• foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020 626 19 12

• 8.3 10 28

• 8.1

• 7.8

Ambacht en vernieuwing smelten samen

Elke dag vers brood en huisgemaakte pasta. Een combinatie van biologische producten en een vernieuwende Italiaanse keuken. Een bijzondere eetervaring waar elk gerecht je blij verrast. Aandacht voor het pure waarbij gekookt wordt met ingrediënten die op dat moment op hun best zijn.

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie gerechten, mooi gepresenteerd, lekkere amuse, heerlijk brood, heerlijke olie: alles bio, zeer verantwoord beargumenteerd. Hier eet je lekker èn gezond. Totdat een naïeve ober met een flesje oplosmiddel ergens een etiket van gaat afweken. De hele zaak stinkt meteen naar de benzeen. Weg smaak van de wijn, wel prikkelende ogen en keel. Natuurlijk lieten we onze verbijstering blijken. Er kwamen meteen excuses en de ramen gingen open. Dat loste het probleem snel op. Maar dat in zo'n super bio- en slowfood georiënteerde zaak dit soort kankerverwekkende oplosmiddelen aanwezig mag zijn maakt alle gezondheidsambitie in één klap ongeloofwaardig. Was dit niet gebeurd, had ik voor service graag een 9 of 10 gegeven. We lieten ons dinertje er niet door verknoeien, maar dat lag vooral aan onze tolerantie. De betreffende ober liet zich niet meer zien. Wat aten we ? Wilde waddenzee-oesters, super mals. Vega voorgerecht met mozzarella, prachtig opgemaakt en krachtig van smaak. Vega hoofdgerecht (gevulde artisjok, bijzonder klaargemaakte bietjes) en harder met een pistachecrumble. Om de knoflook wat te dempen namen we een heerlijke bio-limoncello. Goede, bijzondere wijnen staan er op de kaart, ook natuurlijke bio-wijnen, dus zonder enige fabrieksmatige bewerking. Alle gevaarlijke stoffen uitbannen om iedere vergissing te voorkomen. Dan komen we nog wel 's terug :-)

Gegeten op 2 april 2014

fabio3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om de verjaardag van mijn zus te vieren zijn we met vijf personen bij Pianeta Terra gaan eten, en inderdaad het was een feest.
De eerste welkom was al bij in ingang langs de keuken, waar de Toscaanse aroma’s al te ruiken zijn en veel goeds beloven. Bij het zien van het druk bezige keukenpersoneel die met hartstocht en plezier aan het werk was wordt deze belofte nog een keer bevestigd.
Bij de balie worden we warm ontvangen en begeleidt naar onze tafel. Overal zijn veel bijzondere bloemen te zien en er hangen mooie schilderijen met als thema “een glimlach”. Een steile trap leidt naar meer niveaus van het restaurant, de tafelbedienden zijn atletisch, attent en efficiënt. Dat kan je merken doordat ze altijd aanwezig wanneer het nodig is. De ruimtes zijn elegant maar niet te chic, modern maar niet te koud en niet zo groot maar toch met mooie hoge plafonds. De ingrediënten zijn van uitstekende kwaliteit, duurzaam en biologisch. Bereid op meesterlijk manier. De porties zijn ok, maar doordat het eten zo verrukkelijk is blijken ze kleiner dan wat ze zijn. Versgebakken brood wordt constant gedurende de hele avond aangevuld. Wijnen, desserts en koffie’s waren ook een ware verwennerij voor de smaakpapillen. Pianeta Terra bestaat 15 jaar en de eigenaar Raul heeft vele jaren ervaring opgedaan in Rome, Londen, Moscow en Tenerife en die internationale ervaring is terug te vinden in veel smaken. Het bijzondere visitekaartje in de vorm van een bladwijzer waar een Italiaanse recept op staat is ook een mooi detail. Echt een prettige ervaring.

Gegeten op 15 maart 2014

royco74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aantal steekwoorden: passie voor eten en bereiding, gastvrijheid, tijd voor uitleg. Kortom een toptent.
Doordat we niet terecht konden bij onze favorieten italiaans restaurant, kwamen we via Iens hier terecht. We hebben een heerlijke avond gehad en onwijs genoten. We hebben nu 2 favorieten in Amsterdam. Tot de volgende keer.

Gegeten op 22 februari 2014

Jacob
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een paar keer langsgelopen maar nog niet binnen geweest. De façade nodigt ook niet echt uit. Maar toch maar eens geprobeerd. Bij de entree vriendelijk ontvangen door de gastheer en vrouw. Het interieur is een beetje kruip door sluip door maar verder een goed plekje toegewezen. Het restaurant serveert verse en mooie vis gerechten. De Ossobuco was ook goed maar niet heel verrassend, meer zoals je het thuis ook maakt. De bediening verloor zich geregeld in de drukte. Het wijnarrangement dat we erbij genomen hadden zorgde voor miscommunicatie en nalatigheid. Steeds stonden onze gerechten al op tafel en moesten we de bediening er aan herinneren dat de wijn er nog niet was die dan pas halverwege ingeschonken werd. Jammer.

Gegeten op 1 februari 2014

Etna72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mijn verjaardag heb ik met mijn man bij Pianeta Terra gegeten. We hadden gereserveerd voor de IENS dinerdeal. Ik ben meestal sceptisch om aan dit soort deals mee te doen, maar het menu zag er goed uit dus toch geprobeerd. Ik ben Italiaans en daarom heel kritisch op Italiaanse restaurants in Nederland. Maar ik moet eerlijk zeggen dat alle gerechten waren met passie en zorg gemaakt. Ingrediënten van hoge kwaliteit en de eigenaar is zeer bekwaam. Ik wordt heel blij van het idee dat er nog steeds Italiaanse restaurants zijn in Nederland die nog steeds dicht bij hun cultuur blijven. Wij komen hier zeker terug !!!

Amarenske
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt kwaliteitseten! Werkelijk goede producten en een kundige bereiding. Ook de wijnkaart is subliem. De dessertwijn is niet te versmaden! Kortom, wij komen hier heel graag nog eens terug.

Anne B
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden gereserveerd voor de IENS dinerdeal met 2 personen. Omdat we vooraf niet konden kiezen van de wijnkaart hadden we de ober gevraagd of hij ons per gang een wijn kon adviseren. Dat was geen probleem, hij stelde ter plekke een heel lekker en passend wijnarrangement samen. We begonnen met een amuse. Na de amuse kregen we de antipasti; gerookte buffelmozarella (nooit eerder geproefd, echt heerlijk van smaak!), vleeswaren, kalfspate en een stukje ricotta met kruiden. Niet te veel, precies goed, heerlijk pure smaak. Erbij hadden we een lichte, rode wijn. Mooie combi. Daarna hadden we de ravioli met spinazie en risotto met een saus van walnoten. Ook dit smaakte erg goed; verse ingredienten, precies in de goede verhouding. Hierbij een mooie, volle, witte wijn. Vervolgens de kalfsribeye met kastanje-pesto, aardappeltjes en 'winterbrocolli'. De ribeye was mooi rosé gebakken, maar had wel wat minder goede (wat zenige) stukken. De bijgerechten waren bijzonder gekozen; wij hadden in elk geval nog nooit eerder winterbrocolli en kastanje-pesto gegeten. Ik was zelf wat minder enthousiast over de winterbrocolli, maar mijn tafelgenoot vond het heerlijk. Ook de pesto had een bijzondere en pure smaak. Hierbij kregen we een zwaardere, wat houtige, rode wijn. Ook deze was mooi gekozen bij dit gerecht. Als nagerecht kregen we een chocolade taartje, lauw van temperatuur, met superlekkere slagroom. Hierbij een desertwijn, fris en met de smaak van appels en abrikoos. Heerlijk! Het ging allemaal behoorlijk vlot met de opvolging van de gangen. Omdat we alleen bij de laatste gang even moesten wachten, omdat er net een grote groep met het voorgerecht begon, werd onze desertwijn nog eens bijgeschonken. Mooie service! Tot slot hadden we espresso met limoncello. Ik ben zelf geen groot liefhebber van limoncello, maar mijn tafelgenoot vond het lekker en de koffie was heerlijk. Kortom, heerlijk gegeten, goede service, echt een aanrader!

jimt
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben weer erg genoten bij dit restaurant, heerlijk gegeten en een uitstekende bediening en service. De orginele italiaanse gerechten met een betaalbare goede wijn zijn heerlijk. we komen hier zeker nog eens

Gegeten op 15 november 2013

charles4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Finally a chance to eat at Pianeta Terra, which had been on my list for ages. Why did I wait so long? A fantastic dining experience from beginning to end: attentive service on our arrival, the right balance of professionalism, expertise and yet friendliness so as not to be too formal, and the food was perfect. You can taste the freshness and quality of the ingredients in all of the courses. They are flexible in their approach, with their menu of the day - which you can also select courses from as an a la carte menu. You can tell they have passion for pure food and their emphasis on organic and slow food ensures a wonderful taste experience. The waiters knowledge on the wine menu was also extensive assisting us in making correct wine choices for our dishes. Overall a wonderful dining experience. Highly recommended.

Gegeten op 5 oktober 2013

Jochemi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van een vriend hier iets gaan eten. De kaart viel in eerste instantie iets tegen maar de antipasti (pompoen) was werkelijk erg goed, en de risotto en hertenbiefstuk ook. De aangeraden biologische rode wijn was lekker maar wel aan de koude kant, dat was een minpuntje. De limoncello was juist weer aan de warme kant, die hoort uit de vriezer te komen. Maar dat werd weer goedgemaakt door de cheesecake. Al met al een geslaagde avond!

Gegeten op 22 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Pianeta Terra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pianeta Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!