Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 511 31 35

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

Heerhugowaard

Donderdag 22-01-2015 geweest met het gezin. Personeel ontzettend aardig voor de kinderen. Heerlijk gegeten, vooral hun aardappelgratin met truffel. Echt een toprestaurant en wij komen met ons gezin zeker terug!

Gegeten op 22 januari 2015

01gabrie

Via online reservering

Het is altijd weer een feestje om te gaan smullen in Italica. De bediening zorgt ervoor dat je je elke keer weer een zeer welkome gast bent. Ze verliezen je niet uit het oog, zijn zeer attent en zeer plezierig in de omgang. Het eten is uitstekend. Bereidt met liefde en geserveerd met veel aandacht. Garnituur zou iets meer mogen zijn. Maar dat is het enige minpuntje dat wij kunnen bedenken. Dit restaurant is een aanrader voor mensen die willen smullen .

Gegeten op 14 januari 2015

sabrina32

Via online reservering

Wat mij betreft kan je alles eten daar, nu 2 keer bij ze gegeten en altijd alles super lekker! (We waren met ze 4e, dus veel hapjes uitgewisseld onderling)
Bediening is top. Alles wordt netjes uitgelegd en er wordt altijd gevraagd of het naar wens is.
Een echte aanrader!

Gegeten op 14 januari 2015

EGraafsma

Via online reservering

Uitstekende Italiaanse keuken, met bijzondere en smakelijke gerechten. Een aanrader als je eens iets aparts wilt eten...

Gegeten op 28 december 2014

marjo20

Via online reservering

Het diner was wederom fantastisch bediening perfect wijn goed .De ingrediënten werden aan de tafel verteld .De ontvangst goed .Bij dit restaurant gaan wij zeker weer ,dineren en een perfecte bediening vriendelijk .Dit restaurant is een aanrader !!

Gegeten op 14 december 2014

tjtess

Via online reservering

Niet van heel bijzonder niveau. Soep was waterig. Ravioli was erg goed. Risotto was wat saai en te weinig parmezaan erin. Wel vriendelijke bediening.

Gegeten op 14 december 2014

Restaurant - 2 maanden geleden

Geachte gast, het is spijtig te vernemen dat u het diner niet van hoog niveau vond. Het kan zijn dat er per ongeluk te veel bouillon aan de soep toegevoegd was, waardoor deze waterig is geworden, onze excuses daarvoor. Wat de risotto betreft, ben ik niet met u eens, u heeft een risotto met kastanjepurée en gerookte paling bestelt, parmezaanse kaas is niet een hoofdingredient en wordt alleen gebruikt om de smaken samen te binden, het is normaal dat u het niet veel proeft.

Proever4528

Via online reservering

Met de IENS Albert Heijn dinerbonnen gemeld bij de Italica Risto Bar in Alkmaar. Aan het eind van de avond moeten constateren dat de Sgroppino als dessert veruit het lekkerste was. Nee, de reden om ergens eens iets nieuws te gaan 'proeven en ervaren' met IENS bonnen is ons slecht bevalen bij Italica. Neem in ieder geval niet de "Millefeuille van knolselderij" als dessert, want die combinatie met chocolade is leuk geprobeerd, maar is echt niet lekker. Ook de voor- en hoofdgerechten konden ons niet echt bekoren.

Gegeten op 10 december 2014

Restaurant - 2 maanden geleden

Geachte gast,
Het is spijtig om te horen dat uw diner in onze restaurant slecht is bevallen, wij streven naar tevreden gasten en vinden het altijd jammer als zoiets gebeurd. Smaken verschillen, waarschijnlijk houdt u van andere smaken en is onze menu van deze maand niet aan uw besteed.
Wellicht komt er in de toekomst een menu dat meer bij uw wensen en smaken aansluit.

err42

Via online reservering

we hebben uitstekend gegeten bij Italica in Alkmaar, heerlijke Italiaanse wijn gedronken.
Allen de varkensmedaillon was een varkenslapje en geen medaillon, ietwat teleurstellend.

En waarom geef je na het dineren niet elke gast een glas limoncello ?

Goede bediening, wel aan de stijve kant .

Gegeten op 10 december 2014

sandra227

Via online reservering

Een echte Italiaan. Mooie uitstraling en een intieme sfeer. De service is erg goed. Elk gerecht wordt elegant geserveerd en er wordt verteld wat je gaat eten. Heerlijk gegeten met precies de juiste hoeveelheid.

Gegeten op 11 december 2014

frank107

We hebben hier met zijn tweeen gegeten met de ah-bon. We konden gewoon van de kaart kiezen. Viergangen menu genomen. Bij het menu hebben we een goede fles witte wijn (Soave, van de wijnkaart) gedronken. Voorgerecht carpaccio met truffel-mayonaise, erg lekker. Tweede gang voor mijn vrouw risotto met kastanjepuree (erg goed), waarbij ze als extra geschaffde witte truffel erbij nam (heel lekker). Voor mij pasta met wildzwijn ragout, ook erg lekker. Beiden hadden we daarna ossobucco van ree. Heel goed vlees, met gegrilde groenten erbij. Als dessert hadden we scroppino (aan tafel bereid) en een kaasplankje (waarbij ik, op aanraden van de vriendelijke bediening) een glas resioto valpolicella nam; een zeer goede combi! Afgesloten met een sterke italiaanse espresso. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug!

Gegeten op 4 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.