Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

The Harbour Club Amsterdam

2. Internationaal
  3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 767 0421

GauchoNL

Diverse malen lunch gedaan in deze zaak. Deze keer een avondje uit met buitenlandse gasten op vrijdagavond. Totaal zijn we met 5 personen. Bij binnenkomst hangt er gelijk een goede sfeer met goede club muziek.
Ondanks de drukte is de bediening in staat om alles goed bij te houden en zeer attent. Het eten is vrij basic maar wel van heel goede kwaliteit. Met 3 personen een volledige Fruits de Mer besteld, met een scala aan verse zeevruchten. Het grootste plateau dat ik ooit gehad heb en alles super vers. De voorgerechten van de anderen vallen ook goed in de smaak. Daarna krijgen we de dry aged beef, welke aan tafel getrancheerd wordt en de steak tartare welke ook aan tafel bereidt wordt. Beide gerechten zeer smaakvol.

Als afsluiting nemen we het speciale chocolade toetje dat per 2 personen wordt klaar gemaakt. Bijzonder gepresenteerd en heel erg lekker.

Naarmate de avond vordert wordt het drukker (veel mooie mensen), volle bak en gaat de muziek harder. De ambiance is dan ook perfect te noemen en het is een echte belevenis voor mensen die hier voor de 1e keer komen.

Gegeten op 16 januari 2015

Butragueno

Het decor van de Harbour Club blijft gewoon de grootste trekker van dit restaurant... prachtig. Ik loop nog altijd een klein rondje om overal even te kijken echt heel prettig allemaal. Het toilet met vinyl muziek ... Top !
Er was ook live muziek en natuurlijk is dat eigenlijk hartstikke leuk, maar waarom zo achterlijk hard ? er wordt niet gedanst en mensen zitten te eten ?? maar de band was zeker niet slecht !
De bediening komt traditioneel langzaam op gang en is soms een beetje ... Raar zeg maar. Je wordt ontvangen bij binnenkomst en naar je tafel gebracht onder het genot van waarschijnlijk vooraf bedachte, opmerkelijke, vragen zoals : Verwacht u nog dat er mensen bijkomen ? Terwijl je met 4 gereserveerd hebt.
Het maakt in the end allemaal niet zoveel uit het eten is okay en af en toe goed en de entourage prachtig we blijven vast terugkomen, maar je hebt steeds het gevoel dat het allemaal gemakkelijk veel beter zou kunnen zijn.

Gegeten op 18 januari 2015

ilovetodine

Seafood in The Harbour Club is goed, maar zeker niet beter dan andere seafood restaurants. Voor een fruit de mer betaal je hier grofweg 100 euro en dat is het echt niet waard. Waarom het hier altijd zo druk is, is me nog steeds een vraag. Het publiek bestaat voornamelijk uit schreeuwerige nouveau riche volk dat graag de aandacht steelt. Veel hoogmoed en overdreven decadentie. De inrichting vind ik erg mooi, met name is het bijzonder hoe zij de loods van binnen hebben vormgegeven. De service is middelmatig, maar mijn grootste kritiekpunt richt zich op de schoonmakers in de toiletten. Die slaan toch een nare taal uit, zowel bij binnenkomst als bij het verlaten van het toilet. Nu is toiletjuffrouw niet de leukste baan, maar let aub op je woorden, ik durfte niet eens meer naar het toilet. Ik ben totaal 4x in The Harbour Club geweest en dezelfde vrouw die elke keer weer scheldend de wc's schoonmaakt. Dat kan gewoon echt niet. Zoiezo niet voor zo'n "chiquee" tent als deze. Jammer

Gegeten op 15 januari 2015

nicolashugo

Met vrienden hier gegeten, na bezoek aan een beurs.
Hebben hier een gezellige avond gehad met een vriendelijke serveerster, die vanwege de drukte behoorijk haar best moest doen om al haar tafels bij te houden. Een echte topper.
Het eten was goed van smaak, warm en werd gelukkig voor iedereen gelijktijdig uitgeserveerd.
Toch wat verbeterpuntjes:
- behalve de oesters zijn de schaaldieren van de fruits des mer voorgekookt. Ik heb ze liever rauw, zoals ze dat in Parijse restaurants wel doen.
- het is beter om drankjes voor een grote groep niet zonder boekje op te nemen; mijn drankje moest uiteindelijk twee keer terug, voor ik het juiste drankje geserveerd kreeg.

De inrichting en grootte van het restaurant blijft altijd indrukwekkend. Het is er erg groot, zonder dat het ongezellig overkomt.
We komen hier graag nog eens terug. Misschien nog een keer voor hun lobster monday.

Gegeten op 13 januari 2015

Robbirob

Entourage en sfeer is elke keer prima maar deze keer was de bediening dramatisch, de man sprak alleen Frans
Het eten was eigelijk nog slechter, een Tomahawk steak van €75 was verkeerd geroosterd, bleef vervolgens heel lang op een tafel liggen , dus koud en werd ook nog eens verkeerd gesneden.
Een biefstuk van supermarkt van 3,50 maak ik thuis lekkerder klaar
Wanneer je aan de bediening meldt dat het eten niet ok is hoor je niks meer maar krijg je gewoon de rekening
Wij raden dus echt af om hier te gaan eten, je kunt voor veel minder veeeel beter eten op heel veel leuke plekken
Jammer dus maar Harbourclub heeft zijn beste tijd gehad .

Gegeten op 9 januari 2015

fijneter

Alle Harbour Clubs hebben een prima entourage en ze zitten allemaal op een mooie locatie.
Je kan er goed vlees eten, maar als je een grote liefhebber bent van vis dan is dit toch een wel een van mijn favorieten. Je moet wel weten wat je niet moet kiezen. Zo graag als ik fruit de mer eet: hier niet. Ze marineren alle schaaldieren op deze schaal, zo zonde, is toch niet nodig als het vers is. Normaal gesproken wordt de steak tartare aan tafel bereid, jammer dat deze niet naar wens van de gast op smaak gemaakt wordt. In Amsterdam wel een beetje het gevoel dat het gaat om de grote partijen maar als je gezellig met je gezinnetje komt dan ben je niet zo interessant voor de bediening.

Gegeten op 8 augustus 2014

XMichelin

Een erg gezellige avond gehad bij The Harbour Club in Amsterdam. Een hele grote zaak, welke mooi is ingericht en erg leuk is om te eten met een grote groep. Het menu wat wij kregen was prima, allemaal lekkere gerechten, alleen jammer dat niet alles tegelijk op tafel kwam en sommige gerechten niet meer warm waren. Dit hoeft niet gezien de enorme omvang van de keuken. Uiteindelijk wel allemaal netjes opgelost!

Gegeten op 13 december 2014

annelies66

Heerlijke avond gehad met zn vieren.
Sfeer, aankleding, muziek en eten allemaal top...
Bediening een ander verhaal, helaas.
Wijn bijvullen ongevraagd..wie heeft zoiets ook bedacht..zelf als de glazen nog half vol zijn..een 'persoonlijke' ober die we nauwelijks zagen of even kort als t ging om extraatjes 'aan te praten' .. Zo jammer!!
Ja.. De rekening was pittig maar dat weet je van te voren en heeft iig onze avond niet doen verbleken.

Gegeten op 28 december 2014

Proever71303

Bedankt Linda2512 voor je recensie. Bij binnenkomst eerst een lekkere cocktail aan de bar en vervolgens bij de barman naar Guido gevraagd die heel goed voor ons gezorgd heeft deze avond! Bij het aan tafel gaan stond er al een schaal heerlijke sushi klaar en vervolgens brood met o.a. tapenade. Fruit du Mer was fantastisch. Prima wijn: gewurztraminer. Muziek was precies goed en de ambiance was in een gezellige kerstsfeer gehuld. Wij zijn erg tevreden en komen zeker terug. Guido bedankt je hebt ons een top avond hebt gegeven.

Gegeten op 11 december 2014

linda2512

Gisteravond gegeten bij The Harbour Club. Topavond gehad maar dat was niet te danken aan het eten of de service. Wij werden getrakteerd op een Moët experience. De hele avond kan ik beschrijven als een bijzondere experience! De ruimte is mooi maar ook erg groot. Formaat fabriekshal. Fijne muziek maar mag tot 10 uur best iets minder hard. Bij binnenkomst meteen duidelijk dat mensen hier komen om te kijken en bekeken te worden. Daar moet je van houden. Toen we aan tafel zaten kregen we binnen een kwartier 6 verschillende mensen aan onze tafel. Allemaal reuze vriendelijk maar al snel bleek dat dit gigantische restaurant een gebrek heeft aan structuur in de organisatie. En 400 couverts per avond heeft een geoliede machine nodig om te kunnen functioneren.
We hadden al aardig wat glazen champagne op toen er eindelijk wat brood op tafel kwam. Waar zal ik beginnen? We hebben veel te weinig te eten gekregen. wij wilden geen vlees en kregen gewoon 2 gangen minder! Verkeerde champagnes bij de gerechten. En het wachten op het eten was avondvullend. Waarom hebben wij dan toch een leuke avond gehad? Zijn naam is Guido. Guido stuurde iedereen naar een andere hoek van het restaurant en ontfermde zich over ons. Hij zorgde dat we toch nog wat te eten kregen en vermaakte ons. Hij is warm en zorgzaam voor zijn gasten en zorgt dat je denkt: jammer dat ik hier zo weinig te eten krijg maar ik heb toch een leuke avond. Uiteraard droeg de onuitputtelijke aanvoer van champagne daar ook aan bij... We aten oesters, gamba's en kreeft en veel chocola met ijs toe. En wat brood en friet. Conclusie: leuke omgeving, chaos en veel te duur eten. Als Guido er niet was geweest hadden wij een veel minder geslaagde avond gehad. Prijs/ kwaliteit verhouding is hier volledig zoek.

Gegeten op 7 november 2014

Schrijf zelf een recensie over The Harbour Club Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over The Harbour Club Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.