a TripAdvisor company

foto's van Italica in Alkmaar - 1 foto's van Italica in Alkmaar - 2 foto's van Italica in Alkmaar - 3 foto's van Italica in Alkmaar - 4 foto's van Italica in Alkmaar - 5 foto's van Italica in Alkmaar - 6 foto's van Italica in Alkmaar - 7 foto's van Italica in Alkmaar - 8 foto's van Italica in Alkmaar - 9

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 511 31 35

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

lachenbach

Via online reservering

alle gerechten die we hebben gegeten waren even smakelijk en aantrekkelijk gepresenteerd,echt Italiaans met een moderne twist.
fijne ongedwongen maar wel met kennis van zaken bediening.
komen zeker terug.

Gegeten op 29 juli 2015

kim161

Via online reservering

Het was erg gezellig. We kregen een voorafje die heel erg machtig was. Dit bestond uit een stukje paprika en een stukje aubergine en wat kruiden. Als voorgerecht hadden wij carpaccio. Dit was mooi geserveerd en een groot bord vol. Als tussengerecht hadden we ravioli. En als hoofdgerecht hadden wij gegrild rundvlees met aardappel en groenten. De serves was erg goed. Het eten was gewoontjes. Alleen het gegrild rundvlees was heerlijk, bij mij zaten er alleen een paar zeen delen in mijn vlees. Bij mijn vriend was het prima. Ik zal hier niet nog een keer eten.

Gegeten op 25 juli 2015

willy48

Via online reservering

Ik heb enorm genoten van de echte Italiaanse keuken zoals het in Italie ook bereid wordt.
Top personeel klasse informatie goede wijnen.
Top Restaurant.

Gegeten op 23 juli 2015

EdwinB58

Via online reservering

Absoluut perfecte service en eten!!!!
Zouden andere restaurants nog een voorbeeld aan kunnen nemen!!
Hier ga ik nog vaak terugkomen.

Gegeten op 22 juli 2015

carolala180

Via online reservering

De ravioli met boter en salie is echt een aanrader als tussengerecht! We hebben ook heerlijke wijn gedronken uit Puglia.

Gegeten op 21 juli 2015

Marianne 53

Wij hadden via Croupon een vijf gangen diner besteld voor 4 personen voor de prijs van 2 personen. Wij maakten grapjes over dat de amuse vooraf wellicht ook één gang zou zijn. Nou, niets was minder waar, gewoon vijf gangen van de kaart en bepaal zelf het tempo. Geweldig. Wij genoten van veel heerlijkheden w.o. een mooie zeevruchtensalade, de malse carpaccio, de spannende trofie pasta met zwaardvis. Fijn bij elkaar proeven, altijd leuk al die verschillende smaken. Het was een prima avond en het kraanwaterbeleid vinden wij helemaal oké.

Gegeten op 18 juli 2015

bettinabisschops

Via online reservering

Prima ontvangst, goede plaatsen, heerlijk en smaakvol eten, zeer correcte en vriendelijke bediening, een echte aanrader.

Gegeten op 12 juli 2015

Lucabella

Opnieuw een heerlijk 5 gangen menu genoten, blijft 1 van de favorieten in Noord Holland.
Risotto altijd lekker en de scroppino heerlijk.

Wat een keuze van iedere keer weer een nieuwe kaart. Carpaccio di Manzo blijft top.
Verse vis met lekkere botersmaak dit keer als hoofdgerecht.

Bediening ter zake kundig, vriendelijk en attent.

Gegeten op 5 juli 2015

yolanda30

Via online reservering

Uitstekend gegeten met een hele goede service. absoluut Voor herhaling vatbaar. Grote aanrader voor liefhebbers van de échte Italiaanse keuken.

Gegeten op 10 juli 2015

Marc_Lisette

Op zoek naar een restaurant met goede recensies, leuke kaart, goede wijnen en op fietsafstand komen we terecht bij Italica voor een zaterdagavond lekker samen tafelen. Die recensies zijn terecht goed. We worden in een sfeervol restaurant direct prettig ontvangen waarbij onze jassen worden aangenomen. De kaart bevat een menu met 2 tot 5 keuzes voor elke gang en bevat zowel klassiekers als verrassende combinaties. De carpaccio mocht wat meer pit hebben, maar de pasta met kip (bereiding aan tafel afgerond in een Parmezaanse kaas) en hoofdgerecht kalfsrolletjes met ham zijn echt perfect op smaak. De Scropino (ook aan tafel bereid) is super en bij alle gangen worden perfect passende wijnen in het arrangement geserveerd. Onze serveerster Lynn presenteerde alles met veel passie en kennis. We hebben een heerlijk avondje genoten.

Gegeten op 20 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.