De Goedheyd over zichzelf

Restaurant De Goedheyd is gelegen in het museumkwartier. Er wordt uitsluitend met verse produkten gewerkt en alles ambachtelijk bereid. De bediening is service gericht en de entourage is gezellig en warm. Graag ontvangen wij u in ons restaurant om u een leuke avond te bezorgen.

RonaldDlanor
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al enkele kerende geweest. Met hoge verwachtingen hadden we opnieuw gereserveerd. Op zich prima gegeten, viergangen menu met dito wijnarrangement, echter toch hebben we na ons bezoek wel enkele aandachtspunten.

- De snelheid van het serveren van de diverse gerechten. Dat gaat te snel, zeker
vanaf het hoofdmenu ging het in rap tempo. We hadden het servies van het
dessert nog op tafel staan toen er al werd gevraagd of we nog koffie wilden
hebben.
- Het bedienend personeel heeft te veel aandacht voor elkaar.
- Voorgerecht zat vet vlees in. Dit was niet echt een succes.
- Tussengerecht, o.a. met gebakken coquille. Deze was wel heel erg klein van
formaat.
- koffie was erg karig. Slecht vergezeld van 1 cantuccini per persoon

Positief was dat je iedere wijn eerst kon voorproeven.

Al met al een prima restaurant, maar wel met enkele serieuze aandachtspunten wat ons betreft.

Gegeten op 5 april 2014

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee weken geleden op een zondag hier gegeten. Het ontvangst was zeer hartelijk en de bediening was vriendelijk en kundig. De gerechten zijn prima qua smaak, maar na alle lovende recensies had ik hoge verwachtingen. De carpaccio was overigens heerlijk!. De bijpassende wijnen waren zeer goed uitgekozen en heerlijk. Ik ga hier zeker nog een keer eten.

Gegeten op 2 maart 2014

van de Brink
  • Recensies in de laatste twee jaar

even langs geweest biDe Goedheydj en wederom heerlijk gegeten.ik heb Gegrilde heilboyfilet en langoustine in groene thee en mij vrouw Koningszwam, geitenkaas en truffel heerlijk en mooi klaargemaakt. De bediening is zeer vriendelijk en verzorgd Samengevat een hele goed plek om te gaan eten!

Gegeten op 12 maart 2014

liesbeth40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aanrader! Het eten is gewoon fantastisch! Begonnen met een gerechtje van VERSE King Crab! Wat een prachtig beest en zeer smakelijk. We hebben diverse gerechtjes gegeten waaronder ook een met een risotto.. Deze was zo lekker gemaakt! De complimenten! De combinaties waren gewoon goed en de smaakbeleving kwam volledig tot zijn recht. De wijnen? Gewoon ook goed! De bediening is kundig en zeer vriendelijk. Het is geen groot restaurant maar ik vind het er knus en gezellig. Tenminste niet zo een opgepoetst 'wannabe' trendy uitstraling, gewoon klassiek! Er wordt met veel passie gewerkt en het resultaat mag er zeker zijn!

Gegeten op 27 februari 2014

J.Drijver
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden wat te vieren dus gingen we op aanraden van een collega naar de Goedheyd. Terechte aanbeveling! Gezellig, knus, goede en vriendelijke bediening. Voorgerecht was subliem! Carpaccio voor haar en een pata negra met gekonfijt konijn voor mij: Heer-lijk! Wijn paste goed. De herten-rug als hoofd smaakte fantastisch. Mijn Rib-eye was niet naar mijn smaak, dit kwam voornamelijk door de saus. Dat was jammer maar had niets met kwaliteit te maken. Smaken verschillen nou eenmaal. Zeker geen reden om hier niet nog eens naar toe te gaan want we zijn beiden benieuwd naar de rest van de kaart.

Gegeten op 13 februari 2014

Horee-K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aardig klein restaurant maar nogal aan de prijs en naar mijn smaak weinig gangbare gerechten. Heb er twee keer gegeten. Mini glaasjes huiswijn, het is of een fles of een glaasje maar geen karaf. Steak gegeten die ook nogal klein was uitgevallen. Toch vijftig euro p.p. voor een biefstuk met patat zonder groente (de stukjes groente op het bord dienden eerder als decoratie en niet als substantiële voeding ) 2 wijntjes en een cappuccino met likeur, vind ik echt aan de bovenkant qua prijsstelling. De kwaliteit van het eten was qua bereiding en versheid goed in orde.

Gegeten op 20 november 2013

marie9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het verrassingsmenu gehad, alles was heel erg lekker. Toen de borden op tafel kwamen had ik wel enige reserve omdat deze hoeveelheid smaken op een bord meestal niet zo goed uitpakt, maar dat was niet gerechtvaardigd. Bediening is vriendelijk en snel.

Gegeten op 7 februari 2014

Dirkdenvreede
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een echte aanrader als je in Utrecht bent. We hebben een 4 gangen verrassingsmenu gehad en alles klopte. De gastheer wist veel te vertellen over de bijpassende wijnen en het eten was top. We hebben genoten en willen het team bedanken voor de heerlijke avond!

Gegeten op 29 januari 2014

thelmond
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben meerdere keren bij de goedheyd gegeten en elke keer is het weer goed. De inrichting is knus en erg gezellig. Maar naast het feit dat het restaurant leuk ingericht is, gaat het natuurlijk om het eten. Het eten is keer op keer goed! De koks in de keuken weten wat de gast wil en de bediening weet de gasten echt te verwennen. Wij komen hier heel erg graag en de laatste keer had de eigenaar ons gevraagd of hij ons kon verrassen. En dat is gelukt, het eten was heerlijk! Dit bevestigde nogmaals dat de eigenaren van de Goedheyd weten waar zij mee bezig zijn. Wij gaan hier graag weer snel naar terug.

Gegeten op 25 augustus 2013

tarek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Our guests from Russia are staying in Haarlem en we had a full scheduled day in Nijmegen en Veenendaal. To end a busy day we decided to book a restaurant in the centre of Utrecht. Having read good reviews on several sites, we booked a table at 'De Goedheyd'. And what a great choice this was. We chose for the 4-courses suprise menu and it was superb! Together with a great wine arrangement we enjoyed the the good life and good company. Many thanks for the exceptional service (in English) and you will certainly see us again. Kind regards, Tarek

Gegeten op 16 januari 2014

matthijs.roovers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Subliem restaurant met fantastische, onverwachte gerechten en lekkere wijnen, Michelin ster waardig. Staf is kundig en correct, verder niet bijzonder.
Interieur is informeel en de tafeltjes staan behoorlijk dicht bij elkaar, maar om een of andere reden wordt het daardoor juist gezelliger.
Vrij duur, vooral het wijn arrangement, anders had ik een 10 voor het eten overwogen.

Gegeten op 27 september 2013

Proever07
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het leuke van dit restaurant vinden wij het "huiskamer gevoel". Knus, gezellig en wat dicht op elkaar. Wij hadden absoluut geen last van de omringende tafels. Ondanks de drukte op deze zaterdagavond was er goede aandacht van de bediening en was het tempo van uitserveren prima. Wij kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement. En dat bleek een goede keuze te zijn. Mooie porties, uitstekend van smaak, met heerlijke wijnen. Jonge, enthousiaste bediening. Heerlijke avond gehad.

Gegeten op 4 januari 2014

marqoz
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een knusse setting met redelijk wat tafels (maar desondanks niet te vol) hebben wij onlangs heerlijk gegeten. Wij kozen voor de a la carte gerechten aangezien wij hier tot onze verrassing ook veel visgerechten op vonden. De geserveerde broodjes waren wat ons betreft ietwat hard, maar smaakten heerlijk. Evenals de gerechten die wij hierna voorgeschoteld kregen. Allen goed in balans, smaakvol en geen overheersende componenten. Als ik toch een minpuntje moet noemen dan waren de porties net iets te klein en ook de schelvis mocht ietwat meer zout hebben (stond helaas niet op tafel). Verder complimenten voor de uitgebreide wijnkaart met vriendelijke prijzen en de kundige en vriendelijke bediening.

Gegeten op 7 november 2013

Rpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Knusse franse restaurant op hoge niveau , tonijn tartaar met gamba en zeewier was heerlijk , tarbot met langoustines was ook zo lekker , warm chocolade taartje met ijs en sinaasappel .. Super ! Leuk vlotte bediening , goed wijn advies , niet goedkoop maar wel erg goed .

plurki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag met 4 personen heerlijk gegeten bij De Goedheyd, een restaurant dat door de indeling in tweeën een huiselijke sfeer uitstraalt. Wij kozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. begeleid door een wijnarrangement. Zowel voor- als hoofdgerecht zijn een combinatie van verschillende 'smaakjes', als kunstwerkjes gerangschikt op bijzonder gevormd servies.
Alles zeer smakelijk en perfect combinerend met het wijnarragement. Grote eters zullen de 'puntzak frites' waarderen.
De bediening is ongedwongen, informeel en denkt mee.
Niet goedkoop, maar wel waar voor je geld.

Gegeten op 17 augustus 2013

fhoek13
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch verrassingsmenu gegeten met uitstekende wijnsuggesties van de sommelier/eigenaar.
Prettige sfeer,niks was te veel ivm allergieën. Probeer ook zeker de nagerechten!
Aanrader voor iedereen in Utrecht en de rest van Nederland.

thought4food
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een niet eens zo warme avond konden we onder de luifel toch heerlijk buiten eten. En goed. We kozen het driegangen-verrassingsmenu. Het voorafje dat we voorgezet kregen was voor de kok zelf kennelijk ook een verrassing: toen we halverwege dit (heerlijke) voorgerecht waren (een serie lekkernijen op een rij, met in het centrum een Turkse bulgur met rillettes en een plak smaakvolle gedroogde ham), meldde de bediening ons dat de kok eigenlijk iets anders in zijn hoofd had. Ze dreigde het voorafje zo van onze tafel weg te halen, maar dat vonden we jammer en konden we verhinderen. Beetje vreemd was het wel, maar het kon nog net door de beugel vanwege de ongedwongen en vrolijke ambiance in combinatie met het heerlijke eten en de prima aandacht voor de gasten.
Het hoofdgerecht was een combinatie van zachtgegaard varken (van de poot) en een enorme gamba. Daarbij een opmerkelijk goed gekozen rhônewijn die terecht lichtgekoeld werd geserveerd. Een drietal mooie desserts maakten het diner meer dan af.
Ik kende De Goedheyd nog niet, maar het zal niet de laatste keer zijn dat ik hier eet.

Gegeten op 8 augustus 2013

bellisima
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een mooie zondag-avond hier met 2 vriendinnen gegeten.
We kozen voor het voordelige 3-gangen verrassingsmenu met
bijpassend wijnarrangement. Bij dit menu kun je aangeven wat je
beslist niet lekker vindt en waar je evt. allergisch voor bent.
Zowel het voor- als hoofdgerecht bestond uit vis, allebei voortreffelijk bereid. Ook mooi opgediend, een lust voor alle
zintuigen! Het dessert kon je gerust als "grand" benoemen doch
licht en heerlijk fris. Dit alles begeleid door mooie wijnen. Ook
bediening was aangenaam en zeer vakkundig. Interieur smaakvol ingericht en intiem. Kortom, dit bezoek was zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 7 juli 2013

mlmeijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

We made reservations for this restaurant for a family gathering (8 people). The restaurant is well situated in the heart of Utrecht and walking distance from any bars. The ambiance is very good and we received a warm welcome. Both owners, Dustin and Jorn, are young entrepreneurs who know how to give their clientele a great evening. The service was professional and the food was of a high standard. They consider the seasonal availability of ingredients. I would recommend anyone to go to this restaurant to enjoy quality food, nice pairing wines, good service, good ambiance and a nice personal touch of the owners and their staff. They also have a second restaurant (just opened) around the corner which is called the Artisjok and we will try that one out on our next visit.

Gegeten op 28 juni 2013

awulv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super leuk en knus restaurant nabij de rechtbank in Utrecht. Geweldig naar ons zin gehad afgelopen zondag. Verrassingsmenu genomen en 3 van ons wijnarrangement. We waren met 5 personen met allen zo hun wensen. Bediening speelde daar perfect op in. Zo kon het nagerecht ook voor een kaasplankje worden vervangen. Na een heerlijke amuse gestart met een perfect klaargemaakte kalfswang. Hoofdgerecht ook weer super met vis. Bediening top en locatie gezellig. Een van de toprestaurants waar er in Utrecht zo weinig van te vinden zijn. Prijs zeer waard en voor ons een terugkomer.

Gegeten op 9 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over De Goedheyd in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Goedheyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!