Over restaurant 1619 eten & drinken

De zonnige keuken van Andijk

Bij 1619 Eten & Drinken heb je een fantastisch uitzicht over de jachthaven van Andijk. In dit moderne restaurant kun je heerlijk loungen, maar op het verwarmde terras kun je ook heerlijk relaxen. Op de kaart staan eerlijke producten, mooie smaken en verfijnde structuren, die de Mediterrane zon weerspiegelen. Iedere vijf weken kun je je laten verrassen door een nieuwe kaart. Ook kinderen hebben het hier naar hun zin, met het speciale kindermenu en de kleurrijke speeltuin.

Meer informatie over restaurant 1619 eten & drinken

Maandag & dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
ValenteinTHE .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
De wijnen echt onder de maat. Je betaalt er veel voor maar het is echt niets. Roemeens? Zonde hoor!
Eten is goed, maar de bediening is matig.
Vorige uitbaatster was echt vele malen beter. Jammer.
AGCM .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij kwamen op een zonnige middag een ijsje eten bij 1916. We zaten op het terras en dan kijk je jammer genoeg alleen maar tegen veel masten aan van de boten die voor je in de haven liggen. We kregen niet wat we besteld hadden, dit wilden ze nog wel in orde maken maar wij wilden het dan toch maar zo laten. Het ijs wat zij daar hebben serveren daar moet je van houden maar wij vonden het echt niet te eten en moesten voor deze twee ijsjes nog 13 euro betalen! Hier komen wij dus echt nooit meer.
Beste AGCM,

Wat vervelend om te lezen dat u ons restaurant nooit meer wilt bezoeken ondanks dat wij ons best hebben gedaan deze vorm van miscommunicatie te herstellen.
Ook vinden wij het jammer dat ons ijs, wat vers gedraaid word door een hele bekende ijsmaker in Egmond binnen, niet in de smaak is gevallen.
Trees G.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij 1619.
De smaken van de gerechten waren zeer goed op elkaar afgestemd. Prachtig opgediend. De lokatie is top! Met uitzicht op het IJsselmeer. De bediening was erg vriendelijk.
Zeker een aanrader.
Carolien1000 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wij hebben ons laten verrassen met een Valentijns menu, alles wat we voorgeschoteld kregen was apart en heerlijk. De bediening zeer vriendelijk... we hebben gewoon een fijne avond gehad en heerlijk gegeten... we komen zeker weer terug.
Yvonne_ .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben hier met 2e Kerstdag gegeten. Bij binnenkomst zagen wij een groot restaurant. Er waren veel kinderen dus het was erg gehorig. Gelukkig gingen veel kinderen in de naastgelegen ruimte spelen maar het was qua geluid lastig om mekaar te verstaan. Op ons kwam het een beetje op een van der Valk vestiging over.
Het eten bestond uit een keuze menu. Het was wel lekker maar ook niet heel bijzonder. Ik had er meer van verwacht.
Ontvangst en bediening waren correct.
C V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Het terras is gezellig ingericht, binnen vinden wij de accommodatie wat strak en kil aandoen.
Vooraf namen we Portugese mosselen met stukjes worst. Heerlijk gerechtje. Daarna de huisgemaakte lamsburger. Ook smakelijk klaargemaakt, niet te zout. Gewoon prima.
Prijs kwaliteitverhouding is goed.
Geen hoogstaande culinaire gerechten, maar daar is de prijs ook naar.
De gerechten zouden iets verrassender van smaak mogen zijn naar onze zin.
Koffie kwaliteit is goed.
Wij komen hier regelmatig terug, ook voor lunch of een biertje einde middag.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hier neergestreken voor een snelle lunch met alle kids.
Service (ook voor de hond) helemaal top. Drankjes en lunch stonden snel op tafel.
Kids aan de kalfskroket, wij aan de frittata (omelet – tomaat- gorgonzola – spinazie) en broodje zalm met wasabi saus. Deze laatste had wat pittiger gemogen, maar goede zalm.
Verantwoord te zien dat de broodjes lekker bruin volkoren zijn!

Smaakvol voor een redelijke prijs, naarmate het terras wat voller liep, liep de wachttijd hoger op (voor de koffie en rekening o.a.)
Resumé; Voor een snelle lunch met/of zonder hond, een prima plek...
Lennert V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Prima restaurant in de jachthaven van Andijk. Wij waren met een groep van 12 en hebben een uitstekend driegangenmenu gegeten. De gerechten zagen er mooi uit en met drie gangen heeft de gemiddelde eter ruim voldoende gegeten. Er werd ook goed rekening gehouden met speciale eet- en dieetwensen wat zeker een pluspunt is. Prijsniveau is wellicht iets hoger dan gemiddeld maar de kwaliteit is daar dan ook naar. Top.
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Wij hadden wat te vieren ivm de promotie van onze dochter. Nu, dat kun je dan het beste doen bij 1619 te Andijk. Heerlijk gegeten, goede wijn en prima adviezen. Dit was voor ons de eerste keer en zeker niet de laatste. Hier komen we weer terug. Hartelijk dank!
Cellolover met Con Forza.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Gegeten met een groepje van 6 personen op een zondagmiddag (lunch). Al eerder had ik hier gedineerd, maar de lunch heeft meer indruk gemaakt. Hadden een fijn plekje aan het raam met mooi uitzicht op de jachthaven en het IJsselmeer. Iedereen koos de drie gangen verrassingslunch (ca. 30 e p.p.), voor een lunch zeker niet goedkoop, maar wat mij betreft het geld zeker waard. Compleet geheel van een lekkere salade, een spiesje van ribeye (?) en een zoet dessert. De kok verstaat zijn vak zonder meer: alles was even lekker en vers. Jammer dat ik het zeezout karamel-ijs hier al eerder had geproefd. Kennelijk een favoriet in de keuken. Bediening was jong, maar vlot en vriendelijk. Er werd goed rekening gehouden met een allergie, waarvoor een pluim op z'n plaats is: dat gaat in andere gelegenheden jammer genoeg nog wel eens mis. Het geheel werd in een goed tempo geserveerd. Al met een een hele leuke en lekkere middag gehad!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Op 1e paasdag bij deze "Bibber"gaan brunchen, Na een soepje en een smoothie aan tafel konden we aanvallen op het buffet, voortreffelijk eten dat ook steeds aangevuld werd.
Zelf ben ik niet zo'n zoetekauw en dat was iets te rijkelijk aanwezig.
Al met al prima gegeten en goede bediening voor een leuke prijs op een leuke locatie (haven)
Aanrader om ook zo een keer te gaan eten, wat wij zeker gaan doen !!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Ter gelegenheid van mijn vader's 97e verjaardag lunchten we met z'n 16-en bij 1619. Voorgerecht van het Bib Gourmand menu bestond uit een keurig bereide kabeljauw. Smaak viel helaas een beetje weg tegen de groenten erom heen. De ossehaas als hoofdgerecht was daarentegen weer ongegeneerd lekker en de contorni pasten er perfect bij. Prima wijnen per glas. Leuke lounge voor ontvangst. Bediening vriendelijk correct (neemt je jas aan bij binnenkomst), vlot en efficiënt en dat allemaal terwijl je rondom kan uitkijken over een jachthaven en verder uitkijkt over een voormalig stuk Zuiderzee. Bijzonder dat je daar een dergelijke kwaliteit eten bediend krijgt op een manier die uitnodigt om eens bij mooi weer buiten in het zonnetje te komen eten. Chapeau!
Vega-test .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Een topmenu voor vegetariërs tijdens de vegetarische restaurantweek in oktober!
Wij waren er nog nooit geweest, maar in heel Westfriesland was 1619 Eten&Drinken in Andijk het enige (!) restaurant wat meedeed!
We kregen een 4-gangenmenu, wat uitnodigt om er vaker te gaan eten, ook met gasten: heerlijk eten en prachtig opgediend, een lust voor het oog en voor de tong!
De bediening en de koks: helemaal top...erg vriendelijk.
Een ruim modern interieur (dus veel privacy), met een heerlijke koffie na (met weer verrassende lekkernijen erbij) in de gezellige sfeervolle zitruimte bij de bar.
En als toegift steeds een mooi uitzicht op de haven vanaf dit restaurant op de eerste verdieping.
Deweed .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Hier naar toe gegaan voor de lunch. Het was net aan 19 graden, met windkracht 4, we mochten niet binnen gaan zitten, dat was afgesloten. Geen jas mee genomen dus best fris.
Ik had de salade van de dag (met zalm), mijn disgenoot de hamburger. Verder nog 2x een smoothie besteld welke lang op zich liet wachten en een karaf water. Er zat een redelijk groot gezelschap waar de bediening de handen vol aan had. Daar heb ik op zich begrip voor. De smoothie (3,75 euro !) zat in het kleinste glas was ze hadden kunnen vinden denk ik. Smaak was goed maar er kan weinig fout gaan aan wat yoghurt met fruit erin. De salade zag en smaakte zoals een maaltijd salade uit de supermarkt, fantasieloos opgemaakt maar redelijk van smaak. Echter voor 11,50 mag je hier wel wat meer voor verwachten. De hamburger was karig. Een ovaalvormig broodje met daarop twee kleine stukjes vlees met twee door de helft gesneden (snoep) tomaatjes. Verder een heel klein bakje met een dipsausje met wat chipjes erin (?!). Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Prima gegeten. Wel waren we het erover eens dat er misschien iets teveel smaken werden gecombineerd; het mag iets simpeler. Dat gezegd hebbende: alles was goed bereid en verzorgd en de bediening is heel goed. De prijs was overigens ook heel beschaafd.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Na een tip van een vriend, besloten om heerlijk uit eten te gaan bij 1619 Eten & Drinken samen met mijn ouders. Opvallend was dat al het personeel (zowel de bediening als in de keuken) bestaat uit enkel dames. De bediening was erg vriendelijk. De ruimte ziet er verzorgd en gezellig uit. Het heeft een soort nette strand tent uitstraling maar zou naar mijn idee nog iets strand-achtiger aangekleed kunnen worden. Je zit niet hutje mutje op elkaar wat een plus punt is. Het eten was heerlijk! Alle producten proefde erg vers en gezond. Bij het eten kregen we gratis flessen kraanwater, mede daardoor krijgt de service van mij een 9. De prijs voor het eten was redelijk duur, daarentegen wel goed verzorgd en de gratis flessen water heft dat weer op. Met een voldaan gevoel naar huis gegaan. Ik zou het restaurant zeker aanraden.
KarlijnK85 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Donderdag, hemelvaartsdag, hier gegeten met vier personen.
Allereerst zeer correcte, vriendelijke en snelle bediening. De dames hielden alles goed in de gaten.
Entourage is ook leuk. Mooi open restaurant in leuke stijl met uitzicht op de haven.

De kaart is niet heel uitgebreid, maar dat is geen probleem.
We hebben alle vier voor het 3 gangenmenu van 31,50 gekozen.
1619-plankje, lekker voorgerecht met van allerlei verschillende hapjes.
Gegrilde Kemperkip, was een aangename verrassing. Zeker omdat deze rosé gebakken werd geserveerd.
Desserts ook heerlijk. We konden zelfs nog een extra stukje taart/cake mee naar huis nemen!

Bedankt voor deze heerlijke avond.
Kenny D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Hier in dit restaurant gegeten nadat wij vakantie vierde in het nabijgelegen vakantiepark.
En ik moet zeggen dat we aangenaam verrast waren. bij binnenkomst kregen we een mooie plek met uitzicht op het water en de haven. nadat we wat brood kregen met aparte botertjes (wel lekker) konden we bestellen. Ik ging voor het voorgerecht 1619 waarbij we een plank kregen met allerlei lekkernijen. Erg lekker en een prima keuze. vooral de osseworst van Wagyu is zeer smakelijk. als hoofgerecht nam ik de ossenhaas met garnituur. mijn tafelgenoten namen ook eenmaal hetzelfde en de andere vis. ik kon niks aanmerken op het vlees alleen dat mij voorkeur niet werd gevraagd voor het bakken. ik vond hem persoonlijk iets te ver maar verre van schokkend. ik vond vooral de mais aardappel koekjes erg lekker. daar had ik er nog wel een paar van gelust! wat ik wel miste was een sausje bij het vlees. dit had het iets meer pit kunnen geven. over de vis hoorde ik alleen maar lovende berichten. hier hadden wel wat meer asperges bij gemomen. 1 is wel karig. het Dessert vond ik helaas iets tegenvallen maar dat zal misschien wel een kwestie van smaak zijn en een risico als je vraagt om een verassing. het was een niet geheel gare eiwitkraag met daarop wat ijs. mijn tafelgenoot had een rabarbar soepje die ook licht tegenviel. over het algemeen hebben we een heerlijke avond gehad. enige aanmerking die ik zou kunnen verzinnen is de iets wat kleine kaart. met nog iets meer keus op het menu was de twijfel vooraf weggenomen.
Frieda G.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Ik zie dat de beoordeling in cijfers is weggevallen. Bij deze alsnog. En de complimenten aan de eigenaresse/kokkin dat zij steeds weer een mooie kaart weet samen te stellen.
Frieda G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Het restaurant was in kerstsfeer gebracht met mooie decoraties. We kozen voor eten van de kaart. Vooraf het speciale voorgerecht, dat bleek antipasti zijn. Heerlijke kleine gerechtjes o.a. een kroketje van biet. Heel lekker en verrassend. Als hoofdgerecht de vis van de dag, roodbaars. Erbij salade en frietjes. Al het eten was even voortreffelijk. Veel restaurants willen nog wel eens flink met de zoutpot in de weer gaan en is soms het eten vrij zout, zo niet hier. De wijn, een Pinot Grigio, ook voortreffelijk. We eten hier wel meer, de bediening is altijd even vriendelijk en attent. Een van ons heeft een voedselallergie, ook dat is hier geen probleem. Gerechten worden aangepast. We hebben heerlijk gegeten en komen beslist weer. Wat wij ook een plus vinden is dat de kaart regelmatig wisselt. Steeds nieuwe, verrassende maar vooral lekkere gerechten. Helaas zien we steeds en steeds meer dat restaurants rustig maandenlang, zo niet een jaar of langer dezelfde kaart hebben. Gelukkig hebben ze bij 1619 genoeg inspiratie om steeds weer iets nieuws te bedenken.