Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Café Hooghoudt

1. Eetcafé
  2. Internationaal

Café Hooghoudt

1. Eetcafé
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 050 312 82 58

HS1984

Eerste keer dat ik eens de stad in ging voor een lunch en daar had ik en mijn partner wel zin aan. Wij hadden oog op café Hooghoudt en het eerste wat ons opviel is dat het druk was (heel gewoon rond lunchtijd) en dat het er klassiek uitzag met een pub-gehalte. Ook was er veel jong volk te vinden.

Ik had een Gebakken beenham, geserveerd met mosterdsaus en mijn vriendin Oude kaas, rucolapesto, gemarineerde tomaatjes en rucola. Het heeft even geduurd (het was ook druk) maar uiteindelijk kregen we het. Het zag er goed uit en mijn beenham was lekker warm. Ook de mosterdsaus was prima te doen. Ook die van mijn vriendin zag er goed uit... en gezond natuurlijk. Al met al waren we goed gevuld.

Een nadeel was toen wij de rekening vroegen het heel erg lang duurde voordat wij überhaupt de rekening daadwerkelijk kregen. Zelfs na de tweede keer vragen. Ik snap dat het druk was maar ook dat duurde gewoon te lang. Maar ach om je daar nou verder druk om te maken want verder was de bediening erg vriendelijk.

Gegeten op 12 februari 2014

marcella86

Wij hebben bij het restaurant "bij van boven" gegeten, wat op de 2e verdieping is. In eerste instantie miste ik wat keuze op de kaart, maar eenmaal besteld was het echt geweldig. Wat een supergoede gerechten worden er geserveerd. De botervis en steak waren ronduit perfect. De aankleding in het restaurant is wat kaal en strak.

Gegeten op 15 februari 2014

JD78

In Groningen zijn een aantal zaken een begrip te noemen, Hooghoudt is hier zeker een van. Met zijn zacht bruine grand café uitstraling een van de pareltjes van de Grote Markt. Voor alles kun je hier terecht. Overdag is het heerlijk hangen in de coupébankjes in de ramen of fijn met een krantje aan de bar waar de barkeeper, steevast strak gekleed in gilet met strik en sloof, je voorziet van de beste koffie van de stad en een praatje over het reilen en zeilen van stad en ommeland. Lunch kan van de kleine kaart en bij wijze van uitzondering en als de drukte het toelaat kan er worden besteld van de lunchkaart van het erboven gelegen restaurant. In de avond wordt er van een goede eetcafé kaart gegeten. De combinatie van de gepassioneerde werkstudent met een aantal pro's die vanuit hun hart dit bedrijf runnen maakt het iedere keer dat ik daar terecht komt een feest der herkenning. Niet langer woonachtig in Groningen blijft dit een van de ijkpunten van "mijn" stad!

Gegeten op 12 november 2013

Bastiaans

Afgelopen week weer eens een bezoek gebracht aan Hooghoudt. Even een paar maanden niet geweest, terraszitten in niet aan ons besteed. We aten een Hooghap en een saté. Wildseizoen is net van start begrepen we, vandaar een stoofpotje van wild met een lekker stamppotje met rode kool en appel, op aanraden van de bedrijfsleider (vermoed ik) een bockbier gedronken dat gewoon in ons mooie stadje gebrouwen wordt, Ramskop als ik me niet vergis. Saté met pils was ook niet verkeerd. Na een tijdje niet geweest te zijn viel op dat ze druk bezig lijken met extra aandacht besteden aan klanten, heb nog niet eerder advies gekregen over een biertje bij de maaltijd bijvoorbeeld. Ook kregen we een hapje van het huis bij de eerste biertjes. Dus een Gronings compliment voor Hooghoudt, 'kon minder' we zullen snel teruggaan.

Noggeenster

Café Hooghoudt ligt aan de Grote Markt en heeft twintigers als publiek. Nostalgische sfeer en hoog pub-gehalte, oude foto’s aan de wand een bruine café sfeer. Vriendelijke jongens en meisjes in de bediening die met vlotte babbel en hier en daar een knipoog de drankjes en het eten rondbrengen. De maaltijden komen uit de zelfde keuken als het restaurant wat boven het café is, “Bij Van Boven”. Als voorgerecht Oosterse garnalen kroketjes met kerriemayonaise en carpaccio. Zes kleine kroketjes met een volle garnalensmaak. Een verrassing. De carpaccio was helaas te dik gesneden en met te veel truffelmayonaise. Saté Ajam, satésaus, kroepoekjes, atjar met dikke frieten en salade. Een royale portie van 300 gram saté is ook mogelijk. De saté van gemarineerde kip kon niet imponeren. De frietjes waren het beste van dit hoofdgerecht. Arretjescake als nagerecht, biscuit, witte chocolade, ijs en toffeesaus.
De zoetigheid van dit alles is niet te beschrijven. Je moet er van houden… Met een glas rode en witte wijn en twee grote glazen thee 45 euro kwijt. Redelijk en leuk om er eens geweest te zijn.

Gegeten op 30 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Café Hooghoudt in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Café Hooghoudt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.