Ronald1973
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik houd wel van restaurants in oude kloosters, scholen of, in dit geval, een kazerne. Dat geeft altijd een bijzondere sfeer aan een gebouw. Zo ook In de Kazerne. Het eten is goed met een afwisselende, niet al te uitgebreide kaart. De bediening is netjes en informeel.

Gegeten op 5 april 2014

J_Binnendijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

'In de Kazerne' is gevestigd, zoals de naam al zegt, in de oude kazerne van het 'Limos'. De aanloop is indrukwekkend met een lange 'oprit, een groot terras voor de deur en een imposant gebouw.

De ontvangst was correct, maar zoals we een vorige keer ook al hadden gemerkt, wordt er steeds wat chaotisch gezocht in de reserveringslijsten. De bediening door het personeel is vlot,prettig en correct maar de twee eigenaren die ook in de bediening rondlopen deponeren de gerechten gehaast op tafel; misschien om hun belangstelling mee te wijden aan de 'bekende' Nederlanders in de zaak??

Van het kazernegevoel is weinig meer over gebleven (behalve dan een grote poster aan de wand van hoe het er vroeger uitgezien moet hebben. Het restaurant bestaat uit twee hoge ruimtes, gelukkig niet al te lawaaierig, met aan beide uiteinden grote abstracte wandschilderingen. Veel kleine tafeltjes met goed zittende stoelen. Ondanks de kleine tafeltjes is het gene onaangename ruimte.

Op de beknopte menukaart staan zo op het eerste gezicht interessante gerechten. Jammergenoeg is wat er eenmaal op je bord beland niet echt indrukwekkend te noemen. Goed voor de prijs die men ervoor vraagt maar de menukaart 'pretendeert' een hoger niveau.

Samengevat een goede prijs/kwaliteitsverhouding maar niet echt bijzonder te noemen gezien de lokatie.

Gegeten op 21 september 2013

mianel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het retaurant is gevestigd in een voormalige kazerne. Het ligt op een mooie lokatie met een mega groot terras en toch redelijk dicht bij het centrum. Prachtige omgeving voor een mooie zomeravond of voor een lunch met gasten.
De kaart is bescheiden van omvang. Het eten is van goede kwaliteit maar niet spectaculair. Ik at een prima heldere kreeft-venkel soep, gevolgd door een kipgerecht.

Gegeten op 7 september 2013

eva128
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige lokatie, binnen en buiten, het grote voordeel aan deze plek. Maar dat de bediening vaak zo lang op zich laat wachten lijkt een structureel probleem te zijn, ik hoor het van meer mensen. Het personeel is heel aardig, daar is niks mis mee, maar om nu tijdens de lunch precies een uur later pas je broodje te geserveerd te krijgen vind ik echt veel te lang!Eten is op zich lekker: geen originele vondsten maar de gebruikte produkten zijn lekker.

Gegeten op 30 augustus 2013

thomas32
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriendin uit eten geweest, eten was gewoon goed. De bediening moest ik zo nu en dan zoeken, maar verder wel beleefd en vriendelijk.
Uiteraard is de selling point van dit restaurant de ambieance, de locatie en gebouw erg fraai.
Echt leuke locatie om iemand mee naar toe te nemen.

Gegeten op 22 maart 2013

Zjusten
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met 2 personen à la carte gegeten op het terras. Het eten was over het algemeen goed. Mijn zalm bij het hoofdgerecht was perfect gebakken. Er waren ook een paar minpuntjes. Het voorgerecht (erwtensoep) zag er rommelig uit. Verder zou er bij de zalm een aardappel-krab salade worden geserveerd, maar hier was erg weinig krab in terug te vinden. Verder was de salade bij het hoofdgerecht erg bitter.

De service was goed, alleen moesten we lang wachten op ons hoofdgerecht. Verder is het een mooie locatie, zowel buiten als binnen ziet het er goed uit.

Gegeten op 7 juli 2013

JohanvanLennep
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een weekendje Nijmegen zijn we hier verzeild geraakt. Aangetrokken door de menukaart en het imposante gebouw waar ze in zijn gevestigd. We hebben er een driegangen menu gegeten waarbij de kaart ruime keus biedt en de gerechten origineel en heel lekker zijn. Overigens was ons bezoek op vier mei dus mogelijk was heel rustig in In de Kazerne en verliep alles daardoor vlotjes, maar wij zouden dit zeker aanraden.

Gegeten op 4 mei 2013

Hellika
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk uitziend restaurant, leuke en vlotte bediening. Mijn nicht is vegetarisch, maar houdt ook niet van kaas. Op de kaart stond niet iets wat haar wat leek. De ober gaf meteen aan dat de kok ook wel wat anders kon maken. Dat werd dus een vegetarisch gerecht zonder kaas. Ze heeft ervan gesmuld. Ook de rest heeft heerlijk gegeten. De desserts vonden we persoonlijk allemaal wat minder, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Gegeten op 14 december 2012

Silvia4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten: het dagmenu wordt hier met zorg bereid en smaakt heerlijk verrassend: geen standaard "daghappen" hier. De bediening is vriendelijk en vrolijk. De inrichting is mooi, hoge plafonds in het oude kazernegebouw. Het is wel een restaurant voor kenners: het is lastig te vinden als je niet weet waar je moet zijn.

Gegeten op 5 oktober 2012

kalydna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat kan het eten wisselend zijn bij de kazerne. Wij, mijn man en ik hebben duidelijk favorieten. We hebben nu ervaren dat het belangrijk is wie er die dag kookt. Wij zijn echt geen pietlutten. Het was beduidend minder mijn Maishoen. Alle drab door elkaar. Nou was het wel weer heel erg druk, misschien dat het daar aan ligt! Zoveel groepen mensen het naar de zin maken en dan maar minder aandacht voor de vorm c.q. hoe precies de opmaak moet zijn zoals het hoort! De frietjes waren hard en doorgebakken! Als het zo druk is mag geen enkele gast de dupe worden van haastig handelen! Of je moet verschrikkelijk lang wachten. En dan op de koop toe: het verkeerde menu krijgen; de verkeerde bon wordt je gegeven en de gehele tafel niemand langs geweest of het je smaakt! Neen In de Kazerne, dit keer een grote onvoldoende!

Gegeten op 16 september 2012

Schrijf zelf een recensie over In de Kazerne in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over In de Kazerne. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!