a TripAdvisor company

foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 1 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 2 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 3 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 4 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 5 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 6 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 7 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 8 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 9 foto's van Brasserie Lairesse in Amsterdam - 10

Brasserie Lairesse

3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 471 12 27
  2. www.brasserielairesse.nl

Aanrader in Oud-Zuid

De mosgroene voorgevel van Brasserie Lairesse is een imponerende start van een lekker diner. Gezellig gelegen vlakbij het Vondelpark, richt dit restaurant zich op biologische en eerlijke ingrediënten. Ze beschikken over een fantastische wijnkaart en veel wijnen zijn ook per glas te bestellen.

rondeloos

Hier op donderdag 26 maart 15 met 2 personen gegeten met een Grouponbon. We konden een driegangen diner uitzoeken van de kaart en dat is dan altijd aantrekkelijk. Gekozen voor een Bonbon van zalm. Zacht van smaak en heerlijke zalm. Mijn partner nam een salade van de eend. Een grote en ruime salade met veel ingrediënten en een heerlijke dressing. Ze gaf aan dat dit bijna een maaltijdsalade was. Smaakte verrukkelijk.
Als hoofdgerecht nam mijn partner een Risotto. Heerlijk gaar/beet en goed van smaak. Ze was hier uitermate tevreden over.
Zelf nam ik een kogelbiefstuk. Ook deze was, zoals verzocht, heerlijk rear en zacht. Tevens voorzien van een lichte saus, waardoor het vlees zijn smaak behield.
Zo even een tussendoortje in een voor ons onbekend restaurant is altijd leuk, Het enige nadeel was, dat het een beetje erg stil was en wij de enige gasten waren. Dat geeft dan weer een eenzaam gevoel.
De bediening is netjes en beleefd, maar absoluut geen hoogvlieger.

Gegeten op 26 maart 2015

Ubroaks

Een avond uit met vrienden in Amsterdam, VBrasserie Lairesse is dus geheel nieuw voor ons. Met dank aan IENS kun je een inschatting maken over wat je mag verwachten. Dat viel absoluut niet tegen.

Gevestigd in Hotel Memphis stap je een woonkamer gevoel binnen. De dame in dienst was zeer hartelijk en goed gehumeurd.

De wijn staat geëtaleerd op een grote tafel en dat geeft een uitnodigend gevoel.

Voor: "Zalm met Krab, Stoofpotje als main dish en chocolade taart met ijs toe".

Het entree gerecht werd verzorgd uitgeserveerd en de smaak van zalm met krab kwam goed naar voren. Samen met een slokje Sauvigon Blanc een heerlijk begin.

Het stoofpotje werd begeleid met puree en zuurkool. Het vlees was (zoals het hoort) loei heet van temperatuur en goed gaar. Op smaak gemaakt met laurier en ui en een pittige smaak. Gewoon heerlijk.

De chocoladetaart met ijs werd uitgeserveerd op een warm bord! Een verkeerd vooroordeel. De cake was warm waardoor de smaak ervan werd versterkt, het gebak was zeker niet droog . In combinatie met het ijs een mooie afsluiting.

Wij zullen hier zeker terugkomen. Vanwege de sfeer, de service en de rekening :-).

Gegeten op 14 februari 2015

Sirailia

Via online reservering

Heerlijk voor-, hoofd- en nagerecht maar allemaal een beetje gewoontjes. De currysoep was lekker, de salade was niet erg bijzonder. De kabeljauw als hoofdgerecht was wel heerlijk krokant. De chocolade fondant was super, de pannacota was helaas een beetje gewoontjes. Jammer dat de bediening uit maar één persoon bestond en zij drie tafels in haar eentje moest bedienen. Het restaurant is een beetje donker in het algemeen, maar ik heb wel een heel gezellige avond gehad.

Gegeten op 8 januari 2015

rosanne18

Afgelopen weekend hier gegeten en ik zou nooit meer terug komen. Voorgerechten waren best ok, hoewel ik de pasta met foie gras echt een slechte combinatie vond, veel te vettig voor een pasta. Bovendien was mijn pasta, evenals die van mijn vriend (gamba's), op smaak gebracht met dragon, terwijl de smaken totaal anders waren dus dan zou je ook verschillende kruiden verwachten. Als hoofdgerecht hadden we beide hertenbiefstuk en deze hebben we mediumrare besteld. Beide hertenbiefstukken waren veel te doorbakken, waardoor het vlees droog en tranig was- want dat gebeurt bij hert als het te doorbakken is. De serveerster legde uit dat het het einde van het seizoen is.... Maar ze waren gewoon te gaar. Bovendien was ook dit gerecht op smaak gebracht met- drie keer raden- dragon en lag het op een flauwe stapel zwarte linzen en schorseneren. Ik zag een zalm filet voorbij komen, en ook deze lag op de zwarte linzen, wat mij doet vermoeden dat ze de smaken niet op elkaar afstemmen maar voor het gemak gaan. Dit gerecht mocht €27 euro kosten, wat absurd veel is. Bovendien waren alle wijnen duur, boven de 28 euro, alleen maar Frans, wat ik niet zo lekker vind, moesten we betalen voor het brood vooraf (wat in geen enkele chique tent zo is) en vonden wij het hotel restaurant gevoel ook niet gezellig.
Al met al hadden wij het gevoel dat deze wannabe chique tent de plank volledig misslaat. Het niveau en de klasse dat het wil uitstralen, is er niet. De bediening was overigens heel erg aardig en prima.

Gegeten op 10 januari 2015

jorgen3

Via online reservering

Echt super gegeten. Goede bediening alleen was het wel wat langer wachten op het voorgerecht. De drankjes waren helaas miet koud. Het desert was echt fantastisch!

Gegeten op 30 december 2014

DebbieK

Vanavond via Groupon bij Lairesse gegeten. Keurige en attente gastvrouw, prettige ontvangst.
Vooraf noten/kaas salade en pasta met gamba's. Beiden heerlijk!
Hoofdgerecht stoofpotje en gebakken zalm met linzen. Combinatie gerechten goed gekozen. Mooi opgemaakt bord.
Nagerecht de appeltaart met ijs of slagroom. Om je vingers bij af te likken.
Goed tempo tussen de gangen.
Lekkere wijn, wel prijzig (6,50 per glas).
Ambiance gezellig, mede door de kerst aankleding. Tafels keurig gedekt met linnen. Kortom: ga hier een keer eten, aanrader!

Gegeten op 20 december 2014

tdelahaye

Via online reservering

Eten was uitstekend, maar het verdiend mijn voorkeur dat bij het serveren enige uitleg krijgt over hetgeen je op je bord hebt liggen

Gegeten op 18 december 2014

leonore1

We hebben hier al vaker gegeten en de kwaliteit blijft gelukkig uitstekend. Als voorgerecht hadden we allebei schelvisfilet op witlofcrème, heerlijke combinatie. Daarna had de een (zwartpoot)kip met rosevalaardappeltjes en groente, een flinke portie en erg lekker, de ander koos de hamburger van kalfsgehakt en gamba's. Hij was erg blij dat dit gerecht weer op de kaart stond. Als dessert warme chocoladefondant met vanilleijs, verrukkelijk en pannacotta met gemarineerd fruit, ook erg lekker. Als begeleiding een fles Régnié, paste erg goed bij alle gerechten.
De bediening was weer uitstekend, de gastvrouw vlot, charmant en erg attent. De sfeer is voor een hotelrestaurant erg goed en de kerstsfeer maakte het erg gezellig.

Gegeten op 10 december 2014

Restaurant - 8 maanden geleden

Heel erg fijn dat we zoveel, voor ons, bekende gezichten aan het krijgen zijn.
Mensen weten ons inmiddels goed te vinden.
Ik wil alleen benadrukken dat wij absoluut geen hotelrestaurant zijn, maar alleen het pand delen. Wij zijn zelfstandig ondernemer die graag alle gasten het naar de zin maken.

Expertproever - 8 maanden geleden

Dat is mij bekend, had hotelrestaurant misschien beter tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen, het was positief bedoeld, nl. fijn dat hotelgasten zo'n goed restaurant in hetzelfde pand aantreffen.

Restaurant - 8 maanden geleden

Dank Leonore, voor dit mooie compliment welke je me die avond ook gaf. Helaas zien een hoop mensen het niet zo als ze hotelrestaurant lezen. Ik hoop echter wel dat we dit vooroordeel kunnen wegwerken.

Lekkereeterenco

Geroosterde schol met witlof is een top combinatie, de hertenbiefstuk met aardse groentes was super mals met een tongstrelende saus . De kaas toe was een flinke portie. De bijpassende wijnen waren super( vin natuur). De bediening werkt zich een slag in de rondte maar heeft alles onder controle en is voor elke tafel even vriendelijk. Super avond gehad en komen zeker terug.

Gegeten op 29 november 2014

marionarends59

De kabeljauw is zeker een aanrader.
Zelfgemaakte saus die je nog nooit hebt geproefd. Alle gerechten met verse groentes bereid. De stoofpotjes waren uit grootmoeders tijd. Heerlijk zacht als of een engeltje over je tong walst. Alle borden waren goed verearmd. Het dessert blonk uit doordat het ijs vers was bereid met verse seizoens vruchten. Er is geen wijnkaart. Behalve biologische wijnen zijn er ook natuur wijnen. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 19 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Lairesse in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Lairesse. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.