Viva Lanterne

• 6.2

• 7.8

mars69
  • Recensies in de laatste twee jaar

Viel letterlijk en figuurlijk vies tegen. Tournedos was doorregen, taai, koud en smaakloos. De lams entrcote zat vol met vet en was niet mals. De saus smaakte naar zeepsop. De prijzen staan totaal niet In verhouding met de kwaliteit. Nooit meer dus en niet aan te raden. Dit restaurant moet zich schamen.

Gegeten op 19 april 2014

Boches
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er zit inderdaad een verschil tussen de prijslijst die op de website staat en de prijzen in het restaurant. Dit had ik al gelezen bij vorige recensies. De nieuwe kaart is gewoon duurder gemaakt en het woordje "bio" is overal bijgezet.
Het duurde anderhalf uur voordat het eten op tafel stond. Er is een keer gevraagd of we iets wilden drinken en daarna niet meer. (dat kost hun omzet!) Het bio vlees was zeer taai en voor een prijs van €26.50 mag je wel iets beters verwachten.
De locatie is zeer mooi dat moet gezegd worden. De entree van het restaurant was door de keuken, wat een beetje vreemd was. De garderobe was ook in de keuken.
Ik denk niet dat veel mensen hier vaker dan 1 keer eten, de prijzen zijn veel te duur in vergelijking met andere restaurants in de buurt.

Gegeten op 8 februari 2014

michel99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant is gevestigd in een mooie hoeve en is sfeervol ingericht met design meubels. Op de site zag het menu er goed uit en ik had mijn keuze al vooraf gemaakt. Helaas bleek ter plekke dat enkele gerechten op de site niet meer op de kaart staan. Gauw maar iets anders uitgezocht, maar dat bleek niet voorradig. Toen maar als derde keuze voor een visgerecht met quinoa gegaan. Bij serveren van het gerecht bleek de quinoa zonder overleg door aardappel te zijn vervangen, want de quinoa was op. Een biertje van de tap konden we ook niet bestellen want het vat was leeg. De bediening deed niets extra's om de vele missers goed te maken. Het eten was in orde en de locatie is sfeervol, maar met zo'n slechte service zien ze mij niet meer terug.

Gegeten op 1 januari 2014

Annadehoog
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerst thuis op internet de kaart bekeken. Zag er veel belovend uit. Eenmaal in het restaurant was er maar 1 tafel bezet. Er was geen bediening, de chef bracht de "kaart". De kaart was een geprint a4tje en niet meer. Het gerecht wat wij thuis hadden uitgezocht was nu ineens 6(!) euro duurder. Chef gaf aan dat het eerder niet kostendekkend was en kon hier niets aan doen, was beslissing eigenaar, die overigens wel gewoon aanwezig was. Ook waren er veel gerechten van de kaart gehaald en was deze drastisch verkleind. Er is maar 1 x gevraagd of we wat te drinken wenste en toen wij aangaven even te willen wachten zijn ze niet meer geweest. Eten was oké maar niet bijzonder. Het dessert hebben we elders genuttigd. Er kon net een goede avond af, terwijl we op dat moment nog maar alleen waren. Wat een enorme teleurstelling...

Gegeten op 25 oktober 2013

Roodkapje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al eerder aten we bij Viva Lanterne, in de winter en dus binnen, en ook toen waren we enthousiast, niet alleen over ambiance en eten maar ook over de achtergrondmuziek. Nu was het een prachtige zomeravond, en het terras zat vrijwel vol, er was een leuke sfeer en het zag er prachtig uit, met het mooie terrasmeubilair en de planten en bloemen. Partner had een Salade Viva, met roquefort en pruimensaus etc en die vond hij heerlijk. Ik had een vegetarische salade met gekruide Griekse yoghurtballetjes, sperziebonen, broccoli, bleekselderij, kikkererwten, oesterzwammen, walnoten met rode pepertjes. Deze was helemaal top, de groentes net beetgaar, helemaal af! Ook de koffie was van prima kwaliteit. Een grote aanwinst voor het Geuldal, dit sfeervolle en prachtige ingerichte restaurant in Wahlwiller!

Gegeten op 29 juli 2013

joosjen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een heel sfeervolle locatie, zowel binnen als buiten, in een práchtige omgeving. Niets hoogstaands culinairs, maar wel een goedsmakende hap. Alles lekker vers, de kip is biologisch en de wijn smaakt voortreffelijk. Ik kom hier graag nog een keer terug.

Gegeten op 23 juni 2013

svg66svg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn twee dagen in de gelijknamige b&b verbleven en hebben hier ook twee dagen gedineerd, omdat de eerste x zo goed beviel dat we het de volgende dag meteen een vervolg hebben gegeven.
Op vrijdagavond at ik de vegetarische spinazietaart met groene salade, mijn partner de kabeljauw met pesto en onze dochter patat met een biologische rundvleeskroket. Allemaal erg smakelijk en als afsluiter hadden we cappuchino/espresso. De volgende avond hadden we respectievelijk de lamsrack, de eendenborst en de lasagne. Als afsluiter hadden we de Dame Blanche en de chocolademousse. Ook deze avond was alles heerlijk. Het is dat we niet in de buurt wonen, anders kwamen we hier zeker vaker eten! En de bediening is aanvankelijk wat afstandelijk, maar die komen wel los als je zelf contact maakt. En het restaurant is stijlvol en strak ingericht, een no-nonsense concept wat ook voor het eten geldt.

Gegeten op 16 november 2012

cewals
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zondagavond terecht gekomen op deze verbouwde boerderij in het Limburgse landschap. Van horen zeggen verwachte ik er veel van. De verwachtingen zijn uitgekomen. Heerlijke tournedos met rozemarijn aardappeltjes en seizoensgroenten gegeten. Alles goed op smaak en geserveerd met een goed glas rode huiswijn. De inrichting is smaakvol eigentijds. De bediening is net iets te informeel naar mijn smaak.

Gegeten op 7 oktober 2012

Cris77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig verbouwde carre boerderij, alleen wordt je blauw van de rook die de vrij hangende open haard produceert (vriendje toch maar even een pufje gaan halen voor aleer hij naar binnen kwam). Bediening was vlug maar gestrest, hetgeen niet bijdraagt aan het ontspannen gevoel dat we hadden toen we binnen kwamen. Kaart die we online bekeken hadden bleek dien van 3 seizoenen geleden, waardoor ook een hoop gerechten anders waren wat de huidige kaart vermeld. Toch een keus kunnen maken met onze vrienden, en het werd 2 maaltijdsalade's en twee maal de "tournedos". Waarom tussen haakjes? Nou: Als beroeps genoot van de chef weet ik wat het minimale gewicht (en snij methode) van een tournedos is. Hetgeen we hier kregen gepresenteerd was 60% van dat en de aangegeven cuisson was ook voor het gemak achterwegen gelaten. Toen we hierna vroegen bij een van de vele serveerster werd aangegeven dat we "het dan ook niet hadden moeten aansnijden". Mag ik gemakshalve aangeven dat de "tournedos" was getrancheerd? Zou niet moeilijk moeten zijn. Al met al een restaurant dat mikt op dagjes publiek, maar ik ben benieuwd wat het in de koude wintermaanden (Lees:afhankelijk van de lokale bevolking) voor elkaar speelt. Deze setting laat me trouwens denken aan de oude eigenaren van cafe Zuid in Maastricht (niet de huidige, laat me duidelijk zijn). Daar kreeg je ook een gevoel dat men weinig op had met de welwillende klant, geld hadden ze toch al. Al met al jammer, gemiste kans.

Gegeten op 30 september 2012

dineandwrite

• Uitstekend

Prachtige plek in het Limburgse heuvelland met erge aangename biologische gerechten.
De vriendelijke en jonge bediening is niet "gepokt en gemazzeld" in de horeca maar aardig en onbevangen. Vergeet vooral niet te genieten van het prachtige uitzicht op het terras.

Schrijf zelf een recensie over Viva Lanterne in Wahlwiller

Schrijf hieronder je recensie over Viva Lanterne. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!