1761 Eten Drinken Slapen

9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant 1761 Eten Drinken Slapen

• Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wij hebben zojuist in dit restaurant gegeten. Het was voortreffelijk. Een prettige niet opdringerige bediening en het door ons gekozen menu bestaande uit een voorgerecht en een hoofdgerecht was van zeer goede kwaliteit.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Tijdens ons verblijf in dit knusse hotel, hebben we hier diverse keren gegeten. De kwaliteit van de producten is uitstekend. En dat geldt ook voor de bereiding. De bediening is vriendelijk. De sfeer informeel maar verzorgd. Zeker een aanrader; en dat geldt ook voor het hotel.
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Sfeervol en gezellig restaurant. Vriendelijke service en zeer geschikt voor jonge kinderen, waarvoor er een kast vol spelletjes, boeken en strips aanwezig is.
Mooie open keuken waarin heerlijke gerechten met vooral lokale (veelal biologische) producten worden bereidt. Wij smulden onder andere van de biologische lamsburger, runderburger, saté ajam en een aantal heerlijke desserts. Een aanrader!
Jelle B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een mooi restaurant (muv de raamdecoraties, maar dat is een kwestir van smaak) met een goede sfeer direct bij binnenkomst.
De jongen die ons bij binnenkomst te woord stond en ons later ook bediende wist heel goed de balans te bewaren tussen persoonlijk en professioneel.

De wijnen bij de gerechten waren uitgesproken, maar goed gekozen.

Opmaak van de borden is prima. Mooi gebruik van kleur in de groenten.
Ik had de tartaarsteak. Goed van smaak al zou ik de tartaar wel fijner van structuur hebben gemaakt.
De vitella tonato had iets meer smaak mogen hebben alsdus mijn tafelpartner.
Als hoofdgerecht nam zij de kalfsoester. Mooie keuze bleek.
De burgers van mijzelf en de kinderen viel in de smaak. Ik nam de lamsburger (de bediening overlegde de uitgesproken smaak wat ik waardeerde) en die valt zeker aan te raden.

Het dessert was eigenlijk de enige gang die de andere 2 niet bij kon houden. De brownie mag van mij de helft zo hoog en een keer zo nat.
De citroencheescake werd door de kinderen met complimenten overladen. Het is een andere cheesecake dan men misschien gewend is. Dat vond ik een pluspunt.

We hebben een fijne avond gehad. De enige tip zou zijn om de tekstuur van de gerechten te verfijnen. Verder een prima aanrader.
Benno H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Eten in de plek waar je overnacht lijkt niet zo origineel, maar hier blijkt het een goede keuze. De vegetarische quiche was echt super lekker. Ook de spareribs -niet op de kaart-waren mals en goed gekruid. Prima eten en een lekkere rode huiswijn.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
De smokey bacon burger was voortreffelijk. De spare ribs (niet vast op de kaart) waren goed, maar niet bijzonder. Ook de desserts waren goed. We hebben er lekker en relaxed gegeten met 2 personen. De bediening was vriendelijk en professioneel.
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Leuk restaurant in een strandtentachtige sfeer, erg gezellig! Het eten was wel goed, maar we hadden niet het wow gevoel.
Mosterdsoep was lekker, maar behoorlijk aan de zoute kant en de tonijntartaar met verse ananas, kappertjes, peterselie en kokos miste uitdaging en zeker olijfolie o.i.d. om het iets smeuïg te maken en de ingrediënten te verbinden. Daarna lamsrack uit de oven, op zich goed, maar iets te ver door gegaard. De noordzeeburger was oké, maar daar blijft het bij.
Conclusie: oké eten in een leuke restaurant met vriendelijke bediening. Maar wat mij betreft had het eten wat spannender gemogen.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wauw, heerlijk gegeten bij Burgers & Wines! Had voor een simpele burger gekozen (iets met 'bite'), maar o wat wat 'ie lekker!
Daarnaast dronken we een huiswijntje (Merlot), heerlijk! En dan niet het dessert vergeten, heerlijk boer'n roomijs van de Kaasboer van Ameland!
Het was werkelijk culinair genieten, wat door de sfeervolle ambiance goed werd ondersteund!
Zeker een aanrader, want ik/wij komen er weer eens terug!
Annemarie I.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vorig jaar al een fijne tijd gehad in het hotel en dit jaar is 1761 uitgebreid met een restaurant. Het restaurant heeft een flinke metamorfose gekregen en is heel sfeervol, rustig en warm ingericht. Heerlijk gegeten: de zee brie's en de smokey eggs, met een goede frisse salade met een heerlijke dressing. De menu kaart bood veel keuze, fijn dus dat we morgen weer komen en nog wat kunnen uitproberen!
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wat een afknapper. Bij het opnemen van de bestelling werd niet gevraagd hoe je de burger wenste, kennelijk is volledig doorbakken hier de standaard. Bij de vegaburger was de bijbehorende tzatzikisaus vergeten waardoor deze droog als karton was. Dan ook nog een grote haar op het bord. Hoe je een burger zo liefdeloos kunt bereiden. Heel slecht.
Het spijt ons zeer dat u zo ontevreden ons restaurant verliet. Helemaal omdat wij niet deze indruk hadden. Mijn collega is tussentijds nog bij u geweest om te vragen of alles naar wens was. U zei van wel. Bij het afruimen meldde de jongedame aan tafel de vergeten saus. De andere klachten heeft u ons helaas niet gemeld. Hierdoor waren wij niet in de gelegenheid het met u op te lossen. Jammer. Haren en te doorbakken vlees kan natuurlijk niet. Genoeg reden om direct een nieuwe te brengen....
Agnes K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat een leuke en lekkere combinatie, mooie wijnen en het perfecte antwoord op de laffe burgers van al die flutketens, echt vlees met lekkere sauzen en naar keuze extra sla en/of frietjes. Wij hebben genoten! Trouwens ook van het dessert, ijs van het eiland is klasse.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Leuke combi: broodje luxe hamburger en bijpassende wijnen. Dan is het wel heel vreemd als de bediening totaal geen moeite doet om iets meer te vertellen dan "u vindt de wijnen op blz 4". Ook bij aangrenzende tafeltjes merkten we dat bediening erg sober en minimaal was. Jammer! De hamburger was goed.
Het decor met zittingen van schapenvacht viel erg in de smaak, lekker warm!
Wat jammer dat dit die avond gebeurde. Wij hebben dit intern opgepakt en actie ondernomen. Wij hopen dat dit u er niet van weerhoud ons restaurant nog eens te bezoeken. We zullen het dan met u goedmaken! Met vriendelijke groet, Petrina IJnsen
michel D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Leuke formule: burgers en wijn. Vooraf namen wij een salade geitenkaas (tikje weinig dressing), pomodorisoep (zeer smaakvol) en brood met dips (olie en aioli). Een keur aan burgers waaruit wij kozen de luxe lamsburger, de smokey eggs, een kidsburger en een versie die ' Simpel en lekker' heette. De broodjes niet kakelvers en het vlees wat droog helaas. Leuke wijnkeuze maar de witte wijn en Rosé werd veel te koud geserveerd. De rode Fitou stond al enige tijd open, zo te beoordelen. Voor het overige: prima bediening en zeer leuke ambiance. Eindoordeel: licht tegenvallend helaas.
Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een recensie te schrijven. Uw opmerkingen vatten wij op als kans om onze bedrijfsvoering en service te verbeteren. Ik had u echter graag een nieuwe Fitou aangeboden! Ik bespreek uw opmerkingen met ons keukenteam.
EricW1970 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Idee van culinaire burgers is leuk, maar de buitengewoon trage service en onattente bediening is helaas een hele grote afknapper. Alleen bezoeken als je bereid bent een uur te wachten op een hamburger.
David H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Tijdens ons verblijf op Ameland heerlijk twee keer buiten zitten lunchen bij 1761. Fantastische hamburgers op verschillende wijze gemaakt. Zowel de hamburger Brie (Zee-Brie-s), en een hamburger met gesmolten blauwe kaas gegeten. De hamburgers zijn flink belegd met uitjes, tomaat, etc. Behalve de hamburgers op de lunchkaart, worden er ook verschillende goede wijnen geserveerd, per glas. Mooi terras in het centrum van een authentiek en gezellig dorp. Wij gaan zeker terug als we op Ameland zijn!
Paul Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Tijdens ons verblijf op Ameland, verschillende keren gegeten in dit restaurant. We namen het 3 gangenmenu met wijnarrangement. Heerlijk eten, persoonlijke bediening, goede kok .
We gaan er zeker terug.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Erg lekker gegeten, drie gangen menu van de week: zalmsalade met avocado,erg lekker, ossehaas erg goed bereid, zonder probleem karafje kraanwater en lekker brood met boter vooraf. Een aanwinst voor het toch al goed voorziene dorp.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Nieuw plekkie, net open. maar wat hebben we er lekkere burgers gegeten vergezeld van passende wijnen! Egbert: je bent een topper.

Een super prosecco, een gave champignonsoep met volop vulling en een heerlijk traditionele burger met ei en bacon. Enige minpunt: de burgers zijn zo groot dat ze lastig te eten zijn met mes en vork. oh ja, dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet!