Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Pauw in Groningen - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 13 32

Modern Frans met een internationaal tintje

In de fraaie binnenstad van Groningen in de buurt van de Grote Markt vind je de ingang van restaurant De Pauw. Vergeet de hectiek van de stad in het rustgevende interieur en de gastvrije sfeer. Je voelt het meteen: ik ben hier welkom. Het uitgangspunt is de moderne Franse keuken, maar chef Stefan Riksten en zijn brigade maken regelmatig uitstapjes naar andere landen.

paul229

• 10 1

• Eten

Via online reservering

Bediening is altijd meer dan uitstekend, het eten altijd top, ik vind het sterniveau waardig. Het interieur behoeft wel enige aandacht en is toe aan vernieuwing, verder geen enkele op of aanmerking

Gegeten op 25 december 2014

bartelinghoogkamer

• 10 1

• Eten

Via online reservering

de opbouw van de verschillende gangen sloot uitstekend op elkaar aan.
een onderscheid in smaken blijft ten alle tijde een persoonlijke smaak.
wij hebben van te voren contact gehad met "de Pauw"over wat wij wel en niet ambieerden. dit restaurant bevelen wij al jaren bij iedereen aan.

Gegeten op 25 december 2014

willemnijhof

Via online reservering

De Pauw: we komen er veel te weinig (omdat er zoveel heerlijks inde buurt is), maar voelen ons altijd een beetje schuldig, want het is zo'n supergelegenheid, waar alle elementen die horen bij een avondje eten aanwezig zijn. De ontvangst door Theo, die je altijd het gevoel geeft of je de vorige week nog geweest bent en hij blij is je weer te zien. De plek waar we neergezet werden(we hadden smiddags gereserveerd, zonder specificatie): aan de Pauwtafel. Het eten: (5-gangen): de spinaziesoep met teveel truffel kon wat mij betreft uit het menu vertrekken, maar dat zal een ander misschien anders beoordelen( de spinazie verdween totaal onder de truffel) .Het tussengerecht met snoekbaars was super evenals het hoofdgerecht met eende borst. Ik vergat even de amuse aan het begin met varkens wang. Top. De toetjestrolley hoeft geen nadere toelichting. Rond de Charlotte russe een prachtige varieteit van lekkere dingen. De bediening: ongevraagd wordt water geschonken voor het eten arriveert: zo van wij schenken dit gratis uit de kraan:dat noem ik klasse, want het water uit de Drentse A : er is geen betere. Met z'n 2-en bedienden ze een 28-tal mensen, die allen(?) in de gaten werden gehouden of er nog behoeften bestonden en reageerden op een oogwenk of een voorzichtig vingertje. Zeer attent.
We willen er vaker heen. Willem N. te Gl.

Gegeten op 2 december 2014

hans391

Via online reservering

28 jaar geleden voor het laatst bij de Pauw gegeten. Toen nog veel meer low profile, nu echt een fantastische tent waar je heerlijk kunt eten. Wat is gebleven is de ontspannen bediening en de ongroningse gastvrijheid

Gegeten op 22 november 2014

Alfredthie

Via online reservering

Het diner met 11 personen verliep erg goed. De Pauw heeft zelfs de tafels om ons heen vrij kunnen houden zodat iedereen een goede avond kon hebben zonder eventuele naastgelegen tafels te (ver)storen. Eten en bediening is altijd een traktatie. Theo is een op en top gastheer die met het juiste bedienend personeel jouw avondje uit vervolmaakt. De Pauw is al vele jaren mijn favoriet!

Gegeten op 21 november 2014

Helen7169

Via online reservering

de hoeveelheid van het eten is voor een kind jonger dan 10 jaar of voor een volwassenen ouder dan 55 jaar. Wij hebben drie gang's menu genomen, maar na het eten voelen wij nog een gaatje in onze buik.
Trouwens is de rekening met hand geschreven, dat maakt je niet vaak mee in die tijd. Daarnaast moeten wij meer dan halve uur wachten voor de rekening na wij het twee keer hebben gevraagd.

guidovG

Het eten was bijzonder lekker. De hoeveelheid liet te wensen over.

Voor kinderen is er een aanpassing aan het menu mogelijk qua hoeveelheid. De prijs gaat echter nauwelijks omlaag voor onze 9-jarige dochter,

Het personeel had blijkbaar nogal veel oude bekenden in de zaak deze avond, want die kregen allemaal toch een persoonlijker en uitgebreidere aandacht dan wij die hier voor het eerst kwamen.

De factuur wordt aan ons op een vodje op papier gegeven. Na opmerkingen wordt met de hand nog de hand het B.T.W. bedrag aangevuld.

Jammer van wat een leuk avondje zou moeten zijn."

Theordorus

Gisteren gegeten bij restaurant de Pauw in Groningen.
5 gangen Pauw menu incl. bijpassend wijnarrangement.
Plus: Gezellg restaurant, leuke ambiance, goede temperatuur en erg vriendelijke en correcte bediening (ontspannen sfeer).
De prijs/kwaliteit verhouding van het eten en de wijn was per gang nogal wisselend.
1e voorgerecht, hoofdgerecht en dessert-trolley waren goed (de porties waren erg minimaal, maar dat weet je van tevoren in een dergelijk restaurant - maar mijn vriendin "ging met honger de zaak weer uit").
De 2 andere voorgerechten (vis en soep) waren gewoon smaakloos. De soep was lauw en de hoeveelheid was net voldoende om de bodem van het bord te bedekken. Jammer.
De bijpassende wijnen waren ook wisselend (2 witte waren geur en smaakloos) en op de rode wijn (hoofdgerecht) en de vintage port na (prima) zeker geen wijnen die passend zijn in een culinair restaurant.

Al met al, heel veel geld kwijt voor geen super culinaire avond (wat we hadden gehoopt) helaas.

Johan

FP_Burgundy

Via online reservering

Heerlijk dineren op een doordeweekse dag. Niet te druk; relaxte ambiance, keurige service en geweldige voedsel met lekkere passende wijnen.

Gegeten op 11 november 2014

11-jes

We hebben gisteravond weer een fantastische avond bij de Pauw gehad.
Zoals gewoonlijk was de kwaliteit van het eten voortreffelijk;
elk gerecht, elke gang was een ware smaakbelevenis.
Ik vond met name de sukade van rund met gebakken schorseneren, gerookte gele biet & ingekookte jus met notenolie heel erg lekker.
Mijn tafelgenoot was zeer te spreken over de op de huid gebakken snoekbaars met een cassoulet van witte bonen met vanille olie & gepofte Alkmaarse gort.

Beiden hebben we erg genoten van de soep van spinazie met een gefrituurd kwarteleitje en een krokantje van hazelnoot & kaas, waar bij in het Pauw menu het kwarteleitje was vervangen door een stukje smakelijke vis.

Willem, de sommelier, liet ons verschillende wijnen proeven en hielp ons goed bij onze keuze.
Hierdoor kwamen de gerechten nóg beter tot hun recht.
Dat er steeds royale glazen werden geschonken hielp daar natuurlijk ook bij ;-)

Kortom, de Pauw is een restaurant met een constante kwaliteit,
de gastheren zijn hartelijk en doen er alles aan om je een hele leuke avond te bezorgen.

Missie geslaagd!

Gegeten op 4 november 2014

Schrijf zelf een recensie over De Pauw in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Pauw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.