Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Italica

3. Topper 2014
  4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 511 31 35

Marianne 53

Voor de 2e maal in één week hier gegeten. Dit keer met de kinderen en kleindochter lief van 4 jaar. In de veronderstelling dat de kleine wel met ons mee zou eten bestelden wij voor haar alleen een fris. Waarbij de ober aan haar vroeg "heb je geen trek in een klein beetje spaghetti en in een ijsje toe ?" Nou, daar had zij wel trek in. En wederom hebben wij hier heerlijk gegeten. Bij de afrekening was alleen het frisdrankje van de kleine in rekening gebracht. Wij stellen dit gebaar bijzonder op prijs, wat een leuke geste.

Gegeten op 28 augustus 2014

missmarleen

Via online reservering

Super mooi en authentiek Italiaans eten. Ook een goede wijnkaart en charmante service. Prijs en kwaliteit verhouding is ook perfect.

Gegeten op 27 augustus 2014

nanda10

Via online reservering

Alles was goed bij Italica! Regelmatig heb ik in restaurants het idee dat ik het thuis ook wel zo lekker kan maken. Hier had ik een echt restaurant-gevoel! Er was regelmatig aandacht voor ons, de gerechten werden beschreven, de gerechten zagen er heel mooi uit. Het was niet te veel en niet te weinig. Lekkere combinaties op de borden en de beste kwaliteit die je van voedsel kan verwachten.

Gegeten op 26 augustus 2014

scheertje48

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten bij Italica.
De huiswijn was heel goed!
De amuse vooraf was lekker en ook het brood met de daarbij behorende olie en knoflook was goed. Het voorgerecht zag er mooi uit en was heerlijk. Goede portie.
Het hoofdgerecht ook smaakvol en goed!! Er was voldoende keuze, ook vegatarisch.
Het dessert was eveneens verrukkelijk. Daarna nog een kopje espresso, wat smaakte als een
bonbonnetje met daarbij nog een speciaal koekje.
De service en de bediening was heel goed. Men was attent, vriendelijk, had kennis van zaken, beleefd en het liep allemaal gesmeerd.
De inrichting was smaakvol, niet te vol of klein, hele goede bezetting en begrijpelijk
Een restaurant wat we zeker zullen aanraden aan anderen.

Gegeten op 23 augustus 2014

Marianne 53

In het kader van de spaaractie van Iens/AH (tweede drie-gangen menu gratis) hier gisteren gegeten met schoonzus en zwager. Het welkom was hartelijk maar rommelig. Bediening was netjes, echter licht chaotisch. Geen onderscheid tussen reguliere gasten en de 'spaarders', dat was dus prima. De zeeduivel met frambozenazijn was klasse. Zo was ook de dorade met kreeft-saus een aanrader, erg lekker en met een heerlijk garnituur. Het was een geslaagde avond. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 23 augustus 2014

lizard29

Via online reservering

Een heel prettige ontvangst om mee te beginnen. De ambiance is sfeervol te noemen maar had iets warmer gemogen qua inrichting. De open keuken maakt daarentegen veel goed, want het blijft altijd erg leuk om je eten met liefde bereid te zien worden. De gerechten zijn verfijnd, gebalanceerd en licht verrassend te noemen; Ik had in ieder geval nog nooit eerder een carpaccio van zeeduivel op een menukaart zien staan ;) . De ingrediënten zijn vers en smaakvol. De keus in aperitieven en wijnen is ruim te noemen, in die zin kan ik de digestiefproeverij aanraden na het eten: een ruim assortiment aan verschillende grappa's of typische kruidenbitters, vergezeld van een uitgebreide uitleg zodat je een goede keus kunt maken. De bereiding van het ijsdessert met Vodka en Prosecco aan tafel door de eigenaar van het restaurant viel ook in de smaak.
Overall: Een goede Prijs kwaliteit verhouding , zeer correcte, vakkundige en flexibele bediening in een prettige ambiance.

Gegeten op 19 augustus 2014

Lucien18

Laatst weer bij Italica gegeten omdat het vorige keer, drie weken eerder, zo goed bevallen was. Nu gingen we met vrienden en het viel ons op dat het erg lang duurde. Dames van de bediening hadden meer tijd voor elkaar dan voor de gasten door in het zicht uitgebreid met elkaar aan de bar te staan praten. Ook werd er bij twee van de vier hoofdgerechten iets anders op tafel gezet dan wat besteld was. Hoofd van de bediening loste dit adequaat op, de rest van de bediening heeft nog wel een extra lesje tafeletiquette nodig. Kwaliteit eten is erg goed, wij begrijpen niet dat het hier niet altijd vol zit. Misschien wel door de bediening?

Gegeten op 2 augustus 2014

ruudbrinkman

Wat een gastvrijheid! Je waant je werkelijk een avond in het echte Italië bij de Italiaanse familie op de Laat in Alkmaar. We hebben heerlijk genoten gisteravond! Vooral het voorgerecht met de kreeft was verrukkelijk en de pasta vongole was om je vingers bij af te likken. De heerlijke passende wijnen en de scroppino toe aan je tafel gemaakt maakt de avond compleet. We hebben ons laten verassen door de chef Danielle en we zijn met volle egards en gezelligheid behandeld door de gastheer Roberto en de heerlijke Italiaanse gastvrouw die het Italiaanse familie gevoel compleet maakt. We zaten voor ons gevoel bij hen thuis in een chique toch informele sfeer. En als je aan het eind van een heerlijke avond uit de rekening betaald, dan is het fantastisch dat je al dat moois hebt gegeten en ervaren voor een hele goede prijs kwaliteit verhouden. Ristobar Italica, bedankt voor een onvergetelijke avond in Alkmaar!!!!

Gegeten op 18 juli 2014

Mipster

Het voorgerecht met kreeft heeft verrassend weinig smaak jammergenoeg. Wat je proeft is op zich lekker, maar het is te ver weg, wat mij betreft. De beperkte kaart laat je kiezen uit slechts 2 hoofdgerechten. Veels of vis. Zelf voor de vis gekozen en die was prima. Niets bijzonders. Ook een stukje van de Diamanthaas geproefd en dat is een heel raar gerecht. De koffiesaus is op zich prima, maar daarna wordt het vlees door de koffiepoeder gerold en opgediend. Dat levert een vreemde droge smaak op.
De zabaglione was volslagen mislukt, volgens mij. Een bord met vloeibaar eigeel met daarop een schuimkop? De smaak was wel goed, maar de structuur... De semifreddo was ook goed van smaak, maar ook hier liet de structuur zeer te wensen over.
De enthousiaste ober doet het uitstekend. Aardige jongen die je een hand geeft bij vertrek. Zijn vrouwelijke collega dreunt een stukje tekst per gerecht op en heeft geen idee waar ze het over heeft. Ze doet vooral heel belangrijk over het eten dat niet echt heel belangrijk is...
De huiswijnen waren dan wel weer voortreffelijk.

Gegeten op 10 juli 2014

martijn101

Prima restaurant. Het menu is beperkt, maar compromisloos en goed. De gerechten zijn verzorgd en lekker. Zelf at ik een jodenhaas als hoofdgerecht, met een bijzondere saus van koffie en cacao, en mijn tafelgenoot een gevulde zeebaarsfilet. Alles goed op smaak. Aanrader.

Er wordt een uitstekende huiswijn, zowel wit al rood reserveerd.

Gegeten op 20 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.