Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Prinsenkelder in Delft - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 212 18 60

Een begrip in Delft

Al jaren een begrip in Delft en de wijde omgeving. De locatie midden in het historische hart is met recht sprookjesachtig te noemen. Je geniet er van smaakvolle, bourgondische gerechten met als basis de Frans-Hollandse keuken. De attente en vriendelijke bediening maakt het plaatje helemaal af. Genieten!

Pinodome

Na een diploma-uitreiking gekozen voor De Prinsenkelder met een viergangenkeuzemenu. Hierbij was het makreeltaartje wat aan de koude kant, waardoor je toch het gevoel hebt dat het rechtstreeks uit de koelkast komt. Het voordeel is dan wel, dat het snel na de bestelling kon worden opgediend. Vervolgens werd een lekker kwartelborstje geserveerd, met een smakelijke portsaus, hier was niets mis mee. Daarna gekozen voor de grietfilet, die goed was bereid, maar qua smaak toch iets spannender had gemogen (citroenboter is nogal een behoudende keuze). Tot slot een lekker dessert, citroenijs met een verrassing van binnen.

De Prinsenkelder is ruim opgezet in een mooie kelder. De entourage doet enigszins oubollig aan, maar smaken verschillen nu eenmaal. Wat wel een stuk beter kan is de staat van het toilet. Die is ernstig aan vernieuwing toe, en dan mag er ook wel verwarming worden aangeschaft, want je voelt gewoon alsof je op buiten je behoefte aan het doen bent!

Concluderend, aan het decor kan wat gedaan worden, vriendelijke rustige bediening, en het eten was goed, maar de prijzen scheppen toch hogere verwachtingen. Verder zijn de keuzes wat betreft smaak niet erg spannend. Dat hoeft natuurlijk niet altijd, maar mits goed uitgevoerd, maakt dit het verschil tussen 'gewoon lekker' en 'geweldig gegeten' en dit laatste kan van De Prinsenkelder helaas niet gezegd worden.

Gegeten op 24 november 2014

Michael_Gommers

Via online reservering

Enorm stijlvol! Was er 30 jaar geleden geweest, en het was nog beter dan in mijn geheugen stond.

Heerlijke a la carte maar ook fantastische menus.
Zeker een aanrader!

Gegeten op 13 december 2014

Hofk20426

Via online reservering

Bij een wijnarrangement vertellen dat de wijnen goed bij het gerecht passen, maar dat je de wijnen zelf niet lekker vind, is niet echt bevorderlijk. Je geeft bij een 4-gangen menu met wijnarrangement toch al gauw een bedrag van meer dan € 120,- uit.
De verwachtingen waren hoger.

Gegeten op 13 december 2014

leen10

Via online reservering

Inspirerende ambiance! Goede ontvangst: jas e.d. opgehangen. Duidelijke menukaart met prijzen. Het voorafje van het wildmenu spande de kroon, toetje was minder en hoofdgerecht ook uitstekend. We kunnen dit restaurant van harte aanbevolen. Je kunt het dinner goed combineren met een slenter door de oude stad Delft. Opvallend is het aantal goed uitgeruste soevenierzaken en de vele (eet)cafés en restaurants, kennelijk ook bedoeld voor het omvangrijke studentenkorps

Gegeten op 5 december 2014

arisenirma

Via online reservering

het was voor ons de eerste keer dat wij met 4 personen hier hebben gegeten.eten was heerlijk en leuk opgemaakt en van goede kwaliteit. De bediening was vriendelijk en gastvrij.het decor was authentiek maar gezellig en warm. dus een aanrader.

Gegeten op 15 november 2014

ervdm

Via online reservering

Restaurant is aan een flinke overhaul toe. Eten is niet slecht, maar zeker niet bijzonder. Ambiance is vooral gedateerd. Bediening is professioneel, maar niet energiek.

Gegeten op 11 november 2014

marcel192

Via online reservering

Locatie erg sfeervol. Jammer dat het voorgerecht (Zalm met garnalen) zo koud was. Dan proef je het toch een stuk minder en je hebt toch het idee dat de voorgerechten al de hele middag in de koelkast staan te wachten. Hoeveelheid was verder goed. Aangename kaart met een goede 3 gangen of 4 gangen selectie.

Gegeten op 25 oktober 2014

Pieter-Bas-

Bediening is uiterst vriendelijk, maar niet heel snel. Het eten is dik in orde, maar verder niet super spectaculair. Het wijnarrangement was echt een aanrader en paste ook super bij de gerechten, ook de uitleg hierbij was zeer geslaagd. De belangrijkste reden om hier te gaan eten moet toch echter het decor zijn. Neem ook een kijkje in de binnentuin, het is echt een sprookjesachtige locatie!

Gegeten op 27 mei 2014

Delvenaar

Al jaren (ruim 30 jaar) kom ik in de Prinsenkelder. Het eten is er uitstekend en de bediening voortreffelijk. De sfeer in het oude gebouw, waar de vader des vaderland heeft gewoond, is prima. Geregeld ook een partij met veel gasten gasten gehad. De laatste grote partij was een 40 jarig bedrijfsjubileum met een uitstekend verzorgde high tea. We hadden toe uitstekend weer waardoor we van de besloten binnentuin gebruik konden maken. Als een aantal keer in ongedwongen sfeer een verjaardag gevierd. Het is zeker een aanrader. Ik blijf er danook komen.

Gegeten op 26 april 2014

Dortje

Gisteren een dagje Delft gedaan. Leuke stad met heel veel restaurants. Gekozen voor De Prinsenkelder. Absoluut geen spijt van. Heerlijk gegeten, prettige bediening en zowaar een grote kan kraanwater met ijsblokjes bij onze fles wijn gekregen. Mijn man had het asperge menu en ik een 3 gangen menu met: vitello tonato, gebraden eendenborst en kaasplankje. Zeker voor herhaling vatbaar als we weer in Delft zijn. Prima prijs kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 2 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over De Prinsenkelder in Delft

Schrijf hieronder je recensie over De Prinsenkelder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.