Brasserie Lairesse

• 7.3

• 7.3

Italino
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met Groupon! een aanrader en gaan zeker nog eens eten.
Prima ontvangst, prima lokatie en het eten is werkelijk zalig! Je voelt je echt een avondje uit.
Prettige sfeer en hoffelijke bediening en heerlijk eten. Wij zeggen.. doen! ga zo door!

Gegeten op 22 maart 2014

hjohannesburg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke restaurant, mooie locatie. Vriendelijk, gereserveerde ontvangst (kan ook verlegenheid zijn). Een prettige keuzes in het "veilingmenu" met redelijke supplementsprijzen. Goede ingrediënten, degelijk bereid. Aardappelpuree was een beetje flauw van smaak, borden kunnen warmer. Strüdel bleek niet voorradig. Bij het afscheid werd mijn vrouw keurig in haar jas geholpen.

Gegeten op 20 november 2013

LekkertjeGroningen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit restaurant tijdens ons bezoek aan Amsterdam. Gemakkelijk te belopen vanaf het museumplein. De diverse gangen waren goed. Wel jammer dat we na het nuttigen van het hoofdgerecht opeens niet het bestelde toetje (dat op de kaart stond) konden krijgen en we voor iets anders moesten kiezen.

Gegeten op 29 november 2013

Priyadidi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn vriendin ben ik hier komen eten omdat de kaart ons ontzettend aansprak. Ik had al mailcontact gehad van te voren met het restaurant vanwege het verschuiven van onze reservering en de hartelijkheid uit het mailcontact kwam meteen weer naar voren bij het welkom. Gastvrouw Inge noemde mij meteen bij naam en door haar lief onthaal voelden wij ons al meteen welkom.

Dit restaurant met zijn prachtige inrichting waaronder schitterende kroonluchters heeft mij positief verrast, het geeft tevens jonge ontwerpers de kans om zich te uiten, het restaurant had een paar sfeervolle schilderijen hangen en een heuse haute couture jurk! Uitstekend eten in een warme ambiance dus!

Als voorgerecht namen wij de rilette van eend met fois gras en de zalmbonbon gevuld met krabsalade, een streling van de tong! Het was zacht van smaak maar o zo lekker. Als hoofdgerecht nam ik de kabeljauwfilet met mosselen, aardappelcrème, peultjes en haricots verts. Mijn vriendin koos voor de maiskip met bospaddenstoelen ook met aardappelcrème, peultjes en haricots verts.
Ik was erg blij met mijn gerecht en vond de maiskip ook heerlijk van smaak, ik heb van elke hap genoten!

Als toetje kozen we de crème brûlée en de coup Caribbean. De coup Caribbean bestond uit een bolletje citroen-sorbetijs met verse ananas in Bacardi rum. De toetjes waren de perfecte afsluiter van dit etentje. Het restaurant biedt tevens een breed assortiment aan wijnen, dus de wijnkenners kunnen hun hart eraan ophalen.

Mijn verwachtingen waren hoog vanwege de naam, locatie en de menukaart en die zijn dubbel en dwars waargemaakt! Enige minpuntje was dat als er gasten naar binnen/buiten liepen er een ijzige windvlaag mee naar binnen kwam, dat was erg koud en al helemaal als de deur niet goed dichtgedaan werd.

Dankjewel Inge, ook aan je collega wiens naam ik helaas niet ken.

Gegeten op 21 november 2013

yokonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vreemd, een restaurant van een hotel waar alleen Groupon eters zitten. Terwijl de kaart best leuke vondsten bevat. Een burger met garnalen en varkensnek (doet een beetje Duits aan). Allemaal erg lekker. Als het drukker wordt verslapt de aandacht voor de individuele gasten wel.

Gegeten op 2 november 2013

Deurloo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hebben we hier gegeten. Dit restaurant is een verborgen pareltje! Er wordt heerlijk gekookt, al zou je dat aan de buitenkant niet zo snel verwachten. Laat je hierdoor niet afschrikken, het is de moeite waard. We hebben drie gangen gegeten. Alles was goed op smaak en de porties zijn normaal. Uitzonderlijk goed waren de Procureur (heel mals varkensvlees) en de Lairesse burger (kalfsburger met garnalen, heel bijzonder). Vergeet niet een kijkje te nemen bij de tafel waar de wijnen staan uitgestald. Stuk voor stuk juweeltjes. Veel biologische wijnen, ongefiltert, van bijzondere wijnhuizen. Als je een wijnliefhebber bent, kan je je hart ophalen.
De gastvrouw heeft ervoor gezorgd dat het ons aan niets ontbrak.

Gegeten op 25 oktober 2013

Slow
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hartelijke ontvangst en prettige bediening. Jammer dat het welkoms drankje vergeten is. Vooraf hadden wij een smakelijke zalmbonbon gevolgd door een perfecte procureur en kalfsgehakt/gamba burger.

Gegeten op 19 oktober 2013

michellaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meest waardeloos restaurant waar ik ooit heb gegeten! voorgerecht carpaccio wat bevroren was, dit aangeven, kregen we te horen dat het uit de vriezer komt. De man neemt onze borden mee. kregen we vervolgens de zelfde borden waar ik een hap van heb genomen. Hoofdgerecht de biefstuk geserveerd op een koud bord, ik werk in de horeca en weet dat zo niet hoort. nagerecht chocoladebrownie kregen we heel wat anders dan wat staat afgebeeld op de foto. De bediening was echt niet goed, we moesten steeds zelf vragen of we wat te drinken willen. Het eten werd gebracht dan is het een kleine moeite om te vragen of je nog wat wilt drinken. Hier kom ik in ieder geval nooit meer terug!!

Gegeten op 25 september 2013

Pkelvieb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de verhuizing van mijn dochter naar Amsterdam, hier met haar en mijn man gegeten.
We kwamen binnen tijdens een brandalarm!
De serveerster maakte dit goed door haar verontschuldigingen.
Het restaurant maakt deel uit van een hotel en is gelegen dichtbij het concertgebouw.
Glaasje bubbels met grenadine, ik vond het lekker, mijn man vond het vrij zoet.
Als voorgerecht hadden we alledrie iets anders, gegratineerde geitenkaas, rilette van eend en zalmbonbon.
Alledrie gerechten waren heerlijk. (Wij proeven altijd van elkaar!)
Mijn man en dochter hadden als hoofdgerecht de lairesseburger, die aan de onderkant enigszins was aangebrand en ik had de procureur, die heerlijk was.
Als nagerecht had mijn man de creme brulee, fantastisch van smaak, maar echt te karig. Mijn dochter had cheesecake en deze vond zij erg lekker. Mijn kaasplankje was erg basic.
Wij hebben zelden zo weinig wijn bij een diner gedronken. De bediening was niet alert. Zij waren wel ontzettend vriendelijk.
Tussen de gangen zat veel tijd, voor ons te lang. Wij hebben dit aangegeven en hier werd gelijk op gereageerd.
Samenvattend, dit restaurant heeft een bescheiden kaart, maar wel met heerlijke verse produkten. Een aanrader !

Gegeten op 1 oktober 2013

maywalker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier een ontzettend fijne avond gehad, onze voorgerechten kwamen precies op de tijd, er werd niks overhaast en ons welkomstdrankje (groupon actie) was ook een leuke optie (erg lekkere combi prosecco + vruchtjes). Tussen de voorgerechten en hoofdgerechten zat een goede tijd en we werden vaak genoeg gevraagd of we wat wilde drinken, niks op aan te merken! Ook op het eten hadden we geen puntje om aan te merken, met liefde voorbereid dat kon je zien & proeven. Een Engels stel vroeg de chef om het recept voor de procureur, die werd niet achtergelaten met ''dat is topgeheim'' maar het werd hen snel in grote lijnen uitgelegd, klasse! Er zat leuk publiek uit het hotel, er hing geen ''hotel restaurant'' sfeer terwijl je dat wel zou verwachten. Dit was voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste!

Gegeten op 12 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Lairesse in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Lairesse. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!