1761 Eten Drinken Slapen

9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant 1761 Eten Drinken Slapen

• Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wij hebben zojuist in dit restaurant gegeten. Het was voortreffelijk. Een prettige niet opdringerige bediening en het door ons gekozen menu bestaande uit een voorgerecht en een hoofdgerecht was van zeer goede kwaliteit.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Tijdens ons verblijf in dit knusse hotel, hebben we hier diverse keren gegeten. De kwaliteit van de producten is uitstekend. En dat geldt ook voor de bereiding. De bediening is vriendelijk. De sfeer informeel maar verzorgd. Zeker een aanrader; en dat geldt ook voor het hotel.
PatDriessen .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Sfeervol en gezellig restaurant. Vriendelijke service en zeer geschikt voor jonge kinderen, waarvoor er een kast vol spelletjes, boeken en strips aanwezig is.
Mooie open keuken waarin heerlijke gerechten met vooral lokale (veelal biologische) producten worden bereidt. Wij smulden onder andere van de biologische lamsburger, runderburger, saté ajam en een aantal heerlijke desserts. Een aanrader!
Jelle B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een mooi restaurant (muv de raamdecoraties, maar dat is een kwestir van smaak) met een goede sfeer direct bij binnenkomst.
De jongen die ons bij binnenkomst te woord stond en ons later ook bediende wist heel goed de balans te bewaren tussen persoonlijk en professioneel.

De wijnen bij de gerechten waren uitgesproken, maar goed gekozen.

Opmaak van de borden is prima. Mooi gebruik van kleur in de groenten.
Ik had de tartaarsteak. Goed van smaak al zou ik de tartaar wel fijner van structuur hebben gemaakt.
De vitella tonato had iets meer smaak mogen hebben alsdus mijn tafelpartner.
Als hoofdgerecht nam zij de kalfsoester. Mooie keuze bleek.
De burgers van mijzelf en de kinderen viel in de smaak. Ik nam de lamsburger (de bediening overlegde de uitgesproken smaak wat ik waardeerde) en die valt zeker aan te raden.

Het dessert was eigenlijk de enige gang die de andere 2 niet bij kon houden. De brownie mag van mij de helft zo hoog en een keer zo nat.
De citroencheescake werd door de kinderen met complimenten overladen. Het is een andere cheesecake dan men misschien gewend is. Dat vond ik een pluspunt.

We hebben een fijne avond gehad. De enige tip zou zijn om de tekstuur van de gerechten te verfijnen. Verder een prima aanrader.
Benno H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Eten in de plek waar je overnacht lijkt niet zo origineel, maar hier blijkt het een goede keuze. De vegetarische quiche was echt super lekker. Ook de spareribs -niet op de kaart-waren mals en goed gekruid. Prima eten en een lekkere rode huiswijn.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
De smokey bacon burger was voortreffelijk. De spare ribs (niet vast op de kaart) waren goed, maar niet bijzonder. Ook de desserts waren goed. We hebben er lekker en relaxed gegeten met 2 personen. De bediening was vriendelijk en professioneel.
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Leuk restaurant in een strandtentachtige sfeer, erg gezellig! Het eten was wel goed, maar we hadden niet het wow gevoel.
Mosterdsoep was lekker, maar behoorlijk aan de zoute kant en de tonijntartaar met verse ananas, kappertjes, peterselie en kokos miste uitdaging en zeker olijfolie o.i.d. om het iets smeuïg te maken en de ingrediënten te verbinden. Daarna lamsrack uit de oven, op zich goed, maar iets te ver door gegaard. De noordzeeburger was oké, maar daar blijft het bij.
Conclusie: oké eten in een leuke restaurant met vriendelijke bediening. Maar wat mij betreft had het eten wat spannender gemogen.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wauw, heerlijk gegeten bij Burgers & Wines! Had voor een simpele burger gekozen (iets met 'bite'), maar o wat wat 'ie lekker!
Daarnaast dronken we een huiswijntje (Merlot), heerlijk! En dan niet het dessert vergeten, heerlijk boer'n roomijs van de Kaasboer van Ameland!
Het was werkelijk culinair genieten, wat door de sfeervolle ambiance goed werd ondersteund!
Zeker een aanrader, want ik/wij komen er weer eens terug!
Annemarie I.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vorig jaar al een fijne tijd gehad in het hotel en dit jaar is 1761 uitgebreid met een restaurant. Het restaurant heeft een flinke metamorfose gekregen en is heel sfeervol, rustig en warm ingericht. Heerlijk gegeten: de zee brie's en de smokey eggs, met een goede frisse salade met een heerlijke dressing. De menu kaart bood veel keuze, fijn dus dat we morgen weer komen en nog wat kunnen uitproberen!
PSI .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Al drie dagen op rij lekker gegeten. Prima burgers (ook de Vega van portibello - origineel!) , uitstekende sliptongetjes en een smeltende runderhaas. De sappige lamsburgers zijn mijn favoriet en we vallen allebei voor de kraakverse salade met een niet alledaagse smaakvolle dressing. Vriendelijke en alerte bediening. Aanrader!
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Wat een afknapper. Bij het opnemen van de bestelling werd niet gevraagd hoe je de burger wenste, kennelijk is volledig doorbakken hier de standaard. Bij de vegaburger was de bijbehorende tzatzikisaus vergeten waardoor deze droog als karton was. Dan ook nog een grote haar op het bord. Hoe je een burger zo liefdeloos kunt bereiden. Heel slecht.
Het spijt ons zeer dat u zo ontevreden ons restaurant verliet. Helemaal omdat wij niet deze indruk hadden. Mijn collega is tussentijds nog bij u geweest om te vragen of alles naar wens was. U zei van wel. Bij het afruimen meldde de jongedame aan tafel de vergeten saus. De andere klachten heeft u ons helaas niet gemeld. Hierdoor waren wij niet in de gelegenheid het met u op te lossen. Jammer. Haren en te doorbakken vlees kan natuurlijk niet. Genoeg reden om direct een nieuwe te brengen....
Agnes K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat een leuke en lekkere combinatie, mooie wijnen en het perfecte antwoord op de laffe burgers van al die flutketens, echt vlees met lekkere sauzen en naar keuze extra sla en/of frietjes. Wij hebben genoten! Trouwens ook van het dessert, ijs van het eiland is klasse.
Bio-logisch .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Heel leuk restaurant en goed dat er aandacht is voor biologisch eten!. Mijn man had de portobello genomen (grote paddestoel) en die was heerlijk, ik de vega burger. Je moet wel van komein houden want dat zit er ook in. Anders was de gevulde paprika zeker ook een idee geweest. Leuk dat de burger van erwten is gemaakt ipv de gebruikelijke soja (vaak juist slecht voor het milieu). Onze kinderen hadden ook heerlijk gegeten. Lekkere spaghettti bolognese en een biologische rundvlees burger. Prettige bediening en we komen zeker weer!
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Leuke combi: broodje luxe hamburger en bijpassende wijnen. Dan is het wel heel vreemd als de bediening totaal geen moeite doet om iets meer te vertellen dan "u vindt de wijnen op blz 4". Ook bij aangrenzende tafeltjes merkten we dat bediening erg sober en minimaal was. Jammer! De hamburger was goed.
Het decor met zittingen van schapenvacht viel erg in de smaak, lekker warm!
Wat jammer dat dit die avond gebeurde. Wij hebben dit intern opgepakt en actie ondernomen. Wij hopen dat dit u er niet van weerhoud ons restaurant nog eens te bezoeken. We zullen het dan met u goedmaken! Met vriendelijke groet, Petrina IJnsen
Zasma .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Tijdens een weekend weg naar Ameland heerlijk genoten van de burgers van 1761.
Er waren drie vegetarische keuzes en allemaal leken ze erg lekker. Ik ging voor de vegaburger en mijn tafelgenoot voor de 'something blue', een burger met blauwe kaas. We bestelden er friet, salade en een heerlijke rode wijn bij. Ondanks dat het best wel druk was, kwamen de burgers vrij vlot.
De burgers waren lekker en precies wat je verwacht: een goede burger op een lekker broodje met veel groene en een lekkere saus. De bediening was erg vriendelijk en een beetje extra tzatziki voor op de burger was geen enkel probleem.
Als dessert namen we de chocoladedroom en de creme brulee. Een prima afsluiting van het diner. Kortom: wij hebben genoten!
Yummyintummy .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Heerlijke hamburgers van - niet onbelangrijk - biologisch vlees. Zowel de rund- als lamvleesburgers vielen goed in de smaak. En ook voor de kleine maakten ze er een feestje van. Vriendelijke en oplettende bediening. Leuke entourage.
drhenk .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Grappige formule. Lekkere burger en wijn. Geweldige portobello en redelijke meervalburger gegeten. Goed advies gekregen voor passende wijn.
Metta V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Het 3 gangen menu, carpaccio, ossenhaas en amelander ijs, smaakten zeer goed. De bediening was erg vriendelijk. We zaten zeer romantisch op een schapenvacht bij kaarslicht. Kortom een aanrader, komen zeker weer eens terug!!