a TripAdvisor company

De Kas

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 020 462 45 62

Recensent_Thijs

Na een lange tijd gisteren eindelijk een keer bij de Kas wezen eten. We kozen voor een lunch bestaande uit drie kleine gerechten. De eerste twee gerechten waren leuk opgemaakt en smaakten erg goed. Wat we wel jammer vonden is dat het tweede en derde gerecht tegelijk geserveerd werden en dat het derde gerecht een salade was van kropsla die we met elkaar moesten delen. Dit voelde voor ons alsof men zich er makkelijk vanaf maakte en ging helaas tegen onze verwachting in. Ook had er van ons wat meer tijd mogen zitten tussen het serveren van de gerechten. Verder prima!

Gegeten op 24 augustus 2015

Brendablok

Heerlijk gegeten. Het zag er allemmal even mooi en kleurrijk uit. Lekkere wijn en zonder problemen karaf water.zeer vriendelijke bediening. Enige minpunt: bank zit niet lekker-te diep dus te weinig rugsteun. Prijs kwaliteitverhouding is goed

Gegeten op 21 augustus 2015

hansvandewaard

In een woord super. Goede bediening, mooie locatie, lekker ruim en veel licht en vooral heel lekker eten waarvan de oorsprong wordt aangegeven als het eten wordt opgediend. Alles heerlijk en we hebben een fantastische avond gehad.

Gegeten op 6 augustus 2015

Tarabloem

Vriendelijk ontvangen en begonnen met een heerlijk aperitief op het terras met prachtig uitzicht over de tuin. Dit midden in Amsterdam is gewoon plaatje! Bediening uiters vriendelijk en leggen elk gerecht keurig uit. De olijfolie van basilicum die je bij het brood geserveerd krijgt hebben wij nog nergens zo lekker gegeten. Ook dit is weer gemaakt uit hun eigen kruidentuin werd ons verteld. Wij begonnen met een soepje van kool en buikspek. Daarna werd een salade van venkel en een bruchetta ingesmeerd met vers gemaakte kruidenboter, diverse tomaten en op de bbq geroosterde little gem geserveerd. Alle 3 de voorgerechten waren heerlijk! Daarna een mooi stukje vlees met diverse courgetes, een kaasplankje en een heerlijk dessert gegeten. Omdat wij 10 jaar getrouwd waren, wat ze wel even kwamen checken want ze dachten 1 jaar haha, hadden de koks onze dessert borden mooi versiert. Super attent! De Kas blijkt al 15 jaar te bestaan en wij vinden het jammer dat wij dit gemist hebben al die tijd. Wij komen zeker terug met meer nieuwe gasten want dit mooie restaurant midden in Amsterdam moet je gewoon bezocht hebben! Bedankt voor deze verassende avond en tot snel.

FerryWood

Op aanraden van een vriend hier gegeten met een vegetarische en veganistische collega. Heel goed geholpen door het personeel en leuk dat je ook ziet dat ze groente verbouwen in hun eigen kas of op hun eigen land in de middenbeemster. Mijn gasten waren verrast. De ruimte is erg mooi.

Gegeten op 20 juni 2015

LindaMB

We hebben een heerlijke avond gehad bij De Kas. Het personeel ontving ons hartelijk en legde uit hoe het werkt. We kregen een driegangenmenu op basis van seizoensproducten: drie voorgerechtjes, een hoofdgerecht en een overheerlijk dessert.
Het personeel was erg vriendelijk en wist alles te vertellen over de gerechten. We konden zelfs het recept van het toetje krijgen, omdat we het zo lekker vonden.
Het decor van De Kas is ook erg gezellig en het is leuk om voor of na het eten nog even in de aangrenzende kas te kijken waar groenten geteeld worden.

Gegeten op 24 juli 2015

Monche

Hier gegeten met een bruiloftsdiner, heel verrassend eten, bijzonder omgeving, verser kan niet. Bediening stemt zich goed af op je wensen en is heel flexibel.

Gegeten op 26 juni 2015

job16

Gegeten op 5 mei 2015

RoCo2006

Do 21 mei in de Kas gegeten met 10 personen. We waren iets te vroeg en we wilden nog even op het terras genieten van de zon. Ondanks dat het restaurant eigenlijk nog niet open was, werd het terras voor ons geopend en werden we direct bediend. Een goede hartelijke ontvangst.
De locatie is super. Heerlijk om in de drukte van amsterdam zo'n oase aan rust te ontdekken. De tuin ziet er ook supermooi uit.
Aan tafel is de ontvangst wat lauw. En eerlijk gezegd kreeg ik de indruk dat de ober het vervelend vond dat een aantal gasten aangaf geen schaaldieren te willen eten. Zijn blik kwam afkeurend over.
Het eten is echt origineel te noemen. Het was alleen niet erg warm, dat was best zonde. Voor de menuprijs en het feit dat bijna alle gasten hetzelfde eten, zou je denken dat dit echt niet mag gebeuren.
Qua locatie dus een aanrade. Qua eten en service heb ik mijn reserves.

Gegeten op 21 mei 2015

david123

Veel gehoord en gelezen over De Kas. Bijzonder hartelijke ontvangst. Aan tafel even moeten wachten op iemand die ons kwam helpen. Er liep erg veel personeel, maar er is niet iemand exclusief verantwoordelijk per tafel. De bediening is weliswaar zeer vriendelijk, rommelig is het ook. De wijnkaart kwam niet, lege glazen blijven op tafel staan. Er is niet echt een organisatie. Het eten viel ons tegen. We hadden een menu van 3 gangen voor 49,50. We begonnen met soep van gebarbecuede kropsla met makreel, garnaaltsjes en inktvis. De vis was prima. De soep vonden wij niet veel soeps, slap van structuur en de smaak flauw. Vervolgens kwam er een salade met allerlei soorten zelf gekweekte groenten begeleid met gerechtje met asperges. Asperges waren lekker echter was het erg veel groente en weinig vulling. Hoofdgerecht was stukje varken met worstje. Was een erg lekker gerechtje. Wederom niet al te ruime portie. Vervolgens kaas (prima) en zoet. Zoet was rabarber, aardbei selderij soepje. Ook dit soepje had een slappe structuur en een weinig bijzondere smaak. Al met al overheerst het gevoel dat het behoorlijk aan de prijs is, de bediening heel vriendelijk, dat moet gezegd, maar ook erg rommelig. De bourgondische eter kan misschien beter elders terecht.

Gegeten op 11 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over De Kas in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Kas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.