Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Goedheyd in Utrecht - 1

4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 246 84 72
  2. www.degoedheyd.nl

bellisima

Na een dagje gezellig winkelen besloten mijn vriendin en ik weer eens een hapje te gaan eten bij
De Goedheyd. Wij werden hartelijk ontvangen en namen als aperitief een lekker glas huis-Chardonnay die we lekker buiten in het zonnetje opdronken vergezeld met een klein borrelhapje
bestaande uit verrukkelijke zeewierchipjes en een glaasje met een soort kappertjes erin.
Terwijl we hiervan genoten bestelden we allebei alleen een hoofdgerecht. In afwachting hiervan
kregen we nog warme broodjes met wat mooie olijfolie en roomboter. We zijn wel binnen gaan
eten want het werd te fris buiten. We zaten in een knus hoekje bij het raam waar we echter maar
weinig beenruimte hadden helaas. Niet echt geschikt voor mensen met lange benen dus...
Mijn tafelgenote had de gegrilde zeebaars met heerlijke garnituren en ook ik was erg in mijn
nopjes met de uitstekende lamsfilet met allerlei smakelijke toebehoren. Beide gerechten waren
ook mooi opgediend. Allebei een mooi glas huiswijn erbij uiteraard en genieten maar! We hebben er nog wel wat extra groenten bij besteld i.p.v. de huisgemaakte frieten en dat bestond uit een soort gesmoorde spitskool met wat tuinboontjes erdoorheen. Daarna nog een verse muntthee gedronken en afgerekend en afscheid genomen met een welgemeend "tot ziens"

Gegeten op 24 augustus 2014

Proever81217

Een van de beste restaurants van Utrecht als je het mij vraagt! Zowel vanuit keuken als bediening word er geen enkele concessie gedaan op de kwaliteit. Wij hadden iets te vieren en hebben vijf gangen gegeten met wijnarrangement. Vooraf charcuterie met een glaasje bubbels gehad. Bediening hield een fijn tempo aan en schatte dit prima in. Ook aan tafel super. Goede kennis van producten en gerechten en geven ook goed advies. Eten was simpelweg fantastisch! Van gerechten met Munster kaas met Foie Gras tot carpacio van Wagyu. Gewoon top! Zou iedereen aanraden hier eens te gaan eten!

Gegeten op 19 juli 2014

Hobbykok71

In juni hier gegeten, wat een fantastische zaak een zeer hartelijk ontvangst, er stond zoveel lekkers op de kaart dat we maar gekozen hebben voor het 4 gangen menu met wijn. Dit was een feestje mooie producten en er werd zeer goede wijn bij geschonken, alles klopte. Al met al een topavond en wat wij tegen het restaurant ook al hebben gezegd. We gaan hier vaker komen.

Gegeten op 19 juni 2014

dopzen

We hebben ons laten verrassen en elke gang was weer een feestje, errug lekkert !! Wel wilden we beiden sowieso de Wagyu haas van 200 gram als hoofdgerecht als dat er was en dat was geen probleem. Wij zijn geen wijndrinkers en hebben dat kenbaar gemaakt en ook dat was geen probleem, hoefde de bediening ook geen moeilijke verhalen af te steken welke wijn het beste bij welk gerecht paste.
De bediening is vriendelijk en snel, de glazen water worden bijgevuld als ze bijna leeg zijn, af en toe een blik in onze richting en de vraag of alles naar wens is en of nog iets voor ons gedaan kan worden, echt top.
De inrichting is warm en passend bij dit kleine zaakje, het zal vast niet ieders' smaak zijn, maar zoals gezegd perfect passend bij de hele uitstraling van zaak.

Gegeten op 27 juni 2014

Proef1979

Gezien de goede recensies hadden we op een vrijdagavond gekozen voor De Goedheyd. Na hartelijke ontvangst een aperitief met antipasta en even later ontvingen we ook een broodje. Overigens het enige die hele avond.
De voor- en tussengerechten betroffen een lekkere tonijn, een gang met kalfsvlees geflankeerd door een lekkere crème van bietjes. Daarnaast een gang met zeebaars en risotto. De risotto deed me meer denken aan een pilav-rijst. Wel lekker, maar niet zo’n fantastische combinatie.
Het hoofdgerecht was een heel mooi stukje rundvlees, smakelijk begeleid, maar ook en aantal wat flauwe ondefinieerbare garnituren. Het idee dat alle gerechten eigenlijk alle smaken zouden moeten bevatten is leuk, maar het moet niet een must zijn om hier zonder uitzondering aan vast te houden.
Het dessert was een mooie zoete afsluiter maar wat meer fantasie misschien erin. De wijnen waren redelijk goed gekozen bij de gerechten en erg kort toegelicht, meer een ingestudeerd verhaaltje. De bediening was op zich prima maar af en toe wat gehaast wat volgens mij met name kwam doordat ze met zo’n hoeveelheid tafels en gasten gewoon meer mensen moeten aannemen. Het interieur is mijn smaak niet maar dat wil niet zeggen dat het niet in orde is.
Aan het eind werd ons een rekening gepresenteerd van ruim € 200. Het eten was best smakelijk, maar de kwaliteit-prijsverhouding is hier toch wel wat scheef.

Gegeten op 31 januari 2014

AAMJ

Voor de derde keer gegeten bij De Goedheyd en wederom weer naar volle tevredenheid! Eten erg goed, aan presentatie wordt veel aandacht besteed (opmaak borden, maar ook het decor) en het personeel is zeer attent.

Gegeten op 25 april 2014

MrGwido

Mooi, klassiek restaurant in hartje Utrecht. We waren hier met zijn drieën en we hebben een heerlijke avond gehad. We namen het vier gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Als voorgerecht hadden we de US beef met couscous, gepocheerd ei en een balsamico dressing. dit smaakte prima: lekker gerookt stukje vlees, niet overal even mals, maar aangezien het een dun plakje was geen probleem. Het tussengerecht was boerderijkip met een risotto. Het kippetje was heerlijk, net als de risottot. Als hoofdgerecht werd een schouder biefstuk met een jus geserveerd, deze was heerlijk qua smaak en malsheid, top!
De wijnen waren over het algemeen in orde, mijn mede eters vonden de keuze bij het hoofdgerecht niet helemaal optimaal (een Rioja), maar ik vond hem prima. Het fijne is wel dat daar niet moeilijk over wordt gedaan, er wordt gewoon een andere wijn gepakt. Ook fijn was dat elke wijn geproefd mocht worden.
De service was helemaal top, zeer attent personeel, ze vullen je glazen water regelmatig bij en ik ben twee keer naar de wc geweest en elke keer stond er iemand die de deur voor mij open deed, bijzonder.
Het eten is hier redelijk aan de prijs, maar daar krijg je dan ook wat voor, wat mij betreft een geduchte concurrent voor een ander restaurant in Utrecht, waar de gerechten misschien net iets fantasievoller zijn.

Gegeten op 19 april 2014

RonaldDlanor

Hier al enkele kerende geweest. Met hoge verwachtingen hadden we opnieuw gereserveerd. Op zich prima gegeten, viergangen menu met dito wijnarrangement, echter toch hebben we na ons bezoek wel enkele aandachtspunten.

- De snelheid van het serveren van de diverse gerechten. Dat gaat te snel, zeker
vanaf het hoofdmenu ging het in rap tempo. We hadden het servies van het
dessert nog op tafel staan toen er al werd gevraagd of we nog koffie wilden
hebben.
- Het bedienend personeel heeft te veel aandacht voor elkaar.
- Voorgerecht zat vet vlees in. Dit was niet echt een succes.
- Tussengerecht, o.a. met gebakken coquille. Deze was wel heel erg klein van
formaat.
- koffie was erg karig. Slecht vergezeld van 1 cantuccini per persoon

Positief was dat je iedere wijn eerst kon voorproeven.

Al met al een prima restaurant, maar wel met enkele serieuze aandachtspunten wat ons betreft.

Gegeten op 5 april 2014

Karelverlinden

Twee weken geleden op een zondag hier gegeten. Het ontvangst was zeer hartelijk en de bediening was vriendelijk en kundig. De gerechten zijn prima qua smaak, maar na alle lovende recensies had ik hoge verwachtingen. De carpaccio was overigens heerlijk!. De bijpassende wijnen waren zeer goed uitgekozen en heerlijk. Ik ga hier zeker nog een keer eten.

Gegeten op 2 maart 2014

van de Brink

even langs geweest biDe Goedheydj en wederom heerlijk gegeten.ik heb Gegrilde heilboyfilet en langoustine in groene thee en mij vrouw Koningszwam, geitenkaas en truffel heerlijk en mooi klaargemaakt. De bediening is zeer vriendelijk en verzorgd Samengevat een hele goed plek om te gaan eten!

Gegeten op 12 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over De Goedheyd in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Goedheyd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.