a TripAdvisor company

foto's van Italica in Alkmaar - 1 foto's van Italica in Alkmaar - 2 foto's van Italica in Alkmaar - 3 foto's van Italica in Alkmaar - 4 foto's van Italica in Alkmaar - 5 foto's van Italica in Alkmaar - 6 foto's van Italica in Alkmaar - 7 foto's van Italica in Alkmaar - 8 foto's van Italica in Alkmaar - 9

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 511 31 35

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

JanWillemB

Ook ik kan alleen maar vol lof zijn over dit restaurant; gevonden via IENS, en eigenlijk ietwat onbedoeld neergestreken afgelopen maandag. Ik stelde dat ik en m'n vriendin een jubileum vierden, en prompt stond er een amuse van het huis voor onze neus. Klasse. Gekozen voor 3-gangen, waarbij vooral het voorgerecht er boven uit sprong. Carpaccio van zeeduivel, heerlijk. De sgroppino werd a la minute aan tafel in elkaar gedraaid en ingeschonken door de zeer kundige en vriendelijke eigenaar. Goed geadviseerd over een bijpassend wijntje, en met een prima rekening (prijs kwaliteit dik in orde) naar huis. Mijn inziens zonder twijfel een van de betere restaurants in de stad.

Gegeten op 25 mei 2015

giboer

Italica blijft in Alkmaar onze favoriet als het op Italiaans eten aan komt. De lamsbout is van eenzame klasse en de door ons bestelde pasti en antipasti zijn super. Drie gangen voor 31,50 is een nette prijs die in verhouding staat tot het gebodene. De bediening is buitengewoon voorkomend en heeft goed begrepen dat je gasten niet moet vergeten maar ook niet moet opjagen. Een foutje in de rekening zou eigenlijk niet mogen op dit niveau maar het zij ze vergeven want ze zijn oprecht aardig in dit mooie Alkmaarse restaurant.

Gegeten op 23 mei 2015

Marga Schuurman

Geweldig restaurant. Nu voor de 4e keer geweest, en de kwaliteit blijft zeer hoog op niveau. 3-gangen voor €31. Vooraf carpaccio, mals, prima op temperatuur, traditioneel, mooie olijfolie. Tussengerecht de ravioli met boter en salie, fantastisch, vers a dente en wat een mooie smaken. Hoofdgerecht Heek met wilde spinazie en verse groenten zeer fors geportioneerd, vers en perfecte garing. Mooie wijn Vernaccia di San Gimignano. Heerlijke achtergrond muziek, geruisloze keuken zonder baklucht en sublieme bediening. Gastbeleving een 10!!!!

Gegeten op 20 mei 2015

daan53

De service is zeer vriendelijk en de gastheer komt zelfs authentiek Italiaans over. Wij hadden een diner cadeau kaart, maar dat deed niet af aan de service. Ik heb vaak gezien dat de bediening dan wat minder z'n best ging doen.

Het eten was heerlijk, het was gezellig druk en de service was correct en bekwaam. Absoluut een aanrader.

Gegeten op 15 mei 2015

haajeeNH

We werden gastvrij ontvangen en kregen een leuke tafel voor twee. We kozen beiden een opgerolde mozzarella met zalm vooraf. Daarna een huisgemaakte ravioli geserveerd met boter en salie. Zelf had ik de risotto al Nero di sepia. Met een nagerecht Fagottino ai formaggi dolci con salsa all'arancia (Zoete bundel gevuld met kaas en een sinaasappelsaus). Hierbij dronken we een heerlijke soave. We werden vooraf nog verrast met een amuse van de kok; een mini pizzaatje met mozzarella en tomaat. Daarna was er nog brood met huisgemaakte kruidendokter en een gekruide olijfolie met balsamico. Eigenlijk was alles perfect, waarbij extra vermeld dient te worden, dat de inktvis bij de risotto negra nog nooit zo mals was. Veelal lijkt het op kauwgum. Echter deze was perfect. Aanrader voor iedereen.

Gegeten op 28 februari 2015

Proever53283

Via online reservering

Het hoofdgerecht was ossenhaas. Erg lekker mals vlees en dit geserveerd met diverse groentes. De service bij Italica is uitstekend, je hebt echt het gevoel feestelijk uit eten te zijn.

Gegeten op 14 februari 2015

Lucabella

Met 6 personen in 1 woord heerlijk gegeten en fantastische avond gehad!

Amuse, broodje, gastheerschap, wijnen, scropinno (als toetje en tussendoor geen moeite teveel en aan tafel geklopt iedere keer vers)
Wij komen zeker terug op , sterker nog al gereserveerd.

Gegeten op 29 januari 2015

Heerhugowaard

Donderdag 22-01-2015 geweest met het gezin. Personeel ontzettend aardig voor de kinderen. Heerlijk gegeten, vooral hun aardappelgratin met truffel. Echt een toprestaurant en wij komen met ons gezin zeker terug!

Gegeten op 22 januari 2015

01gabrie

Via online reservering

Het is altijd weer een feestje om te gaan smullen in Italica. De bediening zorgt ervoor dat je je elke keer weer een zeer welkome gast bent. Ze verliezen je niet uit het oog, zijn zeer attent en zeer plezierig in de omgang. Het eten is uitstekend. Bereidt met liefde en geserveerd met veel aandacht. Garnituur zou iets meer mogen zijn. Maar dat is het enige minpuntje dat wij kunnen bedenken. Dit restaurant is een aanrader voor mensen die willen smullen .

Gegeten op 14 januari 2015

sabrina32

Via online reservering

Wat mij betreft kan je alles eten daar, nu 2 keer bij ze gegeten en altijd alles super lekker! (We waren met ze 4e, dus veel hapjes uitgewisseld onderling)
Bediening is top. Alles wordt netjes uitgelegd en er wordt altijd gevraagd of het naar wens is.
Een echte aanrader!

Gegeten op 14 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.