1798 Eten & Drinken

Valkenboslaan 9A 2563 CD Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant 1798 Eten & Drinken

Welkom in 1798 Eten en Drinken, waar leuk, lekker en gezellig de kernwoorden zijn. Of je nu met zijn tweeën bent of met een groep, we maken er een geslaagde avond van.

Meer informatie over restaurant 1798 Eten & Drinken

Bus 21 op 2 minuten lopen

Zondag t/m woensdag 16:00 - 01:30
Donderdag t/m zaterdag 16.00 - 02.30

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Erg lekker gegeten, goede bediening, chefkok gesproken over het eten erg gezellig. Een aanrader. Ook zonder ah actie goed te doen.
Franny S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Niet doen, heb nog nooit zo slecht ergens gegeten.
Behalve het nagerecht was alles onder de maat.
Was ooit een goed restarant, jammer
joosbuba .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
In een gastvrije omgeving lekker gegeten met kinderen en kleinkinderen. Vriendelijke gastheer en gastvrouw. Kleine verandering in een gerecht was geen enkel probleem.
schoen456 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Helaas kon je nu niet meer uit de hele kaart kiezen. Jammer! Vorig jaar kon dit nog wel en was alles top, nu wat minder. Eten was redelijk, maar had er (gezien vorig jaar) meer van verwacht.
WimStal S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
We hebben gereserveerd met de AH-actie en waren gebonden aan een representatief menu, zoals de kok het verwoordde.
De ontvangst was erg vriendelijk en heel persoonlijk. De kok kwam ook nog uitleg geven.
Als voorgerecht hadden we de reepjes ossenhaas in wijnsaus, best lekker, geserveerd met wit en bruin stokbrood, zodat we een lekker bodempje hadden. De wijn is vriendelijk geprijsd.
Voor het hoofdgerecht hebben we onze keus laten vallen op de kogelbiefstuk met roquefortsaus en de lamskoteletjes. We kregen 3 koteletjes die uiteindelijk goed gegrild waren, bijna gaar maar niet té gaar.
De biefstuk was voorgesneden en hoewel we medium (à point) hadden gevraagd was het medium rare (saignant). Voor mensen die daar gevoelig voor zijn kan dit een barrière zijn.
Jammer dat de grill of grillpan een beetje bittere smaak op het vlees achterlaat. Dit proefden mijn partner en ik beiden.
Het tarwegerecht, lijkend op gebroken rijst, had een heel bijzondere smaak.
We kozen 2 verschillende toetjes, de tiramisu en de baklava. De baklava was lekker en het zelfgemaakte (?) notenijs daarbij was echt bijzonder lekker. De zelfgemaakte tiramisu kan beter. Ik proefde geen amaretto of daarop gelijkende drank, ik miste de toon van alcoholhoudende drank.
Op de menukaart las ik dat een armagnac VSOP slechts €3,00 kostte en besloot daarom dit te bestellen met koffie voor ons beiden. Thuis las ik op de bon dat er voor de armagnac €5,00 afgerekend was, een fors verschil! Wel duur als de volle prijs afgerekend had moeten worden.
Al met al hebben we redelijk lekker gegeten in een gezellige huiselijke ambiance.
ROBIENS D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Tafels dicht op elkaar. Weinig demping van geluiden. Geen pin automaat .
Dat ben ik snel vergeten als het eten heerlijk is. Maar helaas, geen smaak sensatie, meer smaakloos.
Happertjes .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prima ontvangst, een gevarieerd menu, vlotte bediening, goede sfeer. Het was een lekker etentje in een restaurant, waar ik dankzij de AH actie terecht ben gekomen. Ik woon niet in de buurt, maar als dat wel zo was, zou ik er zeker vaker komen.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Na een gezellige ontvangst zonder haast dronken we een heerlijk Swinkels biertje. Perfect getapt! Een klein voorgerecht met een mooi gebalanceerde smaak en een uitgebreid hoofdgerecht met een subliem bereide lam, was het tijd voor een hemels nagerecht. Balans en veel verschillende smaken kenmerken deze avond.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Hier gisteravond gegeten met de AH-actiebon. Een klein gezellig huiskamer restaurant. Voor de AH-actie was een leuk menu samengesteld. De gerechten werden op een prettige wijze geserveerd. De borden waren met zorg opgemaakt. Doordat er maar 1 serveerster in de bediening was waren de wachttijden wat lang, dit werd goedgemaakt door de prettige omgang van de serveerster. Helaas was het bij het afrekenen niet mogelijk om met de PIN-pas te betalen. Dit werd opgelost door betaling via de mobile app. Al met al een gezellige avond en reden om nog een terug te komen.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Hier gisteravond gegeten met de AH-actiebon. Een klein gezellig huiskamer restaurant. Voor de AH-actie was een leuk menu samengesteld. De gerechten werden netjes geserveerd en de borden waren met zorg opgemaakt. Doordat er maar 1 serveerster in de bediening was waren de wachttijden wat lang, dit werd goedgemaakt door de prettige omgang van de serveerster. Helaas was het bij het afrekenen niet mogelijk om met de PIN-pas te betalen. Dit werd opgelost door betaling via de mobile app. Al met al een gezellige avond en reden om nog een terug te komen.
Arielle V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten! We kregen een verrassend voorgerecht omdat onze keuze niet op voorraad was. Een mix van calamaris en gegrilde garnalen met extra veel verse salade. Lekkere tomaten tapenade, kruidenboter en stokbrood. Het hoofdgerecht, ossenhaas en lamskoteletten waren uitstekend. Ook hierbij lekkere groenten en aardappeltjes (veel!).
In een nagerecht hadden we geen trek meer na zoveel lekker eten, maar dat gaan we vast een volgende keer uitproberen.
Arielle
martin_60 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Bij restaurant 1798 in Den Haag gegeten en is ons bijzonder goed bevallen. Gerechten heerlijk en goede kwaliteit. Allervriendelijkste bediening, hulpvaardig, alles kan, mag zelf plekje zoeken. Chef kwam gezellig langs om praatje te maken en de muziek was (dat is persoonlijk) zeer te waarderen (Spaanse gitaar muziek) en vrij rustig.
Misschien een idee om de tafel indeling anders te doen, bijvoorbeeld een ronde tafel bij de ingang, zodat je een 2-persoonstafel ook in het midden kunt opstellen en er voor iedereen meer ruimte ontstaat. Wij hadden bij het raam een zee van ruimte.
Al met al een gezellig restaurant, waar we zeker, ook zonder AH-bonnen, terug zullen komen.
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met het AH zegelboekje op zak weer eens bij Restaurant 1798 terechtgekomen, een gezellige en niet al te grote eetgelegenheid met veel hout en een vriendelijke ontvangst. Er was een speciaal menu met een aantal keuzes per gang. Wij kozen de gamba’s vooraf en de lamskoteletten als hoofdgerecht. Beide met een mediterrane “touch” klaargemaakt en erg lekker. Er waren slechts twee koteletten per persoon maar er zat veel vlees aan dat mooi mals was gebleven maar naar mijn smaak iets meer rosé had gekund. De huiswijn – we namen een Sauvignon blanc en een Merlot cq Cabernet Sauvignon, allemaal uit Frankrijk – was vriendelijk drinkbaar. De banana split was zoals die zijn moest, en het baklavadessert bestond uit drie verschillende soorten ervan plus wat partjes mandarijn en stukjes meloen; dat was weinig fantasierijk maar op zich lekker. Koffie hebben we niet genomen. Tijdens het eten kwam een meneer met hoed en snor vragen of het lekker was; we wisten niet zeker of het de kok was, we wisten wel zeker dat het lekker was. Hoewel de porties niet heel groot waren, was het bij elkaar voldoende en stonden we toch met een voldaan gevoel op. De jongeman en jongedame van de bediening waren ook al erg vriendelijk en hij liet ons keurig uit bij vertrek.
Omaellebel .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Het eten was koud en weinig het duurde lang voor dat je wat kreeg moest een paar keer vragen of ze kwamen! Het was helaas teleustellend was al een keer daar geweest toen was het heerlijk blijkt nu een andere eigenaar in te zitten!
Birgit M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is een klein en gezellig restaurant met goede en leuke bediening. We hebben heel erg lekker gegeten. We komen zeker nog een keer terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dankzij een AH Actie 1798 gevonden en geboekt !!! Een klein restaurant (+/- 25 zitplaatsen), maar gezellig ingericht, vriendelijke personeel. Ook de naam 1798 is leuk gevonden, een auto zijn CC, Pernod, Brigard etc. Gaan daar zeker met vrienden nog een keer eten !!!
Wilco B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer! Ondanks ziekte van vast bedienend personeel werd alles prima opgelost. Enige minpuntje was dat een kleine, platte biefstuk maar heel moeilijk rare gebakken kan worden, de mijne was medium. De lamskoteletten waren erg goed door hun topgrill. Gezellig dat de chef regelmatig een rondje door de zaak doet, dat geeft een extra toevoeging!
Steve O.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
De eigenaar is tevens de kelner en kok. Een allervriendelijkste man die ook houd van een gezellig praatje met zijn gasten. Wij waren er op een maandagavond, het was niet druk en de bestelling gauw gemaakt. Het eten was lekker en voor ons ruim voldoende. Mijn partner had de burrito en ik had een kogelbiefstuk. Het geheel zag er verzorgd uit en smaakte goed. Na afloop schrokken we even omdat bleek dat je er niet kan pinnen. De eigenaar lost dat prima op door je gebruik te laten maken van internetbankieren via de app. Wij vonden het zeker voor herhaling vatbaar.
Jeffrey M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij dit gezellige restaurant. De bediening is zeer professioneel en heel vriendelijk. De keuken bereid eten van hoog kwaliteit en het is erg lekker. Aan het eind van ons diner hebben we ook nog een mooie roos ontvangen als presentje. Helemaal goed!
Dubbeljuf .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij genoten het AH Iens menu. Verrassend goede kwaliteit! Eindelijk eens een keer een restaurant dat een visitekaartje aflevert met de AH-actie. Gerechten die ook op de 'gewone' kaart staan, goede kwaliteit en smaakvol. Lekker veel verse groente erbij. Wij gaan er beslist nog een keer eten!