• foto's van Hosokawa Restaurant in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020 638 80 86

• 8.6 10 41

• 8.1

• 7.6

Een oase aan rust in hartje Amsterdam

Midden in de drukte op en om het Leidseplein is deze schitterende zaak een welkome oase van rust. Bij Hosokawa - vertaald: smalle rivier - worden de eeuwenoude culinaire tradities van Japan geëerd. Pronkstuk van de keuken is ongetwijfeld de traditionele Robata-grill, maar ook de sushi is hier onvergetelijk. Verser krijg je het niet.

Lucky1
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen binnen en het was nog vrij rustig, we kregen de plek aangewezen die we graag wilden hebben en de serveerster kwam al snel vragen of we het snapten en of we al iets te drinken wilden. Super service, vriendelijke werknemers, heerlijke sushi en grote hoeveelheden. Het is zeker het geld waard; een uitgebreide en diverse menukaart. Ik heb niks gehad wat ik echt niet lekker vond; Super!

Gegeten op 14 maart 2014

DeBij
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier zaterdagavond teppenyaki gegeten. Onze tafelgenoten zorgden voor het live-entertainment. Oh wat waren ze dronken, die 3 koppels. Het personeel ging professioneel om met hun onbeschoftheid. Gelukkig waren ze vrij snel uitgegeten.
Het eten was heerlijk, er werd rekening gehouden met mijn dieetwensen. En het was erg leuk om naar de kok te kijken tijdens het bereiden aan de plaat.
Kleine opmerking over het toilet, het rook niet fris en van een toilet kon de deur niet worde afgesloten..

Elimouissie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag avond heerlijk teppan yakki gegeten met vriendin. Combi menu genomen met vis en agnus beef. Van iedere gang genoten met name van de beef. Service was zeer goed en ja het decor was Japans, maar prima. Kan niet wachten om weer terug te komen, wel even sparen.

Gegeten op 7 december 2013

Sea1972
  • Recensies in de laatste twee jaar

May be its not my day in sushi. I really big fun of the good sushi, it`s not my first time in this restaurant. After Mitsukuni is closed i find this place. For my view sashimi not for 10, only 7, sake same 7, and hot dish i take chicken 7. Disappoint . Sorry i have very high susi standard.

Gegeten op 30 november 2013

BartMouthaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat heb ik hier heerlijk gegeten zeg! Vooraf een tonijntartaar en als hoofdgerecht een sashimischotel.
De sashimi was gecombineerd met bladeren die de chef 'Japanse basilicum' noemde. Heel aparte smaken. Echt een toprestaurant!
Verder is de bediening top! Het decorum is wat saai maar dat zal me er niet van weerhouden om hier terug te komen.

Gegeten op 15 juni 2013

Lenny2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier met enkele collega's uit Engeland gegeten en het was geweldig, zo lekker gegeten we zaten aan de teppan tafel waar de chef een ware show gaf. Service was verder subliem, zeer attent, altijd een bediening in de buurt. Zeer zeker voor herhaling vatbaar voor ons.

Gegeten op 9 oktober 2013

theodam
  • Recensies in de laatste twee jaar

lekker gegeten samen aan tafel niet aan grilplaat. Gelukkig niet druk, rustig. Goede sake, mooi Japans eten. Aan de prijs, dat wel. De moeite waard.

Gegeten op 30 augustus 2013

frederik5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier een ontzettend lekker Japans restaurant week menu voor €27,50 pp gegeten. Zowel de service als ook het eten waren uitstekend, ook mooi om de koks in hun open keuken bezig te zien. De amuse was een lekkere kleine tartaar achtige “vis mix”, als voorgerecht kregen wij sushi rolls gekozen door de chef. De rolls waren erg groot en heel lekker, ook heel goed gedraaid want stukjes afbijten was ging prima. Als hoofdgerecht had mijn vriendin een lekkere blackened kabeljauw en ik had steak terriyaki, beide kwamen met japanse rijst en seizoens groente en beide smaakten erg goed. Het desert was een parfait van groene thee wat lekker maar voor een parfait iets te koud was. De service klopte helemaal en ook de wijn kaart ziet er goed uit, ik dit restaurant makkelijk aanbevelen en ga er ook zeker nog een keer naar toe!

Gegeten op 25 augustus 2013

steef5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is telkens weer een feest om in een goed Japans restaurant als Hosokawa een goed Teppanyaki avondeten te gebruiken. Voor ons is daarenboven Hosokawa een van de betere in Amsterdam, goede atmosfeer, alleen aan de dure kant.

Gegeten op 17 augustus 2013

dispositio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijke sushi gegeten bij Hosokawa. De vis was goed vers en heerlijk. De salades mochten er ook echt wezen. Je betaald hier dan ook iets meer dan bij een all-you-can-eat.

Bediening was vriendelijk en alle bestellingen kwamen goed door.

Het restaurant is (anders dan de foto's en website doen vermoeden) redelijk sfeerloos. Beetje wat je bij andere jappaners ook ziet. Nu moet ik er bij zeggen dat we er op een maandag avond waren.

Gegeten op 15 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Hosokawa Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Hosokawa Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!