a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 055-5786283

aukeb

Heerlijke grote en betaalbare pizza's! Erg druk vandaag op hemelvaartsdag maar toch hielden ze alles onder controle. En waar krijgen kinderen nog een gratis karaf water. Alleen beetje jammer dat je 100 pizza's verkoopt maar niks met kip of shoarma oid. Wel heerlijke parmaham trouwens.

Gegeten op 14 mei 2015

Eetgenot_1

Om eerlijk te zeggen waren we een beetje huiverig na het lezen van de reacties op Iens om hier te gaan eten. Iedereen verdient een kans, dus met een klein gezelschap toch naar Pibia gegaan....wat een feest!

We werden hartelijk ontvangen door een team van frisse, vlotte meiden. We kozen allemaal een ander Italiaans biertje, leuk om deze eens te proeven. Vooraf met zijn allen een "Antipasto" gedeeld, op zijn Italiaans! Gekozen voor wat extra stokbrood met huisgemaakte kruidenboter, waar kom je dat nog tegen! Yum!

Vervolgens genoten van krokante en rijkelijk belegde pizza met Parmaham en een "Sarda", verrukkelijke lasagne en malse entrecote met pasta. Zalig! Als afsluiter gekozen voor de huisgemaakte Tiramusi (generatie op generatie doorgegeven gokken wij, echt heerlijk!) en natuurlijk mocht de limoncello niet ontbreken.

Al met al; super! Er staan twee enthousiaste en kundige heren in de keuken, de eigenaren zo hebben wij ons laten vertellen, en alles proeft naar meer; smaakvol, met passie gemaakt. Mooi om te horen dat er onderling ook Italiaans wordt gesproken.

Pibia; ga zo door, je hebt er nieuwe vaste klanten bij! Als je Italië wilt proeven, dan is dit restaurant echt een aanrader.

Gegeten op 9 mei 2015

WouterdeGeus01

wat is t toch jammer dat een pizzeria ook zo maar de toevoeging ristorante mag of durft te gebruiken. Beste uitbater: een Entrecote is geen bieflapje, gorgonzola saus heeftniet dezelfde dikte en textuur als soep.
Een klacht bij de serveerster dient tot meer reactie te leiden als alleen " o sorry". En een antwoord op de vraag " Welke groente serveert u bij het hoofd/vlees gerecht" : de meeste mensen bestellen patat...is natuurlijk een giller.
Jammer jammer jammer

Gegeten op 10 mei 2015

Kampes

Viel zeer tegen. Spaghetti met garnalen besteld. Het was inderdaad een bord vol spaghetti. De saus moest je zoeken en al helemaal de garnalen. Erg jammer.
Restaurant mist ook sfeer. Het is nogal een grote ruimte waardoor het wat koeltjes aan doet.
Voorkeur gaat uit naar de andere Italianen in Apeldoorn.

Gegeten op 2 mei 2015

hjdewolde

Op Koningsdag moest er ook gegeten worden en dit keer gingen we al heel vroeg naar het grootste pizza-restaurant van Apeldoorn, Pibia. Bij aankomst konden we zien dat meer mensen zin hadden aan Italiaans eten. Ramvol (en dus ruim 120 personen aan tafel) en dus wachten. We waren met 10 personen en dus is het lastig dat in 1 keer te plaatsen. Door de flexibele houding van de uitbater konden we, door het schuiven van enkele tafels door het restaurant, na een minuut of 10 al zitten. Bediening was werkelijk overal en we werden hierdoor prima bediend. Het eten was , zoals te doen gebruikelijk hier, heerlijk. De service was top en sfeer, op Koningsdag, uitbundig, gezellig en aangenaam. Prijs/kwaliteit verhouding is prima voor elkaar en het restaurant is uitermate geschikt voor grote groepen (wel reserveren want het is altijd druk)
Zeker een restaurant waar we weer terugkomen.

Gegeten op 27 april 2015

Vergetengroente

Bij binnenkomst niet echt het idee dat ik in een Italiaans restaurant ben binnengestapt. De opzet was wel ruim, wat prettig is.
Alles ziet er netjes uit, zowel de tafels als de toiletten. De kinderen konden losgaan met kleurplaten, wat ze erg leuk vonden.
De bediening is vriendelijk, geen uitschieter. De pizza's zijn van het betere soort in Apeldoorn. Samen met Baci e Amore vind ik ze erg goed, veel andere restaurants bieden weinig soeps.

Gegeten op 7 februari 2015

mauritsapeldoorn

Het einige voordeel van Pibia is dat het niet te duur is, daarom zat het ook ontzettend vol. Maar al snel wordt duidelijk waarop bezuinigd wordt: mijn pizza was middelmatig en taai, de pizza frutti di mare was zelfs ranzig en besmeerd met een onbestemde vispasta. De service is slecht. Personeel is vriendelijk en welwillend maar weet niks van het assortiment, advies over ingredienten bleek onmogelijk. De toetjes zijn niet bijzonder: volgens mij komt de tiramisu uit een bakje, de slagroom uit een spuitbus en het hazelnoottaartje zo uit der verpakking. De koffie is een domper, automatenkoffie. De zaak is te groot en lawaaig om gezellig te zijn. Geen aanrader.

Gegeten op 21 februari 2015

mark163

Pibia is een heerlijke Pizzaria met een breed assortiment aan Pizza's, van de traditionele tot en met nieuwe en verrassende combinaties. Daarnaast eten we regelmatig de pasta of Lasagna (met name de vegetarische Lasagna is heerlijk). Na is de Tiramisu aan te raden, echt Tiramisu zoals die bedoelt is. Wij komen altijd graag bij Pibia, een mooie zaak, waar het ook als het druk is nog steeds goed zitten is.

Gegeten op 2 oktober 2014

mboerkamp

Hier kun je heerlijke pizza's en pasta's eten in een grote ruimte die misschien wat sfeervoller kan. Kaart heeft veel keuze maar je kan niet zo gemakkelijk een ingredient laten vervangen door een ander ingredient omdat dit te lastig zou zijn voor de kok. Wel leuk dat je de pizza's bereid ziet worden door de pizzabakker!

Gegeten op 12 april 2014

tonie1

Ruime sortering overheerlijke pizza's, lekkere pasta's en zalige vlees vis gerechten leuke vriendelijke bediening een mooi restaurant zeker een aanrader voor ons het beste italiaanse restaurant in deze regio

Gegeten op 5 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Pibia in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Pibia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.