harrietteloeffen
  • Recensies in de laatste twee jaar

leuke inrichting, kaart met veel aantrekkelijke gerechten en omschrijvingen herkomst. royale porties met lekker eten. Bediening 5 voor de startende dame, 7 voor de later optredende heer.

Gegeten op 10 maart 2014

Dollan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen hier eigenlijk bij toeval terecht maar geen spijt van! Erg lekker gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening. We hadden een drie gangen maaltijd voor 30,-, echt heerlijk!

Gegeten op 25 januari 2014

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vijftien minuten moesten we wachten voordat we door de (ongeïnteresseerde) bediening werden aangesproken. Dit terwijl we bij binnenkomst aangaven snel te willen eten ivm concert. Omdat we vroeg waren was het nog rustig. Menu kost 30 euro en dan heb je geen keuze uit de drie simpele aangeboden gangen. Dan maar wat kleine gerechten. Aperativo bestaat uit op zich prima hapjes (o.m. tabouleh, kaasje, stukje pompoen). Het zijn hapjes die je op iedere biologische markt ook zelf kunt kopen. Het valt op dat ze hier pronken met merknamen van leveranciers. Wij namen bijvoorbeeld ook de worst van Brandt & Levie. Kost wel 9,75 euro voor een worstje. Deze worstmakers uit Baambrugge kunnen er wat van. Maar wat voegt dit restaurant hier aan toe? Verder schenken ze in plaats van Coca Cola een volgens hen populair alternatief (mooi flesje, maar niet te drinken). Harde stoelen en vrij dicht op elkaar allemaal. We zijn teleurgesteld vertrokken. Dit soort tenten moet je mijden.

Gegeten op 23 januari 2014

Sannecim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik op de bediening af zou moeten gaan dan zou ik hier waarschijnlijk mooi meer komen. Veel te gehaast, onpersoonlijk en geven het gevoel alsof het héél vervelend is als je wat vraagt. Hautain, blasé en ongeïnteresseerd zijn woorden die in me opkomen. Er is sinds een tijd 1 meisje in de bediening die het verschil maakt: lang, slank, kort donker haar en grote bril. Zij rent in haar eentje haar benen uit haar lijf om te compenseren voor haar collega's die met elkaar staan te dralen. So far de bediening. Maar dan het eten. Ik kan er gewoon naar uitkijken om zo'n heeeeerlijk bordje van het buffet te bestellen. Alles is vers en superlekker en gezond. Andere gerechtjes die ik heb geprobeerd zijn ei met truffelmayo en broodje met huisgemaakt gehakt: ook allebei voortreffelijk. Lekker vers sapje (helaas niet zonder penetrante gembersmaak te krijgen omdat dat zelfde bedienend personeel geen zin heeft om de juicer tussendoor schoon te maken) erbij en je lunch kan niet meer stuk. Leuk, hip sfeertje.

Leonard1986
  • Recensies in de laatste twee jaar

Buffet van Odette is een gezellige, en huiselijk ingerichte lunchzaak vlakbij de Spiegelgracht! Een simpele maar lekkere kaart! Het vlaams-gehakt was heeeel lekker! Koffie van Bocca's is ook altijd top! Ik kom zeker een keer terug!

Gegeten op 26 januari 2014

ArieH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Positief over de bediening en het decor. Ook over de andere gerechten.
Het is dan ook echt heel, heel jammer dat het duurste losse hoofdgerecht van de kaart, Poussin van Juliet, gewoon (bijna, op de poten na) gortdroog was.
Na melding hiervan, nadat men vroeg of alles smaakte (na twee happen), werd er niets mee gedaan.
De Poussin krijgt een 2 en de rest van het eten een 7.

Gegeten op 5 januari 2014

buitenkans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Buffet van Odette is een van mijn favoriete restaurants van Amsterdam. Alle gerechten zijn vers, met zorg bereid en bovendien origineel. Ik lunch hier regelmatig en het is nog nooit tegengevallen. Ik heb ook een uitermate positieve ervaring met het personeel. Ondanks de drukte blijven ze vriendelijk en snel. Voor het eerst de sandwich met steak gekozen, het vlees was mals en precies goed gebakken. De wortelsap met gember blijft onovertroffen. Brood van Hartog, koffie van Bocca, veel beter wordt het niet! Krijg weer water in mijn mond als ik terugdenk, zou hier iedere dag willen aanschuiven.

Gegeten op 27 december 2013

Proever57130
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom verrukkelijk gegeten. Het bordje van het buffet blijft de ultieme aanrader, hoewel de steak en truffelomelette ook aanraders zijn. Opbouwende kritiek: neem - ook al is het stervensdruk - 1 minuut de tijd voor je gasten. Verder: perfect!

Gegeten op 29 december 2013

marco51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag hier geluncht. We konden zo terecht zonder reservering. We werden vriendelijk geholpen en de lunch was snel bereid. Verrassende en voldoende grote gerechten voor de lunch. Het is een klein restaurant met tafeltjes dicht op elkaar, maar dat hebben wij niet als storend ervaren.

Gegeten op 1 december 2013

Monsieurtje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Buffet van Odette kenmerkt zich door haar biologische producten. Op de één of andere manier gaat dit vaak gepaard met specerijloos eten, zo ook hier. Gelukkig staat er peper en zout op tafel. Het lunchmenu is prima, maar prijzig voor wat je krijgt. De taarten smaken daarnaast erg lekker! Jammer dat de tafeltjes zo dicht op elkaar staan en dat het personeel soms verschrikkelijk onbeschoft doet. Ik heb het drie keer geprobeerd, maar kom hier zeker niet meer terug.

Gegeten op 9 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Buffet van Odette in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Buffet van Odette. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!