Over het restaurant 1619 eten & drinken

De zonnige keuken van Andijk

Bij 1619 Eten & Drinken heb je een fantastisch uitzicht over de jachthaven van Andijk. In dit moderne restaurant kun je heerlijk loungen, maar op het verwarmde terras kun je ook heerlijk relaxen. Op de kaart staan eerlijke producten, mooie smaken en verfijnde structuren, die de Mediterrane zon weerspiegelen. Iedere vijf weken kun je je laten verrassen door een nieuwe kaart. Ook kinderen hebben het hier naar hun zin, met het speciale kindermenu en de kleurrijke speeltuin.

Meer informatie over restaurant 1619 eten & drinken

Maandag & dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 11:00 - 21:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant 1619 eten & drinken

Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Zeer vriendelijk personeel, goed eten, maar zeer biologisch en vegetarisch gericht, moderne keuken dus, maar ook de prijs ernaar. Op de kaart staan bij de gerechten geen prijzen, wel bovenaan iets verwarrends over complete 3 of 4 gangen menu's, dus de afrekening wordt een verrassing (niet positief)
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Lekker gegeten, aardig personeel.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ik geef niet snel een 10 maar wij, als vegetariërs, zijn zeer blij met dit restaurant. Nadat wij vorig jaar voor een lunch hier toevallig terecht waren gekomen, beloofde de kwaliteit van deze lunch ook een uitstekend diner. Afgelopen vrijdag heeft het diner volledig aan onze verwachtingen voldaan. Voor vegetariërs absoluut aan te bevelen. Elke 5 weken wisselt de menukaart.
Wat in het restaurant opviel was dat er geen muziek werd gedraaid en het personeel zeer rustig met elkaar om ging. Er heerst een prettige en ontspannen sfeer. Dit was een verademing.
De locatie (aan de haven met uitzicht op de plezierjachten) is erg leuk.
vj.broersen B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wij komen hier iedere maand tot volle tevredenheid.
Iedere maand een nieuwe menu kaart, steeds een verrassing.
Geen muziek,ook wel prettig.
Wil W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Lekker eten goede prijs ,goede uitleg van het eten niks mis mee
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Prima restaurant waarin jonge mensen met passie voor je klaarstaan in een leuk ingericht restaurant. Ook onze kinderen die in Amsterdam wonen en daar wel wat gewend zijn, waren enthousiast
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
schitterend restaurant; Prijs kwaliteitsverhouding schitterend. Kleine menukaart maar alles is 100% in orde .
lekkere gerechten. In Belgie misschien een ster waard
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
We werden vriendelijk en netjes bedient, eten was goed. We hebben gezellig getafelt.
GIJSBERT01 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Na wisseling van de vorige eigenaresse, waren wij hier niet meer geweest. Het niveau van de gerechten ligt zeker hoger. Ambiance is aangepast en het personeel geeft je echt het gevoel dat je te gast bent en hun is er alles aan gelegen om je in de spreekwoordelijke watten te leggen.
Chapeau! probeer dit niveau aan te houden en ga door.
Hartelijk dank voor uw bezoek en uiteraard dit mooie rapportcijfer! Doet ons goed deze lovende woorden te lezen. Wij hopen dan ook u snel weer te mogen ontvangen
Margaret J.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten, verfijnde smaken, veel groenten, mooi uitzicht als extra, een aanrader. De kok tevens eigenaar weet hoe hij zijn gasten moet verwennen!
Familie Jong, hartelijk dank voor uw komst en uiteraard deze mooie recensie en graag tot snel!
Alfred G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Eten zoals altijd heerlijk, een gezellige sfeer. Mooie locatie aan de haven en een gezellig terras. Bediening is zeer vriendelijk.
Hartelijk dank voor uw fijne recensie, graag weer tot snel!
Karen O.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Jonge talentvolle kok. Mooie opgemaakte borden met veel smaak variatie. Eerlijke producten van goede qualiteit. Mooi uitzicht over de marina van Andijk met prachtige zonsondergangen. Bij warm weer, fijn terras buiten, achter glas tegen de wind. Zeker een aanrader!
Wauw, onwijs bedankt voor uw komst en deze schitterende recensie!
Graag tot ziens.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wij eten altijd het 4 gangen menu vegetarisch. Dit is echt geweldig lekker!!!! Elke 5 wkn een nieuw menu en telkens weer super lekker, verrassend en gevarieerd. We komen hier al een paar jaar op regelmatige basis en we willen ook nergens anders meer eten. Ben of wil je vegetarisch eten, ga ZEKER een keer eten hier en je wil nergens anders meer heen !
De serveerster zijn allemaal heel aardig en doen hun werk goed en correct.
Ik zou geen enkel minpunt kunnen bedenken over 1619. Het is een dikke 10!!
ValenteinTHE .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
De wijnen echt onder de maat. Je betaalt er veel voor maar het is echt niets. Roemeens? Zonde hoor!
Eten is goed, maar de bediening is matig.
Vorige uitbaatster was echt vele malen beter. Jammer.
AGCM .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij kwamen op een zonnige middag een ijsje eten bij 1916. We zaten op het terras en dan kijk je jammer genoeg alleen maar tegen veel masten aan van de boten die voor je in de haven liggen. We kregen niet wat we besteld hadden, dit wilden ze nog wel in orde maken maar wij wilden het dan toch maar zo laten. Het ijs wat zij daar hebben serveren daar moet je van houden maar wij vonden het echt niet te eten en moesten voor deze twee ijsjes nog 13 euro betalen! Hier komen wij dus echt nooit meer.
Beste AGCM,

Wat vervelend om te lezen dat u ons restaurant nooit meer wilt bezoeken ondanks dat wij ons best hebben gedaan deze vorm van miscommunicatie te herstellen.
Ook vinden wij het jammer dat ons ijs, wat vers gedraaid word door een hele bekende ijsmaker in Egmond binnen, niet in de smaak is gevallen.
Trees G.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij 1619.
De smaken van de gerechten waren zeer goed op elkaar afgestemd. Prachtig opgediend. De lokatie is top! Met uitzicht op het IJsselmeer. De bediening was erg vriendelijk.
Zeker een aanrader.
Carolien1000 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hebben ons laten verrassen met een Valentijns menu, alles wat we voorgeschoteld kregen was apart en heerlijk. De bediening zeer vriendelijk... we hebben gewoon een fijne avond gehad en heerlijk gegeten... we komen zeker weer terug.
yvonne_ .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben hier met 2e Kerstdag gegeten. Bij binnenkomst zagen wij een groot restaurant. Er waren veel kinderen dus het was erg gehorig. Gelukkig gingen veel kinderen in de naastgelegen ruimte spelen maar het was qua geluid lastig om mekaar te verstaan. Op ons kwam het een beetje op een van der Valk vestiging over.
Het eten bestond uit een keuze menu. Het was wel lekker maar ook niet heel bijzonder. Ik had er meer van verwacht.
Ontvangst en bediening waren correct.
C V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Het terras is gezellig ingericht, binnen vinden wij de accommodatie wat strak en kil aandoen.
Vooraf namen we Portugese mosselen met stukjes worst. Heerlijk gerechtje. Daarna de huisgemaakte lamsburger. Ook smakelijk klaargemaakt, niet te zout. Gewoon prima.
Prijs kwaliteitverhouding is goed.
Geen hoogstaande culinaire gerechten, maar daar is de prijs ook naar.
De gerechten zouden iets verrassender van smaak mogen zijn naar onze zin.
Koffie kwaliteit is goed.
Wij komen hier regelmatig terug, ook voor lunch of een biertje einde middag.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hier neergestreken voor een snelle lunch met alle kids.
Service (ook voor de hond) helemaal top. Drankjes en lunch stonden snel op tafel.
Kids aan de kalfskroket, wij aan de frittata (omelet – tomaat- gorgonzola – spinazie) en broodje zalm met wasabi saus. Deze laatste had wat pittiger gemogen, maar goede zalm.
Verantwoord te zien dat de broodjes lekker bruin volkoren zijn!

Smaakvol voor een redelijke prijs, naarmate het terras wat voller liep, liep de wachttijd hoger op (voor de koffie en rekening o.a.)
Resumé; Voor een snelle lunch met/of zonder hond, een prima plek...