1723 Voorburg

Zondag Gesloten
Voordelig
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wat een leuk en toegankelijk concept met een dagelijks wisselende dagschotel met nog wat extra keuzemogelijkheden in voor- en nagerechten. Een gastvrij echtpaar dat de gasten met veel enthousiasme ontvangt en bedient. Alleen daar al om kom je er graag terug. Eten van goede kwaliteit en wijnen in leuke keuzemogelijkheden met mogelijkheid tot koop voor thuisgebruik.
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Hier meerder malen gegeten en altijd top!!
vriendelijke bediening, soms iets te amicaal een beetje ons kent ons sfeertje..
keuze uit 1 gerecht, maar valt altijd een mouw aan te passen mocht je iets anderrs willen
Top prijs kwaliteit verhouding

wat ons betreft op dit moment de nr 1 van voorburg
Saskia T.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
afgelopen zaterdag hebben we hier met 6 personen gegeten. We hadden voor half 7 gereserveerd maar waren wat aan de vroege kant. Dit was geen probleem, we konden lekker buiten iets drinken een wat heerlijke hapjes krijgen. We hadden zelf kleine kippenpootjes besteld, maar de kok wilde deze toch uitdelen, dus hebben we heerlijke olijven uit Sicilië en amandelen besteld.
Proeflokaal serveert 1 gerecht per dag. Op zaterdag is dat altijd sate, samen met een heerlijke aardappelsalade. Het eten was heerlijk; het vlees was lekker mals, en de aardappelsalade, vol van smaak met een fris zuurtje.
De gastvrouw is zeer attent, en we werden op onze wenken bedient.
Echt een aanrader als je een hapje wil eten in Voorburg.
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Was hier voor de eerste keer. Wat hebben we genoten. Vooraf namen we oerbrood met kruidenboter en olijfolie. Voor deze donderdag stond een duo van beef (stoof en biefstuk) op de kaart. Per dag staat er een ander gerecht op de kaart. De beef werd geserveerd met boontjes, roseval en kalfsjus. Alles voortreffelijk. We hadden daarbij een prima sauvignon/chardonna (Elevado). Een echte aanrader. Gaan zeker terugkomen!!!
Hiske D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een leuk concept met 1 vast hoofdgerecht per avond. Wij hadden de ossenhaassate en was erg lekker. Leuk detail vond ik dat onze tafel met een bordje met je voornaam erop al klaar stond en we bij binnenkomst gelijk een heerlijk kipkluifje kregen: je voelt je gelijk welkom. Vlotte hartelijke bediening en een fijne sfeer. Kortom: een aanrader waar ik zeker nog regelmatig terug ga komen!
Arjan N.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Toppie toppie toppie. Wel ff wennen aan de formule aub. Het is geen keuze restaurant! Ga voor een meerkeuze ergens anders heen
Carola W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Afgelopen vrijdag gegeten bij het Proeflokaal 1723. Sfeervolle bistro inrichting, vriendelijke bediening, lekker glaasje Malbec en een prima Voorburgs plateau als voorgerecht. Helaas was mijn biefstuk droog en taai. Geen probleem, mijn vriendin en ik zaten gezellig te kletsen en het voorgerecht had mijn grootste trek gestild. Onze borden worden afgeruimd. De serveerster merkt mijn half overgebleven biefstukje op en vraagt of deze wel gesmaakt heeft. Ik zeg haar dat dat helaas niet het geval is. De kok komt uit de keuken met een schaaltje waarop mijn overgebleven stukje biefstuk in plakjes gesneden mij nogmaals aangeboden wordt. Enigszins verbouwereerd neem ik een stukje (met mijn handen want er was geen vorkje bij). Ik beaam dat dit inderdaad mijn stukje biefstuk is en dat het helaas nog steeds hetzelfde smaakt. Hierop wordt de kok boos, zegt iets over 80 biefstukken per dag bakken en dat deze nooit taai zijn. Dat vind ik fijn voor hem maar ik kan er niet zoveel mee. Ik vertel hem dat ik ook maar een klant ben die dit specifieke stukje vlees gewoon niet lekker vind. Hij loopt terug en gooit het schaaltje met veel gekletter ergens neer. Mijn vriendin, mij en een aantal andere gasten verbaasd achter latend. Bizarre happening. Wij zijn na een snelle espresso maar vertrokken; de sfeer was jammer genoeg niet meer zo relaxed. Ik hoefde mijn biefstuk niet te betalen.
Remco L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Echt heel goed eten voor een superstrakke prijs, heerlijk kroeggevoel, mede door de leuke bediening.

Het concept "we doen per avond 1 hoofdmaaltijd en die doen we erg goed" van dit gezellige kroegrestaurant spreekt ons erg aan. We hebben hier nu een aantal keren gegeten en het eten is qua smaak elke keer boven verwachting! (en wij zijn best wat gewend...)

Over de biefstuk met aardappelchips en caesar salade op vrijdagavond is in andere recensies genoeg gezegd en daar sluiten wij ons zondermeer bij aan. De mayonaise wil ik wel nog even apart benoemen: heerlijk van smaak! Fris, pittig zonder vettig of scherp te zijn, chapeau!

Mooie bijpassende wijn, gewoon per glas, geen moeilijk gedoe. Ze weten hier waar ze mee bezig zijn. We hadden beiden het kaasplankje als dessert. Drie heerlijke Hollandse kazen met vijgenbrood vers uit de oven en een lekkere chutney.

De kok vertelt graag en enthousiast over zijn producten en het geheel combineert wat ons betreft tot een blijvertje op deze prachtige locatie.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Dit pandje is de afgelopen jaren verschillende restaurants gehuisvest die het niet hebben volgehouden. Met een collega maar eens geprobeerd. Er is een dagelijks wisselende dagschotel, dit keer wildstoofpot met rode kool voor de vriendelijke prijs van 13,50. We beginnen met een lekker seizoensbiertje en kiezen voor verse kreeftensoep als starter. Heerlijk vers met enkele garnaaltjes erin. De dagschotel die volgt is prima van smaak. Het stoofvlees is prima van smaak net als de rode kool. Toe nemen we koffie met truffelbonbons geserveerd met vers gemaakte koekjes. Beiden prima. Sfeervol klein restaurantje met vriendelijke bediening. De kok doet af en toe mee en vraagt keurig of het allemaal smaakt. Ga zo door en dan hebben we eindelijk een blijvertje in de gezellige Heerenstraat.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Bij binnenkomst bij viel ons de ongedwongen sfeer gelijk op. De inrichting is modern maar warm en de begroeting zeer vriendelijk. Het is n knus en niet al te grote ruimte en het is zeer gezellig ingericht.

Je kunt eten aan n tafeltje of evt bij het bargedeelte aan de bar of hoge tafels. Wij kozen voor n drankje aan de bar en later eten aan tafel.

Opvallend is de ruime keuze in bier, wijnen, rum, whisky's, port en likeuren. Een uitgebreid assortiment wat bij n proeflokaal hoort. De wijnen staan goed verdeeld qua smaak en kleur op de kaart. Ook is de kennis van de dames in de bediening over de wijnen erg goed. Mocht je het dan nog niet weten mag je elke wijn dat per glas verkocht wordt gewoon proeven. Van betaalbare goede huiswijn tot aan kostbare Amarones, genoeg keuze. Top!

Het concept van het eten is leuk bedacht. Naast diverse tussendoortjes en snacks hebben ze elke dag een vast hoofdgerecht. Je eet wat er die dag op het menu staat. Wat de pot schaft zeg maar. Dit houdt in dat de kok van tevoren weet hoeveel eters er zijn en hoeveel ingrediënten hij ongeveer nodig heeft. Hierdoor kan de (zeer) lage prijs onder de 15 euro blijven pp. En de pot schaft zeker geen goedkope rommel. Sateschotel, mooie vis of n waards biefstuk. Wij hadden op vrijdag de biefstuk met zelfgemaakte verse aardappelchips en salade. Tot in perfectie gegaard! Heel erg goed gegeten!

Na het eten kan je natuurlijk naar huis gaan of lekker aan de bar blijven plakken en proeven. Wij hebben het laatste gedaan en zijn rond middernacht met n voldaan geviel naar huis gegaan.

Vanaf 1800-2400 hebben n plank met worst genomen, snacks, 2x avondeten, koffie met likeur en een niet geringe hoeveelheid wijntjes gedronken. Totaal betaalden iets meer als 50 euro pp af. En dat viel ons heel erg mee.

We hebben genoten. Een echte aanrader! Maar wel van tevoren reserveren. Wij zijn niet de enige die deze tent ontdekt hebben.