Meer informatie over restaurant 1480 Foodbar

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Het was weer goed toeven bij de Foodbar. Leuke bediening, gezellig, vlot en ter zake kundig. Ik begon met een lekkere pittige tomaten paprika soep met heerlijk brood en een paar goede smeersels om je vingers bij op te eten. Daarna heb ik de procureur genomen, een lamsvlees gerecht met couscous. Wat was dat fantastisch. Lekker mals, gekruid en heerlijk op smaak. Ook de frietjes zijn hier aanbevelenswaardig. Als de prijs kwaliteit verhouding dan ook nog in orde is, dan kan ik deze zaak alleen maar aanbevelen.
Stellabloem .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
We hebben vanavond heerlijk gegeten, de bediening was aardig, en vlot.
Prachtige zaak en leuke ligging. Wij gaan zeker terugkomen.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
lunch met twee, super sandwich belegd met avocado, heerlijke en bijzondere kiprollade, komkommerkrullen en gelardeerd om het deftig te zeggen met een licht kruidige mayonaise, super bruin boerenlandbrood, partner had superkroketten op eveneens perfect en knapperig brood, glaasje chardonnay erbij plus gratis water en twee capuccino na plus lekker koekje, simpel dus maar oh zo goed. Vlotte bediening, gezellige sfeer en behoorlijk druk.
Prijskaartje : nog geen 28 euro, daar mag je mee thuiskomen. Overigens een flinke kaart, we komen terug natuurlijk.
Annemieke S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Mijn favoriete restaurant in Alkmaar, vriendelijke bediening, geweldig eten, mooie sfeer. Vooral de peking eend is verukkelijk!
John W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Fijne ontvangst en fantastische bediening. Alles is supervers en hoog op smaak. Uitstekende wijnadviezen.
De scholfilet met kokkels een smaaksensatie. Eten in dit sfeervolle decor en geweldige bediening is een heerlijk avondje uit.
Brechjexx2 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op een maandag met z'n 4en (vriend + ouders) besloten naar 1480 te gaan. Erg benieuwd, vanwege verschillende geluiden. Ik kan echter niets dan positief zijn. Vooraf een half dozijn oesters besteld met mijn vader. Had de bediening verkeerd verstaan en ze kwam met 12 aan zetten. Omdat ze toch al open waren toch voor een half dozijn hoeven af te rekenen. En ze waren héérlijk. Fijne wijn erbij op aanraden van de bediening. Puur genieten! Hoofdgerechten waren ook allemaal erg lekker (lam met couscous, scholfilet met kokkels, eendenborst en saté) en ook de desserts top. Gewoon allemaal goed! Hoewel ik over de bediening niet altijd goede verhalen hoorde, was het bij ons perfect! Ga er zeker nog een keer heen.
Martinleupen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Geweldig interieur waarbij de oude details van het pand goed zichtbaar zijn. Prima bediening met een leuke kaart. Heerlijke pekingeend als voorgerecht en de sateh is een aanrader. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Wel een drukke zaak daardoor even wachten maar dat wordt beloond.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij zijn als beloofd op herhaling gegaan bij de Foodbar en wij zijn net zo tevreden als de vorige keer. Het is gewoon een mooie moderne plek om uit eten te gaan. Allemaal jonge enthousiaste mensen in de bediening en in de keuken die uitermate hun best doen om het je naar de zin te maken. Wat ons betreft is dat weer gelukt en met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding dus wij gaan zeker terugkomen. De tomaat paprika soep was prima. Het hoofdgerecht, de eendenborst was heerlijk, mals met een randje vet, super. De bijkomende jus, de beetgare groente en de heerlijke frietjes het was allemaal precies goed. Ook voor de vegetarische eters is het hier goed te doen.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gave hippe zaak in het centrum. Leuke ontvangst om 11.00 u en de keuken was klaar voor lunchorders.Grote keuze met prima prijzen. Genomen boerenlandbrood met avocado, hummus,geroosterde groenten en kleine tomaatjes. Gerecht werd aantrekkelijk opgediend binnen 10 min en smaakte voortreffelijk. De tafelgenoot nam de special, in dit geval een sesambaquette met pulled chicken en home made jack daniel bbq saus, erg lekker, zelf ook nog even een vorkje van gestolen! Glas witte huiswijn erbij, tonic, cappucino en exotische thee, alles bij elkaar ruim 27 euro. Gezellige sfeer, uitstekende bediening, dus voor herhaling vatbaar al was het voor ons uit Houten niet om de hoek.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Eigenlijk speelt hier de prijs een grote rol in de beoordeling.
Als lunch een broodje filet americain, van Jeroen de Vries, een begrip in Alkmaar.
Alleen was het inderdaad een twee sneedjes brood, met een eitje, en wat uitjes en kappertjes en mayo. Prijs is dan 7,50. Dit is te veel, ik zat totaal niet vol.
Een tafelgenoot had een broodje hamburger met patatjes. Prijs is 14,50! Gewoonweg belachelijk voor een simpel broodje hamburger, het was ook nog eens voor de lunch.

De service is ook apart. Het is dan wel druk. Maar of er komen meerdere serveersters na elkaar, of ze komen echt tijden niet. Wonderlijk.
Ddekeijzer .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met 6 personen. De plateau is zeker een aanrader! Alle hoofdgerechten waren heerlijk. En er werd voor ons ook een dessert los van de kaart gemaakt. Bediening was erg vriendelijk. Bedankt voor de fijne avond!
Kwasi .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten was redelijk goed. De voorgerechten waren de culinaire hoogstandjes, hoofd en na helaas een stuk minder bijzonder. Helaas ging er van alles fout. Drankjes en speciale wensen werden vergeten en het duurde allemaal vooral erg lang. Tussen het voor en hoofdgerecht zat meer dan anderhalf uur! Excuses van de bediening en desserts van het huis. Helaas duurde het wederom erg lang voor het dessert kwam en had de helft van de tafel het al op, terwijl de andere helft het nog moest krijgen. Na nog een keer ons beklag doen over de avond kregen we wederom een nette respons. Alle drankjes die avond gratis en voor ruim €100 aan kortingsbonnen. Onze avond was dan ietwat in het water gevallen, maar netjes opgelost.
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Vandaag ontbijt gegeten rond het middag uur. Uitsmijter en scones gegeten. Perfecte service van de dames met heerlijk knapperige scone. Koffie werd met expertise gezet door dedicated Barista, heerlijk! Top ambiance ook
Beewee71 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Lekker gegeten, hele zaak zat vol op een maandagavond, kreeg het idee dat het voller zat dan qua ingepland personeel verwacht was.
Vriendelijk personeel.
Mooie kaart, gerechten waren mooi opgemaakt en goed op smaak. Ik kom hier nog een keer terug.
Amber W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
We gaan hier vaak heen voor hapje en drankje. Vooral de gamba's voor €8 met bakje patat eet ik graag.
Ik heb een stempelkaart en zo spaar ik voor gratis thee of koffie.
Altijd goede sfeer kundig en vriendelijk personeel.
Kleine gerechten zouden wat meer groente mogen hebben maar alles is lekker vers en klaargemaakt in de open keuken. Aanrader!
UitetenFC .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Wat een fantastische zaak! Het decor is prachtig en geheel in style van het pand, je komt dus gelijk met een positief gevoel binnen. Wij waren met zijn 4'en uiteten en werden prettig ontvangen door een blonde gastheer. Na 2 borreltjes aan de bar besloten wij aan tafel te gaan.

Wij kozen als vooraf voor de 1480 plateau met daarop verschillende voorgerechten. Goede keuze bleek, na uitleg van de gastvrouw hebben wij allen heerlijk gegeten van dit gerecht. Vervolgens kozen wij voor (de door vrienden geprezen) runderburger en de gnochhi en saté ayam. Wederom heerlijk van gegeten.

Kortom heerlijk gegeten in een prachtige zaak met kundig en vriendelijk personeel. Echte aanrader!
Renate V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Wij zijn met een groep van 13 mensen wezen eten.Wij zijn daar binnengelopen omdat het gewoon een mooie,sfeervolle tent is.De bediening was ook vriendelijk,maar het eten was echt slecht.Het enige menu wat als lekker werd beschouwd,was de hamburger.De rest was echt niet lekker.Ik heb hier eerder gegeten,was toen ook niet echt lekker.Maar kregen voordeel van de twijfel.Maar ik ga hier niet nog een keer heen.Jammer van zo n mooie tent

Herkees .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
We bestelden soep en een hoofdgerecht. Na een half uur wachten werden de hoofdgerechten gebracht.
Soep vergeten. Foutje. Jammer. Hoofdgerechten weer terug. Opnieuw een half uur wachten op de soep. Daarna opnieuw wachten. Nu op de hoofdgerechten. Dat duurde ca 50 min. Geen excuus of informatie van de bediening. Als compensatie een kopje koffie van de zaak. De slechte organisatie verpest een avondje uit eten, waarbij aangetekend, dat het eten redelijk van kwaliteit was.
Van Der Spek S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Zondagavond met hele gezin gegeten. Maaltijd uitstekend: mooie coquilles vooraf en heerlijke tournedos als hoofdgerecht en lamsracks en pasta vongole. Alles uitermate smakelijk met een voortreffelijke bediening. Meerdere keren met verschillende vrienden in de foodbar gegeten en net als nu een prima kwaliteit. Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het was uitverkocht in de Foodbar op deze zaterdag koopavond in Alkmaar. Gelukkig maar dat wij gereserveerd hadden, want dit adres is voor ons een blijver. De inrichting is leuk en van deze tijd. De prijs kwaliteit verhouding is heel erg goed en de bediening was geweldig. Ze zag alles, ondanks de enorme drukte. Super gedaan. Het eten was prima, de mosterdsoep smaakte pittig en goed. De saté ajam was lekker mals met bijpassende frisse groente, doorgebakken friet en een fijne satésaus. Een paar lekkere wijnen, een glas kraanwater (prima) en heerlijke koffie tot besluit. Onze avond kon niet meer stuk.