1480 Foodbar

6,9

Jouw recensie over het restaurant 1480 Foodbar

Hh H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Vanmiddag een prima lunch gehad bij 1480 Foodbar,helaas zagen wij thuis op de rekening een bedrag van € 6,90 staan voor een glas rosé. Bij het bestellen hiervan is ons niet gevraagd welke rosé we wilden hebben. Wij hebben zelf de wijnkaart niet bekeken. Dit gaf ons achteraf een vervelend gevoel.
Emma A.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Prijs kwaliteit was zeker niet in verhouding. Verder een heerlijke plek voor een restaurant. Maar dan raad ik aan om gewoon een borreltje te drinken i.p.v. diner.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Ontvangst en bediening waren prima, ik hou ook wel van personeel dat de inhoud van mijn glas goed in de gaten houdt. Goed gedaan. Qua eten deels wel en deels niet enthousiast. Gerookte zalmforel was helaas geen mooie filet of zo, maar soort prakje à la salade. Bij de Vongole hoopten we op een soort "sautè" zoals de Italianen dat maken. Grote bak met schelpjes in eigen vocht, olie, knoflook, peper, witte wijn en wat peterselie (o.i.d.) met lekker brood om in dat vocht te dopen. Dat lekkere brood en de schelpen waren er wel. De kok heeft er echter een, voor mij, wat vreemde draai aan gegeven door iets met het kookvocht te doen waardoor dit een grijze brei was geworden. Jammer. De curry met garnalen was een gul bord, maar wat deden die stukken winterwortel daar? Om positief af te sluiten: De tournedos was een topgerecht. Mooi groot stuk vlees dat zelf al een echte goede smaak had en perfect medium rare was gebraden.
Dion D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Had vooraf de sashimi en steak tartaar. De steak tartaar was erg lekker en de tonijn niets speciaal. Hoofdgerecht was de hertenbiefstuk maar het was gewoon een taai stuk vlees. Zo zonde dat ze dit verpesten want het kan zo verschrikkelijk lekker zijn.
Als toetje de cheesecake en was ook een zware tegenvaller(een eerdere cheesecake van 1480 was erg lekker) helemaal na het horen van serveerder dat ze sinds kort de cheesecake zelf maken en vroeger lieten ze het door een bakker maken. Als je als restaurant kant en klaar voedsel van bakkers laat binnen komen omdat je het zelf niet kan is wel erg slecht vind ik.
RobinH12 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Mooie tent! Helaas helemaal niet te spreken over de bediening. Heren waren vriendelijk maar ontzettend passief. Vaak te vinden bij de bar of zelfs helemaal uit beeld. We hebben vaak heel lang moeten wachten voordat er iemand voorbij kwam lopen, dan moesten we zelf nog duidelijk seinen om aandacht anders werd er niet stil gestaan bij de tafel. Bij voor en hoofdgerecht hebben onze lege borden meer dan 20 minuten voor onze neus gestaan, ook de dessertkaart heeft ruim een kwartier dicht voor onze neus gelegen. Er kwam niemand een bestelling opnemen, dus hebben we uiteindelijk besloten om bij de bar af te gaan rekenen. We hebben bijna 2,5 uur gezeten, en in totaal 1 drankje gedronken en dus geen koffie of dessert besteld. Erg zonde van het mooie concept en het lekkere eten!
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Heel leuk restaurant, Fantasievolle presentatie van de gerechten. Echt een aanrader. Zeer gastvriendelijke bediening en heerlijk eten. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
N.a.v. verschillende positieve internetrecensies kon het niet anders of 1480 Foodbar moest een goede dinerkeuze zijn. Het terras was vol, en binnen was het redelijk gevuld voor een dinsdag in juli. We besloten voor de pekingeend te gaan (super!), en de coquilles (lekker). De hoofdgerechten waren de Thaise shrimp-curry (erg lekker) en de kabeljauw (smakelijk, niet op de kaart, het was een dagspecial). De gerechten werden geserveerd met een bakje frietjes, ook de curry, wat ik opmerkelijk vond. Alles smaakte voor de rest prima. De bediening was oké maar wel een beetje kraak-noch-smaak: het was allemaal uit het (horeca-)boekje. We hebben een plezierige en smakelijke maaltijd genuttigd, maar het was qua vibe eigenlijk nét niet. Voor de pekingeend zou ik wél terugkomen! :-)
Amerzon A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het restaurant was ons aanbevolen, maar wàt een teleurstelling!
De Indian curry was een Holland curry. Weinig linzen, een enkele verdwaalde doperwt en héél véél dikke plakken winterwortel, verder groene asperges, wat sugarsnaps, 1 sperzieboon en zelfs een radijs! Bepaald geen Indian taste en niet zoals de kaart vermeldt. Bij de saté ayam staat met zoetzure komkommersalade. Niks komkommersalade: een garnituurkwakje van geraspte wortel met wat sliertjes komkommer. Na klagen kwam een schoteltje rauwe komkommerstokjes, niet gemarineerd. De kippendijen hadden wat gaarder gekund, de pindasaus was erg dik en lauw maar smaakte wel. De verse frietjes waren kleine kruimels, die -gefrituurd- keihard worden, bepaald geen lekkernij en had nooit zo geserveerd mogen worden.. Wat groenten in de pan gekwakt zonder je te bekommeren om de ingrediënten van het gerecht dat op de kaart staat. Kortom: liefdeloos en nonchalant bereid eten zoals je zelden meemaakt, een dikke onvoldoende. De keuken reageerde op deze missers zoals het hoort: een couvert schrappen van de rekening. De vriendelijke en correcte bediening handelde in deze situatie professioneel, zoals het hoort.
Benjamin K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Werkelijk prachtig restaurant. Goede bediening en een vakkundige keuken. De gerechten zagen er prachtig uit en waren zonder uitzondering heerlijk. We gaan hier zeker vaker heen.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Het was weer goed toeven bij de Foodbar. Leuke bediening, gezellig, vlot en ter zake kundig. Ik begon met een lekkere pittige tomaten paprika soep met heerlijk brood en een paar goede smeersels om je vingers bij op te eten. Daarna heb ik de procureur genomen, een lamsvlees gerecht met couscous. Wat was dat fantastisch. Lekker mals, gekruid en heerlijk op smaak. Ook de frietjes zijn hier aanbevelenswaardig. Als de prijs kwaliteit verhouding dan ook nog in orde is, dan kan ik deze zaak alleen maar aanbevelen.
Stella D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
We hebben vanavond heerlijk gegeten, de bediening was aardig, en vlot.
Prachtige zaak en leuke ligging. Wij gaan zeker terugkomen.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
lunch met twee, super sandwich belegd met avocado, heerlijke en bijzondere kiprollade, komkommerkrullen en gelardeerd om het deftig te zeggen met een licht kruidige mayonaise, super bruin boerenlandbrood, partner had superkroketten op eveneens perfect en knapperig brood, glaasje chardonnay erbij plus gratis water en twee capuccino na plus lekker koekje, simpel dus maar oh zo goed. Vlotte bediening, gezellige sfeer en behoorlijk druk.
Prijskaartje : nog geen 28 euro, daar mag je mee thuiskomen. Overigens een flinke kaart, we komen terug natuurlijk.
Annemieke S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Mijn favoriete restaurant in Alkmaar, vriendelijke bediening, geweldig eten, mooie sfeer. Vooral de peking eend is verukkelijk!
John W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Fijne ontvangst en fantastische bediening. Alles is supervers en hoog op smaak. Uitstekende wijnadviezen.
De scholfilet met kokkels een smaaksensatie. Eten in dit sfeervolle decor en geweldige bediening is een heerlijk avondje uit.
Brechjexx2 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op een maandag met z'n 4en (vriend + ouders) besloten naar 1480 te gaan. Erg benieuwd, vanwege verschillende geluiden. Ik kan echter niets dan positief zijn. Vooraf een half dozijn oesters besteld met mijn vader. Had de bediening verkeerd verstaan en ze kwam met 12 aan zetten. Omdat ze toch al open waren toch voor een half dozijn hoeven af te rekenen. En ze waren héérlijk. Fijne wijn erbij op aanraden van de bediening. Puur genieten! Hoofdgerechten waren ook allemaal erg lekker (lam met couscous, scholfilet met kokkels, eendenborst en saté) en ook de desserts top. Gewoon allemaal goed! Hoewel ik over de bediening niet altijd goede verhalen hoorde, was het bij ons perfect! Ga er zeker nog een keer heen.
martin L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Geweldig interieur waarbij de oude details van het pand goed zichtbaar zijn. Prima bediening met een leuke kaart. Heerlijke pekingeend als voorgerecht en de sateh is een aanrader. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Wel een drukke zaak daardoor even wachten maar dat wordt beloond.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij zijn als beloofd op herhaling gegaan bij de Foodbar en wij zijn net zo tevreden als de vorige keer. Het is gewoon een mooie moderne plek om uit eten te gaan. Allemaal jonge enthousiaste mensen in de bediening en in de keuken die uitermate hun best doen om het je naar de zin te maken. Wat ons betreft is dat weer gelukt en met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding dus wij gaan zeker terugkomen. De tomaat paprika soep was prima. Het hoofdgerecht, de eendenborst was heerlijk, mals met een randje vet, super. De bijkomende jus, de beetgare groente en de heerlijke frietjes het was allemaal precies goed. Ook voor de vegetarische eters is het hier goed te doen.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gave hippe zaak in het centrum. Leuke ontvangst om 11.00 u en de keuken was klaar voor lunchorders.Grote keuze met prima prijzen. Genomen boerenlandbrood met avocado, hummus,geroosterde groenten en kleine tomaatjes. Gerecht werd aantrekkelijk opgediend binnen 10 min en smaakte voortreffelijk. De tafelgenoot nam de special, in dit geval een sesambaquette met pulled chicken en home made jack daniel bbq saus, erg lekker, zelf ook nog even een vorkje van gestolen! Glas witte huiswijn erbij, tonic, cappucino en exotische thee, alles bij elkaar ruim 27 euro. Gezellige sfeer, uitstekende bediening, dus voor herhaling vatbaar al was het voor ons uit Houten niet om de hoek.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Eigenlijk speelt hier de prijs een grote rol in de beoordeling.
Als lunch een broodje filet americain, van Jeroen de Vries, een begrip in Alkmaar.
Alleen was het inderdaad een twee sneedjes brood, met een eitje, en wat uitjes en kappertjes en mayo. Prijs is dan 7,50. Dit is te veel, ik zat totaal niet vol.
Een tafelgenoot had een broodje hamburger met patatjes. Prijs is 14,50! Gewoonweg belachelijk voor een simpel broodje hamburger, het was ook nog eens voor de lunch.

De service is ook apart. Het is dan wel druk. Maar of er komen meerdere serveersters na elkaar, of ze komen echt tijden niet. Wonderlijk.
ddekeijzer .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met 6 personen. De plateau is zeker een aanrader! Alle hoofdgerechten waren heerlijk. En er werd voor ons ook een dessert los van de kaart gemaakt. Bediening was erg vriendelijk. Bedankt voor de fijne avond!