a TripAdvisor company

foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 1 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 2 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 3 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 4 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 5 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 6 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 7 foto's van Pianeta Terra in Amsterdam - 8

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 626 19 12

Ambacht en vernieuwing smelten samen

Elke dag vers brood en huisgemaakte pasta. Een combinatie van biologische producten en een vernieuwende Italiaanse keuken. Een bijzondere eetervaring waar elk gerecht je blij verrast. Aandacht voor het pure waarbij gekookt wordt met ingrediënten die op dat moment op hun best zijn.

Cappucinoman

Via online reservering

driegangen menu genomen met een vis voorgerecht (haring, makreel, scampi) - subtiel and smaakelijk; zeewolf als hoofdgerecht - buitengewoon lekker; afgerond met een lekkere toetje aen een espresso - perfekt!

Gegeten op 30 mei 2015

A1972C

Wat een gezellig restaurant, gelukkig hadden we nog een plekje.
We werden vriendelijk ontvangen, en snel geholpen.
De kaart was niet zo heel groot, maar genoeg lekkere gerechten om een keus te maken.
Buiten de kaart om was er nog ravioli met asperges als voorgerecht,
en verschillende extra visgerechten.
Uitstekende wijnkaart, we hadden een betaalbare en heerlijke Bardolino.
Een minpunt is echt het lange wachten, wat vooral opviel tussen het voor en hoofdgerecht.
Dat was ook de reden dat we geen dessert genomen hebben.
Maar even goed een leuk restaurant, met goed eten.

Gegeten op 16 mei 2015

jan276

Via online reservering

Ongedwongen sfeer, leuk restaurant en uitstekend eten. Verder werden we prima geholpen door de aardige serveerster. We komen graag terug!

Gegeten op 2 mei 2015

Stuurmanaandewal

Dit restaurant is helaas een schim van wat het ooit was. Althans, het eten was vanavond slecht: taaie inktvis vooraf en gegrilde griet zonder smaak. Jammer, jammer, jammer, want bediening is aardig en attent en de zaak ziet er nog steeds mooi uit.

Gegeten op 29 april 2015

Slow

Prima SlowFood restaurant in een leuk pand. Goede en betaalbare biologische wijnen en prima presidia gerechten. Het had iets meer Italiaans mogen zijn.

Gegeten op 23 april 2015

Henk O.

Uitstekend Italiaans gegeten. Oesters en zalm vooraf, tong als vis van de dag, mooi toetje met een perfecte dessertwijn. Een aanrader dit restaurant.

Gegeten op 3 april 2015

leah1

Heb hier jaren geleden een keer gegeten. Toen was het ronduit voortreffelijk. Nu viel het helaas iets meer tegen. Nog steeds mooie producten en lekkere wijn. Voorgerecht eerst kabeljauwmousse. Deze was lekker op smaak. Daarna gnocchi, miste iets. Maar het hoofdgerecht viel het meeste tegen. Lamsbout was te lang door gebakken. Ik hou echt van mijn vlees roze. Ook was er verhoudingsgewijs veel vlees en weinig garnering. Kaasplankje op t einde was wel weer helemaal top. Misschien had ik net pech met mijn keuze, maar het was niet zooo lekker als vroeger.

Gegeten op 28 maart 2015

garnaal82

Moeilijke kaart. Eten was prima maar niet erg lekker of bijzonder. Slechte service, de ober was meer met zijn vrienden aan een andere tafel bezig dan met de overige gasten. We kregen het idee dat de over de service afraffelde om vervolgens weer snel naar z'n vrienden te lopen. Totaal geen uitleg bij de wijn die ingeschonken werd bij de gerechten.
Het heeft ons bijna 15 min gekost om de rekening te kunnen vragen..
Misschien hadden wij gewoon pech deze avond.

Gegeten op 14 maart 2015

HenkDvntk

Aangeraden door een Italiaanse vriend. Het is wel net alsof italie 1990 in stapt met het verouderde interieur, en dat was ook eigenlijk mijn enige echte minpunt. Sfeer werd erdoor beïnvloed. Het eten was zoals ik het in de diverse eethuizen in Italie heb mogen nuttigen. Alle clichés van de Italiaanse keuken worden hier toegepast, doeltreffend, klassiek en zonder opsmukt. Echt goed maar niet veel fantasie. Montepulciano met een bijna caramel-achtig karakter begeleide alle drie de gangen, simpelweg fantastisch. Echt een plek om aan vrienden te laten zien dat jij hét plekje weet om in twee uur je honger naar italie te stillen.

Gegeten op 14 februari 2015

JHa01

Afgelopen weekend hier na lange tijd weer gegeten, deze keer met 4 personen. Hele leuke entourage midden in Amsterdam. Hartelijke ontvangst door de Italiaanse eigenaar (denk ik) en een mooie plaats aan het raam. Eerst een lekkere prosecco vooraf. Daarna mooie voorgerechten gegeten, als burrata (soort hele jonge kaas) en voor mij de risotto met eekhoorntjesbrood en truffel. (De laatste was zeker erg lekker maar ik vroeg me af of hij direct van het vuur kwam.)
Als hoofdgerecht hadden we de vis van de dag (griet) en kalfshaas met rode kool. Iedereen vond het erg lekker en voldoende. Mooie stukken vis en vlees.
Daarna allemaal een kaasplateau. Koffie toe met een limoncello van het huis.
Gemiddeld 90 euro pp kwijt dus niet echt goedkoop, maar af en toe een avondje Amsterdam vanuit de provincie mag wel wat kosten.

Gegeten op 6 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Pianeta Terra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pianeta Terra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.