Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant des Arts

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 030 233 22 19

mangiabene

Dit kleine restaurant is op allle fronten een paretje in Utrecht. Uitstekende kwaliteit van de ingrediënten die met liefde en vakmanschap worden bereid btengen je even terug naar Zuid Frankryk. Een restaurant waar je met een glimlach wordt verwelkomd en zelf met een nog veel grotere glimlach na eeen heerlijke avond weggaat. Chapeau

Gegeten op 14 augustus 2014

PieterIens

Fijn klein Frans restaurant in Utrecht. Je kunt hier heerlijk zitten en het eten wordt met liefde klaargemaakt. Mooie franse smaken en heerlijke wijn. Kleine maar fijne aanrader in Utrecht.

Gegeten op 11 juni 2014

McGerrrit

Ca. 3 weken geleden hier op een zaterdagavond gegeten met 4 personen. Het is een leuke en kleine (ca. 20 couverts) zaak, wel wat aan de krappe kant. Wel erg leuk, de open keuken waar de chef (en eigenaar?) echt uitstraalt dat hij het een feest vind om te mogen koken voor zijn gasten. Ook de dame (met vlaas accent) in de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam, maar het mag iets professioneler.
Over het eten niets slechts. Goede porties, goed op smaak, goed tempo tussen de gerechten en niet onbelangrijk, een goede prijs. Het hoofdgerecht, lamsbout voor 2 pers., is een aanrader! Ook de wijnkaart is prima en heeft voldoende keus, voor ieder wat wils. Het enige minpuntje is dat het aardig warm wordt in het restaurant (buiten was het ook erg warm). Maar met de deur op een kier was het wel uit te houden. Kortom, ga zelf eens proeven!

Gegeten op 21 juni 2014

IkWillem

Geweldig restaurant, iedere keer weer. Inmiddels is reserveren een must geworden en dat is logisch. Fantastische gerechten en allemaal bereid met verse producten en ja, dat duurt soms iets langer dan het magnetronvoedsel uit andere restaurants en is dus een teken van kwaliteit.
Bediening is uitstekend, knusse sfeer typisch Frans.

Gegeten op 5 juni 2014

Tannie_A

Bij hoge uitzondering ben ik deze week twee keer gaan eten bij Des Arts. Het beviel de eerste keer zo goed, dat ik mij niet bedacht om slechts een paar dagen later terug te gaan. Het eten is zeer smaakvol en wordt zonder poespas gepresenteerd. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. De prijs is ook zeer ok. Ik herken me niet in de eerdere klachten over geuren of te dicht op elkaars lip zitten. De sfeer is juist zeer knus en het feit dat de kok / eigenaar dicht bij de gasten zijn heerlijke gerechten klaarmaakt, zorgt er voor dat ik zeer snel weer een keer kom eten.

Gegeten op 25 juni 2014

Ricardo

Prima restaurant met prima gerechten, net even wat anders dan normaal.
De bediening is vriendelijk en gastvrij en ondanks een vol restaurant ook snel genoeg.

Qua decor daarentegen, alles is wel heel erg krap, opzich geen probleem, maar het feit dat er geen airco of open ramen zijn maakt het niet echt prettig zitten.
Binnen was het te warm (ramen waren beslagen) en de afzuiging stond uit??? Hierdoor rook het binnen te erg naar de keuken, net als onze kleding.

Als de afzuiging de volgende keer aan staat of een raampje voor frisse lucht dan is het zeker een aanrader om terug te komen.

Gegeten op 5 juni 2014

art1958

Echt een goed, Frans restaurant. Zonder dotjes en kwakjes op je bord. Voor de zoveelste keer hier gegeten, blijft goed. Miste wel de jongeman in de bediening. Hoop maar dat hij niet is vervangen door de ietwat nerveuze dame in de bediening. En inderdaad, je zit dicht op elkaar, Tres Paris!
Wij vinden dit niet erg dus. De keuken en sfeer maken alles goed.
En met kreten als 'huiskamerrestaurantje' of 'tentje' doe je dit bedrijf echt tekort. Er wordt hier heel hard gewerkt aan goed en oorspronkelijk eten.

Gegeten op 7 maart 2014

bruinge

Zeer traditionele (Franse) keuken. Alle bereidingen zijn eenvoudig, maar af.
Wij kozen het vier gangen menu: Taartje (tartelette) met sardine, eendenlever, lamsschouder en een chocolade dessert. Eenvoudige doch goede wijnen.
De bediening zou wat vlotter kunnen, maar wordt, net als de gasten gehinderd door de wel zeer kleine ruimte waarin 12 tafeltjes (met een minimale omvang) zijn gepropt. Wellicht een idee om één tafeltje (2 couverts) minder te doen?

Gegeten op 6 maart 2014

Antonia

Schattig restaurant waar de open keuken een behoorlijk aanwezig is. Dit is leuk, maar brengt inderdaad, zoals iedereen merkt, wel de nodige geuren met zich mee. We namen het driegangenmenu. De gerechten waren stuk voor stuk smaakvol: escargots, garnalen, trio van vis (zeebaars, zalm en de laatste is me ontschoten). Bereiding was goed, en gebakken verschillende soorten groenten erbij. Gerecht na creme brulee (gewoon goed, geen poespas) en een tiramisu die in werkelijkheid mascarpone met vruchten was. Als een tiramisu herkennen we die niet. Bij een vraag hierover werd uitgelegd dat dit de versie van het restaurant was, en gelijk werd ons een compensatie aangeboden. Erg netjes. Dan nog de bediening: niveau tussen de serveerders liep wat uiteen. Overall goede prijs/kwaliteit verhouding, en een uitgebreide wijnkeuze. Tip zou nog zijn, naast een betere afzuiging, om de lichten iets meer te dimmen. Het is wel een erg lichte etalage zo.

Gegeten op 24 januari 2014

Heerlijketen13

De charme van dit restaurant zit hem voor mij vooral in het huiskamer-idee; met slechts een paar tafels in het restaurant en vrij zicht op het werk van de kok is dit zeker een bijzondere setting! Nadelen hiervan dat je dicht bij de buitendeur zit, dat andere gasten wel érg dichtbij je tafel zitten / langs lopen, je kleren nadien inderdaad naar eten ruiken, en de zeer matige binnentemperatuur-beheersing (gedurende de avond wordt het aanzienlijk warmer) - horen hier allemaal bij en neem ik bij Des Arts zeker voor lief!
Het eten is heerlijk, goede gaarheid, redelijk grote porties, veel lekkere groenten bij het hoofdgerecht, én leuke gerechten op de kaart die je elders niet vaak op de kaart treft. Kleine minpuntjes zijn dat er volgens ons niet 100% opgediend wordt wat de kaart belooft en dat de kok bij zijn keuze voor het verrassings-tussengerecht geen rekening hield met het door mijn tafelgenoot gekozen hoofdgerecht - waardoor hij tweemaal achter elkaar dezelfde vis kreeg. Maar het was allemaal lekker gelukkig! Zeker gezien de prijzen (3 gangen 30 euro, 4 gangen 35 euro) een goede en bijzondere ervaring wat mij (ons) betreft.
Waar wel verbetering mogelijk is, is de bediening. De enige echte ober moet hard werken maar doet zijn werk goed (heeft kennis van wijn en uitleg bij de gerechten) - de hulpkok annex hulpober is communicatief niet sterk en weet niks over de gerechten die hij uitserveert.
Dat kosteloos kraanwater gegeven en bijgevuld wordt is mooi, maar jammer dat je er wel zelf om moet vragen. Hetzelfde geldt voor wijnsuggesties: de ober kan wel tips geven, maar zou van mij hier meer initiatief mogen nemen - nu moet je helaas overal zelf om vragen.

Gegeten op 17 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant des Arts in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant des Arts. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.