Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 511 31 35

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

Paul_s

Hier kan ik kort over zijn: alle gerechtjes waren heerlijk. Lekkere amuse vooraf, tot en met heerlijk zacht chocoladetaartje toe. Brood met olijfolie: zo simpel, maar hier smul je van! Verder combinatie van voorgerechten gegeten waarvan de gamba (langoustine?) heerlijk was, daarna nog een fijn visje.

Gegeten op 2 oktober 2014

jaap83

Via online reservering

Wij hebben er heerlijk gegeten. Leuk klein voorafje. Eèn voorgerecht van carpaccio en één van gemarineerde zalm en heel zachtjes even aangezet. Perfect. Hoofdgerecht vis van de dag, was een mooi sruk zeewolf en het andere hoofdgerecht kalfsvlees met parmaham. Dit aangevuld voor beiden met een aardappelgratinee en geroosterde groenten. Het roosteren had ietsje minder gekund. Maar alles was zeer smaakvol. Nagerecht panna cotta en de ander een pittig kaasplankje. Alles keurig uitgeserveerd en met uitleg wat er op het bord zat. Tevens hadden wij als wijnliefhebbers het wijnarrangement erbij genomen. Roberto heeft dit perfect uitgelegd en was een waar genoegen. Afgesloten met koffie / cappucino met een keuze uit verschillende grappa's waarbij ook de nodige uitleg kwam. Het was een verrassende avond.

Gegeten op 16 oktober 2014

jwenneker

Via online reservering

Het voorgerecht met vijgen was het lekkerst. De koffie slecht. De sfeer was heel prettig. Ik kan iedereen aanraden om bij dit restaurant te gaan eten.

Gegeten op 14 oktober 2014

angelique68

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Mooie gerechten en gewoon kiezen van de kaart. Je wordt hier culinair verwent. Zelfs je servet wordt op je schoot neergelegd!

Gegeten op 8 oktober 2014

Jeannette87

Dit is momenteel ons favoriete restaurant in Alkmaar. Het restaurant ziet er keurig uit. Roberto is een uitstekende gastheer; heel vriendelijk en beleefd. Voor een vaste prijs per 2, 3 of 4 gangen diner kun je uit ca. 3 gerechten per gang kiezen. Niet enorm veel keus dus, maar wat je ook kiest, het is heerlijk! Aanrader!

Gegeten op 28 september 2014

Hanneke99

Via online reservering

Heerlijk gegeten in gezellige ambiance. De smaak van het eten had van ons iets iets meer uitgesproken mogen zijn (kalfsvlees was wat vlak van smaak), maar dat is uiteraard ook persoonlijk.

Gegeten op 12 oktober 2014

mariek1

Via online reservering

Het was allemaal erg lekker. De gerechten waren bijzonder mooi opgemaakt . De bediening was goed en niet te aanwezig, goed juist.
De wijze waarop de groenten waren bereid was minder goed dan de overige gerechten. Ook al vertelde de serveerster dat de groenten lauwwarm op tafel zouden arriveren de groenten waren te zwart geroosterd, maar smaken verschillen.
Er staan een paar schrijffouten zowel op de internetsite als op de menukaart ter plaatse zelf. Als je een goed restaurant echt goed wil presenteren moet het foutloos zijn. Perziek, najaar salade, perzik is pesca, etc. als de redactie hier iets mee kan zullen in het vervolg de recensies nog beter zijn.

Gegeten op 9 oktober 2014

Antoine1829

Via online reservering

Erg goed gegeten hier. Uitgebalanceerde en originele gerechten/composities. Prima wijnen erbij en zeer attente bediening die goed weet wat er op het bord ligt.

Gegeten op 2 oktober 2014

Giuglietta

Op 20 september hebben wij hier voor de zoveelste keer gegeten! Mijn man is Italiaan en voor hem én mij is dit echt het restaurant waar wij ons wanen in Italië. De bediening is altijd zeer attent en gastvrij. Ik heb heerlijke ravioli gegeten met een boter salie saus als voorgerecht en mijn man ging voor de typische Italiaanse pasta uit Puglia met verse tonijn en tomatensaus. En ook had hij de carpaccio van zeeduivel. Alles was heerlijk. Als hoofgerecht hebben wij beide genoten van de kogelbiefstuk met aardappeltaartje waarin sinaasappel, geserveerd met een groente bouquet. Alles was zo goed verzorgd en met liefde bereid. Wij waande ons weer in Italië deze avond. Wij komen zelf uit Utrecht en voor ons is 2 uur rijden geen probleem en het dubbel en dwars waard. Ci vediamo presto!

Gegeten op 20 september 2014

JScholten

Hele mooie en leuke tent, maar het eten was helaas teleurstellend. Zeeduivel blijkt niet geschikt voor een carpaccio; taai en 'draderig'. Het garnituur van snoeiharde wortel maakt het nog erger.
De risotto had weliswaar een mooie saffraansmaak, maar de rijst was niet helemaal gaar.
De vis had een goede cuisson, maar het dakje van komkommer combineert slecht. De te kort gegrilde groenten waren smakeloos en onsnijdbaar i.v.m. het visbestek. Bij gefileerde vis een visbestek totaal onzinnig.

Gegeten op 24 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.