Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 471 12 27

Aanrader in Oud-Zuid

De mosgroene voorgevel van Brasserie Lairesse is een imponerende start van een lekker diner. Gezellig gelegen vlakbij het Vondelpark, richt dit restaurant zich op biologische en eerlijke ingrediënten. Ze beschikken over een fantastische wijnkaart en veel wijnen zijn ook per glas te bestellen.

max40

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

De gerechten waren heel "gewoon", ongecompliceerd, über-eenvoudig maar smakelijk, wat fantasieloos en maar net voldoende om honger te stillen. De bediening was vrolijk, beleefd en zeer ontspannen/klantvriendelijk. De inrichting is er zo één die je verwacht in een mortuarium of ander rouwcentrum; gebrek aan kleur, stoffering, aankleding en sfeerverlichting. Met een stel kleurige tafelkleden en was sfeerfoto's van de overbuurman (Christie's) is dit laatste gebrek in no-time en at low cost op te lossen.

Gegeten op 18 september 2014

alfred3

Via online reservering

Dit is een klein restaurant (10 tafels?) in het Memphis hotel, niet echt gezellig ingericht. Het personeel is vriendelijk, maar niet echt kundig: de gerechten worden gewoon op tafel gezet, zonder enige uitleg, hoewel er behalve wij nog maar 2 persoon in het restaurant was wist ze niet meer wie van ons tweeën wat besteld had, van wijn had ze al helemaal geen verstand.

Het eten zelf was prima: mooie porties, goed klaargemaakt. Door de IENS-AH deal goed geprijsd.

Leuk om hier geweest te zijn, maar het blijft bij deze ene keer.

Gegeten op 11 september 2014

berry16

Via online reservering

De ontvangst was erg goed en we kregen gelijk een tafel toegewezen.
Ik heb zelf zowel vooraf als hoofdgerecht vlees genomen.
Mijn vrouw heeft vis genomen. Het was lekker en van goede kwaliteit.
Ook de wijn bij de gerechten waren prima.

Gegeten op 29 augustus 2014

Turkeystick

Na 2 jaar weer eens met een Groupon komen eten.

Als voor alleen brood/aioli en uiensoep en buiten de kaart eendenpate/lever. Laatstgenoemde zeer smakelijk volgens mijn vrouw (goede textuur) en beter dan wat ze recent tijdens weekendje met vriendinnen in Parijs gegeten had

Hoofd: o.a. runderstoof, ook niets op aan te merken.

Bediening (jongedame en gastvrouw) zeer attent en klantvriendelijk, zoals de vorige keer.
Toetje paste er helaas niet meer bij (thee en koffie wel).

Lairesse blijft consequent goede gerechten klaarmaken.

Gegeten op 20 juni 2014

Fred-Leonie

Vanavond uitstekend gegeten bij Brasserie Lairesse. Het restaurant is onderdeel van het Memphis hotel. Het eten was prima. Vooraf een zalm bonbon gevuld met krabsalade. Als hoofdgerecht hadden we eendenborst en kogelbiefstuk. Beiden goed gebakken. En als nagerecht een warm chocolade taartje met stracciatella ijs en cheescake met aardbeien. De bediening is bijzonder vriendelijk. Het restaurant is vrij klein en gezellig met uitzondering van de 2 hoektafeltjes waar je aan twee blinden muren zit.

Gegeten op 19 juni 2014

SylvZ

3 x is scheepsrecht. Vanavond voor de 3e keer hier gegeten. Blijft een toppertje. Restaurant in hotel, normaal gesproken lopen we daar niet binnen... was zonde geweest! Vanavond beiden als voorgerecht zalmbonbon gekozen, manlief daarna runderstoof en ikzelf biefstuk. Als toetje deze keer warm chocotaartje met heerlijk ijs. Flesje prikkelwater en een heerlijke Shiraz maakte ons diner compleet. Warm aanbevolen!

Gegeten op 7 juni 2014

SylvZ

Ons voorgerecht was asperge met zalm (voor manlief) en ham met meloen. Allebei op een prachtig opgemaakt bord en zeer smaakvol. Daarna de vis gekozen. Onbekend visje, van onderen rood. Lag op een bedje van pasta en groentegarnituur. Mjammie. Als toetje kaasplateau uitgekozen. Nadat ik uitgelegd had dat we geen geitenkaas lusten, werd dat netjes ook niet op ons bord gelegd. Huiswijn meer dan goed en ook het portje dat we bij de kaas genomen hadden gewoon top! Bediening zeer aangenaam. Topavond gehad!

Gegeten op 3 mei 2014

Italino

Heerlijk gegeten met Groupon! een aanrader en gaan zeker nog eens eten.
Prima ontvangst, prima lokatie en het eten is werkelijk zalig! Je voelt je echt een avondje uit.
Prettige sfeer en hoffelijke bediening en heerlijk eten. Wij zeggen.. doen! ga zo door!

Gegeten op 22 maart 2014

hjohannesburg

Leuke restaurant, mooie locatie. Vriendelijk, gereserveerde ontvangst (kan ook verlegenheid zijn). Een prettige keuzes in het "veilingmenu" met redelijke supplementsprijzen. Goede ingrediënten, degelijk bereid. Aardappelpuree was een beetje flauw van smaak, borden kunnen warmer. Strüdel bleek niet voorradig. Bij het afscheid werd mijn vrouw keurig in haar jas geholpen.

Gegeten op 20 november 2013

LekkertjeGroningen

Heerlijk gegeten in dit restaurant tijdens ons bezoek aan Amsterdam. Gemakkelijk te belopen vanaf het museumplein. De diverse gangen waren goed. Wel jammer dat we na het nuttigen van het hoofdgerecht opeens niet het bestelde toetje (dat op de kaart stond) konden krijgen en we voor iets anders moesten kiezen.

Gegeten op 29 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Lairesse in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Lairesse. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.