1798 Eten & Drinken

Valkenboslaan 9A 2563 CD Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant 1798 Eten & Drinken

Welkom in 1798 Eten en Drinken, waar leuk, lekker en gezellig de kernwoorden zijn. Of je nu met zijn tweeën bent of met een groep, we maken er een geslaagde avond van.

Meer informatie over restaurant 1798 Eten & Drinken

Bus 21 op 2 minuten lopen

Zondag t/m woensdag 16:00 - 01:30
Donderdag t/m zaterdag 16.00 - 02.30

Jeep T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Voor het eerst in dit knusse eetcafe geweest.
Goede spontane ontvangst, goede sfeer, lekker eten, erg sfeervol.
We gaan zeker een keer terug
Suzan M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Met een actie bon hier gegeten, daarvoor bestemd was een speciaal dinerbon menu.
Op zich niets mis mee, maar wel wat karig om uit te kiezen, maar prijs technische is het wel te snappen.
Personeel vriendelijk en alert!
Gerechten qua hoeveelheid prima op mooi opgemaakte borden.
Naast een flesje wijn werd ook gewoon een karafje kraanwater geserveerd, top!
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Toen ik eerdere beoordelingen op Iens las, las ik een lichte negatieve toon, vanwege een nieuwe eigenaar. Zelf had ik goede ervaringen hier, dus ik zou mij te laten verrassen op mijn eigen bezoek.
De ontvangst was slecht: waarschijnlijk vanwege de drukte wachtte ik lang aan de bar, voordat de man er achter mij spotte.
Waarschijnlijk vanwege de drukte relatief lang voordat we de menukaart kregen. Hetzelfde gelde voor het bestellen van ons 1e wijntje. Want toen de serveerster die kwam opnemen, wilden wij, tot haar verbazing, direct ons eten melden. De voorgerechten smaakten goed, alhoewel mijn tafelgenoot brood mistte bij de soep, en hij ook wel peper en zout wilde toevoegen: wat niet op de tafel stond. Waarschijnlijk vanwege de drukte werd ons tussentijds niet gevraagd of alles naar wens was.
Waarschijnlijk vanwege de drukte duurde de wachttijd voor het hoofdgerecht opnieuw lang, net als het serveren van onze 2e wijn. De visfilet was wat aan de kleine kant. Ondanks mijn vraag om rijst kreeg ik frites geserveerd. Waarschijnlijk vanwege de drukte werd de rijst later maar gelukkig nét op tijd geserveerd om de laatste happen van mijn gerecht te vergezellen: het was bijzondere smaakvolle rijst!
Waarschijnlijk vanwege de drukte vroegen we zelf om de dessertkaart. Waarschijnlijk vanwege de drukte was alles te bestellen, behalve de gerechten met ijs (en dat betrof toch de helft van het aanbod).
We besloten om de rekening te vragen. Waarschijnlijk vanwege de drukte liepen we na 10 minuten zelf naar de bar om te betalen. De totaalprijs voor de 2 voor-, 2 hoofdgerechten en 4 glazen wijn was opzienbarend laag.
De kwaliteit van alle gerechten en de wijnen beviel ons goed (alhoewel de glazen nét aan werden gevuld).
Maar waarschijnlijk vanwege de drukte, beviel de service (lees: klantgerichtheid) ons niet; dat was ik hier namelijk voorheen niet als zodanig gewend.
Jammer, want aan de enige, aardige, attente en vooral lieve serveerster ligt dat absoluut niet.
Laurens D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
vergeleken met de vorige keer een lawaaierige sfeer. de portie vis was aan de karige kant.
Wendela B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Ik heb al een paar keer gegeten bij 1798 en het was altijd heerlijk, groot was dan ook de verrassing/teleurstelling dat er een nieuwe eigenaar is met een nieuwe kaart. De kwaliteit is helaas minder geworden en er staan standaard gerechten op de kaart, die matig zijn in de uitvoering. De bediening daarentegen was heel vriendelijk en behulpzaam.
Yvonne R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
De kwaliteit was zeker goed, de kwantiteit stuk minder. Vooraf ossenhaasreepjes in een saus, kwaliteit goed, maar 3 hele kleine ossenreepjes met een beetje sla vonden we toch wel erg karig. Hoofdgerecht kwalitatief ook goed, maar hier liet de opmaak van de borden weer te wensen over. Nagerecht prima. Wat wij tegen vonden vallen, is dat we uit een speciaal Iensmenu moesten kiezen en niet gewoon van de kaart. Al met al heeft de restaurantactie van AH dan geen zin omdat hierdoor de keuze erg beperkt was.
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
gezellig prima restaurant, door jonge mensen bemand.. en er hangen spaanse sferen
al met al helemaal niet verkeer, toen wij rond 19.45 uur binnen kwamen was het al zeer goed bezet
al met al...een aanrader
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Erg lekker gegeten, goede bediening, chefkok gesproken over het eten erg gezellig. Een aanrader. Ook zonder ah actie goed te doen.
Franny S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Niet doen, heb nog nooit zo slecht ergens gegeten.
Behalve het nagerecht was alles onder de maat.
Was ooit een goed restarant, jammer
joosbuba .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
In een gastvrije omgeving lekker gegeten met kinderen en kleinkinderen. Vriendelijke gastheer en gastvrouw. Kleine verandering in een gerecht was geen enkel probleem.
schoen456 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Helaas kon je nu niet meer uit de hele kaart kiezen. Jammer! Vorig jaar kon dit nog wel en was alles top, nu wat minder. Eten was redelijk, maar had er (gezien vorig jaar) meer van verwacht.
WimStal S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We hebben gereserveerd met de AH-actie en waren gebonden aan een representatief menu, zoals de kok het verwoordde.
De ontvangst was erg vriendelijk en heel persoonlijk. De kok kwam ook nog uitleg geven.
Als voorgerecht hadden we de reepjes ossenhaas in wijnsaus, best lekker, geserveerd met wit en bruin stokbrood, zodat we een lekker bodempje hadden. De wijn is vriendelijk geprijsd.
Voor het hoofdgerecht hebben we onze keus laten vallen op de kogelbiefstuk met roquefortsaus en de lamskoteletjes. We kregen 3 koteletjes die uiteindelijk goed gegrild waren, bijna gaar maar niet té gaar.
De biefstuk was voorgesneden en hoewel we medium (à point) hadden gevraagd was het medium rare (saignant). Voor mensen die daar gevoelig voor zijn kan dit een barrière zijn.
Jammer dat de grill of grillpan een beetje bittere smaak op het vlees achterlaat. Dit proefden mijn partner en ik beiden.
Het tarwegerecht, lijkend op gebroken rijst, had een heel bijzondere smaak.
We kozen 2 verschillende toetjes, de tiramisu en de baklava. De baklava was lekker en het zelfgemaakte (?) notenijs daarbij was echt bijzonder lekker. De zelfgemaakte tiramisu kan beter. Ik proefde geen amaretto of daarop gelijkende drank, ik miste de toon van alcoholhoudende drank.
Op de menukaart las ik dat een armagnac VSOP slechts €3,00 kostte en besloot daarom dit te bestellen met koffie voor ons beiden. Thuis las ik op de bon dat er voor de armagnac €5,00 afgerekend was, een fors verschil! Wel duur als de volle prijs afgerekend had moeten worden.
Al met al hebben we redelijk lekker gegeten in een gezellige huiselijke ambiance.
ROBIENS D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Tafels dicht op elkaar. Weinig demping van geluiden. Geen pin automaat .
Dat ben ik snel vergeten als het eten heerlijk is. Maar helaas, geen smaak sensatie, meer smaakloos.
Happertjes .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prima ontvangst, een gevarieerd menu, vlotte bediening, goede sfeer. Het was een lekker etentje in een restaurant, waar ik dankzij de AH actie terecht ben gekomen. Ik woon niet in de buurt, maar als dat wel zo was, zou ik er zeker vaker komen.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Na een gezellige ontvangst zonder haast dronken we een heerlijk Swinkels biertje. Perfect getapt! Een klein voorgerecht met een mooi gebalanceerde smaak en een uitgebreid hoofdgerecht met een subliem bereide lam, was het tijd voor een hemels nagerecht. Balans en veel verschillende smaken kenmerken deze avond.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Hier gisteravond gegeten met de AH-actiebon. Een klein gezellig huiskamer restaurant. Voor de AH-actie was een leuk menu samengesteld. De gerechten werden op een prettige wijze geserveerd. De borden waren met zorg opgemaakt. Doordat er maar 1 serveerster in de bediening was waren de wachttijden wat lang, dit werd goedgemaakt door de prettige omgang van de serveerster. Helaas was het bij het afrekenen niet mogelijk om met de PIN-pas te betalen. Dit werd opgelost door betaling via de mobile app. Al met al een gezellige avond en reden om nog een terug te komen.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Hier gisteravond gegeten met de AH-actiebon. Een klein gezellig huiskamer restaurant. Voor de AH-actie was een leuk menu samengesteld. De gerechten werden netjes geserveerd en de borden waren met zorg opgemaakt. Doordat er maar 1 serveerster in de bediening was waren de wachttijden wat lang, dit werd goedgemaakt door de prettige omgang van de serveerster. Helaas was het bij het afrekenen niet mogelijk om met de PIN-pas te betalen. Dit werd opgelost door betaling via de mobile app. Al met al een gezellige avond en reden om nog een terug te komen.
Arielle V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten! We kregen een verrassend voorgerecht omdat onze keuze niet op voorraad was. Een mix van calamaris en gegrilde garnalen met extra veel verse salade. Lekkere tomaten tapenade, kruidenboter en stokbrood. Het hoofdgerecht, ossenhaas en lamskoteletten waren uitstekend. Ook hierbij lekkere groenten en aardappeltjes (veel!).
In een nagerecht hadden we geen trek meer na zoveel lekker eten, maar dat gaan we vast een volgende keer uitproberen.
Arielle
martin_60 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Bij restaurant 1798 in Den Haag gegeten en is ons bijzonder goed bevallen. Gerechten heerlijk en goede kwaliteit. Allervriendelijkste bediening, hulpvaardig, alles kan, mag zelf plekje zoeken. Chef kwam gezellig langs om praatje te maken en de muziek was (dat is persoonlijk) zeer te waarderen (Spaanse gitaar muziek) en vrij rustig.
Misschien een idee om de tafel indeling anders te doen, bijvoorbeeld een ronde tafel bij de ingang, zodat je een 2-persoonstafel ook in het midden kunt opstellen en er voor iedereen meer ruimte ontstaat. Wij hadden bij het raam een zee van ruimte.
Al met al een gezellig restaurant, waar we zeker, ook zonder AH-bonnen, terug zullen komen.
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met het AH zegelboekje op zak weer eens bij Restaurant 1798 terechtgekomen, een gezellige en niet al te grote eetgelegenheid met veel hout en een vriendelijke ontvangst. Er was een speciaal menu met een aantal keuzes per gang. Wij kozen de gamba’s vooraf en de lamskoteletten als hoofdgerecht. Beide met een mediterrane “touch” klaargemaakt en erg lekker. Er waren slechts twee koteletten per persoon maar er zat veel vlees aan dat mooi mals was gebleven maar naar mijn smaak iets meer rosé had gekund. De huiswijn – we namen een Sauvignon blanc en een Merlot cq Cabernet Sauvignon, allemaal uit Frankrijk – was vriendelijk drinkbaar. De banana split was zoals die zijn moest, en het baklavadessert bestond uit drie verschillende soorten ervan plus wat partjes mandarijn en stukjes meloen; dat was weinig fantasierijk maar op zich lekker. Koffie hebben we niet genomen. Tijdens het eten kwam een meneer met hoed en snor vragen of het lekker was; we wisten niet zeker of het de kok was, we wisten wel zeker dat het lekker was. Hoewel de porties niet heel groot waren, was het bij elkaar voldoende en stonden we toch met een voldaan gevoel op. De jongeman en jongedame van de bediening waren ook al erg vriendelijk en hij liet ons keurig uit bij vertrek.