennelijk is het restaurant van eigenaar veranderd. Het is een soort huiskamerrestaurant. Ze hebben geen pin, maar je kunt het bedrag naar ze overmaken. Toen we weg wilden gaan, na het geld overgemaakt te hebben, was er niemand te bekennen, dus zijn we maar gewoon weggegaan zonder gedag te zeggen, beetje jammer.
Glim-lach . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Lekker en goed gegeten. Aardige bediening. Bij de voorgerechten had een beetje brood niet misstaan. Restaurant voor ons in de buurt. We komen zeker terug.
Kaasmeisje2 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren bij 1798 gegeten. Genre 'het betere eetcafé' met een gezellige inrichting. Heerlijk gegeten, lekkere voorgerechten (Tiger garnalen en Salade caprese), lekker hoofdgerecht (Lamskoteletjes) met veel verse groenten, als dessert heerlijk ijs met veel fruit. Hartelijke, attente, flexibele bediening, soms door de eigenaar/chef zelf. Een aanrader!
Elainevanweelden . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Leuk hoor. En lekker. Wel een redelijk doorsnee kaart maar ik had ook niet meer verwacht. De service was super en de kok kwam regelmatig even vragen of alles naar wens was.
Nicohart52 . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De tijgergarnalen waren erg lekker. Misschien een beetje brood erbij om die heerlijke saus te dippen.... De Chardonnay huiswijn was ook erg lekker.
Henkjanssen19 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De ontvangst was plezierig.De bediening was heel attent. Bij de gerechten vielen
de heerlijke sausjes op. De porties waren prima en van uitstekende kwaliteit.
We hebben kortom genoten van een heerlijk etentje.
Tw5037 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
In het kader van de AH actie zijn wij bij 1798 gaan eten. Vorig jaar met dezelfde actie hier ook gegeten en dat was ons goed bevallen. Nu blijkbaar een andere eigenaar. Maar het eten is nog steeds prima.
De borden zijn mooi opgemaakt en de smaak is prima. Wij hadden als hoofdgerecht de gamba's en zalm, allebei smaakte het voortreffelijk, met daarbij een heerlijke witte huiswijn. Ook het toetje: ijs en baklava, was heerlijk.
De porties zijn voldoende en de bediening is prima. Ook de eigenaar kwam nog even vragen of alles naar wens was. Het was nu op een doordeweekse dag niet druk, dus we hopen dat op een drukke avond de kwaliteit en zorg op hetzelfde niveau zullen zijn.
Wij zullen in ieder geval zeker graag terugkomen!
Luiten.marianne . Fijnproever (8 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een 'Fawlty towers-achtige' ervaring, charmant, goed bedoeld maar óh zo klungelig, dat maakte mijn man en ik gisteren, vrijdag 15 juli 2016, mee toen we via de AH actie voor het eerst bij 1798 gingen eten. We werden vriendelijk begroet en we verbaasden ons over het interieur dat een beetje leek op het interieur dat je op de site kunt zien. We werden bediend door een ober die deze avond ijverig zijn debuut maakte in dit restaurant, maar overduidelijk nog niet ingewerkt was. Mijn man wilde als aperitief graag een biertje en kreeg te horen dat er 2 soorten bier waren: Heineken en Gulpen, maar geen tapbier. Hij koos voor Gulpen en kreeg te horen dat er alleen Gulpen witbier was. Ik koos voor een ruby port en dat was ook een ingewikkelde keuze.
Er was een speciaal keuzemenu voor de AH actie. We moesten zelf vragen of we iets konden drinken bij het voor- en hoofdgerecht. De wijnkaart bleek niet te kloppen en er was maar één rode wijn, de huiswijn. De prijs werd niet genoemd, daar moest om worden gevraagd. Het voor- en hoofdgerecht smaakte aardig, maar helemaal niet zo bijzonder als we verwachtten uit de gelezen recencies (van de vorige eigenaar). Op tafel stond een waxinelichtje. Toen ik vroeg of dat kon worden aangestoken voor de gezelligheid, werd alleen ons lichtje aangestoken, maar niet de lichtjes bij de andere 10 gasten.
We zaten naast een piano met het open toetsenbord tegen ons tafeltje aan. Op de piano stonden 2 lege kratjes een beetje voor een wandversiering die best belangrijk bleek toen we naar de oorsprong van de naam 1798 vroegen. Daar kon de nieuwe ober geen antwoord op geven maar het bleek met de MG auto op de wandversiering te maken te hebben (de vorige eigenaar stond bekend omdat hij een grote fan was van dit soort auto's en er 3 bezat en op de (overigens keurige) wc's hingen nog 3 verklaringen voor de naam ingelijst.
Het toetje was het lekkerst (Chef's proeverij), het was het beste gerecht van de avond.
Toen ik wilde betalen bleek de nieuwe eigenaar het restaurant pas 4 dagen geleden te hebben geopend en beschikte nog niet over een pin apparaat. Het bankrekeningnr. werd achterop de bon geschreven met het verzoek om het bedrag thuis over te maken. Natuurlijk vandaag meteen gedaan, want zo'n vertrouwen wil je niet beschamen. Maar toch...
Ik wens de nieuwe eigenaar én de nieuwe ober veel succes en hoop dat ze het redden en dat hun houding snel wint aan professionaliteit!