a TripAdvisor company

foto's van De Pauw in Groningen - 1 foto's van De Pauw in Groningen - 2 foto's van De Pauw in Groningen - 3 foto's van De Pauw in Groningen - 4 foto's van De Pauw in Groningen - 5

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 13 32

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

Dirk1946

uitstekende keuken en chef die smakelijke gerechten maakt en zorgt voor een goede opmaak op het bord.
Restaurant heeft sfeervolle ambiance die op dit moment tijdekuhjk licht is verminderd door de verbouwing,
De bediening is uitstekend

Gegeten op 27 juni 2015

zoran2

Via online reservering

Zeer goed amuse, voorgerecht met gerookt paling zeer goed bijkomkommersoep. Asperges bijtgaar, heerlijk van smaak. Soep met sardientjes iets te overheersend door sardines. Hoofdgerecht met kwartel en kip erg mals, goed van textuur wat groente betreft, goed complementair. Wijn keuze met weissbourgounder Von Volxem uitstekend.

Gegeten op 12 juni 2015

esther_

De Pauw blijft elke keer een avond uit met heerlijke wijnen en voortreffelijk eten. Zo ook afgelopen vrijdag. Een erg goed vijfgangendiner gehad waarbij gestart werd met een aspergebouillon met een lekker kwarteleitje, gevolgd door zwarte pasta met heerlijke koudgerookte zalm en een coquille. Als hoofdgerecht de ossenhaas, precies goed klaargemaakt! Daarna nog een kaasplankje (tip: wanneer je met z'n tweeën een kaasplank neemt en deze beide verschillend inricht proef je zomaar 11-12 verschillende kaasjes!) en de befaamde desserttrolley. De koffie na afloop werd onverwacht vergezeld door grappa, aangezien de altijd attente eigenaar ons hierover had horen praten.
Een bijzonder geslaagde avond met heerlijk eten en lekkere wijnen. Ik blijf fan.

Gegeten op 5 juni 2015

hildatooi

Via online reservering

Ware belevenis. Heerlijk aparte gerechten, prachtig opgemaakt. Wij hadden het pauw menu met bijpassend wijnarrangement . Echt een aanrader. Ontvangst en bediening is een feestje. Zo welkom en vriendelijk. Echt voor herhaling vatbaar. Niet goedkoop naar dat is het dubbel en dwars waard.

Gegeten op 29 mei 2015

hanneke94

Via online reservering

Heerlijk gegeten, gerechten met aandacht bereid, wijnen goed passend bij de gerechten. Attente Maitre d' en bedienend personeel. Echt in de watten gelegd.

Gegeten op 22 mei 2015

Mareikje83

Via online reservering

Uitstekend gegeten en gedronken. Top bediening met uitstekende wijnkennis. Uitgebreide toelichting van de verschillende gerechten. Zeker een aanrader.

Gegeten op 6 mei 2015

EWG

Via online reservering

Mooi restaurant, zeer chique: geen etablissement waar je in je spijkerbroek en gympen heen gaat. Desondanks echt een warme, vriendelijke sfeer. De bediening is uitermate correct en bijzonder behulpzaam. Het menu zat goed in elkaar, alles smaakte uitstekend en de bijbehorende wijnen waren goed afgestemd.
Bijkomend pluspunt vind ik hoe er werd omgegaan met mijn glutenintolerantie: ik voelde mij welkom, er werd goed rekening mee gehouden en de geboden alternatieven waren heerlijk.
Dit waardeer ik ontzettend. Kortom: toptent.

Gegeten op 8 mei 2015

Bejer

Via online reservering

Zoals altijd was de ontvangst goed en het eten uitstekend. De bijpassende wijn maakte het perfect. Een gezellige, lekkere avond heb je zeker.

Gegeten op 1 mei 2015

JandeJonge

Via online reservering

Het was alweer ongeveer een jaar geleden dat we voor het laatst bij de Pauw waren. Het was weer als van ouds goed. Bij de Pauw zijn we altijd zeker van goede bediening en verrassende smaken. We bestelden vandaag voor de zesde keer het pauwmenu en het was wederom voortreffelijk. Ook de vegetarische variant viel weer erg in de smaak. Ook het wijnarrangement is een aanrader! De nieuwe 'vijfgangen verrassingsrestaurants' in de stad hebben we ook geprobeerd, maar de pauw komt uit dit vergelijkend waren onderzoek voor ons toch echt als beste uit de test,

Gegeten op 1 mei 2015

carolien50

Via online reservering

Het eten was fantastisch, de bediening super en de sfeer was helemaal top! Geen op of aanmerkingen. Kortom: echt een aanrader!

Gegeten op 24 april 2015

Schrijf zelf een recensie over De Pauw in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Pauw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.