Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Prinsenkelder in Delft - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 212 18 60

Een begrip in Delft

Al jaren een begrip in Delft en de wijde omgeving. De locatie midden in het historische hart is met recht sprookjesachtig te noemen. Je geniet er van smaakvolle, bourgondische gerechten met als basis de Frans-Hollandse keuken. De attente en vriendelijke bediening maakt het plaatje helemaal af. Genieten!

Pieter-Bas-

Bediening is uiterst vriendelijk, maar niet heel snel. Het eten is dik in orde, maar verder niet super spectaculair. Het wijnarrangement was echt een aanrader en paste ook super bij de gerechten, ook de uitleg hierbij was zeer geslaagd. De belangrijkste reden om hier te gaan eten moet toch echter het decor zijn. Neem ook een kijkje in de binnentuin, het is echt een sprookjesachtige locatie!

Gegeten op 27 mei 2014

Delvenaar

Al jaren (ruim 30 jaar) kom ik in de Prinsenkelder. Het eten is er uitstekend en de bediening voortreffelijk. De sfeer in het oude gebouw, waar de vader des vaderland heeft gewoond, is prima. Geregeld ook een partij met veel gasten gasten gehad. De laatste grote partij was een 40 jarig bedrijfsjubileum met een uitstekend verzorgde high tea. We hadden toe uitstekend weer waardoor we van de besloten binnentuin gebruik konden maken. Als een aantal keer in ongedwongen sfeer een verjaardag gevierd. Het is zeker een aanrader. Ik blijf er danook komen.

Gegeten op 26 april 2014

Dortje

Gisteren een dagje Delft gedaan. Leuke stad met heel veel restaurants. Gekozen voor De Prinsenkelder. Absoluut geen spijt van. Heerlijk gegeten, prettige bediening en zowaar een grote kan kraanwater met ijsblokjes bij onze fles wijn gekregen. Mijn man had het asperge menu en ik een 3 gangen menu met: vitello tonato, gebraden eendenborst en kaasplankje. Zeker voor herhaling vatbaar als we weer in Delft zijn. Prima prijs kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 2 mei 2014

proever1942

Op Koningsdag gegeten in de Prinsenkelder omdat we dit wel toepasselijk vonden:) Het was gezellig druk. Gekozen voor het 3-gangenkeuzemenu. Mijn partner nam het aspergemenu met als hoofdgerecht de traditionele Hollandse asperges zoals ze behoren te zijn. Ik heb als voorgerecht de carpaccio van zwaardvis gegeten, als hoofdgerecht een heerlijk malse Gaasterland kotelet en als dessert een chocolade soufflé met van binnen een heerlijke warme chocola. We hebben voor de huiswijn gekozen, een karafje Sauvignon Blanc. De bediening was vriendelijk en gaf ons een beschrijving van de historie van het pand. Het decor is adembenemend mooi. We hebben ons aperitief op het binnentuinterras van de voormalige kloostertuin genomen. Kortom een mooie afsluiting van een geslaagde dag!

Gegeten op 26 april 2014

Agatha44

Ik ben al vaker in dit restaurant geweest en heb vanavond genoten van het aspergemenu.
De romige aspergesoep waas voortreffelijk en er was warm stokbrood bij. Zelf heb ik de traditionele asperges met ham, nieuwe krieltjes, ei en botersaus gekozen maar mijn tafelgenoot heeft ge confijte eendenbout genomen. Beide gerechten waren voortreffelijk. Dessert van aardbeien (verschillende bereidingen) was eveneens lekker. De geadviseerde wijnen waren ook heel goed. Bediening vriendelijk en voorkomend. De ambiance van de kelder is buitengewoon.

Gegeten op 30 april 2014

Tientje

Ik ben niet enthousiast over de Prinsenkelder. De entourage is niet mijn smaak maar is wel prima. De kaart beloofd wat, maar alle gerechten zijn van gemiddelde kwaliteit. Niet slecht, maar fantasieloos en bovendien erg oudbollig opgemaakte borden (half citroentje erop, wat krulpeterselie). Daarnaast maakte de bediening een kleine fout (extra bestelling, kan gebeuren), maar gaf daarna ons de schuld. Niet echt klantvriendelijk dus. Ik denk dat hier nodig een frisse wind door de zaak moet gaan waaien!

Gegeten op 11 april 2014

hendrikshensen

Gisteren hebben we met 6 personen HEERLIJK gegeten bij de Prinsenkelder in Delft.Via een kortingssite konden we er voor 50% korting eten.Het was voortreffelijk;we hadden een 4 gangen-menu en alles was mals ,vers gekruid en met zorg geserveerd.
De sfeer was een mooie ambiance in een gewelfde kelder en mooi aangekleed.De bediening was goed.We komen er zeker een keer terug!!!!

Gegeten op 19 april 2014

Piet64

Meer dan 6 jaren geleden hier voor het laatst geweest. Nu weer een keer gereserveerd met mijn gezin.
Vlotte bediening, mooie wijnkaart en prima decor.
De prijzen van de gerechten zijn aan de stevige kant, gezien de porties en de uitvoering.
Verse vis gebruikt ?
De bereiding van de crêpes Suzette aan tafel was nogal lastig omdat er kennelijk een verouderd gasbrandertje werd gebruikt. Na het mislukken van dit gerecht werd er een andere gasbrander gebruikt en dat ging in een keer goed. Leuke ervaring. Smaak was prima.

Gegeten op 5 april 2014

nathalie42

This place is cosy and has lovely period decorations. The owner or his son are usually present helping serve the tables, I find this helps them gauge the quality of their food and is an important factor. We have always been satisfied with the set menus offered, especially enjoyed the 'wild menu'!

This is our go-to place when we want to relax, eat well, have good value and feel welcome.

Gegeten op 8 januari 2014

altijd_eerlijk

Ten eerste was het verschrikkelijk lang wachten op het eten terwijl het niet eens zo druk was.
wat er vervolgens op tafel gezet werd was ook niet veel bijzonders. een beetje gewoontjes.
Service was niet ok. Toen het wat drukker werd, moesten we zelf op bediening afstappen voor vragen. Het decor is heel oudbollig en saai.
Hier komen we zeker niet meer terug.
Wel jammer want had er veel meer van verwacht gezien de recensies uit het verleden.

Gegeten op 20 november 2013

Schrijf zelf een recensie over De Prinsenkelder in Delft

Schrijf hieronder je recensie over De Prinsenkelder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.