Smaak

• 7.8

• 7.5

Silke-ingeborg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week hier gegeten. Het restaurant deed mee aan de welbekende "restaurantweek". Helaas was het een hele rustige avond, gastvrouw gaf aan dat er (veel) mensen geannuleerd hadden maar met 4 personen (2 tafeltjes) zit je dan toch niet lekker.... Het eten was goed en smaakvol. Een mooie amuse vooraf, origineel hoofdgerecht maar helaas zonder bijgerechten. Een stukje vlees, courgette en wortel is dan net iets te karig. Ook het dessert bestond na een frans kaasplankje enkel uit één bolletje frambozenijs. Bij het uitserveren van het dessert vertelde de gastvrouw ons met de beste bedoelingen: "we vonden nog frambozen bij het opruimen van de vriezer"..... Een blaadje munt, toefje slagroom en een koekje had de beleving anders gemaakt! Het zijn net de kleine toevoegingen die hier missen.

De zaak die nu 1,5 jaar is overgenomen door de nieuwe eigenaar lijkt dus nog niet helemaal zijn plek te hebben gevonden. Wij vonden het vooral jammer dat het zo rustig was. Ook is de huiswijn voor 4 euro per glas erg aan de prijs.

Gegeten op 7 maart 2014

wassink83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten met mijn vriendin. Ik heb hier een half jaar geleden ook gegeten. Toen was het iets tegengevallen. Er is een hoop veranderd begrijp ik van de gastvrouw. Een nieuwe chef-kok die zoals veel restaurants tegenwoordig wekelijks veranderd van kaart. Het was een heerlijke binnenkomer met een amuse van eendenborst met stoofperensaus. Daarna heb ik 4 gangen genomen. De zeebaars met een korst van sinaasappel, parmezaan en basilicum is een echte aanrader, ook de buikspek die 19 uur gegaard is in de oven was voortreffelijk! Mijn vriendin was erg te spreken over de kabeljauw! Begreep van de gastvrouw dat de chef-kok een dag vrij was, goed om te zien dat de rest van het keukenteam hem probleemloos kan opvangen! Chapeau! Ik kom snel weer terug.

Gegeten op 3 november 2013

jhagelen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk geluncht met zakenrelatie. Mooie setting, prettige atmosfeer en uitstekende bediening. Kundig, correct en en enthousiast.

Bereiding met verse streekproducten. Kom graag een keer terug voor een diner om dan ook de Groesbeekse wijnen te proeven!

Gegeten op 10 oktober 2013

Arran1955
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren genoten van een heerlijke high tea. Luxe hartige en zoete hapjes in een smaakvol en gezellig aangekleed restaurant. Drie kernwoorden: kwaliteit, zorg en aandacht. De gastvrouw weet precies de juiste balans te houden tussen aandacht en privacy.
Ook erg plezierig: een mooie gedekte tafel. Zo werd de high tea een klein feestje.

Gegeten op 19 september 2013

bobbie4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een van de eerste mooie dagen van het jaar konden wij terecht op het terras van Smaak. Mede door het prachtige uizicht over het water hebben we erg genoten van deze avond. De bediening was vriendelijk en professioneel en het eten was heerlijk. De kaart heeft voor ieder wat wils, en heeft bovengemiddeld veel keuze voor vegetariërs en ook met
veganisten wordt rekening gehouden.
Het eten zag er prachtig uit, en smaakte heerlijk, de bediening behulpzaam en deskundig, kortom een heerlijke avond!

Gegeten op 7 juli 2013

robdor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een terrasnotitie - dus geen oordeel over de menu's:
Bitterballen van Oma Bobs, goede vulling, krokant jasje, eenvoudige presentatie met mosterd en prikkers. De rode huiswijn is wat vlak, maar wel aan de prijs (4,50). Het witbier - en de pils van stadsbrouwerij de Hemel zijn van de tap en heerlijk van smaak en temperatuur. De bediening is uiterst vriendelijk en voorkomend.

Gegeten op 14 juli 2013

tadonk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij verheugden ons enorm om op een zomerse avond heerlijk aan de Rijn bij Smaak te gaan eten. Maar laten we kort zijn het was teleurstellend. Hoewel de meisjes in de bediening echt wel hun best deden was het eten slecht en de service ook. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Nadat het duidelijk was dat wij zeer ontevreden waren was het jammer dat zelfs de eigenaresse niet even in actie kwam en wij de volle rekening gepresenteerd kregen (55,- p.p.). Wij kunnen met gerust hart zeggen dat wij nooit meer bij Smaak gaan eten! Wat een gemiste kans. Groet, 4 Arnhemse ondernemers.

Gegeten op 8 juli 2013

AnneBe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben op een zaterdagmiddag de High Tea gedaan. Het wordt op een mooie manier geserveerd (op een grote houten plank) en de gerechtjes zijn bijzonder en lekker (o.a. een bisque van kreeft en een bolletje meloensorbetijs). Omdat er met seizoens- en streekgerechten wordt gewerkt verschijnt er steeds iets nieuws op de kaart. Het was erg rustig toen wij er waren, maar dit was niet erg omdat de eigenaresse veel kon vertellen over haar passie (het restaurant en biologische groenten e.d.). Ik vind het een aanrader! Op een zonnige dag is het terras echt prachtig.

Gegeten op 18 mei 2013

coja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was erg rustig, slechts 2 tafels bezet en dat op een zaterdagavond... Toch geprobeerd, en hier onze mening.

Wij kozen alleen het hoofdgerecht, en kregen tot onze verrassing van tevoren ook brood met dips (olie, zeezout en boter), en een amuse (een soort kreeftsoepje en ham). Dat bleek achteraf wel fijn, want hoewel het hoofdgerecht heerlijk (!) was, was het wel wat weinig.

De ambiance is mooi, maar haast te sjiek, en mist daardoor 'gezelligheid'. De bediening leek wat onwennig, waardoor wij het gevoel kregen in een net-geopend restaurant te zitten. De eigenaresse (?) was erg vriendelijk en maakte de sfeer wat warmer met haar vertelsels over het eten.

Gegeten op 18 mei 2013

BasN
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schitterend gelegen aan de Rijn heb je bij ons al een streepje voor. Binnen ziet Smaak er strak en chic uit, maar wel wat donker, vooral achter in de zaal. De kaart is een beetje uit balans: een grote keus uit voorgerechten, maar relatief weinig hoofdgerechten en nagerechten. Pluspunt is dat ze tijdelijk een speciaal asperge-menu ernaast hebben. We krijgen een amuse vooraf die erg lekker smaakt: vooral het frisse en toch pittige komkommer drankje smaakt heerlijk. Het voorgerecht (wederom met een hoofdrol voor de komkommer) houdt ook goed stand, maar het hoofdgerecht valt een beetje tegen: de succade van Livar is een vrij compact stuk vlees met weinig smaak (hoewel de jus wel weer goed is), de eendenlevermousse is net niet smeuig genoeg en de asperges zijn een fractie te rauw. Het is niet slecht, maar ook niet echt goed. Het dessert bestaat uit een goede creme brulee. De overkant van de tafel is zeer tevreden met de friandises bij de koffie. De bediening is vriendelijk. Jammer dat het koffie-apparaat naast ons tafeltje geplaatst is (kan dat niet achter de bar?), want het stoort nogal. Kortom, een degelijk plek voor een aardig diner, maar geen uitschieter.

Gegeten op 11 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Smaak in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Smaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!