a TripAdvisor company

foto's van De Prinsenkelder in Delft - 1 foto's van De Prinsenkelder in Delft - 2 foto's van De Prinsenkelder in Delft - 3 foto's van De Prinsenkelder in Delft - 4 foto's van De Prinsenkelder in Delft - 5

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 212 18 60

Een begrip in Delft

Al jaren een begrip in Delft en de wijde omgeving. De locatie midden in het historische hart is met recht sprookjesachtig te noemen. Je geniet er van smaakvolle, bourgondische gerechten met als basis de Frans-Hollandse keuken. De attente en vriendelijke bediening maakt het plaatje helemaal af. Genieten!

Naddie123

Via online reservering

Prima gegeten hier met de ah actie. Je krijgt een apart menu van 34 euro. Prima keuzes. Vooraf hadden we salade van haring en de eendenlever en Was allebei erg lekker. Het hoofdgerecht viel wat tegen. We hadden schol en de parelhoen en het nagerecht was prima. Bediening staat er in overvloed, dus je hoefde nooit lang ergens op te wachten. De gemiddelde leeftijd van de gasten lag op deze zaterdag avond boven de 50. De ambiance is erg mooi. De akoestiek iets minder, maar dat kan ook aan een grote groep gelegen hebben die er ook zat te eten. Kortom een prima, maar geen bijzondere avond gehad.

Gegeten op 16 juli 2016

cjgmgroen

Via online reservering

Wat een ongelofelijk goed restaurant. De sfeer, de enthousiaste bediening, het eten, alles is top. Reden temeer om nog eens terug te komen. Wij hebben weer een heerlijke avond uit gehad.

Gegeten op 15 juli 2016

ilsevantoombergen

Via online reservering

Locatie is geweldig, acoustiek wat minder. Dit vooral als er ook grote groepen zijn. Dit heeft ook gevolgen voor de bediening. Wijn werd niet altijd adequaat bijgeschonken. Heerlijk gegeten!

Gegeten op 25 juni 2016

InekeZwaan

Via online reservering

Een klassieker in alle zin van het woord, in de gewelvenkelder van dit prachtige prinsenhofcomplex. De inrichting is klassiek, zachtgeel linnen, prettige stoelen, de verse kaarsen in mooie kandelaars. De bediening is vriendelijk en rustig, maar ook attent. Van de kaart kon goed gekozen worden. Wij hadden een voortreffelijke biefstuk-prinsenkelderstijl en een mooie rose-gebakken eendeborst. De door ons extra bestelde frietjes en sla waren eigenlijk niet nodig; het garnituur was zeer ruim en gevarieerd.
De crepes suzette werden op de klassieke (en volgens mij enige goede) manier aan tafel bereid, een heerlijk nagerecht.
Een uitstekende espresso werd geserveerd met een paar bonbonnetjes en enkele mintsnoepjes, een prettige afsluiter.
Houden zo, Prinsenkelder: klassiek moet mogelijk blijven!

Gegeten op 14 juni 2016

Watersloot

Via online reservering

De Prinsenkelder blijft één van onze favoriete restaurants. Deze keer hebben we als voorgerecht pate en gerookte vis, als hoofdgerecht lamskotelet en kabeljouwfilet, als nagerecht creme brulee en dame blanche. Alles zeer smakelijk met bijpassende wijnen.

Gegeten op 13 juni 2016

Arno888

Via online reservering

Lekker gegeten, we hadden gekozen voor het 4-gangen menu waarbij we tussendoor nog verrast werden met een amuse, prima geregeld. Bijzondere locatie en zeer gastvrije bediening.

Gegeten op 9 juni 2016

Agatha44

Gisteren hebben wij in de Prinsenkelder gegeten, iets dat wij zeer regelmatig doen.
Vriendelijke en attente ontvangst, smakelijke bruschetta en een amuse op een metalen lepel.
Prima. Zijn voor het drie gangen menu gegaan en dat was een heerlijke salade vooraf met asperges en grote garnalen, hoofdgerecht heerlijk lamskoteletjes en mijn partner prima in de boter gebakken sliptongen. Dessert lekker verschillende vooral Hollandse kaas en een aardbeien dessert. De begeleidende wijnen waren prima. Komen zeker terug

Gegeten op 8 juni 2016

marjolein38

Via online reservering

De Prinsenkelder was voor ons nostalgie. Hier kwamen wij jaren geleden met Opa en Oma. Het was qua decor en entourage niets veranderd.
Het eten was goed, de entrecote was perfect. De slibtongen waren niet heel bijzonder gebakken, zelfs beetje grijs. Verder mag er best een schaaltje groente en frites bij. De groente was zeer beperkt en één aardappel op je bord is gewoonweg te simpel.
De bediening was oké, maar niet bijzonder. Een wat meer bediening van deze tijd en ook qua servies zou niet verkeerd zijn. Een kaasplankje serveren op een ontbijtbordje is niet meer van deze tijd.
Het was dus eigenlijk allemaal goed, maar het kan wat beter wat strakker qua bediening, wat duidelijker/harder praten, etc.
Het bourgondische wat wij hier vroeger mee maakte, dat heb ik wel gemist.
Ook is het erg jammer als je zelf om (fris)drank moet vragen.

Gegeten op 7 juni 2016

evelinel

Kan iemand deze prachtige historische locatie redden als eet gelegenheid? Zo zonde dat het eten niet meer past bij het bijzondere gebouw met dito binnen tuin. Je zit er werkelijk super, maar het eten is een grote teleurstelling. Weinig fantasierijk, niet kraak vers en hierdoor wat mij betreft totaal geen smakelijk diner. Vervang de brigade in de keuken door een creatieve kok van deze tijd, laat het bedienend personeel van hun pensioen gaan genieten, zorg voor passend modern servies en glaswerk inclusief mooi tafel linnen/servetten. Neem afscheid van de witte papieren onderzetters uit de jaren 80, serveer amuses nooit meer op een plastic lepel, investeer in nieuwe tafels en stoelen binnen en buiten en de tent zal ouderwets vol zitten met tevreden gasten en eindelijk weer NAAM maken in Delft. Succes met de change and go for it!

Gegeten op 7 juni 2016

harold36

Via online reservering

De sfeer in de kelder is oud, maar de muziek is denk ik iets waar ze wat beter over na moeten denken, deze vonden we soms niet helemaal passen. Het eten was lekker, goed van smaak en kleurig alleen jammer dat bij het hoofdgerecht geen extra groenten werden aangeboden. Als dit wel het geval was dan had de beoordeling meer naar een 10 geschoven, want de bediening was heel goed.

Gegeten op 4 juni 2016

Schrijf zelf een recensie over De Prinsenkelder in Delft

Schrijf hieronder je recensie over De Prinsenkelder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.