a TripAdvisor company

2. Internationaal
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 220 33 56

P en S

Via vakantieveilingen kwamen we hier terecht voor het 3 gangen proeverijmenu. Het restaurant is verdeeld in verschillende gedeeltes en we zaten op het overdekte binnenplaatsje. Dat zag er knus uit. De borden met de verschillende gerechtjes waren mooi opgemaakt en verrassend van samenstelling. De wijnen waren per glas te bestellen en we kregen een goed advies om een bijpassende wijn bij de verschillende gangen te bestellen. De Pinot Noir combineerde erg goed bij de hoofdgerechtjes met zowel vlees als vis. Brood vooraf en heerlijke friet en salade als bijgerechtjes maakten het helemaal af, hoewel de salade nagenoeg onaangeroerd bleef omdat de hapjes zelf al rijkelijk van groenten voorzien waren.

Gegeten op 25 juli 2015

food4fun

Onverwachts aangeland in de Griffel, lijkt van buiten een eet café, maar bij binnenkomst toch iets meer, gezellige uitstraling, met diverse speciaal bieren op de tap, prijzen redelijk, mossel pan E17.50 met diverse aankleding.

In All Prima.

Gegeten op 12 juli 2015

ingrid82

We hebben hier gisteren met zijn tweetjes gezeten. Het zat stampvol maar kregen een super leuk tafeltje. Ondanks de drukte bleef het personeel vriendelijk, vlot en behulpzaam. We hebben genoten van een 3-gangen proeverij menu. Wat een creativiteit zeg. Smaak was uitstekend en alles een lust voor het oog. We komen zeker terug!

Gegeten op 8 juli 2015

peter532

We hebben genoten van de proeverij: een selectie van alle gerechten. Subliem! Wat een heerlijke gerechtjes; heerlijk en met liefde bereid. Persoonlijke benadering door de bediening. Werkelijk een top avond gehad en daar dit doet niet onder voor een Michelin restaurant. Keuken en bediening zijn een levende reclame voor zichzelf. Dank; wij komen zeker terug

Gegeten op 28 april 2015

Petra_Reijntjes

Even weg uit de drukte van kantoor voor een werklunch met een collega. We houden het licht en kiezen de Salade ‘ De Griffel’ met gerookte kip en gekookt eitje met kerrie mayonaise. Beiden willen we gewone mayonaise en dat is geen probleem. Een degelijke salade, niet verrassend, wel voedzaam en gezond. Er wordt een schaaltje wit en bruin stokbrood geserveerd met een lekker smeerseltje.
We zitten in de overdekte patio, het is rustig en we kunnen tijdens het eten gewoon ons werkoverleg voeren. Zo is vergaderen leuk!
Het personeel is snel en attent. Dat is fijn want we uiteindelijk moeten we toch weer naar ons kantoor.

Gegeten op 9 april 2015

RobbertS

wij gingen hier eten en moesten nog even wachten tot ons gezelschap compleet was. We moesten uiteindelijk na 40 minuten zelf gaan vragen om een borrelkaart, later idem voor het menu, extra drankje enz.
Het was aanvankelijk helemaal stil, dus wat dat betreft in het begin geen excuus.
Eten was qua smaak goed maar porties merkwaardig qua portie. Mini frituurbakje met friet gevuld voor 3 personen. Idem qua groenten; jammer. Daarnaast kan je dus ook niet makkelijk om nog wat erbij vragen want ze lopen dus niet langs en zien je niet zitten.
De salade was ook erg weinig, en daarnaast met abnormaal veel dressing.
Sfeer verder binnen wel gezellig.
Kortom: wil je zelf regelmatig een loopje nemen naar het personeel dan kun je hier een hapje eten.

Gegeten op 11 april 2015

slobber

Voor een gezellige avond met vrienden een leuke locatie om heen te gaan. Het eten is goed en voor ieder wat wils daarbij ziet de zaak er heel gezellig "ouderwets" uit.

Gegeten op 6 maart 2015

OnnoN

Gezellig en warm ingericht. Hoewel de stoelen wel enigzins eenvoudig zijn. Zowel lunch als diner is hier zeker aan te bevelen.

Gegeten op 7 maart 2015

Proever73827

We hadden dit restaurant al vaak op o.a. vakantieveilingen zien staan, en dachten dus dat het een restaurant in nood zou zijn. Zo zag het er ook uit aan de buitenkant..Maar toen we binnenstapten, werden we verrast door de gezelligheid: het zat stampvol, en de bruin-cafe-sfeer was overal, zonder dat het een cafe is....
De kaart is goed gevarieerd, het eten origineel. Aan de bereiding schort zo af en toe wat (te weinig gekruid, te weinig gebakken etc) , maar dat mag de pret niet drukken.

Gegeten op 14 maart 2015

markvb1

Via vakantieveilingen hier gekomen. Uitmuntend 3 gangen proeverij met 9 gerechtjes. Toch een keer leuk om iets voorgeschoteld te krijgen wat je normaal niet zou kiezen en het smaakte allemaal voortreffelijk. Ook niet te zuinig met de gerechtjes, bijvoorbeeld gevulde cannelloni, lekker stuk zalm en een goede medium rare biefstuk. Daarbij nog groenten en frites. Tafeltje in de tuinkamer is leuk en geeft een mooie ambiance, was wel wat aan de frisse kant. Service verder uitmuntend, niet opdringerig met drinken etc. terwijl je toch voordelig eet.

Gegeten op 23 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Groot Café Restaurant De Griffel in De Bilt

Schrijf hieronder je recensie over Groot Café Restaurant De Griffel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.